Vragen, opmerkingen en commentaar graag in het commentaar-topic: Commentaren op de streamverslagen, deel 1
Dat houdt de streamverslagen beter leesbaar.
Vervolg op: Streamverslagen 9 september 2001, deel 2
Gert-Jan orakelt verder over panklaar consumeren en McDonalds-achtige films. Hij wil weer hout gaan hakken. Aldrico: "Als ik maar niks hoef te zeggen". Andries: "Jullie moeten gaan slapen, hoor". Voor Diane kennelijk reden om maar weer wat te gaan zingen. Ze wil muziek. Andries heeft liever een videoband: "Muziek, daar val ik van in slaap".
Andries: "Wie heeft dat geschreven? J.D. Salinger?"
Gert-jan: "Weet ik niet, 't is een film"
Andries wil een fillempie kijken, van muziek valt hij in slaap.
Gert-jan gaat hout hakken.
diane: "Nou, wat kan ik voor je betekenen?"
Andries: "Hollow man, dat lijkt me wel wat"
Diane: "En dat is"
Andries: "Een fillempie"
Diane: "Oh"
Andries begint zwaar te ademen, diane loopt weg... stilte. En ik ontvang maar 1 stream grrrrrmmmbl
Reden genoeg om voor vannacht af te haken, sterkte voor wie dit volhoudt.
"als je het vervelend vindt dat ik dit doe, moet je het zeggen, want ik doe het namelijk voor jou"
Andries: "nee hoor, ik dacht al dat je dat ging zeggen"
en verder barbapappa, 'jij en ik hebben elkaar weer gevonden' pffff
Andries vindt het geweldig. Fleurt wat op.
"Je kent echt alles, als ik acht was, dan was jij 15/16?"
over naar transformers "transformers!", Diane kent alle kinderdingen.
Andries gaat even een luchtje scheppen. Diane:"ok, bedenk je er nog een paar voor me?" "He , ik weet er nog 1, hm hm...'Gargamel'... de smurfen"
Andries gaat naar buiten
gertjan en aldrico en diane zingen vrolijk verder. diane vraagt naar de freggles. Enige kinderding dat ze niet kent.
Aldrico heeft het over Marco Boshard, dat hij zo leuk Jos Brink nadoet.Diane zingt Majaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. Andries:" Ohja, daar heb ik nog stripboekjes van"
Ernie en bert- imitatie van Aldrico. Diane: "Je lijkt op Bill Cosby".
Imitaties gaan door. Aldrico "ja, ik ben daar heel goed in"
Kelly is geloof ik ook nog wakker, maar is met deze camera stand niet te zien en ze heeft ook al heel lang niets gezegd.
Af en toe (lees vaak) wordt er ook nog bij gezongen
Hoorde geloof ik ook Frenk net even.
He, beelden van Kelly die gaat slapen in de slaapkamer. Gesprek tussen haar en GJ dat ze morgen waarschijnlijk weer in de luxe kamer slapen en hoe ze het de volgende keer gaan aanpakken. Meer kleren aandoen enzo. Want ze vindt het toch wel koud.
GJ voelt zich verplicht met haar te praten, maar van Kelly hoeft dat niet en hoeft hij zich niet verplicht te voelen.
Na 2 min. gaat ze toch weer zelf praten. Dat ze het grappig vind dat ze als ze naar gesprekken luistert vaak het woordje 'ik' hoort
Ze denkt dat het lang duurt voordat iedereen haar kent omdat ze erg op haar woorden let en GJ zegt dat hij zich eerst meer op zijn gemak moet voelen.
Op de achtergrond hoor je gemurmel van de woonkamer, maar geen geluid of beeld nee.
Iemand ligt er op tafel volgens Aldrico. Kelly en GJ moeten gaan kijken van hem. Het moet Frenk zijn. Hij vertikt het om in het stro te gaan liggen. Volgens mij gaan ze niet kijken. Het is inderdaad Frenk en hij zit op een stoel en ligt met zijn hoofd op een kussen op tafel en een deken om hem heen.
beeld van de woonkamer, geluid van de slaapkamer
1.55 uur
Andries ziet er erg moe uit en wrijft continu door zijn ogen
Frenk is weer wakker en zegt dat Diane zo mag gaan slapen.
2.00 uur
Andries zegt dat hij weer straks weer gaat douchen en koffiezetten.
Ze vragen zich af waarom ze de batterijen niet hoefden te verwisselen.
En dat het plafond van stof is, merken ze op.
Frenk zit buiten weer te zeuren dat zij het moeilijker hebben dan Andries. Hij heeft alles wat hij wil, hij ken eten, drinken, douchen.
Aldrico is het niet met hem eens.
Volgens Frenk is het een contraverse (daar zijn ze allebei even stil van
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 10-09-2001 02:01]
Dit gaat weer nergens heen door Frenk. Niet te begrijpen ook al vraagt hij telkens begrijp je wat ik bedoel.
2.10 Ineens moeten de batterijen gewisseld worden. (BB waarschijnlijk op een idee gebracht door Andries)
Aldrico en Frank gaan buiten zitten. Frank zegt dat hij Diane de gangmaakster vindt van iedereen, en dat zij ook sexy is.
Aldrico verhaald dat hij dat niet zoi heeft.
Aldrico : Op de academie moest ik vaak vrouwen beethouden om bepaalde plaatsen, en dat deed me niets.
Frank : Als ik Diane naakt zou zien ook niet hoor. " Ik hou van spelen".
Dan begint Frank over Kelly, maar Aldrico valt Frank in de rede door te zeggen niet over de anderen te willen praten.
Frank stamelt om te zeggen dat dit niet roddelen is.
TUUT TUUT : "Willen alle bewoners hun batterijen wisselen ?"
En dat om 02.08 u. in de nacht.
Nee, Diane gaat weer zingen....
Aldrico heeft uitslag op zijn hoofd. Hij denkt dat het komt doordat verschillende mensen zijn pet hebben gedragen, door de zuurtegraad.
2.33 uur
Andries moet naar de dagboekkamer komen
Ondertussen babbelen Aldrico en Diane Frank bij over wat er is gebeurd toen hij sliep en over negermoppen. Het ellenlange verhaal van Aldrico wordt door Diane beeindigd met "Je had er bij moeten zijn"
Diane wil weten dat het allemaal o.k. is voordat ze gaat slapen. Ze vraagt zich af waarom het gesprek zo lang duurt. (ik ook!) Ze gaat nu toch slapen. Ze krijgt nog een door Aldrico zelfverzonnen liedje mee ook.
GJ en Kelly zijn nu ook wakker en vragen zich in de slaapkamer ook af wat er gebeurt met Andries in de DBk.
2.47
Nog steeds geen nieuws van Andries. Aldrico en Frenk hebben het over een sleutel waarmee ze de tuindeur op slot kunnen doen.
Aldrico vraagt of de camera naar links wil gaan als er een vrouw achter zit en naar rechts als er een man achterzit. Er wordt niet gereageerd.
Aldrico heeft geleerd dat hij niet in een commune wil wonen of in een studentenhuis. Frenk beaamt dit.
2.52
Nog steeds geen nieuws van Andries.
Frank mist de muziek het ergste. Kelly is nu ook wakker. En Frank vraagt of ze gaan beesten en daarna of ze gaan feesten.
Nu gaat het over de Dries in de DBk. Nu over nieuw nummer van Michael Jackson en Kelly heeft het al gehoord.
Het valt Frank op dat niemand chagerijnig is.
Aldrico wil Kelly iets zeggen, over dat ze mensen na doet, maar hij wil het pas over 2 maanden zeggen. Kelly zegt maar dat kan nu toch ook wel. Aldrico zegt dat hij het nu... nog niet onder woorden kan brengen
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 10-09-2001 02:58]
Gesprek over wie wie arrogant vindt en wie wie juist niet enzovoorts en hoe het komt natuurlijk.
Aldrico kijkt voor het eerst naar het gezicht van iemand en niet naar het hart(zie niet wie hij aankijkt), maar naar het gezicht zoals in een discotheek (?). En dan weer over zichzelf dat hij nu inziet dat hij wel iets vrouwelijks heeft.
Andries is terug. Hij moest alleen een praatje maken. Hij zegt niet waarover, volgens Frank m.a.w. prive, om te kijken hoe het met 'm gaat.
Gelukkig is er net iemand heel veel herrie aan het maken in de keuken, dus is het slecht te verstaan.
Kelly mag van Frenk niet zo veel herrie maken, er liggen nog mensen te slapen.
Andries en Frenk zijn binnen en Andries heeft het koud.
Kelly en Aldrico zijn buiten. Kelly maakt zich druk dat zij nog niet opgeroepen is naar de DBk. Aldrico zegt dat het wel goed komt. En dat de stem een bandje is. Kelly gaat een sjekkie halen binnen.
Bij terugkomst buiten gesprek over modellenwerk. Aldrico vraagt zich af of Kelly's stem altijd al zo is geweest. Ja zegt Kelly.
Hij gaat nu proberen te verwoorden wat ie straks al wilde zeggen.
Vraag van Aldrico nu aan Kelly: Wat zijn de minpunten van een vrouw? (Omdat hij toen hij vroeg wat zijn de minpunten van modellenwerk zij vroeg: Van modellenwerk of van vrouw zijn?)
Kelly keihard: ongesteld zijn.
Hij vraagt ook aan haar waarom ze zo zenuwachtig is: "Ben je zo of is het deze situatie?"
He, nu gaat het gesprek weer over wonen in een commune .
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 10-09-2001 03:16]
Aldrico zegt dat hij het wel prettig vindt om alleen te zijn. Het gaan hem niet om de aandacht. Dat gelooft kelly niet.
Aldrico: "ik doe het niet voor de aandacht" :0
aldrico:"ik hoef geen aandacht, maar ik mis 1 ding wel en dat is Aldrico, ik hoop op vrolijkheid... ik ga geen produkt worden van wat u wil, ik wil aldrico blijven.... als ik alleen ben, het is jammer dat er cameras zijn, ben ik mezelf"
kelly:" het is jammer dat wordt gedacht dat jij dit doet om bekend te worden omdat je zo goed kan dansen"
aldrico:" ik mis natuurlijk de mensen om me heen waarvan ik hou... nee... die mis ik nog niet"
kelly:" ja lekker..."
Aldrico:" ja fijn gesprek is dit"
kelly :" ja ik ben 21, maar ik heb veel kennissen van rond de veertig, vin ik lekker.... ik ben een stier"
Aldrico: "het is leuk zo met je te praten... je bent een meisje of een jongen of wat dan ook,maar dan toch van die gemeeschappelijke dingen"
Kelly gaat slapen, ik ook.
Geen woord of beeld van Andries de laatste tijd.
Frenk wil dat ze naar binnen gaan om Andries gezelschap te houden, dat is hun doel. Volgens Aldrico hoeft dat niet en geeft Andries het zelf wel aan als er met hem gepraat moet worden om wakker te blijven.
Ze blijven dus buiten en gaan terug naar het conclusie trekken.
Frenk: Ik heb van iedereen een vooroordeel
En om 3.51
Frenk: Ze kennen beter over je lullen dan van je profiteren
Kelly is nog wakker en ik hoor Andries (dus die is ook nog wakker)
Er gaat een piep af in de woonkamer. Andries doet gewoon zijn oren dicht. Het houdt vanzelf weer op en gaat weer aan. Even hiervoor hebben ze het over een oven en van Frenk moet de afzuiger op maximaal. (zal dus wel de brandmelder zijn)
Ondertussen geeft Aldrico Kelly ontspannende danstips die zijn kijk op het leven verwoorden. En Kelly vindt het heeeeel interessant (ja echt). Iedereen is uniek en bijzonder en Kelly leert van iedereen en van Frenk hele andere dingen zoals, sjek roken en hout zagen.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 10-09-2001 03:56]
En het ruikt verbrand (niet aangebrand) in het huis. Volgens Aldrico alsof er iemand aan het bakken is.
Ik zie nu dat dat ook klopt, er ligt een brood in de oven bij Andries. Die loopt rond met een kopje koffie in de keuken.
Aldrico en Frenk hebben weer een gesprek langs elkaar heen over houdingen en pedagogen van het lichaam.
4.19
Heb gemist waar het gesprek precies over gaat, maar om de een of andere reden is Andries er ook bij betrokken en het gaat nu over langs elkaar heen praten.
Over het woord 'plek' geloof ik.
En Andries heeft er volgens Frenk voor geleerd dus die kan het weten. Zijn woordenschat is anders dan de zijne (Frenk en Aldrico).
Aldrico is er op zoek naar wat Frenk erbij voelt en bedenkt bij wat hij zegt maar daar komen we van de week wel op zegt Al. Dus dat schuiven we door naar agendapunt 6.
Ze lachen alle drie. Het is dus toch een luchtig gesprek.
4.30
Volgens Frenk komt het door geografische (dat woord gebruikte hij niet) verschillen. Dat Andries uit Friesland komt, hij begrijpt Frenk. Bij Aldrico is de woordenschat anders.
Volgens Frank moet Alderico een update hebben van zijn harddisk. Want zo is het vermoeiend. Het zal misschien het leeftijdssverschil zijn.
Frank probeerde wel anticiperen te zeggen. (Lukte overigens niet)
Volgens Andries is de uitleg van Aldrico voornamelijk lang en gaat hij niet recht door zee. En Andries vindt dat wel leuk en niet vermoeiend
Frank zegt dat Andries intelligenter is en het daarom beter kan verwoorden. Die uitspraak stoort Aldrico weer. Je mag daar niet bij nadenken (dat verklaart een hoop!).
4.35
Frank vindt het mooi dat Andries en GJ hele mooie woorden gebruiken. En Frank zoekt dan op zijn harde schijf en: 'dat woord komt dan niet bij mij voor.
Hetzelfde als hij (Andries) mij elke keer rectificeert.
Ik maak veel taalfouten maar de boodschap komt wel over.'
En als ik daar veel over moet denken moet ik de hele tijd op mijn tenen lopen (doet dat voor).
Aldrico heeft het erover dat hij naar de DBk is geweest om met de psychologe te praten over zijn langdradige stofferigheid. (Ik heb dit niet gezien.)
Hij denkt er te veel aan dat het een t.v.programma is. Het programma vindt hij geil. Dit is voor het eerst dat hij dat woord gebruikt en het betekent bij hem: het streelt mijn geest.
Aldrico gaat nog niet mee naar buiten een sigaretje roken met Frank want hij moet nog even verwerken wat Andries tegen hem zei. Andries weet niet meer wat dat was en vraagt ernaar.
Weer volgt hetzelfde verhaal als hierboven.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 10-09-2001 05:17]
Aldrico vindt het wel heftig BB, hij vindt dat er in BB nog nooit zulke moeilijke gesprekken gevoerd zijn. En of dit uitgezonden wordt.
Andries: Denk je dat dit voor de mensen dan interessante gesprekken zijn?
Uit het gesprek blijkt dat Diane vandaag gehuild heeft.
4.55
Ik hoor nu geloof ik ook GJ, hij heeft zin in koffie en monotoont rustig door alsof hij niet weg is geweest.
En Andries gaat even naar de wc.
5.05
Aldrico: Ik ben anders dan 95% van de mensen. Ik ben een danser en die zien mensen in het dagelijks leven niet.
GJ: Ik word een ouwe nicht (?) ik heb last van mijn ruggegraat en ik heb koffie nodig om wakker te worden. Je leert mensen kennen doordat je door mensen geintroduceerd wordt, dus ik zou misschien niet zo snel met jou in contact komen. Manier van communiceren waar je je lekker bij voelt.
Het gaat weer langs elkaar heen van de hak op de tak.
Frank heeft heel veel kennissen en maar een handjevol vrienden.
5.20
Ze hebben een lijstje moeten maken met personen (familie enzo) waarvan ze willen weten of ze overlijden/iets overkomen tijdens de tijd in het huis. Aldrico vraagt of Andries al weet voor wie van het lijstje hij naar huis gaat als ze overlijden en voor wie niet.
Andries wil daar niet over praten. Hij vindt dat geen onderwerp, maar Aldrico mag het van hem wel vertellen als hij dat wil.
ALdrico wil wel natuurlijk en vertelt dat hij keuzes moet maken en pauzeert halverwege even om (dat legt hij ook heel gevoelig uit) te bedenken of hij moet verwoorden wat zijn motivatie is of niet. En daarna gaat hij dus verder.
Frank is overigens een brood aan het maken in de keuken met GJ want die is niet meer buiten.
Aldrico is inmiddels bij de bijbel aangekomen buiten. En Andries is niet zo bijbelonderlegd zegt hij en hij wil niet over het onderwerp nadenken (van het lijstje) omdat het niet aan de orde is.
Het gaat nu om de vraagstelling. Wat je daar mee wilt bereiken. (Om het antwoord toch?) En daar een hele oratie over.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 10-09-2001 05:29]
Beeld in de tuin, geen geluid.
Nu weer wel geluid binnen. Ze hebben de boter weggegooid en die hebben ze nu nodig voor het brood. GJ gaat kijken of hij de vuilniszak er uit kan vissen (hebben ze al door het luik gedonderd)
Frenk gaat toch niet uit de vuilniszak eten???
GJ: KUT, maar het zakje is weer uit het luik gehaald. Hij staat er nu in te graaien (onder luid gehijg-waarom?) Hij heeft de boter er uitgehaald en loopt er mee naar binnen.
En weer praat Aldrico over de aanpassingen die hij maakt in gesprekken met andere bewoners qua taalgebruik.
Nu zitten er weer mensen op zijn lippen en is hij weer vergeten wat hij moet vertellen over de boter. En hij denkt aan zijn tante die altijd praat als ze aan het bakken is.
Volgens GJ (die komt van buiten) en zegt dat dat brood niet in de oven past en dat er bolletjes gemaakt moeten worden. De bolletjes moeten op de asplaat.
Volgens Aldrico gaat het weer te snel qua taalgebruik en er volgt weer een uitgebreide uitleg. Frank en GJ praten er over heen.
5.43
Andries al een tijdje niet gezien of gehoord.
...En over het geboortedorp van Aldrico... en toch maar niet... respecteren van privacy... en over het brood... (begrijp ik het nou goed dat het recept van het brood van de tante van Aldrico uit de tropen - ze moeten het afdekken met plastic maar volgens Aldrico hoeft dat alleen als je in de tropen bent )
5.56
Andries is kennelijk nog wakker want hij zet thee. GJ vraagt niet of het verstandiger is om koffie te drinken.
Verstandiger wel antwoordt Andries maar het komt 'm zijn neus uit. GJ vindt het knap dat hij gewoon fruit eet. Zo moet het vindt hij.
6.00
Een rustig gesprek tussen GJ en Andries over bioritmes. Even rust.
Aldrico en Frank zijn kennelijk buiten bij het brood.
GJ vraagt zich af of Andries van BB wel de tijd krijgt om een beetje te herstellen. En Andries mag geloof ik van hem de 1000 besteden omdat hij heeft gewonnen. Het is dat zijn feessie. Maar hij weet natuurlijk niet hoe de anderen daar over denken.
GJ en Andries zitten nu samen bij het hek.
GJ vertelt Andries net dat hij de boter uit de emmer heeft gevist. En er zat een kledder witte bonen op (die volgens hem al een hele tijd buiten heeft gestaan) en hij denkt nu ach ja. Dat had hij een paar dagen geleden niet gedacht.
GJ wil straks wel gaan douchen, hij heeft wel zijn handen gewassen, maar hij vindt het niet fris.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 10-09-2001 06:01]
Andries had een dipje in de douche daarstraks (kennelijk heeft hij gedoucht)
Het gaat nu weer over indivuele battles en wat de mensen in Spanje daar mee gaan doen. Een portfolio waar alles in komt volgens GJ.
O God, we zijn weer in de tuin bij Frenk en Aldrico.
Gewichtig geouwehoer over het brood.
Frenk: Nu hebben WIJ een brood gemaakt, nu moeten de anderen het ook doen.
Aldrico: Waarom zouden we dit risico nemen als dit brood goed lukt? Enzo... Jij bent een ongeduldig typ.
6.24
Er komt een behoorlijk zwart brood uit de oven. Het moet nog dertig tellen volgens Aldrico. Het is namelijk geen normale Tropensituatie en volkorenbrood is altijd moeilijker.
6.31
Frenk wil de rest zo wakker gaan maken, Aldrico wil dat ze zelf wakker worden.
Frenk doet toch wat 'ie zelf wil en is zo te horen in de slaapkamer. Ik hoor geloof ik Kelly mompelen.
Stream op de tuin en daar is niemand. Nu ook ineens geen geluid meer Althans geluid uit de tuin, hoor heel ver nog gedempte stemmen.
6.36
Er is weer geluid en we zijn weer in de woonkamer in het slop.
Het geluid maakt niks uit want Aldrico praat Papiemento of Spaans ofzo, dus alweer niks van te begrijpen.
Hoor nu ook vrouwenstem en zie nu Diane.
Dries zegt dat het nu wel zwaar wordt, maar dat hij eventjes moet lopen, dan gaat het wel weer.
6.42
O God, Aldrico brabbelt onverstoorbaar onverstaanbaar door en Diane gaat ook nog zingen.
6.51
De geschiedenis van Curacao op zijn Aldrikoos. Klopt misschien allemaal wel, maar is heel
Frenk maakt zich zorgen om het brood en dat Aldrico hem Franka noemt.
Diane gaat zich wassen.
Frenk zegt dat ze hun vuile was mee moeten nemen naar het rijke gedeelte. Volgens de rest mag dat niet. Frank is het daar mee eens.
6.58
Aldrico vertelt iets over sexuele voorlichting en dat hij daarna gewoon dansles geeft. Is moeilijk te verstaan. (En de stream sta na 3 kwartier niet meer op de buik van GJ maar op een kist in de hoek van het slop )
7.07
Gesprek tussen Aldrico en Andries/GJ over onderwijs en dingen die in het slop hadden moeten liggen
Ik stop ermee, ga slapen, hoop dat iemand het overneemt.
[Dit bericht is gewijzigd door Katie op 10-09-2001 07:07]
Frank is bezig zijn liefde te verklaren aan Diane.
Hij heeft het over opwinding en verantwoordelijkheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |