abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1575765
Het VVD-Kamerlid Oussama Cherribi wil de Marokkaanse jongeren die de zwembaden in ons land, waaronder het verbouwde Sloterparkbad in Amsterdam, terroriseren, voor straf de Marokkaanse woestijn in sturen.

"De harde kern van de Marokkaanse jongeren die in de fout gaat, moeten we naar de Sahara in Marokko sturen en daar moeten ze zich leren te gedragen. Je moet ze keihard aanpakken. Laat ze maar 3000 kilometer lopen om een glas water te drinken. We moeten geen genade hebben voor deze types. Een keer in de fout en dan gelijk terug", aldus Cherribi, die zelf ook van Marokkaanse afkomst is, in een reactie op de onveilige situaties bij de zwembaden.

De nogal onorthodoxe aanpak die Cherribi voorstaat, moet ervoor zorgen dat de Marokkaanse jongeren "geconfronteerd" worden met hun eigen gedrag. "Een fout maken betekent wegwezen", zegt Cherribi zonder pardon. "Als je ziet dat Marokkanen hun leven in de waagschaal stellen en op zee zelfs willen sterven om naar West-Europa te komen, dan moet het toch mogelijk zijn dat de Marokkaanse jongeren in ons land 'ingepolderd' worden. Ze móéten zich gedragen! Zonder genade moeten degenen die zwembadbezoekers lastigvallen, terug naar de Sahara."

Gareel

De Marokkaanse VVD'er, die verwacht dat hij bij de volgende verkiezingen weer op de kandidatenlijst van de liberalen staat, vindt dat de ouders van de Marokkaanse jongeren ook met de neus op de feiten moeten worden gedrukt. Cherribi pleit voor een 'deltaplan' om een deel van de Marokkaanse jongeren die zich misdragen, in het gareel te krijgen. "We kunnen het gewoonweg niet tolereren dat onze voorzieningen 'gekidnapt' worden door deze straatschoffies. Er zijn zoveel welzijnswerkers die de jongeren moeten begeleiden", meent de liberaal, die vanaf 1994 in de Kamer zit.

Verder ziet hij een rol weggelegd voor Marokkaanse kickboksers bij de politie. Zij kunnen volgens hem gezag afdwingen bij de Marokkaanse jongeren. "Marokkanen zijn heel goed in het kickboksen. Overal zie je Marokkaanse kampioenen. Waarom gaan zij niet aan de slag bij de politie? Voor hen hebben de jongeren respect."

Cherribi verwijst naar de aanpak in Frankrijk, waar allochtonen worden ingezet als toezichthouders op de metrostations. Ook wil hij dat de huidige Miss Holland, die van Marokkaanse komaf is, vaker wordt ingezet.

© Telegraaf door Sjuul Paradijs
==================================================================

Oei, ben blij dat het een Marokkaan zelf is die het zegt, anders had ik de bui al zien hangen.

Overigens moeten Marokkanen die de Nederlandse samenleving terrorriseren gewoon keihard in ons eigen land worden aangepakt is mijn mening. Zet ze maar aan het werk in opvoedingskampen naar Amerikaans idee.
Toch te zot voor woorden als je de ervaringen van sommige Fok!kers leest met Marokkanen in deze Baldadige maroks in zwembad.... en deze Aangerand door Marokkanen thread (met name de bijdragen van bijvoorbeeld crackmonkey of MiSS_TiquE )

[Ja weer R@b die zo'n topic opent, interesseert me geen reet]

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  vrijdag 7 september 2001 @ 09:12:08 #2
7457 Chilly_Willy
Coitus ergo sum...
pi_1575785
In Marokko zullen ze idd wel leren wat wel en niet kan. Hier in Nederland hebben de marokkaanse vader bijna geen overmacht meer over kun kinderen.

In Marokko is het zo dat iedereen de jongeren erop aanspreekt. Hier durfen de nederlanders het vaak niet anders krijgen ze klappen op straat.

God gave man a penis and a brain, and enough blood to operate one at a time.
pi_1575800
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:12 schreef Chilly_Willy het volgende:
In Marokko zullen ze idd wel leren wat wel en niet kan.
Lijkt me sterk dat er midden in de Sahara iemand rondloopt die ze aanspreekt op hun gedrag.

Nee hoor, gewoon opvoedingkampen, naar Amerikaans idee, oprichten in Nederland en ze daar jarenlang onderbrengen. Als Marokkaans ouders hun kinderen (de jongens) niet fatsoenlijk kunnen opvoeden dan moet het maar op een andere manier.

vrijdag 7 september 2001 @ 09:18:10 #4
10188 links234
Bill Cooper dude from hell
pi_1575810
Het is een leuk potje geblaat van die gast, maar hoe wil ie dit in godsnaam voor elkaar krijgen? Lijkt me meer een potje stemmentrekkerij dan daadwerkelijk iets constructiefs.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  vrijdag 7 september 2001 @ 09:19:50 #5
10188 links234
pi_1575817
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:16 schreef R@b het volgende:
Nee hoor, gewoon heropvoedingkampen, naar Noord-koreaans of Sovjet-Unie idee, oprichten in Nederland en ze daar jarenlang onderbrengen.
Ik wist wel dat je eigenlijk een communist was.
Hell hath no fury like a hippo with a machine gun! | Pim Fortuyn was een kale nicht, en ontken dat maar eens! | Thorazine: More addictive than heroin, more fun than crack. | I'm more punk than you and i'll kick your ass!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 september 2001 @ 09:22:08 #6
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1575833
"Heropvoeden" lijkt me op zich een prima plan. Zitten natuurlijk een hele serie haken en ogen aan, waarbij een van de belangrijkst is dat het verschrikkelijk duur is om het goed, effectief en moreel verantwoord (dus volgens de NLSe normen en waarden die die lui enigszins moeten aanleren) te doen. De vraag luidt dan: is de NLse maatschappij bereid die prijs te betalen?

[het is weliswaar een "R@b-topic" maar het gaat over oplossingen, en dat vind ik alweer een stuk interessanter dan alleen een simpele constatering. Voor oplossingen moet ook naar het "waarom" gekeken worden. Hulde voor de opening van dit topic]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_1575837
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:18 schreef links234 het volgende:
Het is een leuk potje geblaat van die gast,

....

weinig constructiefs.

Ik zie ook het constructieve niet van Laat ze maar 3000 kilometer lopen om een glas water te drinken. We moeten geen genade hebben voor deze types. Een keer in de fout en dan gelijk terug, laat staan de wettelijke mogelijkheid daartoe.

Wat wel duidelijk is dat fatsoenlijke Marokkanen zich de ogen uit hun kop schamen voor hun landgenoten, en dat de roep op maatregelen, ook vanuit de bevolking, steeds groter wordt. Je moet toch eens zijn met mij, Links234, dat het zo niet veel langer meer kan.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 september 2001 @ 09:25:50 #8
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1575846
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:18 schreef links234 het volgende:
Het is een leuk potje geblaat van die gast, maar hoe wil ie dit in godsnaam voor elkaar krijgen? Lijkt me meer een potje stemmentrekkerij dan daadwerkelijk iets constructiefs.
Dit is dus de Links234 manier van hetzelfde zeggen wat ik zeg in mijn post hierboven

Het betekent hetzelfde uiteindelijk: namelijk 'opmerkelijk idee, maar is het realistisch?'.

Als gedachte expiriment vind ik het goed maar de uitvoering wordt problematisch, waardoor het inderdaad meer op een soort uitspraak is die meer tot stemmen terkken leidt dan tot een uitvoering er van.

vrijdag 7 september 2001 @ 09:29:02 #9
10188 links234
pi_1575856
Dat er wat moet gebeuren met die figuren ok. Ik heb alleen mijn vraagtekens bij de haalbaarheid van dit idee. Volgens mij kan/mag het niet, en als het al zal lukken dan is het zo lang na het delict, dat het amper meer effectief is.
  vrijdag 7 september 2001 @ 09:29:22 #10
272 R@b
No-nonsens
pi_1575857
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:19 schreef links234 het volgende:Nee hoor, gewoon heropvoedingkampen, naar Noord-koreaans of Sovjet-Unie idee, oprichten in Nederland en ze daar jarenlang onderbrengen.
Er zit nogal een verschil tussen een opvoedingskamp naar communistisch idee, en zo'n Amerikaans legerkamp achtige oplossing.

De kampen in Noord-koreaans of Sovjet-Unie waren vooral bedoeld om de hersenen te spoelen. Het Amerikaanse opvoedingsregime is gewoon een keiharde leerschool om discipline bij te brengen. Lijkt me weinig mis mee.

vrijdag 7 september 2001 @ 09:31:08 #11
10188 links234
pi_1575861
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:29 schreef R@b het volgende:

[..]

Er zit nogal een verschil tussen een opvoedingskamp naar communistisch idee, en zo'n Amerikaans legerkamp achtige oplossing.

De kampen in Noord-koreaans of Sovjet-Unie waren vooral bedoeld om de hersenen te spoelen. Het Amerikaanse opvoedingsregime is gewoon een keiharde leerschool om discipline bij te brengen. Lijkt me weinig mis mee.

Mij lijkt het precies hetzelfde. Je leert er toch wat je in de maatschappij moet doen?
  vrijdag 7 september 2001 @ 09:37:53 #12
272 R@b
No-nonsens
pi_1575872
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:31 schreef links234 het volgende:

[..]

Mij lijkt het precies hetzelfde. Je leert er toch wat je in de maatschappij moet doen?

Tja ik weet niet of je wel eens op tv zo'n documentaire hebt gezien over die Amerikaanse aanpak. Maar dat is vrij heavy. Het gaat er niet om dat jongeren een andere politieke mening krijgen, maar respect en discipline wordt bijgebracht.

Maar als jij andere oplossingen weet om het probleem aan te pakken lees ik het graag. Met wat praatsessies en een knuffel red je het niet vrees ik.

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 september 2001 @ 09:45:33 #13
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1575888
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:37 schreef R@b het volgende:

[..]

Maar als jij andere oplossingen weet om het probleem aan te pakken lees ik het graag. Met wat praatsessies en een knuffel red je het niet vrees ik.

Dat denk ik inderdaad ook niet, maar dat maakt de voorgestelde oplossing ook niet tot de oplossing der alle oplossingen. Ik zit hierbij met name te denken aan uitvoerbaarheid, effectiviteit, ethiek en fincieën.

Maar het is een mogelijke oplossing. Van mij mogen ze -als ze het nader uitwerken en onder voorwaarden- eens uitproberen...

vrijdag 7 september 2001 @ 09:47:59 #14
8662 Confuser
We are our thoughts
pi_1575900
Integreren of oprotten... zoiezo geen andere nationaliteit meer accepteren... ze moeten dan maar gewoon Nederlands worden, of zijn wij te min...

Ik wordt ziek van het lullen en het frusteren erover.. er heerst hier een eensgestemde mening en het wordt tijd dat die eens goed naar buiten wordt gebracht ipv peer2peer gelul... we zijn het zat.. we zijn het zat... WE ZIJN HET ZAT...

ha, dat lucht op

He who knows, knows that he knows nothing
  vrijdag 7 september 2001 @ 09:53:53 #15
10188 links234
pi_1575918
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:37 schreef R@b het volgende:

[..]

Tja ik weet niet of je wel eens op tv zo'n documentaire hebt gezien over die Amerikaanse aanpak. Maar dat is vrij heavy. Het gaat er niet om dat jongeren een andere politieke mening krijgen, maar respect en discipline wordt bijgebracht.

Ik beweer helemaal niets over knuffels en praatsessies, r@bje.

Wat kan helpen? Een bot lik op stuk beleid, en vooral _snel_ straffen.

Dit plan van Cherribi is moeilijk uitvoerbaar, krijgt veel vertragingen door advocaten etc. Dus het zal waarschijnlijk niet werken. Tenzij je mensen zonder eerlijk proces het land uitschopt, maar ja, da's niet bepaald volgens de nederlandse normen en waarden, toch?

vrijdag 7 september 2001 @ 10:03:35 #16
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_1575946
Dat ze aangepakt moeten worden ben ik het helemaal mee eens. Dat het hard moet gebeuren, ben ik het ook mee eens.

Maar als je die documentaires over de Amerikaanse kampen hebt gezien, weet ik niet of dát de juiste aanpak is. Het grote probleem dat ik met dat systeem is, is dat het is opgebouwd volgens de methode: eerst de hele persoonlijkheid afbreken, en vervolgens de gedisciplineerde, Amerikaanse persoonlijkheid opbouwen.

Nu weet ik niets van psychologie, maar wel een klein beetje van criminologie. En als ik mij goed herinner, is er een grote discusie gaande over de diverse gevangenissystemen. Ook daarin wordt betwijfeld of deze afbreek-opbouw-methode wel zo geweldig is: bij een normaal persoon kan het meer schade toebrengen dan goed doen, bij neurotische-/psychotische wetsovertreders (de zgn. ontoerekeningsvatbaren in diverse gradaties) helpt het toch geen zier, die moeten een volledig ander regime hebben. Maar natuurlijk zijn er ook anderen die vinden dat het wel helpt, eerst het foute met het goede in de persoon helemaal afbreken, vervolgens een soort eenheidsworst aan goed persoon opbouwen.

Het grote probleem dat ik met die methode heb, is de individualiteit wordt afgebroken en een model wordt opgebouwd. Het lijkt mij nuttiger een methode te zoeken die de individualiteit intact laat, maar wel streng correctief is.

Ik heb geen oplossing, anders zou ik wel mijn eigen penitentiaire systeem opzetten, maar ikzelf meen dat de oplossing ergens tussen de woestijn en het harde opvoedingskamp naar Amerikaans model moet zitten.

(Djeezus, het lijkt wel de inleiding tot een paper, terwijl ik toch alweer een tijdje van de uni af ben )

We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
  vrijdag 7 september 2001 @ 10:04:17 #17
272 R@b
No-nonsens
pi_1575950
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:53 schreef links234 het volgende:
Tenzij je mensen zonder eerlijk proces het land uitschopt, maar ja, da's niet bepaald volgens de nederlandse normen en waarden, toch?
Dat is het terroriseren van zwembaden, metrostations, winkelcentra, treinen naar Zandvoort en het aanranden van meisjes/vrouwen ook niet.

Nood breekt wetten

pi_1575988
En als we de groepen marrokaantjes nou uit elkaar slaan.

1 gaat bij boer piet aan het werk op het land.. (naar school in het dorp)
2de gaat bij boer kees in dorp 1 aan het werk..

Verdeel die zooi

Zorg dat ze niet in een getto gaan wonen in arme buurten met goedkope huizen....

Als ik op vakantie ga naar een land waar ik de taal niet ken..
Leer ik deze veel sneler als ik in mijn eentje ben...
Want dan MOET ik mij zelf aanpassen..
Ben ik met een groep vrienden... dan blijf ik lekker NL praten....

Kusje

P.S. CONTRSUCTIEF mensen.. als wij dat al niet kunnen
wie dan wel?

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  vrijdag 7 september 2001 @ 10:13:39 #19
272 R@b
No-nonsens
pi_1575992
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 10:12 schreef Lopat het volgende:
En als we de Als ik op vakantie ga naar een land waar ik de taal niet ken..
Leer ik deze veel sneler als ik in mijn eentje ben...
Want dan MOET ik mij zelf aanpassen..
Ben ik met een groep vrienden... dan blijf ik lekker NL praten....
Het taalprobleem is het probleem niet bij Marokkaanse jongeren.
  vrijdag 7 september 2001 @ 10:15:49 #20
10188 links234
pi_1575998
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 10:04 schreef R@b het volgende:

Nood breekt wetten

Oei, hopelijk brandt het parlement niet af.
pi_1576006
Dat snap ik robje...
Maar ik bedoelde in mijn voorbeeld 'taal' als iets eigen
wat je in een vreemde situatie niet kunt gebruiken...

Zelfde als met gedrag dus....
In je eentje blijf je niet het irritante gedrag volhouden wat die jongeren nu wel doen omdat ze in groepen zijn

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_1576007
Misschien is een beetje hersenspoelen ook nog niet zo slecht... De techniek is vast wel zover dat er wel een ander programmaatje ingezet kan worden.

Een harde agressieve aanpak werkt niet altijd is bewezen... Of willen we een totaal turks leger? Durf ik niet aan te beginnen eigenlijk...

vrijdag 7 september 2001 @ 10:21:33 #23
272 R@b
No-nonsens
pi_1576033
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 10:18 schreef Benadski het volgende:
Of willen we een totaal turks leger?
pi_1576057
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:06 schreef R@b het volgende:
keer in de fout en dan gelijk terug", aldus Cherribi, die zelf ook van Marokkaanse afkomst is
Een absurd en stupide idee, imo. Hoezo "terug"? Veel van deze jongens zijn gewoon hier geboren. Wellicht helpt zoiets dergelijks om normen en waarden bij te brengen, maar dan kunnen ze net zo goed heleboel Nederlandse jongens meesturen.

De Nederlandse samenleving zal uiteindelijk toch zelf eens verantwoordelijkheden op zich moeten nemen. Ons huidige systeem heeft geen antwoord op dit soort problemen, dus sturen we ze maar naar het buitenland de woestijn in. Belachelijk. En een zwaktebod bovendien. Er zal toch wat creatiever en resultaatgerichter moeten worden gezocht naar passende strafmaten/therapieen/dialogen.

Jusqu'ici tout va bien...
pi_1576070
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 09:22 schreef Doc het volgende:
"Heropvoeden" lijkt me op zich een prima plan. Zitten natuurlijk een hele serie haken en ogen aan, waarbij een van de belangrijkst is dat het verschrikkelijk duur is om het goed, effectief en moreel verantwoord (dus volgens de NLSe normen en waarden die die lui enigszins moeten aanleren) te doen. De vraag luidt dan: is de NLse maatschappij bereid die prijs te betalen?
Als de aanpak werkt, zullen de kosten ruimschoots gecompenseerd worden door de baten (minder materiële en immateriële schade).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')