glen dhue
afijn hier een selectie minder bekende whisk(e)ys :
- Suntory Hibiki (japans, redelijk prijzig, maar errug lekker!!)
- Clontarf (moeilijk aan te komen in Nederland, iers. Lekker. Gaat richting Johnny Walker Green Label, echter minder nadrukkelijk. Komt lekker terug...)
- Nevil O' Man (ook iers, nog niet in Nederland gezien.... verrassend zacht! )
- Bunnahabhain 1969 Cask Strength Heeeeeeeeerlijk!!!.....
- en een redelijk goedkope aanrader: Black Bottle ( blend van 7 single malt islays ) voor een warme zomer/herfst-avond
Slainte !! ( Proost )
Iedereen neemt zijn favo (betaalbare merk mee)
En er word niet geklaagd dat ik het vermeng met cola , want ik moet meestal inkomen met drinken, daarna lust ik het beter. (jullie leren het me maar puur te drinken
)
quote:Je moet het vergelijken met kleren.
Op zondag 09 september 2001 06:05 schreef nozem het volgende:
ok, en die whisky die je gewoon bij de eerste de beste slijter haalt dan?? jack daniels, johnnie walker, famous grouse, is dat dan slecht spul??want ik hoor hier dus allemaal namen die ik niet ken..
Zo moet je het ook zien met whisk(e)y. Er is voor ieder wat wils, en je hoeft geen godsvermogen uit te geven om toch een lekkere te vinden. Zie mijn post hierboven.
quote:Als er genoeg deelnemers zijn, count me in....
Op dinsdag 11 september 2001 13:16 schreef Aneurism het volgende:
K, wanneer gaan we een whiskey meeting doen![]()
Iedereen neemt zijn favo (betaalbare merk mee)
En er word niet geklaagd dat ik het vermeng met cola, want ik moet meestal inkomen met drinken, daarna lust ik het beter. (jullie leren het me maar puur te drinken
)
Tijd en plaats, deelnemers. Even animo peilen? Ben hier wel voorstander van.
In de tussentijds heb je eind november in Den Haag het whiskeyfestival. (met .nl heb je de url). Hier kun je al je favo en andere schotse en andere whiskeys proeven. Vorig jaar geweest. Moet zeggen dat ik de entree er wel uit 'geproefd' heb.... Het mooiste was dat ik voor mijn gevoel vrij nuchter naar buiten ging.
...
quote:De 15 is als ik het goed heb rond de 100, de 18 is 340-360 en de 30 is of 500 pond of 1000 pond.
Op maandag 03 september 2001 19:58 schreef the-O het volgende:De Glenfidich Single Malt 12 Years is erg lekker, maar de 15,18 years en vooral de 30 years is erg zacht. Alleen zit hier een iets duurder prijskaartje aan dat het alleen voor HELE speciale gelegenheden toepasselijk is
Ik vind die 12 jaar oude al zo duur, wat kosten die andere dan? (nooit naar durven kijken)
Nou ja dat was het wel weer, ik weet nog wel veel meer....
En hoe weet je dit allemaal?
De 50 jaar is iig 5000 pond, zo'n 18000 dus.
Voor de niet wisi-kenner: whisky-spa citroen. Zooooooo lekker en je wordt er zoooooo dronken van. Is overigens niet lekker met alle soorten whisky. Ik heb het leren drinken met baggerwhisky White Eagle, en ik wil echt niet meer met andere whisky.
Een echte ruige whisky van de eilanden, zilt, veel turf en veel smaak
perfect in combi met vette vis als haring, (wilde)zalm en makreel
Ik heb ooit ook eens een whisky van zo'n 30 jaar oud bij mijn vader uit de kast getrokken. Was heel lekker, maar ik weet niet meer hoe ie heette. Daarnaast was het eigenlijk 12 jaar oude whisky die mijn pa al 18 jaar in dekast had staan. Moeilijk na te bestellen
quote:Dan wel Cask Strength! Niet voor mietjes.
Op donderdag 11 oktober 2001 20:34 schreef major_fuck_up het volgende:
Voor de 'echte' die hards: LaphroaigEen echte ruige whisky van de eilanden, zilt, veel turf en veel smaak
perfect in combi met vette vis als haring, (wilde)zalm en makreel
![]()
Wie schetste mijn verbazing toen mijn vriendin, geen geoefend whisky-drinkster, een paar verschillende soorten proefde en Laphroaig als beste uit de test liet komen? Kijk, da's nou een meid waar je wat aan hebt.
Ik drink graag een Jack Daniels en een Famous Grouse
Dus ik koop net op goed geluk een fles Bowmore, maar nee, 't is 'm niet. Ik gok, dit topic lezend, dat ik Dalmore had moeten hebben (maar die zag ik niet staan).
Volgens mij vind ik bijna alle whisky's wel lekker, ben dus absoluut geen kenner. Kan alleen zeggen welke ik minder vind:
- Glenkinchie (raar nasmaakje)
- (helaas) ook Bowmore (vreemd luchtje, doe me wat denken aan het franse klaslokaal op vwo (vaag)).
En dan voor de volledigheid, wat staat er op mijn kast:
- Glenfiddich (12)
- Auchentoshan (10)
- Grant's
- Famous Grouse
- Grant Blackbarrel
- Glenkinchie (10)
- Bowmore
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |