abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1525724
ik heb eens een boek gelezen over een geschiedenisleraar die les gaf over de tweede wereldoorlog. Toen de leerlingen niet begrepen hoe Hitler het Duitse volk zijn wil op heeft kunnen leggen en hij er geen antwoord op kon geven besloot hij om het dus zelf maar te gaan proberen. Hij liet de kinderen naast hun stoel gaan staan als ze een antwoord wisten, en ze moesten voortaan rustig de klas inkomen. Zo ging het steeds wat verder. Na een tijdje had hij de leerlingen gewoon in z'n macht ... en leerlingen van andere klassen volgden snel, want die vonden het wel interresant. De losers van de klas werden zeg maar zijn bodyguards (vergelijkbaar met de SS). Het gekke is dat hij dus op een paar mensen na de hele school zover kreeg dat ze naar hem luisterden. Dit verhaal is volgens mij waar gebeurd en ik heb gehoord dat er ook een film van is verschenen ...

weet iemand misschien hoe die film heet ?
iig alvast bedankt!

donderdag 30 augustus 2001 @ 18:36:19 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_1525742
The Wave
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_1525746
Treinhomo zat er weer 's falikant naast...
pi_1525773
quote:
Op donderdag 30 augustus 2001 18:36 schreef Aaargh! het volgende:
The Wave
Bedankt !
  donderdag 30 augustus 2001 @ 20:01:52 #5
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_1526333
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_1526453
Ik heb geen idee. Sorry.
"All the ills of mankind, all the tragic misfortunes that fill the history books, all the political blunders, all the failures of the great leaders, have arisen merely from a lack of skill at dancing - Moliere"
pi_1526839
the wave ja

imposante film

pi_1526955
Duurtie maar 44 minuten?
Echt gemaakt voor 1 lesuur dus ja, we hebben 'em es gezien op de middelbare school. Best koele film ja en volgens mij idd waargebeurt.
  maandag 3 september 2001 @ 16:59:07 #9
10152 Buffie
There is only one
pi_1551258
De film is gebaseerd op het gelijknamige boek van Todd Strasser. Het gaat over een waargebeurd incident dat plaatsvond op een middelbare school in Palo Alto, California, in 1969.

Dan weet je dat ook weer

Als chocola een man was, dan zou ik ermee trouwen
pi_1551404
Shit was iemand me voor met de titel, want ik wist hem ook wel! Maar goed heeeeel interessant om dat te weten haha. Rare film hoor! Ik had hem een keer gezien met Maatschappijleer.
I'm not paranoid! Which of my enemies told you this?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')