Zijn daar geen richtlijnen voor ofzoiets?
quote:Deprimerend is dat altijd
Op donderdag 30 augustus 2001 16:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
haal er maar een % of 35 af dan zit je wel redelijk
quote:hangt er vanaf of je fultime werkt of niet he.
Op donderdag 30 augustus 2001 16:59 schreef Lord Dreamer het volgende:
haal er maar een % of 35 af dan zit je wel redelijk
quote:22.5 uur pweek..
Op donderdag 30 augustus 2001 17:00 schreef Vork het volgende:[..]
hangt er vanaf of je fultime werkt of niet he.
quote:ik ging van fulltime uit .. anders weet ik het niet
Op donderdag 30 augustus 2001 17:00 schreef Vork het volgende:[..]
hangt er vanaf of je fultime werkt of niet he.
quote:tjah want ik ga nu dus voor 22.5 uur werken 1150 bruto verdienen (excl.reiskosten en toeslagen..) maar als ik daar dan 800 van overhoud
Op donderdag 30 augustus 2001 17:01 schreef Lord Dreamer het volgende:[..]
ik ging van fulltime uit .. anders weet ik het niet
maar het kan alleen maar meevallen
quote:Dan zal het geen 35% zijn.. Heeft dan ook nog met de sector te maken.. en of je onregelmatige tijden hebt (buiten de kantoor uurtjes zegmaar)..
Op donderdag 30 augustus 2001 17:00 schreef Qarinx het volgende:
22.5 uur pweek..
en ben je particulier of ziekenfonds verzekerd. Als je via je ouders particculier verzekerd bent betaal je dus voro je werk nog een keer izekenfonds verzekering.. dus dubbelop, want dat moet dna eenmaal. Omdat het dubbelop is, kun je dan gloof ik als je weer stopt met werken (of eens per jaar ofzo) de extra voor nix betaalde ziekenfonds premies terugvragen.
quote:Eens per kwartaal. Maar het is niet veel.
Op donderdag 30 augustus 2001 17:04 schreef Vork het volgende:
Omdat het dubbelop is, kun je dan gloof ik als je weer stopt met werken (of eens per jaar ofzo) de extra voor nix betaalde ziekenfonds premies terugvragen.
quote:Vork aan jou heb ik tenminste wat..
Op donderdag 30 augustus 2001 17:04 schreef Vork het volgende:[..]
Dan zal het geen 35% zijn.. Heeft dan ook nog met de sector te maken.. en of je onregelmatige tijden hebt (buiten de kantoor uurtjes zegmaar)..
en ben je particulier of ziekenfonds verzekerd. Als je via je ouders particculier verzekerd bent betaal je dus voro je werk nog een keer izekenfonds verzekering.. dus dubbelop, want dat moet dna eenmaal. Omdat het dubbelop is, kun je dan gloof ik als je weer stopt met werken (of eens per jaar ofzo) de extra voor nix betaalde ziekenfonds premies terugvragen.
Ben niet via ouders verzekerd gewoon ziekenfonds..voordeliger.. en ik heb idd onregelmatige tijden... tot 22.00 of 's nachts of heel vroeg..
quote:ow relaxt
Op donderdag 30 augustus 2001 17:05 schreef speknek het volgende:
En de eerste drie maanden hoef je nog geen belasting te betalen natuurlijk.
ik denk dat je ongeveer aan 15% moet denken.
quote:Dat klinkt al veel beter...
Op donderdag 30 augustus 2001 17:08 schreef Vork het volgende:ik denk dat je ongeveer aan 15% moet denken.
anders hou je toch weinig over..
quote:ik betaalde gewoon belasting.. maar ik kan het terugvragen geloof ik (weet niet of dat voor Qarinx ook geldt, maar in bep. situaties kun je het geloof ik het volgende jaar terugvragen)
Op donderdag 30 augustus 2001 17:05 schreef speknek het volgende:
En de eerste drie maanden hoef je nog geen belasting te betalen natuurlijk.
quote:volgens mij is dat terugvragen door het nieuwe belastingsstelsel er helemaal uit..
Op donderdag 30 augustus 2001 17:09 schreef Vork het volgende:[..]
ik betaalde gewoon belasting.. maar ik kan het terugvragen geloof ik (weet niet of dat voor Qarinx ook geldt, maar in bep. situaties kun je het geloof ik het volgende jaar terugvragen)
In de meeste gevallen kan het ook zijn dat je die toeslag er nog bij krijgt. In dat geval zal je bruto loon zonder toeslag bijna gelijk komen te liggen aan je netto loon.
quote:Ik geloof dat 'vakantiewerkers' nog wel belasting terug kunnen vragen. zal het eens vragen aan me ouders (die zitten wat meer in dat wereldje namelijk).
Op donderdag 30 augustus 2001 17:10 schreef Qarinx het volgende:
volgens mij is dat terugvragen door het nieuwe belastingsstelsel er helemaal uit..
Ow vergeet niet dat je ook nog eens vakantiegeld opbouwt he. Dat is meestal ong. 8% Als je flink hebt gewerkt is dat natuurlijk ook nog eens een mooie meevaller.
quote:Neuh hoor.. Gaat nog steeds op. Ik zou altijd proberen om het jaar erop een T-biljetje in te vullen.
Op donderdag 30 augustus 2001 17:10 schreef Qarinx het volgende:
volgens mij is dat terugvragen door het nieuwe belastingsstelsel er helemaal uit..
Pas dan kan je zien hoeveel je echt gewerkt hebt, en hoeveel de tax-mannen willen hebben. Meestal nemen ze met minder genoegen dan dat ze van te voren claimen. (je baas betaalt vaak teveel, zeker als je deeltijd werkt)
[Dit bericht is gewijzigd door weerdo op 30-08-2001 17:17]
quote:waren een paar uurtjes meer overgens.. maar dat zal voor die 15% berekening denk ik weinig uitmaken.
Op donderdag 30 augustus 2001 17:08 schreef Vork het volgende:
ff kijken.. toevallig heb ik ook een week 22,50 uur gedraaid zie ik op een loonstrookie.
quote:Hmmi k heb bijna dezelfde werktijden maar dan
Op donderdag 30 augustus 2001 17:12 schreef Vork het volgende:
een onregelmatigheidstoeslag is ongeveer 120% voor de late uurtjes (als je na 18:00 nog uren maakt) en 110% als je zeer vroeg moet beginnen (zeg maar voor 7:00), tenminste bij mij wel (ik werkte van 5:30 tot 14:00 of 13:45 tot 23.00)
6.00 - 14.30
14.00 - 22.30
22.00 - 6.00
maar alleen die laatste dienst krijg ik 10% extra...
quote:In dat geval moet je ff je loonstrookje checken. Als daar ziekenfonds premies worden afgeschreven betekend dat dat je dubbel betaald en dan kun je die premies gewoon terugvragen.
Op donderdag 30 augustus 2001 17:07 schreef Qarinx het volgende:
Ben niet via ouders verzekerd gewoon ziekenfonds..voordeliger..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |