R&B zangeres en actrice Aaliyah is omgekomen in een vliegtuig ongeluk afgelopen nacht.
quote:Het ongeluk is gebeurd om 6:50 EST (dat is 00:50 in Nederlandse tijd.)
R&B singer and actress Aaliyah died Saturday when a small plane that was to carry her and eight others back to the United States crashed after takeoff in the Bahamas, authorities said.Eight were killed, and one critically injured man was flown to Florida for treatment, officials said.
Aaliyah heeft gespeeld onder andere in films als "Romeo must die". Haar grootste hit als zangeres was een paar maanden geleden met de hit "Try It Again".
Arme meid, lijkt me vreselijk als je weet dat je gaat "crashen".
wat erg...
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 26-08-2001 09:18]
quote:Ja gezien. Niet zo'n geweldige film uiteraard.
Op zondag 26 augustus 2001 09:24 schreef dusty- het volgende:
Zij was de persoon die de dochter speelde in de film "Romeo Must Die" (als je de film hebt gezien MOET je haar gewoon kunnen herinneren.)
quote:Wat maakt eentje meer of minder nou uit?? Er is vast wel een dubbelganger van haar hoor!!
Op zondag 26 augustus 2001 10:37 schreef wimpie-bosboom het volgende:
kijk, als ze nu lelijk was geweest had het me geen zak uitgemaakt, maar ze was zo lekker!!
Weer een lekkere chick minder op deze aardkloot
Birth name
Aaliyah Dana Haughton
Date of birth (location)
16 January 1979,
Brooklyn, New York, USA
Trivia
Enjoys reading novels by Stephen King ... (show more)
Sometimes Credited As:
Aaliyah Houghton
Ik vraag me af wanneer het ophoudt... er zijn er dit jaar alweer genoeg gestorven..
Jammer van zo'n verdomd goede zangeres en actrice
quote:Het is niet te hopen dat er van jou een geestlijke dubbelganger op deze aardkloot rond loopt, want deze walgelijke opmerkingen wil ik eigenlijk geen tweede keer horen..
Op zondag 26 augustus 2001 10:45 schreef SilverSpirit het volgende:[..]
Wat maakt eentje meer of minder nou uit?? Er is vast wel een dubbelganger van haar hoor!!
[Dit bericht is gewijzigd door glasbak op 26-08-2001 11:22]
Zo jong en zo'n mooie zwarte parel... zonde...
Waarom gaat iedereen toch dood deze maand? Gisteren onze lieve Ken Tyrrell... nu mijn zwarte parel...
quote:
Op zondag 26 augustus 2001 11:17 schreef glasbak het volgende:
Vdomme.. eerst brood, toen millecam, en nu zij weer..Ik vraag me af wanneer het ophoudt...
quote:Jammer dat je het verstand van Wim Bosboom niet hebt, dan had je dit soort walgelijke reacties wel achterwege gelaten......
Op zondag 26 augustus 2001 10:37 schreef wimpie-bosboom het volgende:kijk, als ze nu lelijk was geweest had het me geen zak uitgemaakt, maar ze was zo lekker!!
Weer een lekkere chick minder op deze aardkloot
[Dit bericht is gewijzigd door R@b op 26-08-2001 12:07]
Triest dat je de dood vindt op 22-jarige leeftijd omdat er een paar koffers per sé mee moesten.
Eeuwig zonde. En dat geldt net zo goed voor de andere 6 passagiers natuurlijk.
quote:Op het moment dat God het juiste entertainment heeft gevonden.
Op zondag 26 augustus 2001 11:17 schreef glasbak het volgende:
Vdomme.. eerst brood, toen millecam, en nu zij weer..Ik vraag me af wanneer het ophoudt...
In die zin moeten we hopen dat Freek binnenkort heengaat. Dan zal het voorlopig wel even afgelopen zijn.
quote:Waar slaat dit nou weer op, ik heb het niet over haar als persoon. Het is jammer voor haar, maar waar ik me aan erger is die uitspraak van wimpie-bosboom, dat vind ik pas walgelijk. Misschien snap je mij niet, dat kan, maar als je het niet snapt moet je ook niet doen alsof.
Op zondag 26 augustus 2001 11:22 schreef glasbak het volgende:[..]
Het is niet te hopen dat er van jou een geestlijke dubbelganger op deze aardkloot rond loopt, want deze walgelijke opmerkingen wil ik eigenlijk geen tweede keer horen..
quote:Doe normaal droplul, is al erg genoeg voor zo'n jonge talentvolle meid en haar naasten, niet alles draait om geld, is wel een veel te vroeg omgekomen mens, waar je het hier over hebt.
Op zondag 26 augustus 2001 20:30 schreef Vintersorg het volgende:
Dat is in iedergeval weer een hypercommerciele R&B-artiest minder die samen met haar steenrijke producers de zakken van de mainstreamkudde leegklopt!
Hopenlijk wordt er geen memorial-cd gelanceerd vol met tributes; dit doet natuurlijk af aan een oprechte 'memorial' omdat het ook hier weer alleen zal gaan om geld!
quote:Maakten mensen zich maar zo druk om alle dode en gewonde in israel/afganistan/tsjetenie enz.
Op zondag 26 augustus 2001 23:45 schreef Midioot het volgende:Doe normaal droplul, is wel een veel te vroeg omgekomen mens, waar je het hier over hebt.
Ik kan er ook geen fuck om geven. (een ongeluk als dit). Ongelukken zullen er altijd blijven (ja da's kut ja) maar oorlog mag nooit wennen.
Van al die berichtjes over 1 a 2 doden op de frontpage bv en dan 100 reacties met " " schieten we ook niet op.
quote:Overbelading ? Dan issie nog ver gekomen. De piloot zeikte wel over overgewicht maar hij kwam toch van de grond. Ik las ook dat de motoren een storing hadden. Dat lijkt me waarschijnlijker.
Op zondag 26 augustus 2001 13:18 schreef milagro het volgende:Triest dat je de dood vindt op 22-jarige leeftijd omdat er een paar koffers per sé mee moesten.
Hmmm , bij nader inzien , een noodlanding is veel moeilijker met wat overbelading.
wel erg schrikken, want verwacht je gewoon niet, net als bij silvia millecam
geen echte fans ofzo, maar je schrikt wel ff
quote:Hangt er vanaf hoe erg de overbelading was. Je kunt beter iets te zwaar zijn dan te licht.
Op maandag 27 augustus 2001 00:12 schreef Guus het volgende:
Hmmm , bij nader inzien , een noodlanding is veel moeilijker met wat overbelading.
Denk toch eens na!
Helga
Ik kan al die tienermeisjes die er om huilen wel begrijpen als fan van haar. Maar persoonlijk maak ik me er ook niet druk om. Heb niks met haar, ook al heeft ze tig gouden platen.
Moet iedereen triest gaan doen dan. Het leven gaat door. Het hare waarschijnlijk ook als je je zo ver kunt inleven.
Als Beatrix morgen sterft mag dat van mij ook in een 5 bij 5 cm kranten-condoleance. Je wil niet weten hoeveel er uitgemolken wordt over de rug van dode mensen. Zie Freddy Mercury.
Diegene die dramatisch willen doen, ga je gang. Maar dit hoeft wat mij bereft niet in het nieuws te komen. Haar leven is niet interessanter dan Jan Modaal.
Moment stilte voor de nabestaanden en dan weer de feestneus op. Holikidee
quote:Haar leven is niet waardevoller dan Jan Modaal's, maar wel interessanter blijkbaar anders zou Jan Modaal's dood ook wel in het nieuws komen.
Op maandag 27 augustus 2001 01:39 schreef michelos het volgende:
Heeft weining met nadenken te maken. Maar met voelen.Ik kan al die tienermeisjes die er om huilen wel begrijpen als fan van haar. Maar persoonlijk maak ik me er ook niet druk om. Heb niks met haar, ook al heeft ze tig gouden platen.
Moet iedereen triest gaan doen dan. Het leven gaat door. Het hare waarschijnlijk ook als je je zo ver kunt inleven.
Als Beatrix morgen sterft mag dat van mij ook in een 5 bij 5 cm kranten-condoleance. Je wil niet weten hoeveel er uitgemolken wordt over de rug van dode mensen. Zie Freddy Mercury.
Diegene die dramatisch willen doen, ga je gang. Maar dit hoeft wat mij bereft niet in het nieuws te komen. Haar leven is niet interessanter dan Jan Modaal.
Moment stilte voor de nabestaanden en dan weer de feestneus op. Holikidee
Tuurlijk sterven er iedere dag mensen, waar ook en aan wat dan ook.
Zelf laat ik al snel een traantje lopen, ook al kende ik die persoon niet. Het traantje of traantjes is/zijn niet letterlijk voor die persoon. Maar het maakt verdriet los wat al in me zit, denk ik, en waar ik destijds, gister, een jaar geleden niet om gehuild heb. En wat er dus wel uit moet.
Zoiets.
En het is al opgemerkt maar zal het nog maar es herhalen, de commerciele belangen zijn natuurlijk al te ruiken nu. Zo werkt het nu eenmaal. Maar hoeveel daarvan is gemeend? Hoeveel mensen die op een receptie/koffietafel van een overledene komen, zijn vaak alleen geinteresseerd in de koude schotel...
En ja, als je dit soort gelegenheden gebruikt om je eigen zieltje clean te huilen, niks mis mee. De een doet het bij een film een ander heeft er huil-sessie's voor nodig. Daar zal ik niet over oordelen. Snap dan alleen niet dat je dierenleed of echt grootschalig leed ( Bosnie, Israel of Afrika ) als voorbeeld ervoor neemt.
Als ik over de autosnelweg rij en ik zie die varkens oogjes in die vrachtauto's op elkaar gedrukt tussen die spijlen door kijken vind ik dat veel erger dan iemand die rijdt in dikke BMW's en zichzelf voornamelijk bezigd aan het shoppen van kleding. Dat is nou grootschalig leed waar ik pas echt een brok van in me keel krijg.
Zelfs zeehondjes die doodgeknuppeld worden of die 1000 jaar oude regenwoudboom die neergaat doen mij meer dan het hele commerciele starmaker hollywood circus. Meen ik. Sterker nog, mevrouw Aaliyah leeft waarshcijnlijk elders voort, maar dat regenwoud is niet te herstellen.
Flush the toilet en bring on nieuws wat echt prioriteit heeft. Er zijn veel belangrijkere dingen.
quote:Ik heb persoonlijk niet om Aaliyah een traantje gepinkt, maar wel om Sylvia Millecam .
Op maandag 27 augustus 2001 02:09 schreef michelos het volgende:
Sja, ik kan begrijpen dat een voor een hoop mensen interessant nieuws is maar kan je verzekeren ook voor een hele hoop niet...En het is al opgemerkt maar zal het nog maar es herhalen, de commerciele belangen zijn natuurlijk al te ruiken nu. Zo werkt het nu eenmaal. Maar hoeveel daarvan is gemeend? Hoeveel mensen die op een receptie/koffietafel van een overledene komen, zijn vaak alleen geinteresseerd in de koude schotel...
En ja, als je dit soort gelegenheden gebruikt om je eigen zieltje clean te huilen, niks mis mee. De een doet het bij een film een ander heeft er huil-sessie's voor nodig. Daar zal ik niet over oordelen. Snap dan alleen niet dat je dierenleed of echt grootschalig leed ( Bosnie, Israel of Afrika ) als voorbeeld ervoor neemt.
Als ik over de autosnelweg rij en ik zie die varkens oogjes in die vrachtauto's op elkaar gedrukt tussen die spijlen door kijken vind ik dat veel erger dan iemand die rijdt in dikke BMW's en zichzelf voornamelijk bezigd aan het shoppen van kleding. Dat is nou grootschalig leed waar ik pas echt een brok van in me keel krijg.
Zelfs zeehondjes die doodgeknuppeld worden of die 1000 jaar oude regenwoudboom die neergaat doen mij meer dan het hele commerciele starmaker hollywood circus. Meen ik. Sterker nog, mevrouw Aaliyah leeft waarshcijnlijk elders voort, maar dat regenwoud is niet te herstellen.
Flush the toilet en bring on nieuws wat echt prioriteit heeft. Er zijn veel belangrijkere dingen.
Ik zeg ook niet dat mijn wereld vergaat omdat een Sylvia Millecam doodgaat. Het raakt me gewoon. En de dag gaat ook voor mij dan gewoon door.
Zo ook een kind wat ziek is en wat de huiskamer in komt bij een documentaire over een ziekenhuis.
Maar dat wil toch niet zeggen dat ik voorbij ga aan al dat andere leed wat jij omschrijft.
Geraakt worden door kleine dingen, door mensen die ik niet eens gekend heb, sluit geraakt worden door dat andere waar jij het over hebt toch niet uit?
Een politicus als Bush, Chirac of een Beatrix mogen wat mij betreft ook vertekken van deze aardbol. Daarmee wens ik ze dus wel dood, maar zet er dan de kanttekening bij dat dood bij mij niet echt dood is ( geloof in leven na de dood..). Die moeten zich maar boven ergens bezinnen op hun wandaden en domheid.
Daarmee wil ik Aaliyha niet daarmee vereenzelvigen maar het is natuurlijk wel een element uit het hele circus ( commercie is ook een ziekte ).
Ik heb het al eens eerder gezegd. Voor mij mag die man met dat snorretje uit de jaren 40 terug komen, alleen in een groene Greenpeace/Dailalama versie dan. Die al het egoisme en geldwolverij die nog steeds verantwoordelijk is voor de meeste ellende zo snel mogelijk uitzuivert.
Als ik zo rondkijk is het later dan 5 voor twaalf.
quote:Ik kan me voor een groot deel wel vinden in je woorden, al kom je wel een beetje té over hier en daar, de wereldverbeteraar die menigeen is in zijn jonge jaren
Op maandag 27 augustus 2001 02:39 schreef michelos het volgende:
Nee akkoord. Maar als je 't hebt over een lijstje prioriteiten waar de nood hoog is, dan staat het rijke westerse egoisme en kapitalisme daar bij mij heel laag.
Dat doet mij bar weinig.Een politicus als Bush, Chirac of een Beatrix mogen wat mij betreft ook vertekken van deze aardbol. Daarmee wens ik ze dus wel dood, maar zet er dan de kanttekening bij dat dood bij mij niet echt dood is ( geloof in leven na de dood..). Die moeten zich maar boven ergens bezinnen op hun wandaden en domheid.
Daarmee wil ik Aaliyha niet daarmee vereenzelvigen maar het is natuurlijk wel een element uit het hele circus ( commercie is ook een ziekte ).
Ik heb het al eens eerder gezegd. Voor mij mag die man met dat snorretje uit de jaren 40 terug komen, alleen in een groene Greenpeace/Dailalama versie dan. Die al het egoisme en geldwolverij die nog steeds verantwoordelijk is voor de meeste ellende zo snel mogelijk uitzuivert.
Als ik zo rondkijk is het later dan 5 voor twaalf.
De man met dat snorretje, laat ik liever waar die is
ook niet in een greenpeace/dailalama versie, is een contradictio in terminis.
Alleen het grote leed geldt, klein leed bestaat niet meer of boeit niet, is niet belangrijk
quote:Links radicalen in de dop
Op maandag 27 augustus 2001 09:25 schreef Re het volgende:
globalisten in de dopAlleen het grote leed geldt, klein leed bestaat niet meer of boeit niet, is niet belangrijk
Alleen het (eigen) kleine leed is belangrijk, het grote plaatje zien ze niet of boeit niet, is niet belangrijk
quote:Als je (erg) overbeladen bent, en je krijgt een motorstoring tijdens je take-off, dan donder je snel genoeg uit de lucht. Een noodlanding kunnen maken heeft er niet zo heel veel mee te maken. Het gaat erom of de kist nog kan vliegen met dat gewicht op één motor in plaats van twee. Blijkbaar niet in dit geval.
Op maandag 27 augustus 2001 00:39 schreef speknek het volgende:[..]
Hangt er vanaf hoe erg de overbelading was. Je kunt beter iets te zwaar zijn dan te licht.
Hoe dan ook, het blijft triest. Arme meid. Arme mede-passagiers, arme piloot...
quote:Jawel, dat toont ons medeleven met de familie aaliyah: Jan-Jaap en Rudolf, sterkte jongens.
Op maandag 27 augustus 2001 00:08 schreef Guus het volgende:
Van al die berichtjes over 1 a 2 doden op de frontpage bv en dan 100 reacties met "" schieten we ook niet op.
quote:hoezo? Omdat ze toevallig bekend was?
Op maandag 27 augustus 2001 12:32 schreef moralia het volgende:
Ik vind het altijd erg als er iemand dood gaat, en zeker als ze zo jong zijn en het niet had gehoeven. Ik houd helemaal niet van R&B en ben geen fan, maar als een jonge vrouw op zo'n onnodige manier aan haar einde komt ( en dat gold ook voor Sylvia Millecam) ben je toch wel hard en ongevoelloos als het je helemaal niks doet.
quote:Nee daar heeft het niks mee te maken, het gaat gewoon om de gebeurtenis op zich. Ik heb meer mensen gekend die "te jong" zijn overleden en dat waren geen beroemde mensen. Je weet dan gewoon hoe hard zoiets aan kan komen. En altijd weer als je dan zoiets leest doet het je wat. Het kan ook een overlijdens bericht in krant zijn met geboortejaar 1980 of zo.
Op maandag 27 augustus 2001 12:33 schreef links234 het volgende:[..]
hoezo? Omdat ze toevallig bekend was?
quote:Ja ik doelde er meer op dat rechtvliegen met een motorstoring lastig is, als je te licht bent krijg je hem niet meer uit een eventuele asymmetrische overtrek. Maar het maakt ook niets uit, ook overgewicht (of überhaupt een motorstoring) bleken fataal.
Op maandag 27 augustus 2001 12:17 schreef JBravo het volgende:
Als je (erg) overbeladen bent, en je krijgt een motorstoring tijdens je take-off, dan donder je snel genoeg uit de lucht.
quote:amen
Hoe dan ook, het blijft triest. Arme meid. Arme mede-passagiers, arme piloot...
Dus als ze niet te veel had liggen shoppen leefde ze misschien nog...
Oh en je mag best treuren. Maar als iemand anders dat niet zo lang en uitgebreid doet als jou is ie meteen sukkel dus.
Duh.
Hier neem wat tissues. Ik pak ff terasje.
quote:lang en uitgebreid?!?! wtf! ik haat R&B en ik zit echt neit te janken maar sjite zeg tblijft een meisje van 22 dat is neergestort. En als jij het heel moeilijk met de oorlog hebt ga je van dat geld waarvan je naar het terrasje gaat maar daarheen opsturen ofzo want een beetje zielig doen hier hebben hun geen fuck aan.
Op maandag 27 augustus 2001 19:19 schreef michelos het volgende:
Te veel bagage he.Dus als ze niet te veel had liggen shoppen leefde ze misschien nog...
Oh en je mag best treuren. Maar als iemand anders dat niet zo lang en uitgebreid doet als jou is ie meteen sukkel dus.
Duh.Hier neem wat tissues. Ik pak ff terasje.
ps
kom misschien botter over dan bedoelt.....
En ja, ik stuur al geld naar probleemsituaties waarvan ik vind dat het nodig is. Maar ontspannen hoort erbij.
Blijft overeind dat je dramatisch doet over iets wat je ook nuchter kunt bekijken. Hier nog wat tissues.
quote:humzz nu ik lees watk had geschreven komk over alsof ik het een ramp vind ofzo...en alsof ik fan ben van aaliyah...terwijl dat dus echt neit zo is, hehe naja boeiuh
Op maandag 27 augustus 2001 22:44 schreef michelos het volgende:
Ja komt bot over.En ja, ik stuur al geld naar probleemsituaties waarvan ik vind dat het nodig is. Maar ontspannen hoort erbij.
Blijft overeind dat je dramatisch doet over iets wat je ook nuchter kunt bekijken. Hier nog wat tissues.
quote:volgens mij zijn de opnames van matrix 2 al klaar toch? en ja aaliyah speelt een prominente rol in deze film.
Op zondag 26 augustus 2001 11:07 schreef SunChaser het volgende:
Ze zat midden in de opnames van Matrix 2 en 3 toch?
[edit]
even een linkje over Aaliyah's carriére als actrice.
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door oZy op 28-08-2001 09:58]
quote:Ik zag gisteren op http://www.aaliyah2001.com/ dat ze er mee klaar was.
Op dinsdag 28 augustus 2001 09:54 schreef oZy het volgende:
volgens mij zijn de opnames van matrix 2 al klaar toch? en ja aaliyah speelt een prominente rol in deze film.
Quote www.msn.nl :"Het vliegtuigongeluk dat afgelopen zaterdag het leven van zangeres Aaliyah kostte, is waarschijnlijk veroorzaakt door overbelasting. De piloot van het vliegtuig zou zelfs ruzie hebben gemaakt met de inzittenden over het gewicht van hun bagage. "
Er staat "waarschijnlijk" in de quote, maar niemand die reageert op het feit, dat alle materiaal per se mee moest (van haar? en de crew?). Ik bedoel is hun niet iets onvermijdelijks overkomen. Ze hebben het over zich heen geroepen. Want waarschijnlijk was het vliegtuig niet te zwaar, maar veel te zwaar.
Hierover heb ik nog niemand zien discussieren. In hun branche is het overbeladen van voertuigen misschien wel vaker regel, dan uitzondering. Zoals in elke commerciele branche de kosten zo laag mogelijk worden gehouden. Wie heeft er hier een mening over?
Maar het is wel zeer triest, om als een starmakertje (want dat is ze, wie dat niet vindt is een beetje veel naief) op een warm eiland als een aap wordt rondgezeuld, op aanwijzing van verschillende mensen, bepaalde specifieke huppeltjes moet doen, na een paar dagen hard werken, zo aan je eind moet komen. Kom je moe bij je vliegtuig, gaat de piloot moeilijk en je wil alleen maar naar huis om lekker uit te slapen en te gaan shoppen.
Had het niet voorkomen kunnen worden door gewoon twee vliegtuigjes te hebben gebruikt? Ik ben benieuwd of jullie mening over haar dood, dan niet in een iets ander daglicht komt te staan. Of maakt het niets uit?
quote:Ik quote mezelf maar ff.
Op zondag 26 augustus 2001 13:18 schreef milagro het volgende:
Ik las op CNN (staat ook gequote door andere user in Muziek) dat het vliegtuigje overbeladen was. De passagiers waren gewaarschuwd , maar stonden erop dat alle bagage meeging.Triest dat je de dood vindt op 22-jarige leeftijd omdat er een paar koffers per sé mee moesten.
Eeuwig zonde. En dat geldt net zo goed voor de andere 6 passagiers natuurlijk.
Inderdaad, aangenomen dat het klopt, waren ze gewaarschuwd dus. Desalniettemin tragisch.
quote:Zat Missy Elliot ook in het vliegtuig dan?
Op dinsdag 28 augustus 2001 14:28 schreef wiip het volgende:
Het vliegtuigongeluk dat afgelopen zaterdag het leven van zangeres Aaliyah kostte, is waarschijnlijk veroorzaakt door overbelasting.
quote:Ok. * Shake hands *.
vriendjes michelos?
Wil nog wel even benadrukken dat ik niet het ene mensenleven meer waard vind dan het andere. Dit is zeker triest, vooral dus voor de direct betrokkenen.
Maar op mijn persoonlijke schaal van wat er op deze bol allemaal aan triestigheid gebeurt valt dit gewoon in het niet. Noem het maar selectief gevoelig zijn voor de dingen.
Ik heb er dus geen problemen mee dat mensen zich bekommeren om het kleine leed zoals dit. Maar hoop dat het overgrote merendeel beseft dat er belangrijkere brandhaarden zijn die de aandacht verdienen.
[Dit bericht is gewijzigd door michelos op 28-08-2001 16:35]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |