Het wachten is nog op een advies van het landelijk expertisecentrum discriminatie van het OM. Ook wordt van de advocate van de imam nog een sepotverzoek verwacht, liet het OM dinsdag weten. Bovendien wordt aan de rechter-commissaris, die het gerechtelijk vooronderzoek leidt, gevraagd een deskundige op het gebied van de islam te raadplegen.
De islamitische geestelijke noemde in mei in het televisieprogramma Nova homoseksualiteit een ziekte die de samenleving bedreigt. Diverse personen en instellingen hebben bij de politie aangifte gedaan wegens belediging en discriminatie. De politie heeft het ruwe beeldmateriaal van de Nova-uitzending bestudeerd, getuigen gehoord en de imam zelf tweemaal aan een verhoor onderworpen.
bron: ANP
------------------------------------------------------------
Je kunt je afvragen inhoeverre "nog geen besluit" nieuws is, maar gezien de vele pagina's ooit besteedt aan dit onderwerp, een kleine update.
quote:Je kunt eruit concluderen dat het begrip racisme en discriminatie nog niet zo gemakkelijk te omschrijven is als strafbaar feit.
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:09 schreef Cosma-Shiva het volgende:Je kunt je afvragen inhoeverre "nog geen besluit" nieuws is,
Als jij en ik wat zeggen kan dat racistisch zijn, maar met je hand op de bijbel of koran kan dat zomaar veranderen.
Zie de zaak Leen van Dijke die homo's gelijk mocht stellen aan dieven en moordenaars zolang hij maar op de bijbelse verklaring/uitleg doelde.
Ik denk dat ik ook een rassistisch ga zijn met in een hand een bijbel en in het andere een zwaard/gun.
Vampier
quote:Nee, geen doofpot want het wordt voorlopig nog steeds onderzocht.
Op dinsdag 21 augustus 2001 17:40 schreef waspman het volgende:doofpot
Das ook lekker.
Vampier
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |