abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1445057
Ben van plan met een vriend naar seatle te gaan, hij stelde voor een aantal maanden en dan kijken misschien langer. Ik zit er alleen over te denken het in een keer goed te doen, in een keer weg uit nederland en nooit meer terug, daar blijven voor zeker een paar jaar. Heeft iemand ervaring met wonen in buitenland, en wat zijn nou de dingen die iedereen je vergeet te vertellen als je naar het buitenland verhuisd?

Mijn bestemming zou dus seattle worden in america, zijn daar ook nog specifieke eisen voor dat je er naartoe mag verhuisen?
Iemand zelf daar ooit naartoe gegaan en niet meer terug gekomen?
En wil je eventueel je verhaal over hoe alles in zijn werk ging hier neerzetten?
Persoonlijke ervaringen hecht ik meer waarde aan. thnx

pi_1445119
get a green card.

Amerika laat tegenwoordig maar 25000 "normale" imigranten toe per jaar. Het zal een loterij worden.

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1445176
Koop een umbrella, het regent daar heel vaak.

Good Luck!

Als Een Meisje Mij Niet Digt, Dan Digt Ze Zeker Vrouwen.
pi_1445323
Lijkt wel een leuke uitdaging. Succes!
  zondag 19 augustus 2001 @ 23:51:17 #5
9167 reddie
is bang voor de waarheid...
pi_1446191
Wonen in het buitenland is moeilijker dan je denk.

De eerste vraag is: Wat ga je missen in nederland...
Volgende vraag is; Kun je wat je mist vervangen in het buitenland?

Je moet bedneken dat niet alleen de taal anders is. Alles is anders. Mentaliteit van de mensen, humor, eetgewoonten, omgaan met verschillende dingen. Het vergt heel erg veel moed en geduld om je thuis te gaan voelen in het buitenland...

Succes met de keuze!

Poor is the man whose pleasures depend on permission of another...
pi_1446624
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 23:51 schreef reddie het volgende:
Wonen in het buitenland is moeilijker dan je denk.

De eerste vraag is: Wat ga je missen in nederland...

nou dit is een makkie, niemand.

Volgende vraag is; Kun je wat je mist vervangen in het buitenland?

sex, drugs en rock en roll. Die vriend en ik zijn van plan bandjes te beginnen en daar muziek te gaan maken, om de scene te proefen van onze idool maar daarnaast ga ik weg uit nederland omdat ik niets heb wat me hier houd. Daarnaast zou ik er altijd al een keer naartoe willen gaan en lijkt het me cool om eerst te kijken in seattle, daarna misschien naar LA en andere plekken te gaan. Gewoon om een tijdje te wonen

Je moet bedneken dat niet alleen de taal anders is. Alles is anders. Mentaliteit van de mensen, humor, eetgewoonten, omgaan met verschillende dingen. Het vergt heel erg veel moed en geduld om je thuis te gaan voelen in het buitenland...

Eten is niet een verandering, ik eet toch veel snacks en tja het is america, maar ik ben Flexibel Ook voel ik me op veel plekken snel thuis dus daar komt het ook wel ok mee.

Succes met de keuze!

die is denk ik al bijna gemaakt, als ik geld nu had zat ik morgen nog in het vliegtuig

maandag 20 augustus 2001 @ 06:08:08 #7
2915 Fiep
bikkel b.d.
pi_1447471
Op mij komt dit "Leven in het buitenland-avontuur" een beetje ondoordacht over.

Je kan bijvoorbeeld niet zomaar voor een paar jaar naar een ander land vertrekken. Je hebt ten eerste een visum nodig en vaak moet je gesponsord worden door een bedrijf. Ten tweede duurt het meestal een aantal jaar voordat je visum toegewezen krijgt.

Verder is "Leven in het buitenland" helemaal geen avontuur. Je moet bedenken dat je diploma's niets waard zijn en als je al een baantje vindt, dat nauwelijks genoeg geld oplevert om de huur te betalen. Dus neem vooral een hoop centjes mee om je over de eerste periode heen te tillen.

En -het is al eerder gezegd- je vertrekt naar een ander land, met andere gewoontes en een andere cultuur (ook al is dat een Westerse). Ik moet bekennen dat ik Nederland nog nooit zo'n prettig land heb gevonden, nu ik in Australie woon.

"Het is wel leuk hoor, al die avonturen, maar je krijgt er zo'n stijve nek van."
pi_1447479
Doen!
Het is prima om een tijdje naar het buitenland te gaan.
Neem contact op met de ambassade van het land waar je heen wilt, en vraag naar je rechten en plichten tijdens een verblijf daar. Laat ze je schriflijk antwoorden.

En blijf uit handen van de politie, de gevangenissen buiten Nederland zijn niet erg vriendelijk.

Juist door een langer verblijf in het buitenland leer je meer van Nederland houden.

Informeer je héél goed, wat jij van plan bent is toch wel ietsje anders dan een paar maanden naar Zuid-Europa.

eigenlijk ben ik een straathond
  maandag 20 augustus 2001 @ 08:59:11 #9
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_1447599
Ik ben bang dat je liever vlucht voor je problemen dan dat je ze aangaat. Geloof me, als dat de reden is om te vertrekken, zal je nog lelijk op je muil gaan. Je zegt dat niets je tegenhoudt, maar ik heb meer het idee dat je dat door bepaalde oorzaken momenteel zo voelt. En dat dit met een maand weer compleet anders is.
En dan zit je daar in Amerika, niemand die om je geeft.
Lieve Aneurism, denk hier lang over na, maak geen stappen uit emotie, maar weloverwogen. Succes.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_1447633
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 08:59 schreef dutchie het volgende:
Ik ben bang dat je liever vlucht voor je problemen dan dat je ze aangaat. Geloof me, als dat de reden is om te vertrekken, zal je nog lelijk op je muil gaan. Je zegt dat niets je tegenhoudt, maar ik heb meer het idee dat je dat door bepaalde oorzaken momenteel zo voelt. En dat dit met een maand weer compleet anders is.
En dan zit je daar in Amerika, niemand die om je geeft.
Lieve Aneurism, denk hier lang over na, maak geen stappen uit emotie, maar weloverwogen. Succes.
Nee ik ga nu omdat ik altijd al wou en er nu inderdaad niemand meer is die om me geeft, ik heb dus niets om hier meer voor te blijven en was uiteindelijk toch wel vertrokken. Ik zit er nu gewoon aan te denken omdat ik sowieso voor een aantal maanden weg wil.

DUS!

pi_1448735
Kortom, zonder visum gaat het weer helemaal nergens over.

Als je een paar maanden weg wil ga je toch lekker door SE-Asia trekken? Kost niks, iedereen kan het en het is weer eens wat anders.

Amerika is drie maanden als tourist, en dan mag je niet werken. Verblijfsvisum kun je aanvragen op de ambassade in De Haag, maar ik geef je weinig kans (zonder sponsoring of aantoonbaar nut voor de amerikaanse maatschappij).

One day, man will look back and say that I gave birth to the twentieth century.
  maandag 20 augustus 2001 @ 13:49:39 #12
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_1449488
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 21:47 schreef Aneurism het volgende:
... en wat zijn nou de dingen die iedereen je vergeet te vertellen als je naar het buitenland verhuisd?
Het belangrijkste antwoord lijkt me hierboven al vrij duidelijk geworden: bureaucratie! Ik heb nu in Zwitserland, Frankrijk, China en Guam (= Amerikaans) gewoond, en juist hier in Guam is het papierwerk belachelijk.

Wat Dopamine schrijft klopt precies: je mag 3 maanden zonder visum blijven, en moet dan het land uit. In die tijd mag je geen geld verdienen, wat dus betekent dat je een aardig gevulde bankrekening mee moet nemen. Denk nou alsjeblief niet "ik ga wel zonder visum, en zie het verder wel", want jammer maar helaas... zo werkt het niet in de VS. Je zou in de grootst mogelijke problemen kunnen komen.

En voor een L1-visum, oftewel een werkvisum, heb je inderdaad een bedrijf nodig wat je wil sponsoren. Dat betekent dat zij garant voor je staan, en gedeeltelijk het visum voor je aanvragen. En daarvoor moeten ze er vreselijk veel tijd insteken; de stapel papier die voor ons visum samen is gebracht door het bedrijf was werkelijk enorm. Overigens is je visum dan nog altijd alleen maar geldig zolang je voor dat bedrijf werkt.

Kortom: zoals ze meesten al zeggen zou ik nog even een keer nadenken voor ik aan een dergelijk amerikaans avontuur zou beginnen. Denk dan inderdaad liever aan rondreizen in Azie, of misschien Australie-met-werkvisum.

pi_1450740
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 13:49 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Het belangrijkste antwoord lijkt me hierboven al vrij duidelijk geworden: bureaucratie! Ik heb nu in Zwitserland, Frankrijk, China en Guam (= Amerikaans) gewoond, en juist hier in Guam is het papierwerk belachelijk.

Guam? Hoe kom je daar nou terecht? Moest er de atlas voor trekken!
quote:
Wat Dopamine schrijft klopt precies:
Jaaah, erkenning!!!
pi_1450761
quote:
Op zondag 19 augustus 2001 21:57 schreef Guus het volgende:
get a green card.

Amerika laat tegenwoordig maar 25000 "normale" imigranten toe per jaar. Het zal een loterij worden.

Dat Is Ook Mijn Advies!!!!!!!!

Get A Green Card!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gelukkig Heb Ik Er Al Een!!!!

Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
  dinsdag 21 augustus 2001 @ 02:32:40 #15
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1455241
quote:
Op maandag 20 augustus 2001 15:50 schreef ZineGeneZidane het volgende:

[..]

Dat Is Ook Mijn Advies!!!!!!!!

Get A Green Card!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gelukkig Heb Ik Er Al Een!!!!

Je kunt alleen maar "meteen" een greencard krijgen door een huwelijk of de loterij, anders moet je eerst jaaaren met een bv: H1B visum rond hobelen...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_1456162
Eeh Aneurism, ik hoop dat je echt een hele vette gevulde bankrekening hebt, want het komt nogal dromerig over op me, "een beetje in bands gaan spelen en de sfeer van de scene proeven".

Hoe wil je dan aan je geld komen? Denk je dat Amerika immigranten zonder goed vooruitzicht op een goede baan ueberhaupt binnen laat? De tijd dat je op de bonnefooi naar Amerika kan afreizen en maar ziet, is echt voorgoed voorbij! Word wakker jongen. Het zijn niet meer de jaren 60 waar een bloem in je haar voldoende was om overal te komen...

Unox, the worst operating system.
pi_1456218
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2001 10:26 schreef Schorpioen het volgende:
Eeh Aneurism, ik hoop dat je echt een hele vette gevulde bankrekening hebt, want het komt nogal dromerig over op me, "een beetje in bands gaan spelen en de sfeer van de scene proeven".
Ach laat hem lekker zijn kop stoten, wordt hij tenminste wakker en heeft'ie ook weer wat geleerd.

Al die mensen die het beter weten, maar idd het is nogal romantisch voorgesteld allemaal. Waarschijnlijk had hij net een mooie film gezien ofzow, of een gedicht gelezen...

fake a dream
pi_1456260
waarom speciaal amerika , is niet het verste wat ik kon bedenken , australie is veel makkelijker om binnen te komen en er te mogen blijven. werkvisum voor autralie is redelijk makkelijk te krijgen en werk is er genoeg in australie als je maar wilt
pi_1456745
America lijkt me gewoon cool om te wonen, en waarom zou ik niet met een bloem in mijn haar kunnen leven PEEAACE MAN!!

Ik wil gewoon weg uit nederland, weg van het wereldje waar ik nu in zit en nooit meer terugkomen en no more shit en gezeik dat mensen me ooit weer zouden kunnen bereiken. Gewoon een heel nieuw leven zonder een verleden lijkt me heerlijk om te hebben. Australie heb ik geen binding mee, ik zou daar alleen naartoe kunnen gaan als slangen expert ... * Aneurism denkt na IK GA NAAR AUSTRALIE

pi_1457181
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:09 schreef Aneurism het volgende:
America lijkt me gewoon cool om te wonen, en waarom zou ik niet met een bloem in mijn haar kunnen leven PEEAACE MAN!!

Ik wil gewoon weg uit nederland, weg van het wereldje waar ik nu in zit en nooit meer terugkomen en no more shit en gezeik dat mensen me ooit weer zouden kunnen bereiken. Gewoon een heel nieuw leven zonder een verleden lijkt me heerlijk om te hebben. Australie heb ik geen binding mee, ik zou daar alleen naartoe kunnen gaan als slangen expert ... * Aneurism denkt na IK GA NAAR AUSTRALIE

Kijk, nou heb je het ergens over. Visumpje aanvragen, vliegtuigje pakken en je kan er zo een jaar gaan werken. Mocht dat te kort zijn, gewoon nog een visum voor N-zeeland erachteraan gooien! (overigens is vooral de aus. economie een enorme puinhoop, maar goed, beetje oportunisme is niet verkeerd in deze). Hou je geld over? Duik lekker SE-Asia in, kost niks.

Ben je zo drie jaar verder.

pi_1457205
Ja Seatle, daar heb ik ALTIJD al eens naar toe gewild.
Jusqu'ici tout va bien...
pi_1457365
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2001 12:09 schreef Aneurism het volgende:
Ik wil gewoon weg uit nederland, weg van het wereldje waar ik nu in zit en nooit meer terugkomen en no more shit en gezeik dat mensen me ooit weer zouden kunnen bereiken.
OKAYNOUDOEIHE!
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_1457425
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2001 13:30 schreef Manono het volgende:
Ja Seatle, daar heb ik ALTIJD al eens naar toe gewild.
Ik wel ja.
pi_1457428
quote:
Op dinsdag 21 augustus 2001 14:00 schreef Love Mae King het volgende:

[..]

OKAYNOUDOEIHE!

Blijf jij eens uit topics die ik open als je toch niets toe hebt te voegen. Prick
pi_1457445
Jusqu'ici tout va bien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')