Hebben ze niet een backup-DHCP-server ofzo Ik heb zelf daar totaal geen verstand van, maar dat lijkt me toch wel mogelijk...
* Tackleberry FOK!t nu ff onder "de baas z'n tijd..."
Het zou me niet verbazen als die DHCP server ondertussen ook andere dingen doet, mail server of router ofzo. Ik vraag me dan toch af wat er precies mis is met die server, en wat voor mensen er daar zitten dat het zo lang moet duren om zoiets op te lossen...
quote:Je kunt ook de DHCP server "omzeilen" als het ware. Als het goed is, heb je bij je @Home abonnement een blaadje gekregen meteen aantal technische gegevens erop, zoals welk ip-adres je hebt en dat soort zaken. Als je die gegevens nu gewoon als statische info in je netwerk instellingen gooit, en dus NIET de DHCP server gebruikt, kun je net zo internetten als voorheen, maar zonder last van een disfunctionele DHCP server.
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:41 schreef Tackleberry het volgende:
De DHCP server ligt er op dit moment al meer dan 1 dag uit...
om 9 uur nog met de klantenservice gebeld en de problemen waren er nog steeds...
En nog steeds kunnen ze niet aangeven wanneer ze verwachten dat alles gereed is...Hebben ze niet een backup-DHCP-server ofzo
Ik heb zelf daar totaal geen verstand van, maar dat lijkt me toch wel mogelijk...
* Tackleberry FOK!t nu ff onder "de baas z'n tijd..."
Nu weet ik niet hoe lang je dit vol kunt houden, maar als het goed is moet het ongeveer een half jaar lukken, omdat je bij @Home een ip-lease van een half jaar hebt.. anyone: correct me if I'm wrong .
Hmmmm idd dan gewoon een "vast" ip adres nemen ben je ook van het gezeik af...
Dhcp server 2 dagen eruit... WHOOEEEEHAHAHAHAHHAHAHAHAHA
quote:Dus let op als je je internet statisch hebt ingesteld, want dit zou nog wel eens wat problemen kunnen veroorzaken in de toekomst.
Onderhoud DNS serversGeachte @Home abonnee, Binnenkort zullen onze technici werkzaamheden
verrichten aan het @Home netwerk. Als gevolg van deze werkzaamheden zullen
gebruikers die hun IP instelling statisch hebben geconfigureerd hun
verbinding met het Internet verliezen. U zult deze instellingen op dynamisch
in moeten stellen teneinde ook na de werkzaamheden verbindingen te kunnen
maken met het internet. Het gaat hier met name om de DNS servers; deze
dienen met ingang van 30 augustus niet meer handmatig geconfigureerd te
staan.
quote:Daar heb je het dus
Storing regio 's Hertogenbosch woensdag 15 augustus 18:00
Door een storing in ons netwerk kunt u woensdag 15 augustus 2001 vanaf
18:00 problemen ondervinden met onze internet service.Eventuele gevolgen zijn merkbaar in de regio 's Hertogenbosch.
De storing kan invloed hebben op de verbinding.
Onze excuses voor het ongemak.
quote:Gewoon ff afwachten... Tja, dat doe ik al sinds woensdagavond...
Op vrijdag 17 augustus 2001 10:31 schreef JaJoah het volgende:
[..]Daar heb je het dus
Gewoon ff afwachten dan maar
quote:of 0800-0079
Op vrijdag 17 augustus 2001 11:07 schreef terabyte het volgende:
bel 0800-0093 of 0800-0094 oid.
het probleem is dat de mensen van de klantenservice gewoon niet weten wat er aan de hand is... ze weten ook niet wanneer het (ongeveer) opgelost zou moeten zijn...
Maar dat vrouwke die ik woensdagavond aan de lijn had kon mij ook niks vertellen... maar het schijnt bij sommige mensen al sinds dinsdag te spelen.
vage is bij mij (boxtel-oost) werkt het niet, en bij een vriend van mij in het centrum werkt het WEL!
ik w8 maar af...
quote:Gisteren wist de callcentermedewerker (ofzo) mij te vertellen dat de problemen deels opgelost waren, dus dat zal dan waarschijnlijk betekenen dat sommigen al WEL verbinding hebben en de rest nog niet... Denk ik tenminste...
Op vrijdag 17 augustus 2001 11:55 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn probleem is dat ik heel die klantenservice niet meer kan bereiken sinds woensdagavond...Maar dat vrouwke die ik woensdagavond aan de lijn had kon mij ook niks vertellen... maar het schijnt bij sommige mensen al sinds dinsdag te spelen.
vage is bij mij (boxtel-oost) werkt het niet, en bij een vriend van mij in het centrum werkt het WEL!
ik w8 maar af...
quote:Same here...
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:59 schreef Miertje het volgende:
Ik heb er hier geen troubles mee hoor..... of het is inmiddels opgelost dat kan ook natuurlijk.
ook geen last gehad van de storing van woensdag...
(misschien omdat ik m'n eigen services draai op mn linux bak?)
(ja o.a. UPC )
quote:En de daaromheenliggende plaatsen niet te vergeten!!!!
Op vrijdag 17 augustus 2001 13:23 schreef Catkin_ het volgende:
K hoorde inderdaad dat fannetje ook al niet meer op internet kan... Ik kan er gelukkig nog wel opHalf den bosch ligt plat, maar schijnbaar zitten wij bij de goede helft :")
Blijft natuurlijk kut voor de rest van Den Bosch
Een medewerker vertelde me dat hij van iemand anders gehoord had dat er ook een stroomstoring in Den Bosch is geweest die er eventueel nog mee te maken zou kunnen hebben.
quote:
Bepaalde delen zijn ondertussen weer online, dus het lijkt erop dat het vandaag opgelost kan zijn, maar we kunnen het niet beloven.
UPS op de servers, kunnen ze iig netjes afgesloten/uitgezet worden, en dan mag aanzetten ook geen problemen geven.
quote:Ik (en dus ook de telefonist) heeft niet gezegd dat het de enige oorzaak is, maar dat het waarschijnlijk wel heeft meegewerkt...
Op vrijdag 17 augustus 2001 15:05 schreef Light het volgende:
Als een stroomstroring de oorzaak van de problemen is geeft dat in mijn ogen alleen maar aan dat ze hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben. Dat ze tijdens een stroomstoring problemen kunnen hebben snap ik, maar daarna moet het vrij snel weer opgelost zijn.UPS op de servers, kunnen ze iig netjes afgesloten/uitgezet worden, en dan mag aanzetten ook geen problemen geven.
quote:Een PLOSTELINGE opeenstapeling ????? Nou ik denk dat je te positief bent of gewoon high... Ik ben nu ruim 1 jaar klant van die treurige ISP en er is altijd wel WAT, en net toen het goed ging verhuiste ik , en tadaaaaaaaaa het was weer raak, slechte verbinding etc. en bellen met die gasten heeft toch geen zin, die verwijzen me door naar support@home, die me een bericht terugsturen dan ik naar de helpdesk moet bellen... gevol probleem is niet opgelost en ik zeg nu mijn abo dus ook op. Het is en blijft er een bende, zelf zeggen ze gediplomeert personeel op de helpdesk te hebben zitten maar als ik het vergelijk met de verhalen / ervaringen van mijn vriendin (ex-medewerker planet-internet helpdesk) kunnen beter de hele helpdesk opdoeken...
Op vrijdag 17 augustus 2001 15:14 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Ik (en dus ook de telefonist) heeft niet gezegd dat het de enige oorzaak is, maar dat het waarschijnlijk wel heeft meegewerkt...
En ik ga ervan uit dat een groot bedrijf als @home hele goede UPS-en (tijdelijke stroomvoorziening indien reguliere stroom uitvalt) heeft, anders zijn ze niet professioneel bezig!
Volgens mij is het een plotselinge opeenstapeling van problemen geweest... Nu maar hopen dat ze het meteen goed opgelost hebben ipv een tijdelijke oplossing oid...
Greets
Ysblokje
(Enschede)
daar is tie weer: http://www.troublesathome.nl
Gewoon ff aanmelden als je dat nog niet gedaan hebt!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |