Hebben ze niet een backup-DHCP-server ofzo Ik heb zelf daar totaal geen verstand van, maar dat lijkt me toch wel mogelijk...
* Tackleberry FOK!t nu ff onder "de baas z'n tijd..."
Het zou me niet verbazen als die DHCP server ondertussen ook andere dingen doet, mail server of router ofzo. Ik vraag me dan toch af wat er precies mis is met die server, en wat voor mensen er daar zitten dat het zo lang moet duren om zoiets op te lossen...
quote:Je kunt ook de DHCP server "omzeilen" als het ware. Als het goed is, heb je bij je @Home abonnement een blaadje gekregen meteen aantal technische gegevens erop, zoals welk ip-adres je hebt en dat soort zaken. Als je die gegevens nu gewoon als statische info in je netwerk instellingen gooit, en dus NIET de DHCP server gebruikt, kun je net zo internetten als voorheen, maar zonder last van een disfunctionele DHCP server.
Op vrijdag 17 augustus 2001 09:41 schreef Tackleberry het volgende:
De DHCP server ligt er op dit moment al meer dan 1 dag uit...
om 9 uur nog met de klantenservice gebeld en de problemen waren er nog steeds...
En nog steeds kunnen ze niet aangeven wanneer ze verwachten dat alles gereed is...Hebben ze niet een backup-DHCP-server ofzo
Ik heb zelf daar totaal geen verstand van, maar dat lijkt me toch wel mogelijk...
* Tackleberry FOK!t nu ff onder "de baas z'n tijd..."
Nu weet ik niet hoe lang je dit vol kunt houden, maar als het goed is moet het ongeveer een half jaar lukken, omdat je bij @Home een ip-lease van een half jaar hebt.. anyone: correct me if I'm wrong .
Hmmmm idd dan gewoon een "vast" ip adres nemen ben je ook van het gezeik af...
Dhcp server 2 dagen eruit... WHOOEEEEHAHAHAHAHHAHAHAHAHA
quote:Dus let op als je je internet statisch hebt ingesteld, want dit zou nog wel eens wat problemen kunnen veroorzaken in de toekomst.
Onderhoud DNS serversGeachte @Home abonnee, Binnenkort zullen onze technici werkzaamheden
verrichten aan het @Home netwerk. Als gevolg van deze werkzaamheden zullen