De naam Veronica verdween van het scherm omdat de Vereniging Veronica eind 1999 besloot om niet verder te gaan met de Holland Media Groep. Bij het afscheid waren twee afspraken gemaakt. De HMG mocht tot 1 september 2001 nog gebruik maken van de merknaam Veronica. De Vereniging mocht tot die tijd geen activitieiten starten onder de naam Veronica. Inmiddels heeft de HMG de naam Veronica vervangen voor Yorin en Yorin FM. In eerste instantie was dat ME, maar de rechter stak daar een stokje voor omdat de naam de veel zou lijken op kledinggigant WE.
De afgelopen maanden was de Vereniging aan het praten met SBS over een eventuele samenwerking. Het was de bedoeling om Veronica TV te laten terugkeren op de door SBS aangekochte zender V8. De onderhandelingen liepen op het laatste moment stuk. De prijs die door SBS werd gevraagd voor het 'meedoen' van Veronica vond Veronica veel te hoog. [Bron:Radiowereld]
---------------------------------------------------
Het nieuwe radiostation Veronica FM van de Vereniging Veronica gaat eind september / begin oktober van start. Dat heeft J. Hoogesteijn, directeur radio van de VOO, maandag gezegd. Aanvankelijk zal de hitzender te horen zijn via kabelfrequenties, maar als er een veiling van etherfrequenties komt, zal Veronica meebieden. ,,Onze vereniging is bereid zeer veel geld te investeren in een radiozender. Wat dat betreft is de liefde voor het medium radio binnen de Vereniging niet verdwenen. Als er een open veiling komt, zullen we zeker bieden op de huidige frequentie van Sky Radio (100.7 FM), omdat die een goede landelijke dekking heeft.'' [Bron:Radiowereld]
---------------------------------------------------
Ik ben blij dat Veronica weer op de radio te horen zal zijn.
Maar ze moeten wel gevarieerder gaan draaien dan in de HMG, want dat werd te eentonig.
Ben zeer benieuwd.
quote:...klinkt wel leuk.
Op maandag 13 augustus 2001 19:10 schreef NewBeatle het volgende:
(...) Ook stelt hij in het blad, dat Veronica bereid is te investeren in etherfrequenties voor Kink FM (...)
quote:Zo dan, ze hebben ontdekt zat Kink FM van hun was. De wonderen zijn de wereld nog niet uit
...klinkt wel leuk.
Ik had geloof ik ook eerst iets gelezen over dat een partij niet twee etherfrequenties mocht hebben.. hoe zit dit dan?
quote:2 aparte bedrijven, 1 eigenaar...
Op maandag 13 augustus 2001 19:37 schreef menjo het volgende:
Kink was dacht ik altijd al van veronica, ik kan me nog herinneren dat kink oorspronkelijk de vervanging van een veronica zender was.Ik had geloof ik ook eerst iets gelezen over dat een partij niet twee etherfrequenties mocht hebben.. hoe zit dit dan?
quote:voor mijn tijd, maar ik smacht naar een ockzender, een soort 3 FM maar dan nog 3X meer 3FM platen
Op maandag 13 augustus 2001 19:45 schreef Breuls het volgende:
Daarna RTL Rock Radio
quote:en toen ging het fout omdat 'de bazen' vonden dat op zo'n zender geen 'zwarte muziek' gedraaid mocht worden. Dus geen oude Motown bijv.
Op maandag 13 augustus 2001 19:45 schreef Breuls het volgende:
RTL is ooit begonnen met RTL Radio -> geflopt. Toen werd het Happy RTL -> geflopt. Daarna RTL Rock Radio -> aan het floppen, toen Rob Stenders een eigen zender wilde beginnen met Veronica. RTL Rock Radio werd dus Kink FM.
Jammer, anders kregen was het een zender geworden met een geweldige mix zoals wij nu maar 2 uur in de week in de freakolympics horen.
quote:Oh ja.. zo liep het wel ja. RTL rock radio was nou ook niet super.
RTL is ooit begonnen met RTL Radio -> geflopt. Toen werd het Happy RTL -> geflopt. Daarna RTL Rock Radio -> aan het floppen, toen Rob Stenders een eigen zender wilde beginnen met Veronica. RTL Rock Radio werd dus Kink FM.
Maar Kink Fm zat dus al heel lang bij Veronica, ik vind het zo jammer dat ze er weinig aandacht aan besteden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |