abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1398268
aangezien Gia er geen zin meer in heeft,zijn er denk ik genoeg die nog ff verder willen kletsen, over dit onderwerp.(zie "ik sta niet op voor bejaarden en.)

[Dit bericht is gewijzigd door nika op 13-08-2001 14:14]

the reward of thing well done is to have done it
pi_1398280
komen we hier weer mee aan?
ik stap wel voor berjaarden op want ik weet dat sommige heel slecht ter been zijn..
punt
  zondag 12 augustus 2001 @ 21:59:13 #3
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_1398302
Sinds ik NOOIT meer met dat klote openbaar vervoer hoef (lease-auto's heersen) sta ik niet meer op voor oudere mensen. Vroeger in de bus trouwens ook niet.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_1398324
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 21:57 schreef Kissinggirl het volgende:
komen we hier weer mee aan?
ik stap wel voor berjaarden op want ik weet dat sommige heel slecht ter been zijn..
punt
Onzin! Ik betaal net zo veel voor mijn trein- of buskaartje! Voor ouderen bestaat er ouderen- of bejaardenvervoer! Moeten ze daar maar mee gaan!
  zondag 12 augustus 2001 @ 22:03:14 #5
10090 waspman
life is sweet
pi_1398338
ik heb het een keer gedaan, maar toen kreeg ik een zeer onterechte kut-reactie terug ("ik ben misschien wel wat ouder dan jou, maar dat wil niet zeggen dat ik iets aan mijn benen mankeer, hoor!"), en sindsdien blijf ik gewoon lekker zitten
pi_1399817
quote:
Op zondag 12 augustus 2001 22:03 schreef waspman het volgende:
ik heb het een keer gedaan, maar toen kreeg ik een zeer onterechte kut-reactie terug ("ik ben misschien wel wat ouder dan jou, maar dat wil niet zeggen dat ik iets aan mijn benen mankeer, hoor!"), en sindsdien blijf ik gewoon lekker zitten
dan moet jij dezelfde persoon getroffen hebben als ik
Da's toch nie normaal, das abnormaal, tis gewoon nie te gleuven!!!
pi_1399837
hmmm... moet zeggen dat ik first impression best belangrijk vind.. Je hebt soms van die oudere mensen die helemaal hulpeloos rond kijken en dan niet geniepig, maar dan sta ik wel gewoon op. Zolang als ik maximaal in de bus zit/sta, kan het mij niet boeien of ik zit of sta.. ben niet helemaal consequent, want als ik gewoon afgepijcherd ben doe ik het ook niet
pi_1399903
Het ligt echt helemaal aan de situatie.
Wanneer iemand me echt aan gaat zitten kijken omdat-ie daar wil zitten waar ik zit, en er is 2 banken verder gewoon plaats, dan blijf ik zitten.
Zit ik dicht bij de deur, en komt er iemand binnen die duidelijk slecht ter been is, dan sta ik wel op. Dat hoeft dan natuurlijk geen bejaarde te zijn.

Het blijft en afwegeng. Heb ik genoeg (sociale) redenen om voor iemand op te staan, dan doe ik dat. Zijn die er niet, dan blijf ik zitten. Ikga er tenslotte ook niet van uit dat iemand voor mij opstaat als ik een volle bus/tram/metro/trein inloop.
Mocht ik ooit met krukken rondbanjeren, dan zou ik het natuurlijk wel fijn vinden als iemand mij liet zitten.
En daar draait het om denk ik. Inschatting maken of ik in de situatie van die persoon moeilijk zou kunnen staan of niet. En ja, ik zal er ook wel eens naast zitten. (Niet als woordspeling bedoeld)

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 13 augustus 2001 @ 10:03:33 #9
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1401145
quote:
Maar in ANM typt Cosma een berichtje over een agressieve buschauffeur, waar velen haar op aanvallen en dan typt die lieve Cosma het zinnetje: Jullie hebben allemaal de ironie gemist.

En wat denk je, ze krijgt complimentjes van Doc dat ze zo goed bezig is, terwijl er een heleboel zijn die de indruk hadden dat Cosma het bericht toch wel serieus bedoeld had.

Jammer dat je het verschil niet ziet of je een opmerking over het inzien van de ironie plaatst als je eerste reactie na 3 reacties van anderen of als je 20e reactie na 203 reacties van anderen. In het eerste geval kom je geloofwaardig over, in het tweede geval als een huichelaar die niet weet welke kant-ie op moet kruipen onder de discussie uit te komen.

De complimenten voor Cosma, veel later in het door jou aangehaalde topic waren voor het feit dat ze op fatsoenlijke wijze liet zien dat er aan het incident met de buschauffeur en de agressieve reiziger twee kanten zouden kunnen zitten en ze op intelligente wijze "de advocaat van de duivel" speelde. Dat verschilt enorm met iemand die zit te draaikonten (leeftijd van de medereizigers verlagen, redenen waarom je kinderen bleven zitten veranderen, discussie op een ander spoor zetten) om het eigen minder sociale gedrag goed te praten.

Als je die verschillen niet wil of kan zien en je als het arme slachtoffer van de boze (Fok!)wereld wil zien, is dat heel jammer. Zal je waarschijnlijk vaker over komen in je leven en niet goed voor je gezondheid. Dat zou een hoogbegaafd (je zei toch dat je dat was?) persoon als jezelf moeten inzien lijkt me.

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 13-08-2001 10:36]

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Trouwste user 2022 maandag 13 augustus 2001 @ 18:55:11 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_1404862
quote:
Op maandag 13 augustus 2001 10:03 schreef Doc het volgende:

Dat zou een hoogbegaafd (je zei toch dat je dat was?) persoon als jezelf moeten inzien lijkt me.

Of bedoelde ze hoogbeschaafd?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Redactie Frontpage zaterdag 9 maart 2002 @ 09:15:44 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3434989
Hier deel 1: Nee! Ik sta niet op voor bejaarden, en....

Ik ga ook bijna nooit staan, zeker niet in een volle tram of trein. En als ik al wil gaan staan, vraag ik het eerst vriendelijk of ze willen zitten. Soms zeggen ze dat dat niet nodig is. En als je een saggo kijkende bejaarde hebt dan sta ik al helemaal niet mijn plaats af.

Ligt er dus aan.

zaterdag 9 maart 2002 @ 09:28:20 #12
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_3435013
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 09:15 schreef SunChaser het volgende:

Ik ga ook bijna nooit staan, zeker niet in een volle tram of trein. En als ik al wil gaan staan, vraag ik het eerst vriendelijk of ze willen zitten. Soms zeggen ze dat dat niet nodig is. En als je een saggo kijkende bejaarde hebt dan sta ik al helemaal niet mijn plaats af.

Ligt er dus aan.

Hoeft ook niet meer, conducteurs vorderen gewoon een hele 1e klas coupé. Nooit opgevallen?
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  Redactie Frontpage zaterdag 9 maart 2002 @ 09:32:52 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3435030
Waarom denk je dat ik er zelf een wilde worden?
pi_3435439
Of ik opsta hangt er nogal vanaf. Van de staande persoon als die me sjaggo aankijkt ofzo dan bekijken ze het maar. Anders sta ik heus wel op, wel zo fatsoenlijk.
  zaterdag 9 maart 2002 @ 13:14:48 #15
3542 Gia
User under construction
pi_3436309
In dit geval ging het erover, dat een ander persoon (een meisje van een jaar of 18) mij wilde verplichten om plaats vrij te maken voor mensen, die nog behoorlijk goed ter been waren. En dat terwijl die mensen net daarvoor nog geklaagd hadden over de sigarettenrook van de man die tegenover mij zat. Ik had dus niet de indruk dat die mensen daar wilden zitten en ik laat mij de wet niet voorschrijven door zo'n jong grietje.

Naderhand heb ik toegegeven dat mijn openingspost in dat topic wel wat lomp overkwam, maar ik was toen net thuis en behoorlijk pissed door dat voorval.

En al heb ik een hartkwaal, ik sta meestal wel op voor mensen die slecht ter been zijn. Ik laat ze bij de kassa ook altijd voor.
Maar dat was hier niet het geval.

pi_3436610
Ik sta gelijk op als de bus vol is en er komt een bejaarde aan. Gewoon voor respect.

Ik sta ook op voor zwangere vrouwen en moeders die een kind op de arm hebben ofzo. Lijkt me wel zo sociaal om dat te doen.

zaterdag 9 maart 2002 @ 14:34:33 #17
3542 Gia
User under construction
pi_3436882
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 13:51 schreef Shaienne het volgende:
Ik sta gelijk op als de bus vol is en er komt een bejaarde aan. Gewoon voor respect.

Ik sta ook op voor zwangere vrouwen en moeders die een kind op de arm hebben ofzo. Lijkt me wel zo sociaal om dat te doen.

Student sociale dienstverlening?

Ja, dan moet je wel, hè?

Ben benieuwd of je dat over 20 jaar ook nog doet. Als je al ik weet niet hoe vaak afgezeken bent door oudere mensen die overal menen voor te mogen, die bij een bushalte aan komen rennen en dan in de bus ineens moe zijn, die constant klagen over de jeugd van tegenwoordig en ga zo nog maar effe door.

Zoals ik al zei, meestal sta ik op, maar dat ligt aan de situatie.

Redactie Frontpage zaterdag 9 maart 2002 @ 15:56:35 #18
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_3437413
Als ik een klein stukje moet sta ik eerder op dan als ik nog een lange weg te gaan heb. Sta je op voor een bejaarde, gaat die de volgende halte eruit, komt een andere bijgoochem die je plek inpikt. Zo werkt het dus.
  zaterdag 9 maart 2002 @ 16:06:00 #19
24254 CaptainSoup
NU! EVEN! NIET!
pi_3437502
quote:
Op zaterdag 09 maart 2002 09:15 schreef SunChaser het volgende:

Ligt er dus aan.

Nou, dan ben ik volgens die methode snel klaar: ik zie nooit een bejaarde met een vrolijk gezicht. Allemaal van die chagrijnen.

Gewoon even op de sticker tikken en aan de bejaarde vragen wat daar staat.
Bejaarde: "Wilt u zitten? Ik kan staan!"
Jij weer: "Fijn, dank u!"

Kunnen jullie nou helemaal niks alleeeeeeeeeen!!!?!!?!?
  zaterdag 9 maart 2002 @ 16:24:20 #20
23237 unconnected
Padishah Emperor
pi_3437676
welke bussen nemen jullie? ik zit iedere dag in de bus naar delft en nog nooit een chagerijnige bejaarde gezien die wil zitten.. alleen maar studenten. volgens mij gaan bij mij in de regio alle bejaarden met 'het busje op maat'...
maar mocht er zo'n vrouwtje binnen komen met zo'n dranghek op wielen, mag ze van mij best zitten hoor!
  zaterdag 9 maart 2002 @ 19:03:39 #21
20741 generalist
Watch me do it!
pi_3438928
Dus niet opstaan.

Hier in mijn buurt wonen weel oudjes die altijd sjagerijnig zijn. Altijd reizen ze in de spits en willen zo in een supervole bus als laatste instappen en ook nog een plekje. NOT

Er is hier ouderen vervoer en ook hebben ze een kortingspas Laat zel lekker eens gaan reizen buiten de spits, dan is kunnen de mensen die naar hun werk gaan tenminste zitten, wanneer je oud bent heb je tenslotte iets meer vrije tijd, dus kan je gemakkelijker afwijken van spitstijden.

daar!

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  zaterdag 9 maart 2002 @ 19:26:41 #22
21635 Fortuna
Toedeledoosie
pi_3439098
ligt eraan hoe zielig ze eruit zien
Heppie de Peppie.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')