quote:Inderdaad, echt [3-letterwoord]weer!
Op zondag 12 augustus 2001 15:51 schreef Vibromass het volgende:
En dit noemen ze dan zomer? Dit verdomde kloteland!!Sucks the very will to live out of me. Wat bezielde die Bataven ooit om op deze godvergeten kleiplaat te gaan zitten? Het leefbare land was al verdeeld onder de Galliers, Romeinen en Kelten of zo?
Maar het schijnt aan het eind van de week gelukkig zo'n 25 graden te worden. .
quote:Het is vast subjectief, maar die indruk heb ik dus ook vrij sterk. Kom je uit het zuiden aangereden, schuif je zo ongeveer ter hoogte van Parijs onder die eeuwige verstikkende grijze kap en de moed zinkt je weer totaal in de schoenen. Mij wel tenminste. En pas in november of zo kan ik op vakantie
Op zondag 12 augustus 2001 15:56 schreef -ScuL- het volgende:
Het valt me sowieso op dat de Nederlandse lucht vaak grijzer is dan op diverse andere plekken. (Vooral als je terug komt van vakantie, het is immer grauw!
quote:Dat lijkt mij zeer sterk...
Op zondag 12 augustus 2001 15:56 schreef -ScuL- het volgende:
en de ophoping van waterstof in de lucht hier o.i.d. (Da's mijn vermoeden iig).
quote:hmz soz ik ben niet helemaal helder (zie andere topics van mij vandaag en je weet waarom).
Op zondag 12 augustus 2001 16:10 schreef Lithion het volgende:[..]
Dat lijkt mij zeer sterk...
ik bedoel gewoon vochtdeeltjes. water.... wat in wolken zit enzo
quote:Hee, dat komt me bekend voor!
Op zondag 12 augustus 2001 16:04 schreef Vibromass het volgende:
( Ik ga lekker weer naar de Rode Zee / sinaï woestijn of Perzische Golf. Daar leef ik dus echt het hele jaar op.
quote:Ik weet het nog niet zeker. Ben nu 2x in Dahab geweest, aan de oostkust van de Sinaï, ga nu op zoek naar mogelijkheden in Dahab, Nuweiba, Sharm el Sheik, Hurghada (allemaal Rode Zee) of Oman aan de Perzische Golf. Voornamelijk om te duiken dus
Op zondag 12 augustus 2001 21:26 schreef jadez het volgende:[..]
Hee, dat komt me bekend voor!
Schitterend gebied.
Welke plaats ga je naar toe?
quote:Brockian Ultra-Cricket of gewoon dat saaie spelletje wat die afstammelingen van apen op aarde spelen ?
Op zondag 12 augustus 2001 22:05 schreef dwerg het volgende:
Lekker die grijze lucht. Vanmiddag omhoog zitten staren, ja het wordt al minder grijs, ik zie daar een lichte plek, het is bijna droog. Uiteindelijk besloten de umpires & captains dat de cricketwedstijd toch niet door kon gaan. Fijne middag naar de kloten.
quote:Geen idee, ik zoek zelf nog wat CO2
Op zondag 12 augustus 2001 22:07 schreef speknek het volgende:
Weet iemand waar ik grote hoeveelheden CFKs goedkoop op de kop kan tikken?
Global warming sounds great op zo'n dag als vandaag
quote:nou de zon mag wel weer eens stiekum gaan schijnen
Op maandag 13 augustus 2001 06:20 schreef Dr_Crouton het volgende:
Het is best lekker weer! Alleen dat het dan af en toe benauwd is. Geen hitte meer, goddank!
quote:Doet ie al, achter de wolken
Op maandag 13 augustus 2001 06:22 schreef sunnygirl het volgende:[..]
nou de zon mag wel weer eens stiekum gaan schijnen
quote:ja joh, xie hier nog nix...demn lullig
Op maandag 13 augustus 2001 06:37 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
Doet ie al, achter de wolken
quote:Idd
Op zondag 12 augustus 2001 15:51 schreef Vibromass het volgende:
En dit noemen ze dan zomer? Dit verdomde kloteland!!Sucks the very will to live out of me. Wat bezielde die Bataven ooit om op deze godvergeten kleiplaat te gaan zitten? Het leefbare land was al verdeeld onder de Galliers, Romeinen en Kelten of zo?
Kloteweer. Op de lange termijnplanning ben ik hier ook echt pleite.
West-Europees klimaat=
Daarom nu aan 't solliciteren voor topjob bij multi-national: beetje carriere proberen te maken en dan naar het kantoor in Barcelona!
8 maanden zomer ipv 10 maanden regen!
quote:Het onvoorstelbaar saaie aardse spelletje cricket. Bovendien is de competitie al beslist, dus waarom zaten wij gister dan toch te wachten tot het droog werd? We hadden om 13.00 al aan het bier kunnen gaan.
Op maandag 13 augustus 2001 00:46 schreef Aaargh! het volgende:
Brockian Ultra-Cricket of gewoon dat saaie spelletje wat die afstammelingen van apen op aarde spelen ?
quote:Kijk, met jou kan ik praten. Dit is dus precies wat ik ook zou willen. Misschien is het overcompenseren voor wat ik zie als een grijze hel, maar 'te warm' bestaat voor mij gewoon niet meer.
Op maandag 13 augustus 2001 08:58 schreef Ron_Jeremy het volgende:[..]
Op de lange termijnplanning ben ik hier ook echt pleite.
West-Europees klimaat=Daarom nu aan 't solliciteren voor topjob bij multi-national: beetje carriere proberen te maken en dan naar het kantoor in Barcelona!
8 maanden zomer ipv 10 maanden regen!
Het doet me denken aan een landing in Israel een keer. De gezagvoerder waarschuwt nog 'en buiten is het nu 41 graden'. We gaan de ladder af, voor me valt zo'n veel te zware puffende blonde hollander (model Willem Alexander) spontaan flauw, achter me hoor ik de rest van de rij steunen en mopperen a la 'nou Henk ik had het toch gezegd, ik vind dit gewoon niet meer normaal', en ik denk maar 1 ding: YES. I'M HOME!
quote:Heb je na 2 keer de Blue Hole en de Canyon wel gezien?
Op zondag 12 augustus 2001 22:02 schreef Vibromass het volgende:[..]
Ik weet het nog niet zeker. Ben nu 2x in Dahab geweest, aan de oostkust van de Sinaï, ga nu op zoek naar mogelijkheden in Dahab, Nuweiba, Sharm el Sheik, Hurghada (allemaal Rode Zee) of Oman aan de Perzische Golf. Voornamelijk om te duiken dus
Oman is wel heel origineel. Ben wel benieuwd hoe het daar zou zijn. Hmm, ik krijg hier zelf ook weer helemaal de vakantie kriebels van. Bij Jemen schijnt trouwens ook mooi duikgebied te zijn.
quote:Lekker buiten eten, wonen en leven
Op dinsdag 14 augustus 2001 02:30 schreef Vibromass het volgende:[..]
Kijk, met jou kan ik praten. Dit is dus precies wat ik ook zou willen. Misschien is het overcompenseren voor wat ik zie als een grijze hel, maar 'te warm' bestaat voor mij gewoon niet meer.
Het doet me denken aan een landing in Israel een keer. De gezagvoerder waarschuwt nog 'en buiten is het nu 41 graden'. We gaan de ladder af, voor me valt zo'n veel te zware puffende blonde hollander (model Willem Alexander) spontaan flauw, achter me hoor ik de rest van de rij steunen en mopperen a la 'nou Henk ik had het toch gezegd, ik vind dit gewoon niet meer normaal', en ik denk maar 1 ding: YES. I'M HOME!
Ipv die 10 maanden herst hier
quote:Bedankt
Op vrijdag 17 augustus 2001 20:59 schreef jadez het volgende:
Hee Vibromass, goed nieuws!
De grijze lucht is verdwenen.
Ik dacht, ik maak je er even op attent.
[..]
quote:Dat niet, het zijn werkelijk prachtige divesites, dat rondje 20 meter naar beneden bij de Bells en dan langs die overhangende wand naar de Blue Hole zou ik wel elke dag willen doen. Of tussen de glasvisjes hangen in de top van de Canyon, fantastisch gewoon. Verder is The Islands een grote favoriet.
Heb je na 2 keer de Blue Hole en de Canyon wel gezien?
Wat me voornamelijk tegenstaat is dat ze in Dahab nu uitsluitend in schoolklasjes-verband duiken. Je moet altijd een divemaster bij je hebben van een van de erkende resorts en als je ook maar 1 minuut even ergens rustig een paar kreeftjes wil bestuderen wordt er al weer heftig gesignaleerd dat je bij de groep moet blijven.
Mijn vriendin heeft er vorig jaar geleerd te duiken en ze vond het in het begin helemaal niks door die ellende - ze gaat vrij snel door haar lucht heen, en omdat het voor de andere mensen in het schoolklasje niet eerlijk is om maar een half uurtje onder water te blijven werd ze dan aan het 2e mondstuk van de instructeur nog 10 minuten door het water gesleept, ze werd er extreem gestressed van. Pas toen ik een keer van een iets meer relaxede Franse divemaster toestemming kreeg om samen met haar zelfstandig in een ondiep stukje gewoon wat rond te zwemmen en kijken naar waar we zin in hadden begon ze er de lol van in te zien.
Bijna was de hobby totaal verneukt (en voor mij ook dus). Ik ben rescue diver, zij is open water, ik vind dat je dan in zulk helder warm water best zonder begeleiding moet mogen duiken. Op de Antillen, in Ierland en in Spanje was dat nooit een probleem - zo ken ik het duiken, en niet met 10 wildvreemden drie kwartier achter iemand aanzwemmen.
Daarnaast vind ik de Egyptenaren zelf behoorlijk hinderlijk. Je kan geen 10 meter lopen zonder dat je hey friend friend come over here look at my shop te horen krijgt. En die kinderen die continu op je afgestuurd worden met kraaltjes en kettinkjes, ik word er doodmoe van.
quote:Hmmm nee dat valt af dan..
Hurghada, of dat nou een goed idee is..
Ben er jaren terug geweest en een leuke tijd gehad, maar het is geen Dahab. Er schijnen nu alleen nog maar prive stranden te zijn en van die grote hotels en, het ergste, ernstig beschadigd koraal (denk hier een huilsmiley achter).
quote:Oman is waar de divemasters uit Dahab heen gaan om vakantie te vieren. Ze vertelden me dat er onwaarschijnlijk mooie grote vissen te zien zijn. Je schijnt daar moeite te moeten doen om NIET bovenop een Manta rog of haai te landen als je uit de boot springt. Ik dus
Oman is wel heel origineel. Ben wel benieuwd hoe het daar zou zijn. Hmm, ik krijg hier zelf ook weer helemaal de vakantie kriebels van. Bij Jemen schijnt trouwens ook mooi duikgebied te zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |