abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 17:40:37 #1
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1383496
Zijn er nog mensen die dat leuk vinden? Ik niet namelijk. Heb het een jaartje aangezien, maar steeds dezelfde mensen met steeds dezelfde bralverhalen, steeds dezelfde muziek in steeds dezelfde stinkende tentging me al snel tegenstaan. Als je vervolgens een tijdje je gezicht niet laat zien ben je niet meer interessant genoeg. Fijne nepzooi dus wat mij betreft.

Gelukkig heb ik nooit zoiets belachelijks als een ontgroening ondergaan, maar voor de mensen die vrijwillig aan de vernedering zijn blootgesteld: wat bezielde je?

vrijdag 10 augustus 2001 @ 17:42:17 #2
5537 HighLander
Insane in the birdbrain
pi_1383508
"corpsballen"
Lijkt mij echt helemaal niets, misschien dat het meevalt, maar mij niet gezien.

StudieVerenigingen zijn daarentegen nog wel geinig.

O really? And why would I care?
000000000010000000000/100101101011110100000/011010011111001110001/110100101101010001001/000011000100101011000/ [2/3]
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 17:47:50 #3
3797 666
Hope is a MF
pi_1383554
Een studentenvereniging moet om te beginnen bij je passen, als dat niet het geval is gaat het je al snel tegenstaan.
ikzelf ben wel lid en ik heb het goed naar m'n zin, maar ik kan me ook goed voorstellen dat veel mensen zich er niet thuis voelen. Voor een ontgroening geld: als je het niet al te serieus neemt is het niet zo erg en achteraf kan je er erg om lachen (ik heb wel een best zware ontgroening gehad).
Ik heb nog nooit van iemand gehoord die geen ontgroening heeft meegemaakt dat ie het met me eens was, maar dat is best logisch, want het is gewoon niet uit te leggen, je moet er zelf bij zijn, dan snap je het pas.
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 17:54:12 #4
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_1383599
Je hebt ook studentenverenigingen zonder ontgroening die niet zo duur zijn en waar de leden een gemeenschappelijk interesse hebben. In Amsterdam heb je zo'n studentenvereniging waar men samen culturele uitjes doet zoals films, theater en men voorleest uit eigen werk enzo. Lijkt mij heel leuk, maar ik heb er geen tijd voor...
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 17:55:05 #5
11948 Xortes
Divide and Conquer
pi_1383605
O ja, studieverenigingen zijn trouwens bijna altijd harstikke leuk en cool en echt de moeite waard om eens langs te gaan!
Iedereen is slechts een verzinsel van degene die hij ontmoet - Marten Toonder
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 18:04:32 #6
7699 martijnvds
:) studeruuuh :)
pi_1383675
Hmm tsja ik ga komend jaar informatica () studeren in Delft aan de TU, en ik heb echt geen idee of ik wel bij een vereniging zal gaan.. er zijn wel een aantal aardige maar of ze nou echt superboeiend zijn anyway over een week is de Owee (ontvangstweek) en daar ga je ook langs alle verenigingen en dan zie ik het wel.. zit er een hele toffe tussen dan wordt ik wel lid en anders niet.. je komt toch wel genoeg mensen tegen met je studie/sport/uitgaan etc dus
www.turkeycrew.tk
pi_1383696
heb twee jaar gestudeerd in groningen en kots nog steeds om de houding van de albertus mensen en die van de rest (incl die ene! ben naam ff kwijt)

ten eerste vind ik het gewoon allemaal flauwekul..ten tweede, mijn kamergenoot is dus lid van albertus..en hij en zn kameraadjes komen elke woensdag bij elkaar om vervolgens intellectueel dronken te worden..keertje was ik dus aanwezig (zou net weggaan naar vriendin, maar had bus gemist), en geloof me..zonder bier waren het allemaal gozers die niks te vertellen hadden tegen elkaar, maar zodra het bier ging vloeien waren ze allen broertjes van elkaar..omhelsen, lachen, dansen, lol maken..

triest ja! maar ach, dit zal zeker een uitzondering zijn...

oh ja, studentenvereniging van A mag natuurlijk absoluut niet mensen van studentenvereniging B..die zijn lelijk, dom bijdehand etc etc..nogmaals triest ja

vrijdag 10 augustus 2001 @ 18:11:09 #8
3797 666
Hope is a MF
pi_1383721
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:04 schreef martijnvds het volgende:
Hmm tsja ik ga komend jaar informatica () studeren in Delft aan de TU, en ik heb echt geen idee of ik wel bij een vereniging zal gaan.. er zijn wel een aantal aardige maar of ze nou echt superboeiend zijn anyway over een week is de Owee (ontvangstweek) en daar ga je ook langs alle verenigingen en dan zie ik het wel.. zit er een hele toffe tussen dan wordt ik wel lid en anders niet.. je komt toch wel genoeg mensen tegen met je studie/sport/uitgaan etc dus
Virgiel is sowieso geil!
maar je moet idd wel kiezen wat je leuk vind, maar mensen die lid zijn hebben (iig in Delft wel) toch een streepje voor (met name op het sociale gebied)
pi_1383842
Histos in utrecht is top. mits je zeilen, gezellige mensen en een top lokatie van een kroeg je wat doen

jaarclubjes, die zijn pas erg! brrr...

pi_1383864
Lijkt mij inderdaad ook geen ruk aan. Wat me altijd weer opvalt is dat die gasten die een ontgroening hebben gedaan. Het allemaal blijven verdedigen. Ik ken een paar gasten die na 2 uur waren vertrokken maar alle andere mensen die blijven het maar verdedigen van je moet het meemaken.. Het is een process.. het samensfeertje ! Wat een gelul...
Kan me voor de rest voorstellen dat je bij een studivereniging gaat.. Maar is niks voor mij.
Mja...
pi_1383968
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:27 schreef spaceben het volgende:
Histos in utrecht is top. mits je zeilen, gezellige mensen en een top lokatie van een kroeg je wat doen

hey dit klinkt vet! ik hoop alleen niet dat er een bralcultuur hangt
zoals bij veel clubbies...nouja...ik zie wel..

in iedergeval: _Geen_corpsbal

vrijdag 10 augustus 2001 @ 18:52:43 #12
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1384034
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:04 schreef martijnvds het volgende:
Ga jij naar het kennismakings weekend van christiaan huijgens?

Iig ik zit er wel over na te denken om lid te worden van een studenten vereniging. Vergillius dan nog het leukst in delft. Maar ja die ontgroening he, is die verplicht? Of hebben ze er problemen mee als ik de eerste 3 dagen niet kom? Ben namelijk op lowlands te vinden dan.

vrijdag 10 augustus 2001 @ 18:58:18 #13
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_1384088
Ik heb ervaring met een studentenvereniging en studievereniging. Dat waren in mijn ervaring twee instellingen met een totaal andere insteek.
pi_1384133
het zou gevaarlijk zijn als ik aan die ontgroening mee zou doen.
Als iemand mij voor schut zou proberen te zetten zou ik helemaal snappen en die kerel echt zoooooo verrot slaan.
Die dingen die ik hoor, tjesus, zouden ze 1x moeten flikken bij mij.
Dus ik weet van mijzelf dat ik nooooit bij eens studentenvereniging ga, die vernedering is niets voor mij.
pi_1384328
oh ja, voor als er onduidelijkheid komt over mijn reactie op dit onderwerp..ik bedoel hier jaarclubjes mee, excuse moi!
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 21:31:52 #16
3797 666
Hope is a MF
pi_1385044
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:52 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ga jij naar het kennismakings weekend van christiaan huijgens?

Iig ik zit er wel over na te denken om lid te worden van een studenten vereniging. Vergillius dan nog het leukst in delft. Maar ja die ontgroening he, is die verplicht? Of hebben ze er problemen mee als ik de eerste 3 dagen niet kom? Ben namelijk op lowlands te vinden dan.

Ik zit zelf op Virgiel en je kan zeker NIET 3 dagen later komen, die ontgroening is verplicht, maar zeker de moeite waard.
je zal dus wel moeten kiezen: lowlands OF Virgiel (als je nog geen kaartjes voor lowlands hebt, zou ik ze niet kopen, lowlands kan volgend jaar nog een keer)
  vrijdag 10 augustus 2001 @ 22:29:20 #17
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_1385467
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 17:54 schreef Xortes het volgende:
Je hebt ook studentenverenigingen zonder ontgroening die niet zo duur zijn en waar de leden een gemeenschappelijk interesse hebben. In Amsterdam heb je zo'n studentenvereniging waar men samen culturele uitjes doet zoals films, theater en men voorleest uit eigen werk enzo. Lijkt mij heel leuk, maar ik heb er geen tijd voor...
PArticolarte oid?
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:49:34 #18
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1387374
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 21:31 schreef 666 het volgende:

[..]

Ik zit zelf op Virgiel en je kan zeker NIET 3 dagen later komen, die ontgroening is verplicht, maar zeker de moeite waard.
je zal dus wel moeten kiezen: lowlands OF Virgiel (als je nog geen kaartjes voor lowlands hebt, zou ik ze niet kopen, lowlands kan volgend jaar nog een keer)

Heb al kaartjes.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:55:07 #19
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_1387405
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2001 18:27 schreef spaceben het volgende:

Hmmm, daar zit ik dus over na te denken. Alleen heb ik een hekel aan zeilen. Ik windsurf. Maar weet niet echt of dat mijn type mensen zijn daaro. Ik ga iig bij Protos, want wil weer gaan volleyballen. Voor de rest zie ik as zondag tot ???? wel.
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 02:56:42 #20
8081 Gianthuust
Neque temptanda
pi_1387420
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:49 schreef Tweek het volgende:

[..]

Heb al kaartjes.

Leg mijn ouders dat maar eens uit. Ze zeuren dat ik studentenvereniging voor moet laten gaan en dat ze zelfs mijn kaartje vergoeden, maar NO WAY dat ik dat ga doen.
Als vrouw moet je niet liften en lachen tegelijk als je niet alle tanden in je mond hebt.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 10:53:43 #21
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1387901
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:56 schreef Gianthuust het volgende:

[..]

Leg mijn ouders dat maar eens uit. Ze zeuren dat ik studentenvereniging voor moet laten gaan en dat ze zelfs mijn kaartje vergoeden, maar NO WAY dat ik dat ga doen.

Das kut.
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 11:26:27 #22
3797 666
Hope is a MF
pi_1388051
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2001 02:56 schreef Gianthuust het volgende:

[..]

Ik zou je ook aanraden om studentenvereniging voor te laten gaan, anders mis je dat een heel jaar. Ik ken ook mensen die vorig jaar lowlands voor lieten gaan en das gewoon zonde.
Zeker voor de mensen die naar Delft komen is het belangrijk omdat er verder helemaal niks in Delft te doen is, dus als je ouders het vergoeden, zeker doen. Anders kan je die kjaartjes ook heus nog wel verkopen.
pi_1389510
Ik zou dus zeker voor Lowlands kiezen als je daar van houdt. Een studentenvereniging is nix voor mij, maar als het er al mee begint dat ontgroening VERPLICHT is, dan zou het van mij al helemaal niet meer hoeven. Je gaat toch naar zo'n vereniging voor de gezelligheid, niet voor allerlei verplichte dingen waar je helemaal geen tijd/zin voor/in hebt. En dat je niet bv pas na een paar maanden lid kan worden snap ik al helemaal niet.
Het blijft een typisch volk, die lui van de studentenverenigingen...
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 19:34:44 #24
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1390202
Muziek is toch belangrijker dan gebral, kom nou...
Nicht ärgern, nur wundern!
  zaterdag 11 augustus 2001 @ 20:01:27 #25
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_1390401
Ik heb besloten omdit jaar iig geen lid te worden, tenminste lowlands gaat gewoon voor.

Blijf eerste jaar toch nog thuis wonen en ik moet mar zien of ik het eerste jaar haal, dus is misschien maar beter ook.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')