Ik had vroeger geen Commodore 64 maar een MSX, een
Sony HitBit om precies te zijn.
Wat waren jullie favouriete spellen?
Bij mij:
Galaga van Namco
Knightmare, Nemesis van Konami
Sowieso was bijna alles van Konami absoluut toppie.
De graphics van de C64 waren misschien beter maar
de games van Konami waren veel beter dan de C64 games, naar mijn bescheiden mening.
Een screenshot:
Kijk maar eens op http://www.porcupine.nl voor de Work In Progress.
Ook een soort Galaga is in de maak. NIet echt galaga, maar wel een vertical shooter!!
//edit typo
Knightmare is het beste spel ooit gemaakt voor de MSX... mijn gaming nick is al jaaaaarrren Knightmare :-)
zelfs beter dan het vervolg, Maze of Galious
Owja.. alle Konima spellen waren sowieso cool.. en River Raid (ActiVision) schopt ook nog steeds kont
quote:Klopt! Ze hebben een aantal spellen, waaronder ook knightmare, gehercompileerd.... best geinig. Dit weerhoudt mij er niet van toch king's valley te gaan re-maken!
Op donderdag 09 augustus 2001 09:55 schreef deGVR het volgende:
Ik heb trouwens nog een voor de PC gecompileerde knightmare.exe... starten en speulen maar, geen emu voor nodig.. heerlijk is dat :-)
quote:Oei, daar ben ik wel geinteresseerd in! Er zit zelfs een beetje een sentimentele waarde aan voor mij
Op donderdag 09 augustus 2001 09:34 schreef Snader het volgende:
King's Valley was mijn topper! Daarom ben ik daar nu een remake van aan het doen!
Ik heb mijn NMS 8250 van Philips nog mooi achter mij staan in zijn eigen kast...
Een ander spel wat ik heel veel heb gespeeld was PayLoad....Met een truck door japan, ladingen halen, lossen...heel erg lachen...
(kan iemand me laten weten als iemand hem heeft, dan kan ik hem op mijn emulator draaien)
Verder had ik er eentje waarbij je een eiland moest bevrijden...had je allemaal subgames...
quote:Gewoon ff goed zoeken via google ofzo...
(kan iemand me laten weten als iemand hem heeft, dan kan ik hem op mijn emulator draaien)
Bijna alles van Konami was goed, en toen was de gameplay inderdaad veel beter dan je vaak bij de huidige games ziet ...
Mijn favo games waren o.a.:
- Galaga, al vaker genoemd en terecht.
- De Nemesis serie
- Irem Karate
- Oh Shit! een Pacman kloon van Aackosoft en elke keer
wanneer je afging hoorde je......(je raad het al)
- Zanac
- Ghostbusters
- De meeste games van Konami.
Een ja, ook sd-snatcher was leuk net als Metal Gear
* micha heeft een Sony HitBit 700P en een Philips NMS 8280 (Die met video
)
Penguin's adventure, Nightmare, Boulderdash zijn erg kewl.
Wie weet waar ik die gehercompileerde spelletjes kan vinden?
vreemde taal, maar wel goed te browsen.....
alleen roms downloaden als je de orginelen ook hebt !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |