abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 augustus 2001 @ 11:33:47 #1
272 R@b
No-nonsens
pi_1336685
GAZA - De Palestijnse leider Arafat heeft de internationale gemeenschap zondag gevraagd 'direct' in te grijpen en een einde te maken aan de 'agressie van Israël'. Arafat herhaalde zijn verzoek om internationale waarnemers te sturen naar de bezette gebieden, zo meldt de Palestijnse radio.

Arafat heeft schriftelijke verzoeken met deze strekking verzonden naar onder anderen de Amerikaanse president Bush, de Russische president Poetin, de EU en naar Kofi Annan, secretaris-generaal van de Verenigde Naties.

© Nieuwslink
===========================================================

Tja, zolang Arafat de extremistische moslimorganisatie Hamas niet onder controle weet te houden zal het allemaal weinig uithalen ben ik bang.

Het blijft actie=reactie daar in Israël en de bezette gebieden.

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
pi_1336950
tja dat zal voorlopig ook wel zo blijven, vrede is daar nog ver te zoeken.
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_1337090
Ik weet nog dat er in het Journaal of bij Nova aan Conny Mus, de correspondent in het Midden Oosten, rechtstreeks werd gevraagd wie er nou eigenlijk hoofdschuldige was.
Hij antwoordde toen dat beide partijen even schuldig zijn.
Ik denk dat het ook zo is. De aanslagen van Hamas zijn verschrikkelijk. Burgers die omkomen. Mensen die leven in terreur, niet met de bus durven te gaan of naar de markt.
Aan de andere kant zijn die vergeldingsacties van Israel onnodig bloedig en ook daar komen burgers om. Verder gaat de annexering maar door en natuurlijk zet dat kwaad bloed onder de Palestijnen.

Ik zie het niet meer goedkomen. Het blijft een tijdbom en niemand lijkt in staat de lont eruit te halen. Ook al heeft Clinton toen een heel dappere poging gedaan. Van Bush hoeft je niets te verwachten helaas.

'Hier had uw advertentie kunnen staan.'
pi_1337219
Echt doodzonde wat er is gebeurd.

Er heeft zich een jarenlang proces afgespeeld waarbij de Palestijnen eindelijk min of meer accepteerden dat Israel nooit meer verdwijnt. Op basis daarvan waren de accoorden van Oslo mogelijk.

Netanyahu was minder toegeefelijk maar hij was wel duidelijk en de Palestijnen wisten wat ze aan hem hadden.

Maar Barak, die heeft de zaak echt verkloot. Aan een kant was hij erg toegeefelijk naar de Palestijnen en daarmee creeerde hij hoop op een echte vrede. Maar aan de andere kant verspeelde hij het vertrouwen dat hij in het begin nog had door gewoon door te blijven bouwen in Oost Jeruzalem. Voor mij is dat een volstrekt onbegrijpelijk iets. Iemand die zegt vrede na te streven maar aan de andere kant gewoon doorgaat met een kolonisatie politiek is toch niet serieus te nemen? Het minste wat hij had moeten doen is het stopzetten van die bouw activiteiten.

Maar ook Arafat heeft laten zien dat hij geen staatsman is. Ongeveer een jaar geleden waren er zeer vergaande voorstellen van Israel die zo'n beetje 95% van de Palestijnse eisen inwilligde. Zelfs medebestuur van Jeruzalem was bespreekbaar (al zou Jerzuzalem wel de ongedeelde hoofdstad van Israel blijven). Een echte staatsman zou op een bepaald moment een compromis sluiten, maar Arafat riep de mensen weer de straat op. Niet met een tegenvoorstel komen, nee gewoon weer de straat op en rellen.

Het is droevig om te zien hoe de indrukwekkende resultaten van jarenlang overleg zo snel werden teniet gedaan. Je kunt hier niet één schuldige aanwijzen. De oplossing is nog niet in zicht

zondag 5 augustus 2001 @ 13:43:09 #5
14281 KomMaar
I've got the power
pi_1337510
Bericht door Doc gewijzigd (want alleen andere users afkraken is dus niet de bedoeling van het forum...)

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 08-08-2001 08:56]

pi_1337725
Huh?
Een toelichting zou het een stukje duidelijker maken!
'Hier had uw advertentie kunnen staan.'
  zondag 5 augustus 2001 @ 16:54:51 #7
272 R@b
No-nonsens
pi_1338987
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 13:43 schreef KomMaar het volgende:
Zwart voor jullie ogen en Rob moet helemaal niet reageren die Anti-Islamietje.
''Die Anti-Islamietje'' is natuurlijk geen correct Nederlands.
quote:
Je weet dondersgoed wie er fout zit!
Hopeloos ventje, meld je gelijk eff aan bij polinco [je bent er zeer welkom]
Hoezo?, ben jij daar moderator?
  zondag 5 augustus 2001 @ 17:31:24 #8
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1339308
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 13:43 schreef KomMaar het volgende:
Zwart voor jullie ogen en Rob moet helemaal niet reageren die Anti-Islamietje.
Je weet dondersgoed wie er fout zit!
Hopeloos ventje, meld je gelijk eff aan bij polinco [je bent er zeer welkom]
Leer eerst eens normaal Nederlands praten, voordat je begint te schelden die mannetje

Wie zit waar fout, ik zou het niet weten, jij duidelijk wel, leg dat eens uit aan de dommen
hier op Fok.

Hevig kunne kwatsu is een gave
  maandag 6 augustus 2001 @ 05:10:25 #9
272 R@b
No-nonsens
pi_1345107
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 17:31 schreef Midioot het volgende:

Wie zit waar fout,

Ja dat vraag ik me ook af. Wie is er volgens KomMaar fout??

Voorlopig blinkt KomMaar enkel uit in het laaghartig bschuldigen van vaste Fok! users. Jammer, smet op ANM.

maandag 6 augustus 2001 @ 06:18:46 #10
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_1345204
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 12:56 schreef Aernout het volgende:

Netanyahu was minder toegeefelijk maar hij was wel duidelijk en de Palestijnen wisten wat ze aan hem hadden.

Maar Barak, die heeft de zaak echt verkloot.

(...)

Maar aan de andere kant verspeelde hij het vertrouwen dat hij in het begin nog had door gewoon door te blijven bouwen in Oost Jeruzalem.

NRC 4/8/2001 stelt dat het aantal nederzettingen sinds 1993 (osloakkoorden) verdubbeld is. wanneer was Barak ook weer premier??
Onder Nethanyahu heeft Israel ook door gebouwd in de bezette gebieden!! wat dat betreft zijn beide heren even fout bezig geweest.

maar ja, die palestijnen zijn ook geen lieverdjes.
[afbeelding]

[Dit bericht is gewijzigd door don_quichot op 06-08-2001 07:00]

‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_1349424
de wereld moet onmiddelijk ingrijpen om de weerloze palestijnen tegen de overheerser te beschermen vinden jullie dat normaal dan mensen die met stenen gooien tegen het 5e leger van de wereld ik in ieder geval niet ik stel de palestijnen voor 100% in het gelijk als ze een aanslag plegen
  maandag 6 augustus 2001 @ 17:06:49 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1349493
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 16:56 schreef ahmed123 het volgende:
ik stel de palestijnen voor 100% in het gelijk als ze een aanslag plegen
Ik stel niemand in het gelijk die een ander naar het leven staat...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_1350329
De fout zit aan beide kanten. Een begin van een oplossing zou in ieder geval nieuwe verse leiders kunnen zijn. Sharon is te veel militair en denkt alleen in zijn eigen straatje. Arafat is letterlijk zo ziek als een hond. Hij kan natuurlijk nooit in zijn conditie als een vent regeren en de extremistische uitwassen het hoofd bieden. Sterker nog. Hij zit onder de duim bij hun.

Ook erg, het volk in Israel heeft voor Sharon gekozen. En steunt hem vooralsnog. Wat mij zegt dat het overgroote meerendeel dus nog steeds liever een militaire staatshoofd heeft,die uitblinkt in vergeldingsacties, boven een man van de dialoog met gevoel voor alle sentimenten.
Ik weet niet hoe dat in bij de Palestijnen zit en of hun de leiders zelf kiezen.

Ik denk dat de roep om verandering daar vooral vaart kan maken als het volk dat zelf wil. Maar het lijkt daar meer op een kleuterklas waarbij men steeds de vinger naar elkaar wijst. Ik wordt zelf een beetje ziek van elke dag die beelden en hoofden op het nieuws. En dus zap ik tegenwoordig vrolijk door.

Ik denk wel dat als de wereldleiders zeggen; en nu is het genoeg en er daadwerkelijk een veiligheidszone tussen wordt gezet dat je dan een afkoelingspriode hebt voor beide partijen. Het lijkt nu volledig te gaan escaleren en volgens mij is ingrijpen dan ook de enige optie aangezien men er daar niet uitkomt. Een goed ouder laat zijn kinderen toch ook niet zo lang doorvechten totdat men elkaar de koppen in slaat.

"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
  maandag 6 augustus 2001 @ 21:43:03 #14
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_1351007
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 16:56 schreef ahmed123 het volgende:
de wereld moet onmiddelijk ingrijpen om de weerloze palestijnen tegen de overheerser te beschermen vinden jullie dat normaal dan mensen die met stenen gooien tegen het 5e leger van de wereld ik in ieder geval niet ik stel de palestijnen voor 100% in het gelijk als ze een aanslag plegen
Maar jij bent zeker "toevallig" moslim he ?

Dan had ik ook niet anders van jou vewacht

Waarom zijn alle Moslims in de wereld nou voor de Palestijnen terwijl die duidelijk nu gewoon fout zitten

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  maandag 6 augustus 2001 @ 23:43:53 #15
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_1351789
Eigenlijk is de oplossing heel eenvoudig..............

Stop met vechten en ga praten tot het opgelost is.

Lijken wel kleine kinderen, alleen dan met machtigere middelen, hou toch gewoon op met dat simpel gedoe.

Hoeveel jaren willen ze precies nog doorstrijden terwijl ze allang kunnen zien, dat het nooit of te nimmer iets acceptabels zal brengen.

Schei toch uit zeg, net of vechten iets oplost.

Rest van de wereld moet ze gewoon boycotten, beide landen, net zolang ze zo aan de gang blijven.

Hevig kunne kwatsu is een gave
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 10:00:28 #16
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_1353247
quote:
Op maandag 06 augustus 2001 21:43 schreef BAZZA het volgende:
terwijl die duidelijk nu gewoon fout zitten
Oh?

Blij dat het voor jou zo duidelijk is... tsssssk

Volgens mij worden er al jaaaaaren aan beide kanten stomme zetten gedaan, hoor...

[retorische-vraag-mode]

Laat jij je nou juist niet een beetje leiden door je eigen anti-moslim-gevoelens?

[/retorische-vraag-mode]

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  Moderator dinsdag 7 augustus 2001 @ 10:05:54 #17
8781 crew  Frutsel
pi_1353265
Goede zaak om in te grijpen. Eerst die Arafat een kogel...
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 10:11:37 #18
8502 BAZZA
pi_1353291
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 10:00 schreef Verbal het volgende:

[..]

[retorische-vraag-mode]

Laat jij je nou juist niet een beetje leiden door je eigen anti-moslim-gevoelens?

[/retorische-vraag-mode]

Nee... maar die "Achmed" is dezelfde figuur die het barbaarse Taliban regime gisteren verdedigde op de FP

En ja voor mij is het duidelijk wie in dit conflict de schuldige is.

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 10:22:29 #19
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1353336
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 10:11 schreef BAZZA het volgende:

[..]

En ja voor mij is het duidelijk wie in dit conflict de schuldige is.

In Nederland zetten wij een waterkanon in als een meningte met stenen gaat gooien.

Israel zorgt ervoor dat palestijnen niet kunnen werken, studeren en een toekomst kunnen opbouwen, men verveelt zich en wat beter om je dan maar op te blazen zodat je nog wel een beetje nuttig kan zijn.. gevoed door de constante terreur van beide kanten

Iedereen is schuldig daar... het gaat al 2000 jaar zo.. dat heb je nou eenmaal on een land waar 3 religies tezamen komen

04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 10:29:04 #20
8502 BAZZA
pi_1353389
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 10:22 schreef Re het volgende:

[..]

In Nederland zetten wij een waterkanon in als een meningte met stenen gaat gooien.

In Nederland schiet de politie met scherp (zie voetbal rellen in Rotterdam '99) als zei geloven dat hun leven in gevaar is, datzelfde doen de Israeli's ook.
  dinsdag 7 augustus 2001 @ 10:40:06 #21
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1353489
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 10:29 schreef BAZZA het volgende:

[..]

In Nederland schiet de politie met scherp (zie voetbal rellen in Rotterdam '99) als zei geloven dat hun leven in gevaar is, datzelfde doen de Israeli's ook.

Gompie, hoeveel doden zijn er in Nederland gevallen bij demonstraties?

Nooit die beelden gezien van vader en zoon die achter een muurtje schuilen voor mitterailleur (uhmm spelling) waarbij zoonlief dwars door zijn kop wordt geschoten, strak staaltje zelfverdediging.

dinsdag 7 augustus 2001 @ 10:54:56 #22
8502 BAZZA
pi_1353595
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 10:40 schreef Re het volgende:

[..]

Gompie, hoeveel doden zijn er in Nederland gevallen bij demonstraties?

Nooit die beelden gezien van vader en zoon die achter een muurtje schuilen voor mitterailleur (uhmm spelling) waarbij zoonlief dwars door zijn kop wordt geschoten, strak staaltje zelfverdediging.

Hoeveel Nederlandse politie agenten worden er door sluipschutters afgeschoten of door lief uitziende kinderen opgeblazen met een zelfmoordaanslag ?

Je bent duidelijk absoluut niet op de hoogte.

dinsdag 7 augustus 2001 @ 11:01:44 #23
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1353645
lees toch eens een keertje man

er moet toch ergens een begin worden gemaakt om aan beide kanten de vergeldingsacties te doen stoppen

In dit geval heb ik het over de stenengooiende palestijnen en niet over de sluipschutters en zelfmoordaanslagen. Stenengooiers worden net zo effectief gestopt met waterkannonnen als met kogels methet verschil dat er geen doden vallen en dus minder aanleiding is voor vergeldingsacties.
T'is maar een ideetje hoor

Mensen zoals jij zijn nou precies het probleem die het conflict in stand houden met het wijzen naar elkaar... hun doen het dus wij ook dus blijven we bezig... de mensen die willen bemiddelen worden lekker overschreeuwd door de mensen met hun kop in het zand.. aan beide kanten

dinsdag 7 augustus 2001 @ 11:09:28 #24
8502 BAZZA
pi_1353722
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 11:01 schreef Re het volgende:
lees toch eens een keertje man

er moet toch ergens een begin worden gemaakt om aan beide kanten de vergeldingsacties te doen stoppen

In dit geval heb ik het over de stenengooiende palestijnen en niet over de sluipschutters en zelfmoordaanslagen. Stenengooiers worden net zo effectief gestopt met waterkannonnen als met kogels methet verschil dat er geen doden vallen en dus minder aanleiding is voor vergeldingsacties.
T'is maar een ideetje hoor

1. Een steen is absoluut dodelijk.
2. Helaas bevinden er zich vaak sluipschutters bij demonstraties of wil jij zeggen dat die soldaten die aan kogelwonden sterven die kogels zelf in hun maag hebben geschoten ?
quote:
Op dinsdag 07 augustus 2001 11:01 schreef Re het volgende:
Mensen zoals jij zijn nou precies het probleem die het conflict in stand houden met het wijzen naar elkaar... hun doen het dus wij ook dus blijven we bezig... de mensen die willen bemiddelen worden lekker overschreeuwd door de mensen met hun kop in het zand.. aan beide kanten
En als Israel zich zoals mensen zoals jij zou gedragen dan heffen ze het leger op en worden ze onder de voet gelopen door Syrie/Egypte/Iran/Fatah/Jihad etc en compleet uitgemoord

Dat noemen ze ook wel naif zijn, niets mis hoor maar het werkt helaas werkt de wereld niet zo.

dinsdag 7 augustus 2001 @ 11:17:05 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_1353778
inderdaad een muur waar je tegenaan praat

waar zeg ik dat ze het leger moeten opdoeken? het gaat hier om stenen gooiende jongeren niet om Syrie, Egypte of een ander land

je haalt er dingen bij die geheel uit zijn verband zijn gerukt om je gelijk te halen... daar kenmerkt zich de struisvogel

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')