Ga ik van de week lekker met mijn gezin met de trein een dagtochtje maken, is die trein zo stampvol dat we niet eens bij elkaar kunnen zitten. Maar ja, niet getreurd, we zaten! En dat was al heel wat.
Toen kwam er in Den Bosch een zooi mensen in de trein, die dus geen zitplaats hadden in de 2e klas en dus moesten blijven staan. Eén echtpaar was al wel tegen, of iets over de 60.
Vraagt zo'n blond doosje van een jaar of 23, of ik mijn zoontje van 9 niet op schoot kan nemen, zodat die bejaarden kunnen zitten. Goh, zou ik zelf nooit op gekomen zijn, zeg!
Nou, nee dus, dat doe ik niet. Als de 2e klas vol is, mag je 1e klas gaan zitten. Doe je dat niet? Eigen schuld, blijf dan maar staan. Verdere klachten kun je verhalen op de NS, niet bij mij. Ik heb betaald voor 4 zitplaatsen en als ik zit, blijf ik zitten!
quote:Die stond al!
Op donderdag 02 augustus 2001 01:30 schreef melanchromis het volgende:
Waarom stond die blonde meid van 23 zelf niet op?
quote:Er zaten in de buurt zat jongeren, die eerder op zouden moeten staan dan ik, met mijn hartkwaal.
Op donderdag 02 augustus 2001 01:32 schreef Koekepan het volgende:
Mensen van tegen of over de zestig laat ik dus echt wel zitten. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik denk dat zij minder gebaat zijn bij een staande treinreis dan jij.
Een kind van 9 kan in de trein nog niet zo goed zijn evenwicht bewaren.
Als mijn kinderen een jaar of 13 of zo zijn, dan laat ik ze ook opstaan voor bejaarden, heb ik trouwens vroeger zelf ook altijd gedaan.
Maar nu, terwijl er zat jongeren zitten, sta ik niet meer op.
De NS schiet te kort met 2e klas wagons.
Ik ga trouwens ook 1e klas zitten als er nergens anders plaats is.
quote:Aha, een beetje het als-er-duizend-mensen-aan-de-kant-staan-verdrink-je-geheid-probleem dus. Niemand wil als eerste in het water springen. Een beetje onzinnig, ik laat mijn reactie niet van anderen afhangen: als er iemand moet zitten, moet die iemand zitten, wie er opstaat maakt voor hen niks uit.
Op donderdag 02 augustus 2001 01:37 schreef Gia het volgende:
Er zaten in de buurt zat jongeren, die eerder op zouden moeten staan dan ik, met mijn hartkwaal.
Maar goed, ik ga hier niet over kibbelen - ik vind het alleen raar dat jij er een topic in KLB over opent dat *andere* mensen moesten blijven staan.
Maare, je voldoet weer aan het stereotype Helmonder, lekker asociaal, laten we ons imago zo houden!
quote:Oh, dus jij loopt rond met een groot bord waar opstaat: "IK BEN EEN HARTPATIENT!"?
Er zaten in de buurt zat jongeren, die eerder op zouden moeten staan dan ik, met mijn hartkwaal.
quote:Weet je wanneer je kind pas echt stevig zit, met een minieme kans dat hij omvalt? Als je hem op je schoot neemt.
[Dit bericht is gewijzigd door gday op 02-08-2001 01:59]
Verder lijkt het mij dat je je zoontjes prima op schoot had kunnen nemen. De bedoeling van een treinkaartje is dat je van A naar B komt. Is het daarbij zo erg als je zoontjes even moeten staan of op je schoot zitten?
Je zoons zijn nog jong, die kunnen dat nog goed.
quote:Heb je gekeken of er nog zitplaatsen waren in de eerste klas?
Op donderdag 02 augustus 2001 01:28 schreef Gia het volgende:
Als de 2e klas vol is, mag je 1e klas gaan zitten. Doe je dat niet? Eigen schuld, blijf dan maar staan.
quote:Hoe kun je met deze ondetitel mensen van in de 60 laten staan en niet zelf opstaan om die mensen een plekje te geven om te zitten? Of je kind op schoot nemen?
If you see someone without a smile, give him one of yours!!!
quote:Is er iets mis met zijn motoriek? Wat een onzin, een kind van 9 kan toch ook fietsen zonder zijwieltjes neem ik aan?
Op donderdag 02 augustus 2001 01:37 schreef Gia het volgende:[..]
Dit heeft te maken met waarden en normen die door ouders bijgebracht zouden moeten worden, een kind zou uit zichzelf op moeten staan in dit soort gevallen.
quote:En op dat moment was er iets mis met je spraakvermogen zodat je dat niet even tegen die mensen kon zeggen?
Ik ga trouwens ook 1e klas zitten als er nergens anders plaats is.
quote:Gia, was jij niet diegene die in NA&M altijd erg hoog van de toren blies omdat jij vond dat ouders van allochtone kinderen hun kinderen niet goed opvoeden?
Op donderdag 02 augustus 2001 06:34 schreef dalai-incognito het volgende:
*noteert*Gia op ignore lijst
*einde notatie*
Verbeter de wereld, en voed eerst jezelf op!
Met je hartkwaal. Donder toch op mens.
Maar wel altijd een grote bek over de "slechte opvoeding" van allochtone kinderen. Geef dan het goede voorbeeld!
En er GVD nog over KLAGEN dat iemand vroeg om je kind op je schoot te nemen, om iemand van over de 60 te laten zitten! Hoe oud ben je ook alweer? 37 toch? In de bloei van je leven! Ga je toch schamen.
Jou een beetje inschattend aan de hand van hetgeen ik van je gelezen heb tot nu toe, denk ik dat je zonder blikken of blozen hun moeder aanspreekt op het feit dat haar kids best kunnen gaan staan voor een vrouw als jij. Waarschijnlijk stel je zelfs voor dat ze maar een van haar kinderen op schoot moet nemen.
Ik denk dat jouw egoisme zich aanpast aan de situatie waarin je verkeert.
quote:Dat is dus niet waar. Pas als de conducteur hiervoor toestemming geeft.
Op donderdag 02 augustus 2001 01:28 schreef Gia het volgende:
Nou, nee dus, dat doe ik niet. Als de 2e klas vol is, mag je 1e klas gaan zitten. \
quote:Niet alle mensen van tegen de 60 zijn slecht ter been. Maar ik geef je gelijk. Ze had gewoon haar zoontje op schoot kunnen nemen, of anders één van die oudere mensen wel...
waarom niet als er mensen zijn die slecht te been zijn.
Dat "blonde doosje van een jaar of 23" had tenminste stijl en jij zeker niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |