abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 augustus 2001 @ 01:28:36 #1
3542 Gia
User under construction
pi_1314117
ik neem ook niet mijn kinderen op schoot in de trein.

Ga ik van de week lekker met mijn gezin met de trein een dagtochtje maken, is die trein zo stampvol dat we niet eens bij elkaar kunnen zitten. Maar ja, niet getreurd, we zaten! En dat was al heel wat.

Toen kwam er in Den Bosch een zooi mensen in de trein, die dus geen zitplaats hadden in de 2e klas en dus moesten blijven staan. Eén echtpaar was al wel tegen, of iets over de 60.

Vraagt zo'n blond doosje van een jaar of 23, of ik mijn zoontje van 9 niet op schoot kan nemen, zodat die bejaarden kunnen zitten. Goh, zou ik zelf nooit op gekomen zijn, zeg!

Nou, nee dus, dat doe ik niet. Als de 2e klas vol is, mag je 1e klas gaan zitten. Doe je dat niet? Eigen schuld, blijf dan maar staan. Verdere klachten kun je verhalen op de NS, niet bij mij. Ik heb betaald voor 4 zitplaatsen en als ik zit, blijf ik zitten!

pi_1314125
En gelijk heb je!
pi_1314128
Waarom stond die blonde meid van 23 zelf niet op?
  donderdag 2 augustus 2001 @ 01:31:31 #4
3542 Gia
User under construction
pi_1314133
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:30 schreef melanchromis het volgende:
Waarom stond die blonde meid van 23 zelf niet op?
Die stond al!
pi_1314139
Mensen van tegen of over de zestig laat ik dus echt wel zitten. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik denk dat zij minder gebaat zijn bij een staande treinreis dan jij.
Wittgenstein
  donderdag 2 augustus 2001 @ 01:37:54 #6
3542 Gia
User under construction
pi_1314161
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:32 schreef Koekepan het volgende:
Mensen van tegen of over de zestig laat ik dus echt wel zitten. Ik weet niet hoe het met jou is, maar ik denk dat zij minder gebaat zijn bij een staande treinreis dan jij.
Er zaten in de buurt zat jongeren, die eerder op zouden moeten staan dan ik, met mijn hartkwaal.

Een kind van 9 kan in de trein nog niet zo goed zijn evenwicht bewaren.

Als mijn kinderen een jaar of 13 of zo zijn, dan laat ik ze ook opstaan voor bejaarden, heb ik trouwens vroeger zelf ook altijd gedaan.

Maar nu, terwijl er zat jongeren zitten, sta ik niet meer op.
De NS schiet te kort met 2e klas wagons.

Ik ga trouwens ook 1e klas zitten als er nergens anders plaats is.

pi_1314196
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:37 schreef Gia het volgende:
Er zaten in de buurt zat jongeren, die eerder op zouden moeten staan dan ik, met mijn hartkwaal.
Aha, een beetje het als-er-duizend-mensen-aan-de-kant-staan-verdrink-je-geheid-probleem dus. Niemand wil als eerste in het water springen. Een beetje onzinnig, ik laat mijn reactie niet van anderen afhangen: als er iemand moet zitten, moet die iemand zitten, wie er opstaat maakt voor hen niks uit.

Maar goed, ik ga hier niet over kibbelen - ik vind het alleen raar dat jij er een topic in KLB over opent dat *andere* mensen moesten blijven staan.

Wittgenstein
pi_1314199
Rustig, rustig, denk aan je hart

Maare, je voldoet weer aan het stereotype Helmonder, lekker asociaal, laten we ons imago zo houden!

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
  donderdag 2 augustus 2001 @ 01:53:32 #9
10710 gday
propria cures
pi_1314229
quote:
Oh, dus jij loopt rond met een groot bord waar opstaat: "IK BEN EEN HARTPATIENT!"?
Of... of.. of is het soms niet aan je te zien dat je een hartkwaal hebt, toevallig? Misschien hebben die jongeren allemaal zelf ook een hartkwaal, en problemen met hun longen, en moeten ze 3 keer per week een nierdialyse laten doen, en.. en...
quote:
Weet je wanneer je kind pas echt stevig zit, met een minieme kans dat hij omvalt? Als je hem op je schoot neemt.

[Dit bericht is gewijzigd door gday op 02-08-2001 01:59]

A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 2 augustus 2001 @ 02:11:18 #10
7300 Codin
Motherfucking keycards...
pi_1314296
Die oudere mensen hebben ook betaald voor hun kaartje, even goed als jij. Dat argument gaat dus niet op.

Verder lijkt het mij dat je je zoontjes prima op schoot had kunnen nemen. De bedoeling van een treinkaartje is dat je van A naar B komt. Is het daarbij zo erg als je zoontjes even moeten staan of op je schoot zitten?

Je zoons zijn nog jong, die kunnen dat nog goed.

You have to be eightteen or older to ride...
  donderdag 2 augustus 2001 @ 02:22:50 #11
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1314325
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:28 schreef Gia het volgende:
Als de 2e klas vol is, mag je 1e klas gaan zitten. Doe je dat niet? Eigen schuld, blijf dan maar staan.
Heb je gekeken of er nog zitplaatsen waren in de eerste klas?
Haalt gelijk bij rechter.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 02:27:46 #12
10710 gday
propria cures
pi_1314342
En bovendien... hoeveel heb je voor dat treinkaartje van je kinderen betaald? 2,50 misschien?
En hoeveel hebben die ouderen betaald?
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  donderdag 2 augustus 2001 @ 03:06:01 #13
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_1314422
quote:
If you see someone without a smile, give him one of yours!!!
Hoe kun je met deze ondetitel mensen van in de 60 laten staan en niet zelf opstaan om die mensen een plekje te geven om te zitten? Of je kind op schoot nemen?
Je had dan echt een smile gegeven.
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_1314499
boerin
  donderdag 2 augustus 2001 @ 06:34:01 #15
10814 dalai-incognito
tijd voor een nieuwe crew
pi_1314501
*noteert*

Gia op ignore lijst

*einde notatie*

mensen deugen niet, jij misschien wel ook niet
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2001 @ 06:53:42 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1314504
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Is er iets mis met zijn motoriek? Wat een onzin, een kind van 9 kan toch ook fietsen zonder zijwieltjes neem ik aan?

Dit heeft te maken met waarden en normen die door ouders bijgebracht zouden moeten worden, een kind zou uit zichzelf op moeten staan in dit soort gevallen.

quote:
Ik ga trouwens ook 1e klas zitten als er nergens anders plaats is.
En op dat moment was er iets mis met je spraakvermogen zodat je dat niet even tegen die mensen kon zeggen?
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2001 @ 06:56:25 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_1314505
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 06:34 schreef dalai-incognito het volgende:
*noteert*

Gia op ignore lijst

*einde notatie*

Gia, was jij niet diegene die in NA&M altijd erg hoog van de toren blies omdat jij vond dat ouders van allochtone kinderen hun kinderen niet goed opvoeden?

Verbeter de wereld, en voed eerst jezelf op!

pi_1314516
Mijn ouders (vader is 67, mijn moeder 66) gingen vorige maand op vakantie naar Zwitserland. In Utrecht moesten ze de internationale trein nemen. Voor het traject Den Haag-Utrecht had mijn vader eerste klas kaartjes gekocht, zodat ze bepakt en bezakt als ze waren, wel gewoon konden zitten. Nou, niet dus. Mijn ouders, en vooral mijn vader is niet echt goed meer ter been , hebben dus de hele weg moeten staan. Mijn moeder is maar op haar koffer gaan zitten. En dat terwijl ze dus dure eerste klas kaartjes hadden betaald. Dan kun je wel zeggen, dat verhalen ze maar bij de NS, maar zo zijn ze dus niet (uiteindelijk heb ik maar een formulier voor ze ingevuld, want dat zouden ze zelf nooit doen dus). En dat neemt ook niet weg dat ze het hele stuk hebben moeten staan. Niemand die voor ze opstond natuurlijk! Daar baal ik van en dat ligt niet alleen aan de NS maar ook aan het (on)fatsoen van anderen. En bedankt, Gia..
god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  † In Memoriam † donderdag 2 augustus 2001 @ 07:30:39 #19
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_1314517
Goed voorbeeld voor je kinderen Gia
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_1315114
Gia, je bent een egoistische trut.

Met je hartkwaal. Donder toch op mens.

Maar wel altijd een grote bek over de "slechte opvoeding" van allochtone kinderen. Geef dan het goede voorbeeld!

En er GVD nog over KLAGEN dat iemand vroeg om je kind op je schoot te nemen, om iemand van over de 60 te laten zitten! Hoe oud ben je ook alweer? 37 toch? In de bloei van je leven! Ga je toch schamen.

Unox, the worst operating system.
pi_1315166
Gia, ik vraag me af wat je zou doen als jij binnenkomt in de trein en er zijn op dat moment geen zitplaatsen genoeg maar je ziet wel twee kinderen met hun moeder vorstelijk zitten. Ook de 1e klas is vol.

Jou een beetje inschattend aan de hand van hetgeen ik van je gelezen heb tot nu toe, denk ik dat je zonder blikken of blozen hun moeder aanspreekt op het feit dat haar kids best kunnen gaan staan voor een vrouw als jij. Waarschijnlijk stel je zelfs voor dat ze maar een van haar kinderen op schoot moet nemen.

Ik denk dat jouw egoisme zich aanpast aan de situatie waarin je verkeert.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_1315169
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 01:28 schreef Gia het volgende:
Nou, nee dus, dat doe ik niet. Als de 2e klas vol is, mag je 1e klas gaan zitten. \
Dat is dus niet waar. Pas als de conducteur hiervoor toestemming geeft.
pi_1315248
Je betaald niet voor een zitplaats, je betaald voor een vervoersbewijs. Ik geef die "blonde doos" gelijk, je koter heb je ook op andere momenten op je schoot (bijvoorbeeld als je met veel mensen in de auto zit) waarom niet als er mensen zijn die slecht te been zijn.
pi_1315517
quote:
waarom niet als er mensen zijn die slecht te been zijn.
Niet alle mensen van tegen de 60 zijn slecht ter been. Maar ik geef je gelijk. Ze had gewoon haar zoontje op schoot kunnen nemen, of anders één van die oudere mensen wel...
... na vijf jaar
pi_1315576
echt frickin' associaal dit. Lekkere manieren breng je je kinderen zo bij. En dat de schuld bij de NS ligt: Fuck off. Daar hebben die bejaarden lekker veel aan op het moment dat ze in die trein staan te wachten tot iemand ruimte maakt. En dat die jongeren ook niet opstonden: opzouten, dar heb jij toch nix mee te maken? Kijk naar jezelf en maak gewoon ruimte.

Dat "blonde doosje van een jaar of 23" had tenminste stijl en jij zeker niet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')