abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1282356
quote:
VNU, PCM Uitgevers en de Holland Media Groep hebben besloten de activiteiten van hun joint venture Spott.nl te staken. Het besluit tot opheffing is genomen omdat de markt onvoldoende mogelijkheden biedt voor een rendabele exploitatie van de vraag- en aanbodsite op langere termijn. Daarnaast is het strategisch belang van de activiteiten van Spott.nl voor de aandeelhouders sterk afgenomen.

Spott.nl werd gelanceerd in april 2000. Op de internetsite kunnen particulieren en bedrijven goederen en diensten kopen, verkopen en veilen. Ook de rubrieks-advertenties uit de kranten van PCM Uitgevers zijn op de site te vinden. Op de site geplaatste aanbiedingen zullen tot medio augustus worden afgehandeld.

De activiteiten van Spott.nl zijn ondergebracht in SPOTT Multichannel, waarin VNU een belang heeft van 40% en PCM en HMG elk een belang van 30% hebben.

ReohgnireT
  vrijdag 27 juli 2001 @ 09:45:14 #2
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_1282377
Spott.... stopt
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
  vrijdag 27 juli 2001 @ 09:51:32 #3
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_1282393
ein-de-lijk
zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
  vrijdag 27 juli 2001 @ 10:09:49 #4
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1282444
quote:
VNU, PCM Uitgevers en de Holland Media Groep hebben besloten de activiteiten van hun joint venture Spott.nl te staken. Het besluit tot opheffing is genomen omdat de markt onvoldoende mogelijkheden biedt voor een rendabele exploitatie van de vraag- en aanbodsite op langere termijn. Daarnaast is het strategisch belang van de activiteiten van Spott.nl voor de aandeelhouders sterk afgenomen.

Spott.nl werd gelanceerd in april 2000....

Hm... ik vraag me dan af wat ze in godsnaam in de aanloopfase van dit project hebben gedaan. Als je al na ongeveer een jaar je bedrijf op moet doeken omdat de winstpotentie op de lange termijn er niet is heb je tijdens het oprichten flink zitten slapen. Niet iets wat je verwacht van vrij gerenommeerde bedrijven als VNU en PCM. Ach ja, weer een stapje dichter bij een gezonde IT-branche zullen we maar zeggen, maar een grote fout blijft het wel.
  vrijdag 27 juli 2001 @ 10:28:14 #5
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_1282518
jesus ..als iets ook maar een klein beetje ff niet goed verkoopt wordt het tegenwoordig gelijk stop gezet ..iets kan toch ff moeilijke tijden doormaken !? ..zoiets moet toch minimaal 5 jaar draaien ..dan kan je zeggen of kut draait ofniet
..niet dat ik spott cool vindt ofzo ..maar dit geldt voor alles tegenwoordig (ADIDAS deo bijvoorbeeld!!)

..maargoed

vrijdag 27 juli 2001 @ 10:37:14 #6
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1282559
Ik ben er absoluut niet rouwig om dat Spott moet stoppen.

De uitgeverijen staan op dit moment allemaal onder zware druk, vanwege teruglopende advertentie- en abonnementen-inkomsten, met name mbt tot de zogenaamde print-uitgaves.

Anderhalf jaar geleden hebben meerdere grote uitgevers besloten flink te investeren in de zogenaamde nieuwe media (internet enzo), omdat op dat moment die markt "booming" was.

Nu is ook die markt flink aan het instorten en heeft het weinig zin om niet rendable bedrijfsonderdelen kunstmatig in stand te houden door er veel geld in te blijven pompen.

Voor de goede orde: we praten in het geval van Spott wel over een tot nu toe gedane investering van 35 miljoen gulden.

In mijn ogen dus terecht dat die kraan wordt dichtgedraaid, omdat er geen enkel vooruitzicht is dat Spott op korte of middellange termijn rendabel kon worden.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 27 juli 2001 @ 10:54:55 #7
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_1282654
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 10:37 schreef golfer het volgende:
Anderhalf jaar geleden hebben meerdere grote uitgevers besloten flink te investeren in de zogenaamde nieuwe media (internet enzo), omdat op dat moment die markt "booming" was.
Precies, en alleen daarom. Niet omdat ze een goed concept hadden, niet omdat ze een nieuwe business gevonden hadden, maar puur en alleen om mee te gaan op een hype. Als je als manager aankomt met het verhaal 'dat we mee moeten gaan met die hype' zonder eerst goed na te denken over het wat, hoe, waarom en met welke middelen e.d. heb je werkelijk waar geen bal gesnapt van waar het in de bedrijfswereld om gaat.
quote:
Voor de goede orde: we praten in het geval van Spott wel over een tot nu toe gedane investering van 35 miljoen gulden.
Een schijntje voor die bedrijven, maar als ze met zo'n investering en al na één jaar moeten concluderen dat het op de lange termijn niet winstgevend kan zijn, heb je bij het opstarten grove fouten gemaakt.
quote:
In mijn ogen dus terecht dat die kraan wordt dichtgedraaid
Absoluut, en een stel nieuwe mensen aannemen, want dit duidt wel op een zeer grote mate van incompetentie.
pi_1282658
Gelukkig, ik werd helemaal gek van die reclame.
Wat een klo-te stem zeg.....
  vrijdag 27 juli 2001 @ 12:43:19 #9
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1283316
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 10:56 schreef bossie het volgende:
Gelukkig, ik werd helemaal gek van die reclame.
Wat een klo-te stem zeg.....
Inderdaad, zijn wij eindelijk van die kut commercials af.
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 27 juli 2001 @ 12:45:53 #10
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1283325
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 10:37 schreef golfer het volgende:
Ik ben er absoluut niet rouwig om dat Spott moet stoppen.

De uitgeverijen staan op dit moment allemaal onder zware druk, vanwege teruglopende advertentie- en abonnementen-inkomsten, met name mbt tot de zogenaamde print-uitgaves.

Nu is ook die markt flink aan het instorten en heeft het weinig zin om niet rendable bedrijfsonderdelen kunstmatig in stand te houden door er veel geld in te blijven pompen.

In mijn ogen dus terecht dat die kraan wordt dichtgedraaid, omdat er geen enkel vooruitzicht is dat Spott op korte of middellange termijn rendabel kon worden.

Het zou wellicht zinvol zijn voor printmedia om de tarieven eens naar beneden bij te stellen op het moment dat oplages dalen.
Maar nee hoor, gegoochel met garantieoplages (VNU), verhoging papierprijs (standaard argument dagbladuitgevers). Of prijzen per katern (nu betaal ik per mm. in het 1e of laatste katern precies hetzelfde).

Geen wonder dat steeds meer adverteerders printmedia links laten liggen.

zaterdag 28 juli 2001 @ 01:08:29 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_1287382
quote:
Op vrijdag 27 juli 2001 12:45 schreef evert het volgende:

[..]

Het zou wellicht zinvol zijn voor printmedia om de tarieven eens naar beneden bij te stellen op het moment dat oplages dalen.

He Golfer, waar blijft je reactie? Ben zeer benieuwd!
  zaterdag 28 juli 2001 @ 01:11:21 #12
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_1287388
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 01:08 schreef evert het volgende:

He Golfer, waar blijft je reactie? Ben zeer benieuwd!

Wat heeft dit met Spott te maken?

Is dat de reactie waar je op zat te wachten?

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_1287534
Ik weet alleen maar dat ze reclames hadden, nooit op de site gekeken.
  Redactie Frontpage zaterdag 28 juli 2001 @ 22:56:24 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_1290920
Ik heb de afgelopen twee weken aan de nieuwe campagne voor Spott.nl gewerkt, dus ik ben hier niet blij mee. (nee, ons bureau was niet die van Sim-pel)
Ik heb hier thuis nog een heel rapport liggen met cijfers en onderzoeken. Ze hadden bv een spontane naamsbekendheid van 17% en dat is erg weinig. De slogan had een hogere bekendheid.

Wat betreft die 37 miljoen gulden, dat is geld op papier, niet allemaal cash. Tenslotte hebben ze alleen geadverteerd in VNU bladen, PCM kranten en HMG programma's.

Toch jammer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')