Kzelf vindt die tags dus vooral vandalisme. Van hetzelfde niveau als een hond die tegen een boom pist om zijn territorim af te bakenen.
En lui die alleen een meterslange streep op een trein zetten snap ik dus al helemaal niet.
Maar sommige pieces daarentegen zijn wel weer mooi.
het taggen zie ik niet als kunst overigens maar er zijn zat mooie graffiti pieces gemaakt.
de ontwikkeling die deze kunstvorm heeft door gemaakt is ook erg interressant.
van old school zoals dondi zephyr ed tot aan nu.
er zijn ook diverse tentoonstellingen geweest.
dus kunst
Ik heb weleens overwogen het zelf een keer te gaan doen, maar ik kan niet hard genoeg rennen denk ik...
Maar kunst? Nee, gewoon iets wat toevallig mooi is...
Ben er dus niet zo positief over.
quote:Ach, als ik in de trein een uur lang tegen geluidswal aan zit te kijken vind ik het wel leuk als er nog wat op staat.
Op woensdag 25 juli 2001 10:53 schreef Kimmie het volgende:
Over het algemeen vind ik het overgewaardeerde rommel, teken van verloedering zelfs.Ben er dus niet zo positief over.
quote:Inderdaad. Ze zijn er veel teveel mee bezig om 'dezelfde' stijl kunst neer te zetten als al jaren gebruikelijk is in die wereld. Dat er maar eens iemand komt die iets moois en nieuws op die muur zet. Het is allemaal in te lelijke kleuren en onleesbare letters gemaakt.
Over het algemeen vind ik het overgewaardeerde rommel, teken van verloedering zelfs.Ben er dus niet zo positief over.
Taggers moeten ze levenslang opsluiten. Als je echt niets beters kunt dan taggen, blijf dan lekker thuis bij papa en mama op de bank naar rtl4 kijken.
quote:En als je vaak hetzelfde traject volgt kun je hele clanwars zien; ineens een hele zwik pieces gecrosst
Op woensdag 25 juli 2001 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
Tags zijn lelijk en pure vervuiling, Pieces daarentegen vind ik altijd wel mooi en die kan ik zeker waarderen
Bovendien is het een lust voor het oog als je in de trein zit en je verveelt
quote:In de buurt van Den Bosch zag ik vroeger vanuit de trein (kreis tegenwoordig per auto) wel eens enorme 'NTSC' pieces.
Op woensdag 25 juli 2001 11:32 schreef MrWilliams het volgende:
Inderdaad. Ze zijn er veel teveel mee bezig om 'dezelfde' stijl kunst neer te zetten als al jaren gebruikelijk is in die wereld. Dat er maar eens iemand komt die iets moois en nieuws op die muur zet. Het is allemaal in te lelijke kleuren en onleesbare letters gemaakt.
Off topic: Kimmie toch. Heb je daar in China nou niks beters te doen dan Fokken?
quote:Tsja ik WIL wel eens wat proberen, maar het MAG niet
Op woensdag 25 juli 2001 18:16 schreef kamagurka het volgende:
Het staat in Nederland na jarenlang muren bespuiten eigenlijk nog steeds in de kinderschoenen (ja, de spuiters zelf zijn ook vaak rond de 14). Ik heb laatst pieces gezien in Parijs die echt om in te lijsten zijn. Jammer dat ze aan de wibautstraat in A'dam een gebouw voor de "plassende punker" hebben gezet
quote:Off-Topic:
Kimmie, als je dit nog leest, nog goeie dagen verder.
quote:Mee eens. Die 'Pieces' horen er een beetje bij, een cultureel verschijnsel zeg maar.
Op woensdag 25 juli 2001 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
Tags zijn lelijk en pure vervuiling, Pieces daarentegen vind ik altijd wel mooi en die kan ik zeker waarderen
Bovendien is het een lust voor het oog als je in de trein zit en je verveelt
Zijn iemand de mozaiek-ufo's al opgevallen? Die vind je in steden over de hele wereld. DAT vind ik nou gaaf!
quote:*lol*
Op zaterdag 28 juli 2001 08:50 schreef mythe het volgende:Off-Topic:
![]()
![]()
![]()
![]()
hahahahaha, dit is het TOPpunt van verslaving...errug grappig!!
![]()
Kimmie, als je dit nog leest, nog goeie dagen verder.
meega offtopic:
Nee hoor eerder vluchten voor ondragelijke hitte!
on topic:
Zijn er landen zonder graffiti?
Hier (tibet) nog niets van dat lelijks gesignaleerd.
quote:Niet geheel waar. NL had een voorsprong maar is die behoorlijk kwijt geraakt. Begin jaren 80 had de galerie Yaki een belangrijke rol hierin: tentoonstellingen van Zephyr, Seen, NOC167, Rammelzee, Quik etcerera, waarbij deze gasten ook op bezoekkwamen. Veel jonge gastjes hingen daar ook rond en haalde daar inspriratie vandaan. Dingen die Lone (later onder de naam Delta en Mess) deed, deden niet onder voor dingen die in de USA gemaakt. Qua stijl een absolute "king". Shoe was ook een grote naam uit die tijd, maar is volledig overschat vind ik.
Op woensdag 25 juli 2001 18:16 schreef kamagurka het volgende:
Het staat in Nederland na jarenlang muren bespuiten eigenlijk nog steeds in de kinderschoenen (ja, de spuiters zelf zijn ook vaak rond de 14). Ik heb laatst pieces gezien in Parijs die echt om in te lijsten zijn.
Heb zelf ook rond gehangen in die scene in 85 en 86, maar ben er toen mee genokt, hoewel nokken nooit echt gebeurd. Het is een levenslange verslaving. Laatste tag die ik gezet heb is echter wel zo'n 3 jaar geleden (op koninginnedag in Arnhem op de Goudvishal, legaal overigens)
De enige keer dat ik met een spuitbus aan de gang ging werd ik meteen bijgelicht door een politieauto. Beetje korte loopbaan dus.
quote:ja die ken ik woon zelf in leiden, als het goed is hangt er bij sommige de nederlandse tekst onder en er zijn wel nederlandse teksten te vinden weet alleen niet waar.
Op woensdag 25 juli 2001 13:45 schreef WouterB het volgende:
Overigens: kent iemand het de gedichten die ze in Leiden op muren hebben geschilderd? Vind ik ook erg mooi, al is het jammer dat het merendeel onleesbaar zijn (Arabisch, Chinees, e.d.)
quote:klopt en de meest trieste is ((prime!)) wat een onwijs sneue en ongeinspireerde kladderaar is dat. (laat als een hondje zijn vocht op nogal wat treinen achter).
Op dinsdag 31 juli 2001 09:39 schreef Trainspotter het volgende:
Tags zijn een beetje sneu,
Grafitti in woonwijken vind ik minder, daar fleurt de beurt niet echt van op, vind ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |