abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1267959
Keej, hoe denken de Fokkers over graffiti? Kunst of vandalisme?

Kzelf vindt die tags dus vooral vandalisme. Van hetzelfde niveau als een hond die tegen een boom pist om zijn territorim af te bakenen.
En lui die alleen een meterslange streep op een trein zetten snap ik dus al helemaal niet.
Maar sommige pieces daarentegen zijn wel weer mooi.

dinsdag 24 juli 2001 @ 19:35:52 #2
11884 Meyer_Lansky
Mastermind of the Mob
pi_1268302
kunst absoluut
check bv www.graffiti.org

het taggen zie ik niet als kunst overigens maar er zijn zat mooie graffiti pieces gemaakt.
de ontwikkeling die deze kunstvorm heeft door gemaakt is ook erg interressant.

van old school zoals dondi zephyr ed tot aan nu.

er zijn ook diverse tentoonstellingen geweest.

dus kunst

3 for us, 1 for the government and 2 for Meyer.
pi_1270574
Als het op andermans spullen is, vandalisme. Maar als het kunstzinnig is en iemand heeft hier om gevraagd of doet het op zijn eigen garagedeur dan kan ik het best mooi vinden.
  woensdag 25 juli 2001 @ 08:58:44 #4
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1270600
Sommige pieces vind ik wel koel. Soms uit puur typrografisch opzicht. En zo langs de treinbaan op de geluidswal heb ik er niet echt bezwaar tegen...

Ik heb weleens overwogen het zelf een keer te gaan doen, maar ik kan niet hard genoeg rennen denk ik...

[KNE]-Mod
  woensdag 25 juli 2001 @ 09:50:04 #5
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_1270739
Een muur met allemaal kleuren tags vind ik wel wat hebben...

Maar kunst? Nee, gewoon iets wat toevallig mooi is...

Nicht ärgern, nur wundern!
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:53:57 #6
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1270951
Over het algemeen vind ik het overgewaardeerde rommel, teken van verloedering zelfs.

Ben er dus niet zo positief over.

fake a dream
  woensdag 25 juli 2001 @ 10:57:14 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1270968
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 10:53 schreef Kimmie het volgende:
Over het algemeen vind ik het overgewaardeerde rommel, teken van verloedering zelfs.

Ach, als ik in de trein een uur lang tegen geluidswal aan zit te kijken vind ik het wel leuk als er nog wat op staat.
[KNE]-Mod
pi_1271234
quote:

Inderdaad. Ze zijn er veel teveel mee bezig om 'dezelfde' stijl kunst neer te zetten als al jaren gebruikelijk is in die wereld. Dat er maar eens iemand komt die iets moois en nieuws op die muur zet. Het is allemaal in te lelijke kleuren en onleesbare letters gemaakt.
Er zijn jammergenoeg maar weinig graffiti-artiesten die hun hobby zo serieus nemen dat ze de moeite nemen te leren hoe je een bus op de juiste manier moet gebruiken en hun eigen stijl creëren.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_1272176
Kale muren vind ik niets dus een mooie graffiti erop kan ik wel waarderen. Ook treinstellen verdienen beter dan die lelijke ns-kleuren.

Taggers moeten ze levenslang opsluiten. Als je echt niets beters kunt dan taggen, blijf dan lekker thuis bij papa en mama op de bank naar rtl4 kijken.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_1272199
Overigens: kent iemand het de gedichten die ze in Leiden op muren hebben geschilderd? Vind ik ook erg mooi, al is het jammer dat het merendeel onleesbaar zijn (Arabisch, Chinees, e.d.)
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  woensdag 25 juli 2001 @ 14:40:40 #11
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_1272519
Tags zijn lelijk en pure vervuiling, Pieces daarentegen vind ik altijd wel mooi en die kan ik zeker waarderen
Bovendien is het een lust voor het oog als je in de trein zit en je verveelt
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 25 juli 2001 @ 14:43:02 #12
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1272530
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
Tags zijn lelijk en pure vervuiling, Pieces daarentegen vind ik altijd wel mooi en die kan ik zeker waarderen
En als je vaak hetzelfde traject volgt kun je hele clanwars zien; ineens een hele zwik pieces gecrosst (Je moet wat, in je eentje in de trein...)
[KNE]-Mod
pi_1273595
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 11:32 schreef MrWilliams het volgende:
Inderdaad. Ze zijn er veel teveel mee bezig om 'dezelfde' stijl kunst neer te zetten als al jaren gebruikelijk is in die wereld. Dat er maar eens iemand komt die iets moois en nieuws op die muur zet. Het is allemaal in te lelijke kleuren en onleesbare letters gemaakt.
In de buurt van Den Bosch zag ik vroeger vanuit de trein (kreis tegenwoordig per auto) wel eens enorme 'NTSC' pieces.
Die vielen me op door de orginaliteit; het waren alleen hele simpele, rechthoekige letters. Niet echt veel techniek voor nodig, lijkt me, maar wel verfrissend.

Off topic: Kimmie toch. Heb je daar in China nou niks beters te doen dan Fokken?

pi_1273616
Het staat in Nederland na jarenlang muren bespuiten eigenlijk nog steeds in de kinderschoenen (ja, de spuiters zelf zijn ook vaak rond de 14). Ik heb laatst pieces gezien in Parijs die echt om in te lijsten zijn. Jammer dat ze aan de wibautstraat in A'dam een gebouw voor de "plassende punker" hebben gezet
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 27 juli 2001 @ 10:49:37 #15
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1282626
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 18:16 schreef kamagurka het volgende:
Het staat in Nederland na jarenlang muren bespuiten eigenlijk nog steeds in de kinderschoenen (ja, de spuiters zelf zijn ook vaak rond de 14). Ik heb laatst pieces gezien in Parijs die echt om in te lijsten zijn. Jammer dat ze aan de wibautstraat in A'dam een gebouw voor de "plassende punker" hebben gezet
Tsja ik WIL wel eens wat proberen, maar het MAG niet
[KNE]-Mod
pi_1287915
quote:

Off-Topic:

hahahahaha, dit is het TOPpunt van verslaving...errug grappig!!

Kimmie, als je dit nog leest, nog goeie dagen verder.

"Ik hou van de natuur, alleen jammer dat tie zo opdringerig is..."
pi_1288064
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 14:40 schreef SEMTEX het volgende:
Mee eens. Die 'Pieces' horen er een beetje bij, een cultureel verschijnsel zeg maar.
Hoewel ik eik niet zo'n graffiti liefhebber ben, ik kan ze wel waarderen.
pi_1288281
Het maffe is dat het met pieces begon, die lijken nu te verdwijnen. Dat vind ik doodzonde.
Tags vind ik vreselijk en lelijk (of ze nou gespoten, geschreven of gekrast zijn), zeker bij herhaling van de tag (op elke pilaar van een brug bijvoorbeeld).

Zijn iemand de mozaiek-ufo's al opgevallen? Die vind je in steden over de hele wereld. DAT vind ik nou gaaf!

Some people say that you have to forgive and forget. I dunno; I say forget about forgiving and just accept.
  zaterdag 28 juli 2001 @ 13:33:51 #19
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1288525
quote:
Op zaterdag 28 juli 2001 08:50 schreef mythe het volgende:

Off-Topic:

hahahahaha, dit is het TOPpunt van verslaving...errug grappig!!

Kimmie, als je dit nog leest, nog goeie dagen verder.

*lol*

meega offtopic:

Nee hoor eerder vluchten voor ondragelijke hitte!

on topic:
Zijn er landen zonder graffiti?

Hier (tibet) nog niets van dat lelijks gesignaleerd.

fake a dream
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 juli 2001 @ 17:00:28 #20
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_1297738
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 18:16 schreef kamagurka het volgende:
Het staat in Nederland na jarenlang muren bespuiten eigenlijk nog steeds in de kinderschoenen (ja, de spuiters zelf zijn ook vaak rond de 14). Ik heb laatst pieces gezien in Parijs die echt om in te lijsten zijn.
Niet geheel waar. NL had een voorsprong maar is die behoorlijk kwijt geraakt. Begin jaren 80 had de galerie Yaki een belangrijke rol hierin: tentoonstellingen van Zephyr, Seen, NOC167, Rammelzee, Quik etcerera, waarbij deze gasten ook op bezoekkwamen. Veel jonge gastjes hingen daar ook rond en haalde daar inspriratie vandaan. Dingen die Lone (later onder de naam Delta en Mess) deed, deden niet onder voor dingen die in de USA gemaakt. Qua stijl een absolute "king". Shoe was ook een grote naam uit die tijd, maar is volledig overschat vind ik.

Heb zelf ook rond gehangen in die scene in 85 en 86, maar ben er toen mee genokt, hoewel nokken nooit echt gebeurd. Het is een levenslange verslaving. Laatste tag die ik gezet heb is echter wel zo'n 3 jaar geleden (op koninginnedag in Arnhem op de Goudvishal, legaal overigens)

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 31 juli 2001 @ 09:39:32 #21
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_1301404
Tags zijn een beetje sneu, al vind ik het wel leuk om te zien dat je sommige namen echt overal tegenkomt. De gemiddelde piece die in Nederland wordt gefabriceerd is niet origineel en blinkt uit in kleurranzigheid.

De enige keer dat ik met een spuitbus aan de gang ging werd ik meteen bijgelicht door een politieauto. Beetje korte loopbaan dus.

pi_1318333
quote:
Op woensdag 25 juli 2001 13:45 schreef WouterB het volgende:
Overigens: kent iemand het de gedichten die ze in Leiden op muren hebben geschilderd? Vind ik ook erg mooi, al is het jammer dat het merendeel onleesbaar zijn (Arabisch, Chinees, e.d.)
ja die ken ik woon zelf in leiden, als het goed is hangt er bij sommige de nederlandse tekst onder en er zijn wel nederlandse teksten te vinden weet alleen niet waar.
pi_1328650
Op (blinde) muren kan ik er prima mee leven, maar op voertuigen, en meer in het bijzonder treinen ben ik er minder blij mee. Niks zo frustrerend als jezelf de lul uit de broek werken om een trein op tijd te laten vertrekken, om er dan achter te komen dat-ie vetraagd is omdat-ie eerst nog uitgebreid gereinigd moet worden om het kreng nog een beetje toonbaar voor de dag te laten komen. (leuk als je op vakantie gaat naar het zuiden en de hele reis geen ruk kan zien omdat de ramen dichtgespoten zijn)
  dinsdag 13 november 2001 @ 12:50:23 #24
13948 don_quichot
ivanhoe is een mietje
pi_2169807
quote:
Op dinsdag 31 juli 2001 09:39 schreef Trainspotter het volgende:
Tags zijn een beetje sneu,
klopt en de meest trieste is ((prime!)) wat een onwijs sneue en ongeinspireerde kladderaar is dat. (laat als een hondje zijn vocht op nogal wat treinen achter).
met echte pieces daarentegen is natuurlijk helemaal niets mis. het is een verrijking van de straat, qua kleuren en vormen en in iedergeval heel wat beter dan de monotome vlakken die als achtergrond gebruikt worden.
‘Black Flag’ is an allusion to a famous Israeli court ruling following the 1956 Kafr Qasm massacre. In this ruling, the judges said that any soldier has the right and obligation to refuse clearly illegal commands, above which ‘hangs a black flag’. In the
pi_2170335
Er staan hele mooie pieces langs het traject Rotterdam-Dordrecht, daar zijn ze bezig met de die nieuwe hogesnelheidslijn en kijk je dus een heel lang stuk tegen een lege stuk beton aan. Hier en daar staat een erg mooie piece.

Grafitti in woonwijken vind ik minder, daar fleurt de beurt niet echt van op, vind ik.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')