abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1265200
Over 12 uurtjes moet ik gaan vliegen en dat wordt mijn eerste keer.
Nu al heb ik het gevoel om over te geven.
EN ben echt heel erg bang.
Kunnen jullie me soms een paar tips geven wat te doen om het een beetje aangenamer te maken.
  Moderator dinsdag 24 juli 2001 @ 07:32:03 #2
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_1265205
Ik let gewoon altijd goed op de stewardessen. Zolang die niet in paniek zijn, zal het allemaal wel goed gaan....
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 08:04:02 #3
7955 Kielef
cave canem
pi_1265227
Je mond open houden bij het stijgen en dalen, dat vermindert de druk op je oren.

Sterkte, het is best leuk, véél plezier.

eigenlijk ben ik een straathond
  dinsdag 24 juli 2001 @ 08:16:36 #4
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_1265235
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 07:32 schreef Mike het volgende:
Ik let gewoon altijd goed op de stewardessen. Zolang die niet in paniek zijn, zal het allemaal wel goed gaan....

Vergeet niet dat stewardessen er op getraind zijn om ten alle tijden ontspannen over te komen ook al begint een vliegtuig aan een fatale duikvlucht....

Maar Henkyyyy, heb je een lange vliegreis voor de boeg? En ben je alleen? Wanneer je samen met iemand vliegt, zou ik zeker tegen die persoon vertellen dat je angst hebt. Hij/zij kan daar dan rekening meehouden en je met rust laten of, als je dat wil, juist veel met je praten.

Succes!

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_1265239
Tja Henkie als je al die opstijgende dingen op de kermis ook eng vindt, dan zou ik alsik jou was nu ook een reden hebben om bang te zijn.
Enne grotere kans dat er iets gebeurd als je in een auto zit hoor. Vliegtuigen storten bijna nooit neer.
Succes,
je zult het vast leuk vinden, valt echt mee hoor.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 08:26:47 #6
13844 The_ReplicatoR
Run, you will only die tired
pi_1265251
Inderdaad, meestal doen ze dat maar 1 x!!!

Maar vrees niet, je komt altijd benenden, wat er ook gebeurd...

suc6 en prettige vakantie

Veni, vidi, Vagina ... Ik kwam en zag dat het kut was...
  dinsdag 24 juli 2001 @ 08:31:48 #7
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_1265255
meld het nog voor het instappen aan de stewardessen, misschien hebben ze een trucje om je te kalmeren, verder voor je oren een rolletje pepermunt oid meenemen. ervaring gewoon over je heen laten komen, voor je het weet zit je te en te
zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
pi_1265257
Bedankt voor die reacties de reis duurt ongeveer 2 uur het is naar lissabon. Ik reis met nog 3 andere personen. Ik ga straks ook ff nog pillen halen tegen de zenuwen.
  dinsdag 24 juli 2001 @ 08:34:36 #9
12208 SoNoS
Vaoclan 92
pi_1265264
Ach het valt best mee...

Alleen bij het opstijgen en het landen, voel je je maag... ik heb daar wel een hekel aan...

Maar volgens mij is het niet anders dan in een achtbaan te zitten.... of zelfs nog wel rustiger...

I will rule the universe and you all gonna die !!!!!!
  dinsdag 24 juli 2001 @ 08:40:52 #10
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_1265280
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 08:34 schreef SoNoS het volgende:
Ach het valt best mee...

Alleen bij het opstijgen en het landen, voel je je maag... ik heb daar wel een hekel aan...

Maar volgens mij is het niet anders dan in een achtbaan te zitten.... of zelfs nog wel rustiger...

Achtbaan?

Met welke luchtvaartmaatschappij vlieg jij altijd?

Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_1265355
Probeer in gedachten te houden dat vliegen de veiligste manier van vervoer is. Mocht dat niet helpen, richt je angst dan op iemand anders. Zeg tegen je reisgenoten dat zij bang zijn om te vliegen en ga hun er mee pesten. Dat werkt namelijk ook als je bang bent bij de achtbaan...

Iig veel plezier in Lissabon, een prachtstad.

pi_1265385
Als je eenmaal in het vliegtuig bent en ziet hoe normaal vliegen is en dat het eigenlijk niet veel anders is dan een busritje, dan valt het waarschijnlijk heel erg mee.
Grote kans dat je de krappe stoelruimte het ergste zult vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 24-07-2001 09:40]

pi_1265413
Tis idd net een soort busrit, maar dan een bus die van 0 tot 800 kmph doortrekt aan een stuk

vliegen is cool, je kan ook vragen of je bij een raampje mag zitten (of juist niet). raampje bij een vleugel kan ik je niet aanbevelen, want daar zie je de vleugels de hele tijd bewegen, niet dat er wat aan de hand is ofzo, maar ik kan me voorstellen dat je zoiets eng vind.

iig heel veel plezier op vakantie! heel mooi land btw.

greetz,

Jasper

Don't be afraid to be different...
pi_1265500
Vorige week zaterdag voor het eerst met een vliegtuig geweest!
Echt kicke

Echt om aan te raden met het vliegtuig te gaan!
Moest naar Malaga..nou..die 2 halve uur was zo voorbij!
Dat opstijgen is nog het leukst!

En er is toch meestal televisie en radio aan boord..dus kun je daar op concentreren!

Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
  dinsdag 24 juli 2001 @ 11:13:57 #15
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_1265710
Ik vind alleen het opstijgen ontzettend gaaf de rest kan me gestolen worden
  dinsdag 24 juli 2001 @ 11:23:51 #16
8369 speknek
Another day another slay
pi_1265746
Ik ga twee weken zweefvliegen.

Dus nee ik kan je niet helpen

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!fossiel dinsdag 24 juli 2001 @ 11:34:37 #17
8443 cptmarco
it's captain...
pi_1265806
Vliegen is dodelijk saai. Enige leuke is landen en stijgen omdat er dan wat gebeurt.

Voor landen en stijgen kauwgom kauwen.

pi_1265807
Bedabnkt jongens voor die replies ik heb er echt veel aan. Heb net ff geslapen en jullie antwoorden een beetje door mijn gedachte laten gaan en het gaat al een beetje beter.
Heb niet het gevoel meer dat ik moet overgeven. Wel een beetje hoofdpijn maarja.
Echt bedankt
pi_1266073
Henkyyyyyy lijkt me trouwens een kloon.

Maar Henkie toch, je hoeft je toch niet te schamen dat je een beetje bang bent!

pi_1266759
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 12:25 schreef schwa78 het volgende:
Henkyyyyyy lijkt me trouwens een kloon.

Maar Henkie toch, je hoeft je toch niet te schamen dat je een beetje bang bent!

Wat bedoel je met kloon?
  dinsdag 24 juli 2001 @ 14:40:41 #21
13844 The_ReplicatoR
Run, you will only die tired
pi_1266815
check de telegraaf->nieuwlink:

Vliegen is
weer veiliger

LONDEN - In het afgelopen halfjaar is het aantal doden bij vliegtuigongelukken op het laagste punt sinds 1984 beland. Geen enkele grote luchtvaartmaatschappij verloor in de eerste zes maanden van dit jaar een toestel door een ongeluk. Het aantal vluchten is vergeleken met 1984 juist bijna verdubbeld.

Dit blijkt uit een onderzoek van verschillende luchtvaartautoriteiten, dat het Britse blad Flight International dinsdag publiceerde. De tweede helft van dit jaar begon slechter. Bij een ongeluk met een Russische Toepolev in Vladivostok kwamen deze maand 143 mensen om het leven.

Het totaalaantal ongelukken met dodelijk afloop kwam in het eerste halfjaar op dertien, waarbij 114 mensen het leven lieten. Dit waren allemaal ongelukken met kleine vliegtuigen, waaronder een aantal privé-toestellen.

In 1984, het naoorlogse jaar met het minste aantal ongelukken tot nu toe, vonden in de eerste zes maanden twaalf ongelukken plaats, met 134 doden tot gevolg. Gemiddeld waren er de afgelopen tien jaar in de eerste zes maanden van het jaar twintig ongelukken, met 445 doden.

Vorig jaar bijvoorbeeld crashten in het eerste halfjaar negentien toestellen, met 552 passagiers aan boord.

Het is opmerkelijk dat 1984 het veiligste jaar voor de luchtvaart was, en het jaar erop te boek staat als het slechtste jaar. Een reden geven experts niet.
==========

jaa maaaaaan

Veni, vidi, Vagina ... Ik kwam en zag dat het kut was...
  dinsdag 24 juli 2001 @ 14:43:18 #22
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_1266823
Gewoon zorgen dat je goed lam bent, is het vliegen des te leuker (zo deden wij dat op de heenreis naar Salou )
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
  dinsdag 24 juli 2001 @ 14:45:04 #23
8369 speknek
Another day another slay
pi_1266829
Ik dacht dat ze dronken mensen tegewoordig weigerden? Ik weet trouwens niet echt of dat helpt. Met het vliegtuig stijgt de drank ook behoorlijk.. en als je al misselijk bent...
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1267667
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 14:30 schreef Henkyyyyyy het volgende:

[..]

Wat bedoel je met kloon?

Een kloon is iemand die al geregistreerd staat als FOK!ker, maar een extra account aanvraagt (een kloon) om emberassing dingen te vragen.

Geeft verder niet hoor

dinsdag 24 juli 2001 @ 18:04:58 #25
7484 SkyMaster
Oppermidget
pi_1267796
quote:
Op dinsdag 24 juli 2001 11:34 schreef cptmarco het volgende:
Vliegen is dodelijk saai. Enige leuke is landen en stijgen omdat er dan wat gebeurt.
Yeah right!

Er zijn eigenlijk weinig tips om te geven Henkyyyyy. Bij 9 van de 10 gevallen is het zo dat wanneer de "angsthazen" eenmaal in het vliegtuig zitten, de angst meteen verdwijnt.

Het is vooral de spanning voor de vlucht, maar daar moet je niet te veel aan denken. Ik heb er nu zo'n 50 vlieguren opzitten, waarvan 15 zelf gevlogen en nog steeds(oké, laatste tijd in mindere mate ) heb ik die spanning voordat ik in 't vliegtuig stap.

Echter, vanaf het moment dat het vliegtuig de baan verlaat verdwijnt al die spanning en lijkt het inderdaad net alsof je een soort busritje maakt.

Vooral in zo'n groot vliegtuig(waar jij hoogstwaarschijnlijk mee gaat vliegen) merk je weinig tot niets van turbulentie...

alhoewel, er schijnt hevige storm op komst te zijn!

En het feit dat je met 3 mensen meereist maakt 't ook al aangenamer aangezien dat een beetje voor afleiding zorgt.

Maar in ieder geval, henkyyyyyyyyyyyy;

veel sterkte met je eerste vlucht! En geloof mij, als je eenmaal hebt gevlogen wil je niets anders meer!

Verbaal genie in love!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')