abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:47:15 #26
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17322981
Dit is een linkje naar een boek van de Canadese neuroloog Michael Persinger. http://primal-page.com/persing.htm . Hij heeft een helm ontwikkeld waarmee je bij iemand gewone epilepsie aanvallen kan veroorzaken. Die zelfde stroomstootjes bij het slaapkwal (temporaal kwab) leiden tot religieuze waanbeelden. En als je twee van die testpersonen daarna bij elkaar zet zijn ze beide niet van elkaars "goddelijke" boodschappen te overtuigen.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_17323084
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:44 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Jij blijkbaar wel, anders kan je andere argumenten niet als nutteloos afdoen, dus leg maar op tafel.

Ik vind het geen interessante discussie. Ik open ook niet voor mezelf maar voor Akkersloot, die deze "mening", want bij hem is het slechts een mening, overal tot ergernis van allerlei andere Fokkers in het wildeweg rondstrooit. Waarschijnlijk dus, zoals het er nu naar uitziet, met idd het enige doel om wrevel uit te lokken bij onze gelovige mede-Fok!kers. Op zich redelijk kinderachtig dus.

Overigens de alternatieve verklaringen heb ik al opgesomd. Deze verschijnselen zijn ook allemaal onderzocht en leveren idd beelden en stemmen op bij degenen die ermee kampen. Het zouden dus plausibele alternatieve verklaringen kunnen zijn...

I´m back.
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:50:34 #28
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_17323092
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:47 schreef Abbadon het volgende:
onmogelijk te bewijzen, en dus een zinloos topic...

maar goed, als on-topic reactie op de titel-vraag: het zou kunnen

Tuurlijk zou het kunnen. Net zo goed als dat ze het kunnen krijgen van LSD. Of Delirium Tremens. Of Qat-kauwen.

Punt is, dat Akkersloot het als absolute waarheid verkondigt, te pas en vooral te onpas en off topic, zonder daar wetenschappelijk bewijs voor te kunnen leveren.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_17323096
Stel de zogenaamde profeten waren epileptici.
De morale leer die ze daarmee gecreeerd hebben heeft duizenden jaar blijven staan en staat nog steeds.

Nu moeten we de waarschijnlijkheid van morale genieën niet misplaatsen, deze mensen die deze theorieën aan de man brachten moesten niet alleen morale genieën zijn maar ook sociale genieën. vertel mij één welke naast de zogenaamde profeten zoveel indruk op massa hebben kunnen maken via spreken?

donderdag 19 februari 2004 @ 19:51:10 #30
2391 Jimmy
Door het bot
pi_17323111
Tja, en mensen met psychoses of mensen in de manische fase van manisch-depressiviteit hebben ook wel een religieuze wanen en belevingen.

Een koe is een dier, maar niet elk dier is een koe. Alleen omdat mensen met een bepaald soort epilepsie religieuze belevingen hebben, betekent nog niet dat Paulus en Mohammed dat dus hadden.

Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:52:01 #31
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17323139
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tuurlijk zou het kunnen. Net zo goed als dat ze het kunnen krijgen van LSD. Of Delirium Tremens. Of Qat-kauwen.

Punt is, dat Akkersloot het als absolute waarheid verkondigt, te pas en vooral te onpas en off topic, zonder daar wetenschappelijk bewijs voor te kunnen leveren.

in dat geval is Akkersloot een dwaas

het is een redelijk veronderstelling, maar ook niets meer dan dat...

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_17323159
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:50 schreef Feanturi het volgende:

vertel mij één welke naast de zogenaamde profeten zoveel indruk op massa hebben kunnen maken via spreken?

Adolf Hitler.

VOOR DE DUIDELIJKHEID ! Ik leg hier geen link tussen de religies en fascisme, dat dit duidelijk moge zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Mariel op 19-02-2004 19:53]

pi_17323167
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:47 schreef Akkersloot het volgende:
Dit is een linkje naar een boek van de Canadese neuroloog Michael Persinger. http://primal-page.com/persing.htm . Hij heeft een helm ontwikkeld waarmee je bij iemand gewone epilepsie aanvallen kan veroorzaken. Die zelfde stroomstootjes bij het slaapkwal (temporaal kwab) leiden tot religieuze waanbeelden. En als je twee van die testpersonen daarna bij elkaar zet zijn ze beide niet van elkaars "goddelijke" boodschappen te overtuigen.
Goed, kijk, dit begint erop te lijken. Wat je nu nog moet doen is er een eenvoudig eigen stukje van maken en hier neer zetten en binnen een mum van tijd heb je een aardige discussie met, naar ik mag hopen, ook gelovige-Fok!kers. Als na de discussie blijkt dat de theorie stevig in de schoenen staat kun je dus concluderen dat profeten, zogenaamde profeten zijn.
I´m back.
pi_17323190
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:52 schreef Abbadon het volgende:

[..]

in dat geval is Akkersloot een dwaas

het is een redelijk veronderstelling, maar ook niets meer dan dat...

Vanuit mijn redering is hij een moraal en sociaal genie als hij dit ook aan de man kan brengen.
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:54:07 #35
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17323196
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:52 schreef Mariel het volgende:
Adolf Hitler.

VOOR DE DUIDELIJKHEID ! Ik leg hier geen link tussen de religies en fascisme, dat dit duidelijk moge zijn.

Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:54:13 #36
60090 Akkersloot
pi_17323198
Bewijs schijnt er te zijn dat het geloof in God e.d. bij het slaapkwab zit. Wat als er daar epileptische aanvallen plaats vinden ?

God bestaat ergens tussen de slaapkwabben

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_17323231
quote:

[..]

Adolf Hitler.

En je hebt helemaal gelijk.
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:55:17 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_17323233
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goed, kijk, dit begint erop te lijken. Wat je nu nog moet doen is er een eenvoudig eigen stukje van maken en hier neer zetten en binnen een mum van tijd heb je een aardige discussie met, naar ik mag hopen, ook gelovige-Fok!kers. Als na de discussie blijkt dat de theorie stevig in de schoenen staat kun je dus concluderen dat profeten, zogenaamde profeten zijn.

Maar dan is het nog steeds niet nodig om gelovige mensen te schofferen, door in elk topic en in elke post het erbij te vermelden.

Of mensen te schofferen door iemand die zij als profeet beschouwen in elk topic en in elke post als "profeet" aan te duiden. Dat heeft niks meer met discussieren te maken, maar alles met schofferen.

donderdag 19 februari 2004 @ 19:55:36 #39
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17323246
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:53 schreef Feanturi het volgende:
Vanuit mijn redering is hij een moraal en sociaal genie als hij dit ook aan de man kan brengen.
maar aangezien hij vooral irritatie lijkt op te wekken, is het redelijk te veronderstellen (zonder het met volledige zekerheid te kunnen zeggen) dat hij geen moraal/sociaal genie is
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:55:52 #40
60090 Akkersloot
pi_17323256
quote:

Zijn religies en fascisme niet beiden mensenwerk ? ("Ja maar je moet respect hebben voor religies bla bla")
pi_17323283
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maar dan is het nog steeds niet nodig om gelovige mensen te schofferen, door in elk topic en in elke post het erbij te vermelden.

Of mensen te schofferen door iemand die zij als profeet beschouwen in elk topic en in elke post als "profeet" aan te duiden. Dat heeft niks meer met discussieren te maken, maar alles met schofferen.

Andersom is natuurlijk net zo goed waar. Was iedereen maar een boedhist
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:56:32 #42
66444 Lord_Vetinari
pi_17323285
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Abbadon het volgende:

[..]

maar aangezien hij vooral irritatie lijkt op te wekken, is het redelijk te veronderstellen (zonder het met volledige zekerheid te kunnen zeggen) dat hij geen moraal/sociaal genie is

Is ook een op[vatting. Misschien is Akkersloot zelf wel lijder aan tke en worden zijn posts veroorzaakt door de visioenen die hij heeft dat hij de wereld zal bevrijden van de (in zijn ogen valse) profeten.
pi_17323310
quote:

[..]

Adolf Hitler.

Bij mijn weten bestaat er nergens bewijs dat Hitler op een gelijke manier door altered states of mind is beïnvloed als eventueel blijkt uit de bronnen over de profeten. Wel kon hij zich enorm opzwepen en was zijn gehoor heel wat minder kritisch en geletterd als tegenwoordig. Komt bij dat hij gebruikmaakte van massacommunicatiemiddelen en slinkse marketing methoden, waardoor het effect van zijn aanwezigheid alleen maar werd vergroot...
I´m back.
pi_17323325
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Zijn religies en fascisme niet beiden mensenwerk ? ("Ja maar je moet respect hebben voor religies bla bla")

Wat is er geen mensenwerk? Onze hele geschiedenis staat vol met mensenwerk, dus als je dat als criterium gebruikt blijft er weinig over om er tegen af te zetten. Bovendien past de vergelijking niet in deze topic.
  donderdag 19 februari 2004 @ 19:58:09 #45
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_17323342
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Akkersloot het volgende:

er is wel meer mensenwerk
pi_17323356
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Ik heb niet het inzicht om daarover te oordelen. Ik kan ook de vreemde eend zijn die nog niet geheel overtuigd is.
pi_17323369
Interessante nevendiscussie van de aanname dat de profeten slechts inblazingen kregen vanuit het eigen onderbewuste is natuurlijk: worden mensen met een soort moreel geweten geboren....
I´m back.
pi_17323382
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij mijn weten bestaat er nergens bewijs dat Hitler op een gelijke manier door altered states of mind is beïnvloed als eventueel blijkt uit de bronnen over de profeten.

Dat lag ook niet ter discussie. De vraag was om 1 persoon te noemen dat slechts door te spreken zoveel los maakte.
quote:
Wel kon hij zich enorm opzwepen en was zijn gehoor heel wat minder kritisch en geletterd als tegenwoordig. Komt bij dat hij gebruikmaakte van massacommunicatiemiddelen en slinkse marketing methoden, waardoor het effect van zijn aanwezigheid alleen maar werd vergroot...
Oftewel, dattem dus.
pi_17323394
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Bij mijn weten bestaat er nergens bewijs dat Hitler op een gelijke manier door altered states of mind is beïnvloed als eventueel blijkt uit de bronnen over de profeten. Wel kon hij zich enorm opzwepen en was zijn gehoor heel wat minder kritisch en geletterd als tegenwoordig. Komt bij dat hij gebruikmaakte van massacommunicatiemiddelen en slinkse marketing methoden, waardoor het effect van zijn aanwezigheid alleen maar werd vergroot...

Maar hij was wel een moraal genie, gezien het effect hij heeft bereikt met zijn ideeën.

Laat het duidelijk dat ik totaal objectief naar de situatie probeer te kijken.

donderdag 19 februari 2004 @ 20:00:43 #50
60090 Akkersloot
pi_17323408
Waarom waren er tot in de late middeleeuwen er nog heel veel zogenaamde maria verschijningen en nu niet meer ?

Maria verschijningen verklaard door vitamine C geb

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')