quote:Ik vind het geen interessante discussie. Ik open ook niet voor mezelf maar voor Akkersloot, die deze "mening", want bij hem is het slechts een mening, overal tot ergernis van allerlei andere Fokkers in het wildeweg rondstrooit. Waarschijnlijk dus, zoals het er nu naar uitziet, met idd het enige doel om wrevel uit te lokken bij onze gelovige mede-Fok!kers. Op zich redelijk kinderachtig dus.
Op donderdag 19 februari 2004 19:44 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Jij blijkbaar wel, anders kan je andere argumenten niet als nutteloos afdoen, dus leg maar op tafel.
Overigens de alternatieve verklaringen heb ik al opgesomd. Deze verschijnselen zijn ook allemaal onderzocht en leveren idd beelden en stemmen op bij degenen die ermee kampen. Het zouden dus plausibele alternatieve verklaringen kunnen zijn...
quote:Tuurlijk zou het kunnen. Net zo goed als dat ze het kunnen krijgen van LSD. Of Delirium Tremens. Of Qat-kauwen.
Op donderdag 19 februari 2004 19:47 schreef Abbadon het volgende:
onmogelijk te bewijzen, en dus een zinloos topic...maar goed, als on-topic reactie op de titel-vraag: het zou kunnen
Punt is, dat Akkersloot het als absolute waarheid verkondigt, te pas en vooral te onpas en off topic, zonder daar wetenschappelijk bewijs voor te kunnen leveren.
Nu moeten we de waarschijnlijkheid van morale genieën niet misplaatsen, deze mensen die deze theorieën aan de man brachten moesten niet alleen morale genieën zijn maar ook sociale genieën. vertel mij één welke naast de zogenaamde profeten zoveel indruk op massa hebben kunnen maken via spreken?
Een koe is een dier, maar niet elk dier is een koe. Alleen omdat mensen met een bepaald soort epilepsie religieuze belevingen hebben, betekent nog niet dat Paulus en Mohammed dat dus hadden.
quote:in dat geval is Akkersloot een dwaas
Op donderdag 19 februari 2004 19:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Tuurlijk zou het kunnen. Net zo goed als dat ze het kunnen krijgen van LSD. Of Delirium Tremens. Of Qat-kauwen.Punt is, dat Akkersloot het als absolute waarheid verkondigt, te pas en vooral te onpas en off topic, zonder daar wetenschappelijk bewijs voor te kunnen leveren.
het is een redelijk veronderstelling, maar ook niets meer dan dat...
quote:Adolf Hitler.
Op donderdag 19 februari 2004 19:50 schreef Feanturi het volgende:vertel mij één welke naast de zogenaamde profeten zoveel indruk op massa hebben kunnen maken via spreken?
VOOR DE DUIDELIJKHEID ! Ik leg hier geen link tussen de religies en fascisme, dat dit duidelijk moge zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Mariel op 19-02-2004 19:53]
quote:Goed, kijk, dit begint erop te lijken. Wat je nu nog moet doen is er een eenvoudig eigen stukje van maken en hier neer zetten en binnen een mum van tijd heb je een aardige discussie met, naar ik mag hopen, ook gelovige-Fok!kers. Als na de discussie blijkt dat de theorie stevig in de schoenen staat kun je dus concluderen dat profeten, zogenaamde profeten zijn.
Op donderdag 19 februari 2004 19:47 schreef Akkersloot het volgende:
Dit is een linkje naar een boek van de Canadese neuroloog Michael Persinger. http://primal-page.com/persing.htm . Hij heeft een helm ontwikkeld waarmee je bij iemand gewone epilepsie aanvallen kan veroorzaken. Die zelfde stroomstootjes bij het slaapkwal (temporaal kwab) leiden tot religieuze waanbeelden. En als je twee van die testpersonen daarna bij elkaar zet zijn ze beide niet van elkaars "goddelijke" boodschappen te overtuigen.
quote:Vanuit mijn redering is hij een moraal en sociaal genie als hij dit ook aan de man kan brengen.
Op donderdag 19 februari 2004 19:52 schreef Abbadon het volgende:[..]
in dat geval is Akkersloot een dwaas
het is een redelijk veronderstelling, maar ook niets meer dan dat...
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 19:52 schreef Mariel het volgende:
Adolf Hitler.VOOR DE DUIDELIJKHEID ! Ik leg hier geen link tussen de religies en fascisme, dat dit duidelijk moge zijn.
quote:En je hebt helemaal gelijk.
Op donderdag 19 februari 2004 19:52 schreef Mariel het volgende:[..]
Adolf Hitler.
VOOR DE DUIDELIJKHEID ! Ik leg hier geen link tussen de religies en fascisme, dat dit duidelijk moge zijn.
quote:Maar dan is het nog steeds niet nodig om gelovige mensen te schofferen, door in elk topic en in elke post het erbij te vermelden.
Op donderdag 19 februari 2004 19:53 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Goed, kijk, dit begint erop te lijken. Wat je nu nog moet doen is er een eenvoudig eigen stukje van maken en hier neer zetten en binnen een mum van tijd heb je een aardige discussie met, naar ik mag hopen, ook gelovige-Fok!kers. Als na de discussie blijkt dat de theorie stevig in de schoenen staat kun je dus concluderen dat profeten, zogenaamde profeten zijn.
Of mensen te schofferen door iemand die zij als profeet beschouwen in elk topic en in elke post als "profeet" aan te duiden. Dat heeft niks meer met discussieren te maken, maar alles met schofferen.
quote:maar aangezien hij vooral irritatie lijkt op te wekken, is het redelijk te veronderstellen (zonder het met volledige zekerheid te kunnen zeggen) dat hij geen moraal/sociaal genie is
Op donderdag 19 februari 2004 19:53 schreef Feanturi het volgende:
Vanuit mijn redering is hij een moraal en sociaal genie als hij dit ook aan de man kan brengen.
quote:Zijn religies en fascisme niet beiden mensenwerk ? ("Ja maar je moet respect hebben voor religies bla bla")
Op donderdag 19 februari 2004 19:52 schreef Mariel het volgende:VOOR DE DUIDELIJKHEID ! Ik leg hier geen link tussen de religies en fascisme, dat dit duidelijk moge zijn.
quote:Andersom is natuurlijk net zo goed waar. Was iedereen maar een boedhist
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Maar dan is het nog steeds niet nodig om gelovige mensen te schofferen, door in elk topic en in elke post het erbij te vermelden.
Of mensen te schofferen door iemand die zij als profeet beschouwen in elk topic en in elke post als "profeet" aan te duiden. Dat heeft niks meer met discussieren te maken, maar alles met schofferen.
quote:Is ook een op[vatting. Misschien is Akkersloot zelf wel lijder aan tke en worden zijn posts veroorzaakt door de visioenen die hij heeft dat hij de wereld zal bevrijden van de (in zijn ogen valse) profeten.
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Abbadon het volgende:[..]
maar aangezien hij vooral irritatie lijkt op te wekken, is het redelijk te veronderstellen (zonder het met volledige zekerheid te kunnen zeggen) dat hij geen moraal/sociaal genie is
quote:Bij mijn weten bestaat er nergens bewijs dat Hitler op een gelijke manier door altered states of mind is beïnvloed als eventueel blijkt uit de bronnen over de profeten. Wel kon hij zich enorm opzwepen en was zijn gehoor heel wat minder kritisch en geletterd als tegenwoordig. Komt bij dat hij gebruikmaakte van massacommunicatiemiddelen en slinkse marketing methoden, waardoor het effect van zijn aanwezigheid alleen maar werd vergroot...
Op donderdag 19 februari 2004 19:52 schreef Mariel het volgende:[..]
Adolf Hitler.
quote:Wat is er geen mensenwerk? Onze hele geschiedenis staat vol met mensenwerk, dus als je dat als criterium gebruikt blijft er weinig over om er tegen af te zetten. Bovendien past de vergelijking niet in deze topic.
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Zijn religies en fascisme niet beiden mensenwerk ? ("Ja maar je moet respect hebben voor religies bla bla")
quote:er is wel meer mensenwerk
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Akkersloot het volgende:Zijn religies en fascisme niet beiden mensenwerk ? ("Ja maar je moet respect hebben voor religies bla bla")
quote:Ik heb niet het inzicht om daarover te oordelen. Ik kan ook de vreemde eend zijn die nog niet geheel overtuigd is.
Op donderdag 19 februari 2004 19:55 schreef Abbadon het volgende:[..]
maar aangezien hij vooral irritatie lijkt op te wekken, is het redelijk te veronderstellen (zonder het met volledige zekerheid te kunnen zeggen) dat hij geen moraal/sociaal genie is
quote:Dat lag ook niet ter discussie. De vraag was om 1 persoon te noemen dat slechts door te spreken zoveel los maakte.
Op donderdag 19 februari 2004 19:57 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Bij mijn weten bestaat er nergens bewijs dat Hitler op een gelijke manier door altered states of mind is beïnvloed als eventueel blijkt uit de bronnen over de profeten.
quote:Oftewel, dattem dus.
Wel kon hij zich enorm opzwepen en was zijn gehoor heel wat minder kritisch en geletterd als tegenwoordig. Komt bij dat hij gebruikmaakte van massacommunicatiemiddelen en slinkse marketing methoden, waardoor het effect van zijn aanwezigheid alleen maar werd vergroot...
quote:Maar hij was wel een moraal genie, gezien het effect hij heeft bereikt met zijn ideeën.
Op donderdag 19 februari 2004 19:57 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Bij mijn weten bestaat er nergens bewijs dat Hitler op een gelijke manier door altered states of mind is beïnvloed als eventueel blijkt uit de bronnen over de profeten. Wel kon hij zich enorm opzwepen en was zijn gehoor heel wat minder kritisch en geletterd als tegenwoordig. Komt bij dat hij gebruikmaakte van massacommunicatiemiddelen en slinkse marketing methoden, waardoor het effect van zijn aanwezigheid alleen maar werd vergroot...
Laat het duidelijk dat ik totaal objectief naar de situatie probeer te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |