Aan de moderators:
Aan de mods: een eerdere poging van mij resulteerde in een slotje. Ik weet dat dit topic een grote kans loopt om ook een slotje te krijgen, maar bedenk wel dat flamewars altijd zullen blijven komen. Dan kan je ze maar beter in 1 topic hebben ipv over meerdere verspreid, denk ik dan maar. Aan jullie de keus.
Aan de posters:
Dit is een topic over dat andere OS, niet over haar gebruikers! Ga dus niet iemand persoonlijk aanvallen. En geef aub gefundeerde kritiek. Je komt anders niet sterk over.
TS begint.
TS begint helemaal niet. TS interesseert het helemaal niet wat de ander draait, zolang ie maar tevreden is met wat ie heeft. TS maakt dit topic alleen maar om andere topics schoon te houden van flamewars.
Doeg,
Hiawatha
Ik heb ook het idee dat Linux een beetje een hype is. Het is *cool* op Linux te draaien.p
Er zijn meer spellen voor Windows.
ik heb niks tegen windows en niks tegen linux...
vind ze beiden op hun eigen manier....
maar linux geeft je toch even net dat meer vrijheid die je zoekt.
quote:En ANDERSOM?! Aan wie zou het toch liggen dat het niet helemaal vlekkeloos gaat........? MS doet daar z'n best voor, om hun monopoly te handhaven. Vrijwel elk anti-Linux argument wordt juist veroorzaakt door de manier waarom MS z'n zaakjes aanpakt...
OpenOffice: uitwisseling MS Office gaat niet helemaal vlekkeloos
[Dit bericht is gewijzigd door RemcoDelft op 18-02-2004 11:27]
quote:daar ben ik het ook mee eens
Op woensdag 18 februari 2004 11:27 schreef MindlessWanker het volgende:
Laten we sowieso ophouden met dat simpele gedoe en gewoon elkaars software keuze respecteren.
als ik een blikje coca cola koop en iemand zegt... bah pepsi dat zou ik niet nemen als ik jou was... krijgt hij echt wel een knal van me
quote:"Linux" is de opensource community dan.
Op woensdag 18 februari 2004 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
GIMP vs Photoshop is geen eerlijke vergelijking: GIMP kost geen 800 (?) euro, Photoshop wel!
En het is aan Adobe om een Linux-versie te ontwikkelen, niet aan "Linux"...
quote:The Gimp kan niet veel minder, en is gratis
Op woensdag 18 februari 2004 11:23 schreef GlowMouse het volgende:
Sterkste argument Windows: er is veel software voor, dat ook nog eens goed werkt en waarvan de Linux-variant minder kan.
Enkele voorbeelden:
The GIMP: Photoshop kan meer
X-Chat: voor mIRC kun je makkelijker scripts schrijven
Mozilla/Firefox: Gaat minder snel. Opstarttijd kun je wat aan doen, maar het renderen van een pagina duurt langer. Incompatibiliteit met sommige websites schijnt erg mee te vallen. Ik kreeg te horen dat ik een paar settings moest doen om dit sneller te laten gebeuren, kan iemand mij vertellen welke settings dit zijn?Ik heb ook het idee dat Linux een beetje een hype is. Het is *cool* op Linux te draaien.p
Dat Firefox bij jou langzamer draait begrijp ik echt geen moer van... het is bij mij echt VEEL sneller, zonder tweaks...
quote:Heb ik wat op verzonnen
Op woensdag 18 februari 2004 11:24 schreef regenworm het volgende:
Éen van de voordelen van Linux is dat het je niks kost.
quote:Dat schijnt in de praktijk erg mee te vallen. Ook heb je pech als de makers net op vakantie zijn of er geen zin meer in hebben. Er zijn ook maar weinig mensen die dan zelf de broncode aan kunnen passen.
En er wordt altijd gewerkt aan verbeteringen. Gaat er iets fout dan zijn er snel updates.
quote:Kan dat onder Windows niet? Ik kan ook OpenOffice, Firefox, KDE, etc draaien onder Windows. Maar dat doe ik niet omdat het minder goed is.
Je kan zelf bepalen welke programma's je gebruikt.
quote:Waar zit die knop? Onder Windows kan ik ook vanalles sluiten onder taakbeheer. Lukt dat niet, heb ik een kill.exe en zie ik het pid in taakbeheer. Kan ik ook killen
En vind iets niks dan kan je het desinstalleren. Mocht het een keer fout gaan dan krijg je een melding en met één druk op de knop stopt het programma.
quote:Daar heeft debian apt-get voor. FreeBSD de ports, en packages.
Er is één nadeel aan Linux dat het soms erg moeilijk in gebruik is vooral het compilen met tar.gz vind ik een drama. Maar het zal wel aan mij liggen.
Hoe zit het eigenlijk met FreeBSD? Waarom gebruikt niemand dat?
quote:Spreek je uit ervaring?
Sterkste argument Windows: er is veel software voor, dat ook nog eens goed werkt en waarvan de Linux-variant minder kan.
Enkele voorbeelden:
quote:Vindt je dit een reden om bij Windows te blijven?
quote:Non argument: uitwisseling tussen de verschillende versies van MS Office gaat ook niet altijd helemaal vlekkeloos
quote:Plus dat die vermeende incompatibiliteit de fout is van de maker van de website en niet van de browser.
Mozilla/Firefox: Gaat minder snel. Opstarttijd kun je wat aan doen, maar het renderen van een pagina duurt langer. Incompatibiliteit met sommige websites schijnt erg mee te vallen.
quote:Beweer je nu echt dat IE sneller rendert dan de Gecko engine?
Ik kreeg te horen dat ik een paar settings moest doen om dit sneller te laten gebeuren, kan iemand mij vertellen welke settings dit zijn?
quote:Het zou goed voor de markt zijn als Windows een fiks kleiner marktaandeel zou hebben. Heeft met cool niet zoveel te maken.
Ik heb ook het idee dat Linux een beetje een hype is. Het is *cool* op Linux te draaien.p
quote:Gelukkig is de keus van een OS voor velen niet alleen gebaseerd op de hoeveelheid beschikbare spellen.
quote:Zolang het goed blijft lopen krijgt dit topic geen slotje van mij.
Op woensdag 18 februari 2004 11:15 schreef Hiawatha het volgende:
Waarom dit topic?
Aan de moderators:
Aan de mods: een eerdere poging van mij resulteerde in een slotje. Ik weet dat dit topic een grote kans loopt om ook een slotje te krijgen, maar bedenk wel dat flamewars altijd zullen blijven komen. Dan kan je ze maar beter in 1 topic hebben ipv over meerdere verspreid, denk ik dan maar. Aan jullie de keus.
Persoonlijk vind ik dit overigens appels en peren, ik ben dol op peren, jij op appels
bij echt elke melding die linux doet is de reden te achterhalen...
overigens vind ik de hardwaresupport onder linux juist beter dan onder windows. Als je kijkt hoeveel hardware support juist uit windows gehaald wordt, om windows beter te laten lopen (zogenaamd) !
quote:ik hou niet van appels hoor...
Op woensdag 18 februari 2004 11:30 schreef QuietGuy het volgende:[..]
Zolang het goed blijft lopen krijgt dit topic geen slotje van mij.
Persoonlijk vind ik dit overigens appels en peren, ik ben dol op peren, jij op appels
geef mij maar sinasappels
quote:about:config
Mozilla/Firefox: Gaat minder snel. Opstarttijd kun je wat aan doen, maar het renderen van een pagina duurt langer. Incompatibiliteit met sommige websites schijnt erg mee te vallen. Ik kreeg te horen dat ik een paar settings moest doen om dit sneller te laten gebeuren, kan iemand mij vertellen welke settings dit zijn?
quote:Ja
Spreek je uit ervaring?
quote:Ja. Ik gebruik mIRC (en scripting) vrij veel.
Vindt je dit een reden om bij Windows te blijven?
quote:Moet je natuurlijk wel de nieuwste versie gebruiken. Moet je dat eens testen met een oude versie van OO
Non argument: uitwisseling tussen de verschillende versies van MS Office gaat ook niet altijd helemaal vlekkeloos
quote:Ik zei dat die incompatibiliteit wel meeviel. Geef eens een voorbeeld van een site die het niet doet.
Plus dat die vermeende incompatibiliteit de fout is van de maker van de website en niet van de browser
quote:Yup. Uitgetest zelfs met een heel groot topic op dit forum. IE deed het 2x zo snel als firebird, en Mozilla 1.6 deed er 30% langer over als IE.
Beweer je nu echt dat IE sneller rendert dan de Gecko engine?
quote:Voor veel kinderen wel. En kinderen van nu zijn de volwassenen van straks.
Gelukkig is de keus van een OS voor velen niet alleen gebaseerd op de hoeveelheid beschikbare spellen.
quote:Windows heeft ook logfiles...
met Linux heb ik gewoon mijn apparaat beter onder controle. Ik kan gewoon niemand uitleggen waarom windows 2000 vanaf eergister ineens bij het opstarten een venster geeft "winlogon.exe heeft fouten gegenereerd. windows dient opnieuw opgestart te worden".
[Dit bericht is gewijzigd door GlowMouse op 18-02-2004 11:34]
quote:Over Photoshop/Gimp: ik draai Photoshop prima in Wine.
Enkele voorbeelden:
Mozilla/Firefox: Gaat minder snel. Opstarttijd kun je wat aan doen, maar het renderen van een pagina duurt langer. Incompatibiliteit met sommige websites schijnt erg mee te vallen. Ik kreeg te horen dat ik een paar settings moest doen om dit sneller te laten gebeuren, kan iemand mij vertellen welke settings dit zijn?Ik heb ook het idee dat Linux een beetje een hype is. Het is *cool* op Linux te draaien.p
"Linux draaien is cool"
nee: Was vroeger misschien zo, tis tegenwoordig gewoon een Windows alternatief, net zoals MacOS.
ja: Linux is gezien de mogelijkheden en de potentie zeker cool
Ik draai al heel wat jaren Linux op m'n server en op m'n desktop (gebruik alleen Windows voor af en toe een spelletje). En ik moet zeggen: heerlijk draait het. Waarom? Omdat ik de opzet van Unix erg fijn vind. Tis dus gewoon mijn persoonlijk mening. Ik zeg niet dat Linux perfect is, het is alleen perfect voor mijn gebruik. Linux heeft ook zeker nadelen en gebreken, maar dat heeft Windows ook (en hoe!). Maar je kan niet ontkennen dat de ontwikkeling van Linux hard gaat. Ik denk dat over een paar jaar Linux een gevaarlijke concurrent is voor Windows desktops.
quote:Da's ook niet het doel van dit topic. Dit topic is om andere topics schoon te houden van flamewars. Da's de enige echte reden.
Op woensdag 18 februari 2004 11:30 schreef QuietGuy het volgende:[..]
Zolang het goed blijft lopen krijgt dit topic geen slotje van mij.
quote:Test je toch wel met IE 5.0?
Op woensdag 18 februari 2004 11:33 schreef GlowMouse het volgende:
Yup. Uitgetest zelfs met een heel groot topic op dit forum. IE deed het 2x zo snel als firebird, en Mozilla 1.6 deed er 30% langer over als IE.
quote:Beetje offtopic, maar ik vind het erg jammer dat Safari op Konqueror is gebaseerd en niet op Gecko...
Op woensdag 18 februari 2004 11:33 schreef Hiawatha het volgende:[..]
[...]
IE vs Mozilla: vreemd, ik merk het tegenovergestelde. En het is niet voor niets dat Safari is gebaseerd op Konqueror, en niet op IE. O.a. vanwege de snelheid
![]()
quote:Windows heeft ook het decoderen van .bmp bestanden in de kernel...
[b]Op woensdag 18 februari 2004 11:33 schreef GlowMouse het
Windows heeft ook logfiles...
Een kleine greep uit de voor-geinstalleerde apps van Debian:
quote:Dat maakt 't er niet duidelijker op.
acct, acpid, adjtimex, aide, alien, anacron, apcd, apcupsd, apmd, apt-localepurge, apt-move, apt-proxy, apt-spy, aptitude, arcboot, arpwatch, bass, bastille, bmconf, bpowerd, brltty, tkhylafax, tkusr, tua, uqwk, uqwk-spool, uucp, wvdial, xringd, xtel, argante, ayuda, beancounter, bochs, bximage, cbb, cdfs-src, chasen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |