abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juli 2001 @ 15:26:27 #1
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1205704
Okee wie heeft er echte kunst in huis? Ik vraag het me af omdat ik erg graag wat werk wilde kopen van mijn favoriet Marlene Dumas en ik mezelf helemaal overtuigd had om het te doen, totdat ik hoorde dat het werkje waar ik weg van was (een tekening/aquarel) 20.000 gulden moest gaan kosten, ik had zelf max. 10.000 in mijn hoofd...balen dus.

Zo blijft de kunst alleen toegankelijk voor de happy few.

Ik heb nu slechts 2 etsen van een Dordtse kunstenares en verder heb ik helemaal niets, nou ja op eigen rommel aan de muur na dan, dat is onbetaalbaar spul of course

Wat heb jij?

fake a dream
pi_1205738
Wanneer is iets dan echte kunst? Als meer dan 40 mensen in Nederland weet wie het is die zijn handtekening ergens onderknalt?
Ik koop regelmatig "kunst", niet om de naam die eronder staat maar omdat het werk me aanspreekt.
Gelukkig is het niet steenduur en kan ik het nog eens "verhangen" of "wisselen" met een ander voor mij hoogstaand stukje handwerk.
pi_1205749
Een vijftal prenten van Paul Klee, posters natuurlijk. Samen niet meer dan honderd gulden
Wittgenstein
  zaterdag 14 juli 2001 @ 16:03:51 #4
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_1205883
Een schilderij met een 'winkelwaarde' van ongeveer 5000 gulden en een muurschildering van mijn ooit-vriendin. Verder hangen er wat dingen die ik zeker kunst vind maar ik heb geen idee wat de waarde ervan is.

Ik ben er een beetje dubbel in. Ik vind bedragen tot zo'n 10000 gulden absoluut niet te veel voor kunst (ik moet het dan wel héél mooi vinden) maar op dit moment kies ik er toch voor om mijn geld aan andere dingen te besteden.

Het is makkelijk om het niet te doen.
  zaterdag 14 juli 2001 @ 16:50:00 #5
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1206091
Okeee repro's mogen ook, ik heb er eentje van Garry Hume.

om exact te zijn, deze:

heb ook een nog niet ingelijste repro van Marlene Dumas liggen, heb ik nu even geen ruimte voor en zat te wachten op een echte

fake a dream
  zaterdag 14 juli 2001 @ 17:24:29 #6
7400 heelke
Kunst Kunstiger Kunstigst
pi_1206221
nah, k heb twee kleine postertjes van Dali en nog eentje op een wat dikkere papier...

verdors mijn eigen dingen en kunstuitleen gevallen, je weet wel van de bieb, maar die hebben mijn ouders gehaald...

zo hebben wij een geweldige steengrafure (schrijf je dat zo?)met BB king! geweldig!

The world's a roller coaster, and I am not strapped in. Maybe I should hold with care, butmy hands are busy in the air. [i]B.B.[/i]
pi_1206338
Ik heb een ECHTE Vermeer !

Een Rob Vermeer weliswaar.

Tis de helft van een 2 luik genaamd : "Landschap"
Persoonlijk noem ik het "Landmijn in Yugoslavie"

Prijskaartje achterop van de kunstuitleen geeft 983,82 (en dat in 1983)
Idiote prijs trouwens. Zowel op centen als op hoeveelheid gezien.

Ik zal ff het schilderijke capturen , komt ie :

[Dit bericht is gewijzigd door Guus op 14-07-2001 18:03]

[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1206411
Ik ben toch niet enige die het een hoere lelijk ding vind he ?
[b]Op zaterdag 20 april 2002 14:27 schreef Guus het volgende:[/b][br]Beeeh! blaat blaat meeeuh boeeeh oink oink! knor knor knor![br][br]ThaMarco.
pi_1206493
quote:
Op zaterdag 14 juli 2001 18:04 schreef Guus het volgende:
Ken 'ie het nie omdraaien???

Hiero een in gelimiteerde opgave uitgebrachte litho van Peter Pontiac, genaamd Dinosaur Sr. (origineel hè). Is het kunst? Kweenie. Ik vind het hardstikke mooi. Al waren er twee miljoen ipv 200 van geweest had ik 'm net zo mooi gevonden.

Helaas geen plaatje van te vinden op i-net.

pi_1206502
Ik heb wel eens wat gekocht van kunst academie studenten. Maar dan praat je over maar 200 gulden ofzo. Ik heb ook een keer op het punt gestaan om iets te kopen in een galerie (voor 3.000 piek). Maar toen ik een dag later nog eens ging kijken vond ik het toch niet meer zo mooi dus liet ik het maar hangen .
  zaterdag 14 juli 2001 @ 18:54:51 #11
7400 heelke
Kunst Kunstiger Kunstigst
pi_1206572
ik heb ook een aantal etsen [i]met handtek[/] van Dali, maar die zitten in een boek, dus hehe, niet aan de muur...

op de voorkant van een autobiografie... en nog een paar binnenin het boek...

The world's a roller coaster, and I am not strapped in. Maybe I should hold with care, butmy hands are busy in the air. [i]B.B.[/i]
  zaterdag 14 juli 2001 @ 20:38:55 #12
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1206903
quote:
Op zaterdag 14 juli 2001 18:04 schreef Guus het volgende:
Nee zeker niet!
fake a dream
  zaterdag 14 juli 2001 @ 20:53:21 #13
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_1206942
Bij mij thuis hangt behoorlijk veel kunst, bijna allemaal werk van mijn vader. Derhalve is het niet echt in geld uit te drukken.
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_1208770
Mja hier hangen alleen wat tekeningen van mijn vader, en wat repro's van stillevens van volslagen onbekende kunstenaars. Derhalve niet boeiend dus, al hebben die van mijn pa wel emotionele waarde natuurlijk...
  maandag 16 juli 2001 @ 12:04:34 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1215011
Ik heb een poster van Bert & Ernie aan de muur hangen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 16 juli 2001 @ 12:36:23 #16
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1215240
Ik arme student zijn En zodra ik geld gespaard heb gaat dit op aan een computer (als tweaker zijnde )

Ik heb wel een seriecell aan de muur van WB met bugs bunny, een gesigneerde ook nog. Misschien niet echt kunst, toch leuk (en toch nog wel wat waard...) Ook heb ik 4 parodieen op kuifje albums uit de VN gesneden en ingelijst (Dat is van... ik kan niet op z'n naam komen...). (ED ben je stripfreak? Nou een beetje )

Ik denk er wel over een eigen werk in grotere uitvoering te maken, in te lijsten en op te hangen. En anders kan ik altijd nog goedkoop aan (lees: alleen lijst kopen) werk van mijn vader komen, dat ik zelf wel goed vind.

Tot ik echt werk heb of echt een buitenkansje dus geen dure kunst voor mij...

[KNE]-Mod
  maandag 16 juli 2001 @ 12:49:08 #17
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_1215334
quote:
Op maandag 16 juli 2001 12:04 schreef Ringo het volgende:
Ik heb een poster van Bert & Ernie aan de muur hangen.
*lol*

Ik ga steeds meer geloven dat je net zou oud bent als het jongetje van die foto.

Leuk ventje trouwens!

fake a dream
pi_1217331
Ik heb jammergenoeg ook (nog) geen geld om kunst te kopen. 't Lijkt me ook wel leuk om werk te kopen van beginnend kunstenaars, ofzo.

Ik heb een hekel aan van die kunstposters, die heb ik dan ook niet hangen. Bij mij hangen wel wat ingelijste zwart/wit foto's aan de muur, die mijn vriendje (mijn eigen amateur-fotograafje) vorig in Parijs heeft gemaakt. Originele en mooie foto's. Verder heb ik wat oude prentjes aan de muur (afkomstig van de antiek- en boekenmarkt op het Lange Voorhout in Den Haag), onder andere 1 prentje van een stel kolonisten die voet aan wal zetten in Indonesië. Gekke lijstjes erom heen, staat wel aardig. Ook al is het natuurlijk geen echte Kunst (met een hoofdletter )

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  maandag 16 juli 2001 @ 18:16:01 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1217345
Ik heb een met mijn dronken kop gejatte oranje tafelkleedje van discotheek Alfa uit de toen nog Tsjechoslowakijke aan de muur hangen...
The Internets, I needs it..
pi_1231479
Salvador Dali en Kandinsky! Posters hoor... mooi ingelijst, dat wel...
Zolang er was is, is er leven.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 15:29:52 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_1243463
quote:
Op maandag 16 juli 2001 12:49 schreef Kimmie het volgende:
Ik ga steeds meer geloven dat je net zou oud bent als het jongetje van die foto.
Leuk ventje trouwens!
Leuk hè? Het is mijn neefje, zo'n 15 jaar geleden. Helaas zit-ie nu in de gevangenis, vanwege handel in drugs, wapens en weet-ik-veel wat nog meer. Dat lieve is er wel een beetje af...
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 20 juli 2001 @ 18:41:56 #22
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_1244652
kunst aan de muur .. nou hier hangt een echte op A4 uitgeprint stukje werk van Luis Rojo ik heb het ingelijst gewoon omdat ik het mooi vind , ik ben namelijk wel een beetje een fan van Luis Rojo
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  maandag 23 juli 2001 @ 03:29:31 #23
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1257222
* Smots heeft een schilderij van John Bolton en een schilderij van The London Police aan zijn muur hangen.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_1258534
Een zeefdruk van een oud-medestudente en een schilderij van mijzelf. Eik heb ik de pest aan om eigen werk op te hangen, ik zit me altijd te ergeren aan foutjes die me elke keer weer opvallen. Eigen werk hangt ook in een onopvallende hoek.
  maandag 23 juli 2001 @ 12:18:45 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_1258558
quote:
Op maandag 23 juli 2001 12:14 schreef fokje het volgende:
Een zeefdruk van een oud-medestudente en een schilderij van mijzelf. Eik heb ik de pest aan om eigen werk op te hangen, ik zit me altijd te ergeren aan foutjes die me elke keer weer opvallen. Eigen werk hangt ook in een onopvallende hoek.
Meestal vind ik mezelf ook veeeel slechter als dat andere mensen mijn werk vinden... Maar ja af en toe moet je het gewoon maar eens proberen en dan is het toch niet echt onaardig. Maar ja idd, zelf weet je altijd precies wat er vaud is...

BTW, wat voor werk maak je?

[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')