quote:Hoe kom je daarbij?
Op maandag 16 februari 2004 12:24 schreef ErikT het volgende:
De hemel is een metafoor, net als de hel.
quote:Als God een systeem gemaakt heeft waarbij afvalligen naar de hel gaan, en hij hier geen hand in heeft, dan stuurt hij altijd nog indirect mensen naar de hel.
Op maandag 16 februari 2004 12:34 schreef Pete het volgende:
Het is niet God die mensen naar de hel stuurt.
quote:Je snapt overigens natuurlijk dat je zo ook jezelf niet kunt overtuigen.
Op maandag 16 februari 2004 12:34 schreef Pete het volgende:
Zoals blijkt in dit topic heeft het proberen te overtuigen namelijk geen zin, aangezien er geen referentiekader is en er is uiteraard geen wetenschappelijk bewijs leverbaar.
quote:Hij heeft hun de keus gegeven om ondanks alles wat ze fout doen toch met Hem te zijn. Het enige wat ze daarvoor moeten doen is Zijn genade aannemen. De vraag is dus, doe je dat of doe je dat niet? Je keuze is niet alleen hier op aarde geldend maar ook in het hiernamaals. Wij zijn geen robots maar hebben ook een eigen wil, kijk naar jezelf.
Op maandag 16 februari 2004 12:37 schreef speknek het volgende:[..]
Als God een systeem gemaakt heeft waarbij afvalligen naar de hel gaan, en hij hier geen hand in heeft, dan stuurt hij altijd nog indirect mensen naar de hel.
quote:Ik heb geen bewijs nodig.
Op maandag 16 februari 2004 12:37 schreef speknek het volgende:[..]
Je snapt overigens natuurlijk dat je zo ook jezelf niet kunt overtuigen.
quote:Ook geen argumenten?
Op maandag 16 februari 2004 12:46 schreef Pete het volgende:
Ik heb geen bewijs nodig.
quote:Je vraagt naar de bekende weg.
Op maandag 16 februari 2004 12:48 schreef speknek het volgende:[..]
Ook geen argumenten?
quote:Nou, dan ben je op een plaats waar God niet is.
Op maandag 16 februari 2004 12:47 schreef speknek het volgende:
Maar als ik tegen god kies, wat gebeurt er dan in het hiernamaals?
quote:Niet doen alsof het de schuld van God is dat een ongelovige niet gelooft. Het is je eigen keus en zoals ik al zei, we zijn geen robots.
Op maandag 16 februari 2004 12:53 schreef thabit het volgende:
Als God zo'n klootzak is dat hij ongelovigen niet verwelkomt, waarom zou je dan ook als gelovige nog bij hem willen zijn?
Ik vind het niet onrechtvaardig van God dat Hij ongelovigen niet verwelkomt in de hemel. Hij doet dat niet zomaar en ook niet uit het niets. Hij heeft het van te voren gezegd, God is lankmoedig over ons, niet willende dat enigen verloren gaan maar dat allen tot bekering komen.
quote:Jij struikelt nog steeds door de bosjes.
Op maandag 16 februari 2004 12:51 schreef Pete het volgende:
Je vraagt naar de bekende weg.
quote:Nee hoor jongetje, wees niet bang. Heb je je eigen schreden wel eens kritisch bekeken?
Op maandag 16 februari 2004 13:03 schreef speknek het volgende:[..]
Jij struikelt nog steeds door de bosjes.
quote:Idioot. Als je ergens niet in gelooft kan je daar ook niet voor kiezen.
Op maandag 16 februari 2004 12:34 schreef Pete het volgende:Jij kiest niet voor God
quote:En iemand die niet gelooft gelooft, en kiest dus, ook niet voor de hel. En waarom zou hij dan na dit leven dan ineens wel in de hel zijn.
Jij kiest niet voor God, waarom zou je dan na dit leven ineens wel met God zijn?
quote:Voortdurend, ik heb dan ook argumenten.
Op maandag 16 februari 2004 13:06 schreef Pete het volgende:
Nee hoor jongetje, wees niet bang. Heb je je eigen schreden wel eens kritisch bekeken?
quote:Pot verwijt de ketel...
Op maandag 16 februari 2004 13:13 schreef Akkersloot het volgende:
Idioot.
quote:Gaap, je wordt vervelend
Als je ergens niet in gelooft kan je daar ook niet voor kiezen.
quote:De vraag of je in de Hel gelooft of niet doet niets af aan het bestaan ervan. ALS de hel bestaat, kom je er ook in als je er niet in gelooft.
En iemand die niet gelooft gelooft, en kiest dus, ook niet voor de hel. En waarom zou hij dan na dit leven dan ineens wel in de hel zijn.
quote:"The argument goes something like this: `I refuse to prove that I
Op maandag 16 februari 2004 12:46 schreef Pete het volgende:[..]
Ik heb geen bewijs nodig.
"`But,' says Man, `The Babel fish is a dead giveaway, isn't it?
It could not have evolved by chance. It proves you exist, and so
therefore, by your own arguments, you don't. QED.'
"`Oh dear,' says God, `I hadn't thought of that,' and promptly
vanished in a puff of logic.
"`Oh, that was easy,' says Man, and for an encore goes on to
prove that black is white and gets himself killed on the next
zebra crossing.
quote:door te denken
Op maandag 16 februari 2004 12:35 schreef speknek het volgende:[..]
Hoe kom je daarbij?
quote:Grapjas, heb je een argument?
Op maandag 16 februari 2004 13:25 schreef ErikT het volgende:
door te denken
quote:Over religie twisten is net zo nuttig als naar bier kijken.
Op maandag 16 februari 2004 13:31 schreef speknek het volgende:[..]
Grapjas, heb je een argument?
Maar ik baseer me op geschiedenis en psychologie. Religie is er altijd geweest voor het onverklaarbare, alleen de dood is nu nog onverklaarbaar (brute stelling), hence monotheïsme. Tja, en arrogantie van mensen: "ik weet het beter" en "we zijn hier met een reden" en "we zijn zo volmaakt dat moet wel bedacht zijn".
quote:Dat is precies wat ik wil zeggen. Dat geldt namelijk ook voor als je niet in de hemel of god gelooft. Dus is het gewoon onzin dat je niet in de hemel en bij God mag komen als je niet in de hemel of in God gelooft.
Op maandag 16 februari 2004 13:18 schreef Dalai_Lama het volgende:
[En iemand die niet gelooft gelooft, en kiest dus, ook niet voor de hel. En waarom zou hij dan na dit leven dan ineens wel in de hel zijn]De vraag of je in de Hel gelooft of niet doet niets af aan het bestaan ervan. ALS de hel bestaat, kom je er ook in als je er niet in gelooft.
quote:aanneembaarheids- en zgn "openbarings"godsdiensten
Op maandag 16 februari 2004 13:42 schreef ErikT het volgende:
Over religie twisten is net zo nuttig als naar bier kijken.Maar ik baseer me op geschiedenis en psychologie. Religie is er altijd geweest voor het onverklaarbare, alleen de dood is nu nog onverklaarbaar (brute stelling), hence monotheïsme. Tja, en arrogantie van mensen: "ik weet het beter" en "we zijn hier met een reden" en "we zijn zo volmaakt dat moet wel bedacht zijn".
quote:Wat heb je in de hemel te zoeken als je er niet in gelooft/wil geloven?
Op maandag 16 februari 2004 13:45 schreef Akkersloot het volgende:[..]
Dat is precies wat ik wil zeggen. Dat geldt namelijk ook voor als je niet in de hemel of god gelooft. Dus is het gewoon onzin dat je niet in de hemel en bij God mag komen als je niet in de hemel of in God gelooft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |