abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17210736
Hier verder.
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:49 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

dan kies ik voor !

Dank je.

Ik zal een plaatsje voor je reserveren in de hemel.

pi_17210752
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:44 schreef Mariel het volgende:

Hiermee spreek je je eerdere post tegen. Hierin stelde je dat er ook voor homoseksualiteit goede en slechte omgangsvormen golden. Oftewel, de sekse van de partner is geen criterium in de bepaling van het goede of het slechte.

Nee, ik heb gezegd dat homofilie geen zonde is. Homosexualiteit heb ik in alle berichten afgekeurd. Ik heb er hoogstens bij vermeld dat ikzelf ook zonde doe, en ik dus niet beter ben dan homosexuelen.
quote:
Dus als ik met mijn vriendin ga samenwonen mag ik ook sex hebben?
Samenwonen in de zin van: man en vrouw samenwonen, gezinnetje stichten, die samenwonen...
pi_17210768
God is verzonnen, net als de hemel

zondag 15 februari 2004 @ 23:53:44 #4
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_17210776
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:46 schreef ilona-scuderia het volgende:
Indoctrinatie...
Nee hersenvervorming. Geloof zit immers bij het slaapkwab. Dat is wetenschappelijk bewezen. En gristelijke en islamitische ouders misvormen dat slaapkwab.
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_17210798
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:52 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Nee, ik heb gezegd dat homofilie geen zonde is. Homosexualiteit heb ik in alle berichten afgekeurd. Ik heb er hoogstens bij vermeld dat ikzelf ook zonde doe, en ik dus niet beter ben dan homosexuelen.

Dus alsnog; Homoseksuelen die net zo natuurlijk worden geboren als hetereoseksuelen hebben beperkte rechten?
quote:
[..]

Samenwonen in de zin van: man en vrouw samenwonen, gezinnetje stichten, die samenwonen...

Hoe zit dat met onvruchtbare vrouwen?
pi_17210804
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:46 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

God had gezegd dat ze er niet van mochten eten, toen ze het wel deden, waren ze dus ongehoorzaam aan God. Das toch wel duidelijk?!

Je geeft geen antwoord... Hoe kun je iemand straffen terwijl hij niet eens bewust iets verkeerds heeft gedaan? Natuurlijk, ze waren ongehoorzaam. Maar zij wisten niet dat ongehoorzaam zijn verkeerd was....
pi_17210805
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:53 schreef ilona-scuderia het volgende:
God is verzonnen, net als de hemel

waar baseer je dat op ?
fokschaap
  zondag 15 februari 2004 @ 23:54:52 #8
60090 Akkersloot
pi_17210813
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
pi_17210848
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:54 schreef Mariel het volgende:

Dus alsnog; Homoseksuelen die net zo natuurlijk worden geboren als hetereoseksuelen hebben beperkte rechten?

Nee, want ik als hetrofiel mag ook geen homosexualiteit bedrijven. Zij hebben er meer last van, dat (helaas) wel.
quote:
What 'bout them?
pi_17210876
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:53 schreef Akkersloot het volgende:

[..]

Nee hersenvervorming. Geloof zit immers bij het slaapkwab. Dat is wetenschappelijk bewezen. En gristelijke en islamitische ouders misvormen dat slaapkwab.

Klopt, maar het heeft geen zin om met ze in discussie te gaan
Ze blijven maar uit dat sprookjesboek citeren...
pi_17210878
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:54 schreef Mariel het volgende:

Een straf van god ?
fokschaap
pi_17210888
quote:
hier heb ik het erg moeilijk mee. mijn zus vertelt ook de meest gruwelijke verhalen aan haar kind. ik wil niet dat ze dat doet, maar mijn positie is daar niet naar
Ik wil me er niet mee bemoeien, en misschien heb ik er niets mee te maken, maar wat verteld je zus haar dochter allemaal?
pi_17210899
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:54 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

waar baseer je dat op ?

Op keiharde bewijzen uit de hel...
pi_17210904
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:46 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

God had gezegd dat ze er niet van mochten eten, toen ze het wel deden, waren ze dus ongehoorzaam aan God. Das toch wel duidelijk?!

flauw hoor.
ik at ook weleens een koekje uit de koektrommel terwijl ik wist dat het niet mocht.
maar ik riep niet meteen een erfzonde over me af en over mn kinderen en kleinkinderen.
beetje kinderachtig van god om moeilijk te doen over zo\'n stukje fruit. zet die boom er dan niet neer.

maar goed als je er gelukkig mee bent enzo (betwijfel ik).
zeggen dat je ongelukkig met je geloof bent zul je waarschijnlijk niet doen, want dan geef je de absurditeit van je geloof toe.

Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_17210912
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:56 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Nee, want ik als hetrofiel mag ook geen homosexualiteit bedrijven. Zij hebben er meer last van, dat (helaas) wel.

Je mag echter wel heteroseksualiteit bedrijven. Een beetje oneerlijk, nietwaar?
quote:
[..]

What 'bout them?

Het enige verschil wat ik zie is "Een gezinnetje stichten". Onvruchtbare vrouwen kunnen dit (Net als lesbische vrouwen) ook niet. Hoe zit het daar dan mee?
  zondag 15 februari 2004 @ 23:58:49 #16
60090 Akkersloot
pi_17210923
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:57 schreef ilona-scuderia het volgende:
Op keiharde bewijzen uit de hel...
Zie nou wel. Ongelovigen worden geleid door de duivel, zei de islamiet.
pi_17210929
quote:

je kunt gewoon priester worden
fokschaap
pi_17210935
quote:

[..]

Nee, want ik als hetrofiel mag ook geen homosexualiteit bedrijven.

Je mag wel seks hebben met wie je wilt, zij niet. Daar zit het verschil.
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
  zondag 15 februari 2004 @ 23:59:25 #19
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_17210946
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:57 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Ik wil me er niet mee bemoeien, en misschien heb ik er niets mee te maken, maar wat verteld je zus haar dochter allemaal?

de kinderbijbel
pi_17210948
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:52 schreef Mariel het volgende:
Hier verder.
[..]

Dank je.

Ik zal een plaatsje voor je reserveren in de hemel.

bij het raam !
fokschaap
pi_17210962
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:57 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Klopt, maar het heeft geen zin om met ze in discussie te gaan
Ze blijven maar uit dat sprookjesboek citeren...

Klopt... Dat sprookjesboek noem ik dan ook Bijbel. Deze discussie ging over de hemel, en ik wou dus mij christelijke mening hier ventileren. Als dat niet op prijs gesteld wordt, kan ik ook wel weg gaan... Zonde alleen van de discussie denk ik... En ik zou het jammer vinden...

off-topic:
Je snapt dat je met de opmerking "sprookjesboek" mensen in het diepst van hun ziel kan kwetsen hoop ik... ?

maandag 16 februari 2004 @ 00:00:11 #22
60090 Akkersloot
pi_17210976
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:34 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
Mijn ouders hebben mij over God verteld, en toen ik voor mezelf kon gaan nadenken heb ik het geloof overgenomen.
Deze zin houdt in dat jij per definitie niet in sinterklaas hebt gelooft. Tenzij je daar nu nog in gelooft natuurlijk.
pi_17210994
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:59 schreef Alicey het volgende:

[..]

de kinderbijbel

Ja, wat is daar zo gruwelijk aan dan? In de meeste kinderbijbels gaat het voornamelijk over Gods liefde...
pi_17211010
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:59 schreef DoDoTheDwarf het volgende:
off-topic:
Je snapt dat je met de opmerking "sprookjesboek" mensen in het diepst van hun ziel kan kwetsen hoop ik... ?
Waarom? Als zij geloven dat dat boek het woord van god is, zal het voor hen toch niet uitmaken wat een ander ervan vindt?
Op zaterdag 5 maart 2005 19:55
Moet je je voorstellen dat zo'n beetje een kwart van de criminelen 'Jezus' zou heten. Werkelijk een schande voor je religie :D.
pi_17211013
quote:
Op zondag 15 februari 2004 23:59 schreef DoDoTheDwarf het volgende:

[..]

Klopt... Dat sprookjesboek noem ik dan ook Bijbel. Deze discussie ging over de hemel, en ik wou dus mij christelijke mening hier ventileren. Als dat niet op prijs gesteld wordt, kan ik ook wel weg gaan... Zonde alleen van de discussie denk ik... En ik zou het jammer vinden...

inderdaad
quote:
off-topic:
Dat valt nog mee met wat goden van plan zouden zijn met ongelovigen !
fokschaap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')