Nu ben ik vorige week wat fotowinkels afgegaan en ben ik uitgekomen op óf een Nikon F75 óf een Minolta Dynax-4. De prijzen van beide camera's liggen rond de 400 euro, wat ongeveer klopt met mijn budget.
Ik heb gehoord dat de Nikon kwalitatief iets beter is dan de Minolta, maar in de winkel was er aanbieding waarbij je bij de Minolta naast de standaar 28-80 lens voor dezelfde prijs een 75-300 lens krijgt.
Misschien iemand met ervaring?
Oja, ik overweeg het ook om de camera misschien te bestellen op spoiler:
bvd
Minolta of Nikon, das lastig natuurlijk. Ik zou gewoon beide camera's eens in de hand nemen en kijken welke het beste bevalt.
Succes
quote:Minolta en Nikon zijn zo`n beetje aan elkaar gewaagd,als je voor hetzelfde geld een 75~300 bij kan krijgen ,lijkt me de keus niet zo heel moeilijk
Op woensdag 11 februari 2004 10:51 schreef irestmycase het volgende:
He, ik ik wil graag een nieuwe spiegelreflex aanschaffen omdat mijn oude het helaas begeven heeft.Nu ben ik vorige week wat fotowinkels afgegaan en ben ik uitgekomen op óf een Nikon F75 óf een Minolta Dynax-4. De prijzen van beide camera's liggen rond de 400 euro, wat ongeveer klopt met mijn budget.
Ik heb gehoord dat de Nikon kwalitatief iets beter is dan de Minolta, maar in de winkel was er aanbieding waarbij je bij de Minolta naast de standaar 28-80 lens voor dezelfde prijs een 75-300 lens krijgt.Misschien iemand met ervaring?
Oja, ik overweeg het ook om de camera misschien te bestellen op spoiler:
www.geengeld.nl. Iemand die daar ervaring mee heeft?bvd
Wanneer je de camera voornamelijk gebruikt voor kiekjes, en vakantie en een klein beetje hobby is de Dynax (die ik zelf ook heb) een fijne camera. Het is een zeer lichte camera die gemakkelijk te bedienen is en is relatief goedkoop uit te breiden.
Wanneer de hobby de overhand begint te krijgen dan is dat extra stukje kwaliteit toch wel prettig. (wel iets minder mogelijkheden in het begin doordat er maar 1 lens bij wordt geleverd.) Daarnaast zijn de ontwikkelingen van de digitale (spiegelreflex)fotografie dusdanig dat het voor een gedreven hobbyfotograaf niet ondenkbaar is om de overstap te maken naar een digitale body. Wanneer dit ook voor jou zou kunnen gelden zou ik voor de Nikon gaan. Op deze manier kun je voor de analoge camera al uitbreidingen kopen die later op de digitale body ook bruikbaar zijn.
De vraag dus:
Waar ga je de camera voor gebruiken en hoe vaak....
quote:Het is meer een hobby. Dus ik gebruik de camera niet om snapshots te maken.
Op woensdag 11 februari 2004 11:05 schreef Kermit77 het volgende:
De vraag dus:
Waar ga je de camera voor gebruiken en hoe vaak....
Ik was sowieso al wel van plan om beide camera's een keer te gaan uitproberen/ vasthouden in de winkel..
edit: Hij heeft hele goede metering. 25 segments 3D matrixmeting, centrumgericht en spot. Verder alles behalve ISO handmatig in te stellen. 5 AF-punten, welke ook zelf te selecteren zijn.
Best een mooi verkooppraatje toch?
Mja, we zullen zien.. Ik neem aan dat het beide goede camera's zijn.
quote:Gaarne dit topic mergen met dees?
Op woensdag 11 februari 2004 18:49 schreef fotoloog het volgende:
Persoonlijk vind ik de Nikon ook wat prettiger,qua het in het handje hebben,maar wat Xila al zei,haast u naar de fotoboer,en onder ga het
Advies aanschaf spiegelreflexcamera
en dan daar de titel met deeltje twee aanpassen?
Enne zelf ben ik helemaal geen fan van beide merken, maar als ik zou moeten kiezen dan kies ik de nikon.
De dynax 4 is me toch net effe wat teveel dinkytoy en de nikon heeft een veel langer (lees: beter) upgrade-pad dan de minolta.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |