quote:ja,doe dat eens
Op zondag 8 februari 2004 16:38 schreef Vivi het volgende:[..]
Leuk dat je het topic zo naar je toetrekt, maar het gaat hier niet over jou, dus zullen we weer on-topic gaan?
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:38 schreef Vivi het volgende:[..]
Leuk dat je het topic zo naar je toetrekt, maar het gaat hier niet over jou, dus zullen we weer on-topic gaan?
quote:anders reageer je gewoon niet als je toch niets zinvols eruit kan persen
Op zondag 8 februari 2004 16:40 schreef Little_Meanie het volgende:
- edit: of je reageert gewoon niet -
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 08-02-2004 17:43]
En jij moet je meiske gewoon het idee geven dat je d'r ontzettend mooi vindt zoals ze is. Dan gaat de rest vanzelf.
quote:Ze kijkt in de spiegel en vind zich te dik. Anderen doen er alleen nog een schepje bovenop. En ze is te dik want ze heeft 15 kilo overgewicht.
Op zondag 8 februari 2004 16:36 schreef eleana het volgende:[..]
Het zou zo kunnen zijn dat dikkere mensen vaak dat soort dingen zeggen..Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat,als iemand er zo over denkt er gelijk de conclusie moet worden getrokken dat diegene dik is.
Bovendien ookal zóu ik dik zijn,lekker relevant.Zo zie je maar dat conclusies niet altijd terecht zijn.
quote:Heejjj! het donkere tunneltje
Op zondag 8 februari 2004 16:40 schreef DarkElf het volgende:[..]
@vivi
quote:
Op zondag 8 februari 2004 16:48 schreef Vivi het volgende:[..]
Heejjj! het donkere tunneltje
En dat heeft niks met fluwelen handschoentjes te maken, dat is gewoon zo.
Daarom vind ik die familie ook zo triest .
quote:Er zit een bij mij nog een verschil tussen tevreden zijn met iemand en iemand mooi vinden. Ze hoeft voor mij niet persé mooi te wezen, maar het zou mooi meegenomen zijn. Tevreden ben ik nu ook wel, maar ik ben niet degene die loopt te zeuren dat zij te dik is.
Op zondag 8 februari 2004 16:43 schreef Lemmeb het volgende:
Wat een KAA-UUH-TEE familie zeg.
En jij moet je meiske gewoon het idee geven dat je d'r ontzettend mooi vindt zoals ze is. Dan gaat de rest vanzelf.
quote:Inderdaad.
Op zondag 8 februari 2004 16:50 schreef Lemmeb het volgende:
Dat ze te dik is zal allemaal best. Maar constant roepen dat dat zo is tegen iemand die toch al lage eigenwaarde heeft, werkt averechts.En dat heeft niks met fluwelen handschoentjes te maken, dat is gewoon zo.
Door haar daar letterlijk en figuurlijk in bij te staan, kun jij haar helpen die wilskracht te vinden... en vooral vast te houden.
Dus samen sporten, gezonder eten en daadwerkelijk iets met die in onvrede geboren onzekerheid doen!
En tegen die familie zeggen dat ze hun bek moeten houden.
quote:Luister... ik snap ook wel dat je d'r lekkerder vindt als ze wat slanker is
Op zondag 8 februari 2004 16:56 schreef vlugge__japie het volgende:
Er zit een bij mij nog een verschil tussen tevreden zijn met iemand en iemand mooi vinden. Ze hoeft voor mij niet persé mooi te wezen, maar het zou mooi meegenomen zijn. Tevreden ben ik nu ook wel, maar ik ben niet degene die loopt te zeuren dat zij te dik is.
Je moet gewoon iets zeggen van: 'Ik vind je nu gewoon prima . Maar als jij zelf het gevoel hebt dat je wat af moet vallen, dan moet je daar zelf aan gaan werken.' Maw: je mag d'r best aanmoedigen om wat aan d'r zelf te doen, maar dan wel omdat ze het zelf wilt. Het vanuit haarzelf komen.
Door te zeggen 'Je bent te vet, wanneer ga je nou ein-de-lijk eens wat afvallen?' trap je d'r alleen maar verder de stront in en dat werkt gewoon niet of zelfs averechts.
Ohja, dat ze zelf zegt dat ze geen doorzettingsvermogen heeft, komt waarschijnlijk alleen maar omdat die achterlijke kutfamilie van d'r dat al 1000 keer tegen d'r gezegd heeft. Als je iets maar vaak genoeg tegen iemand zegt, gaat diegene het nog geloven ook .
/edit De truuk is dus om d'r een beter gevoel te geven over d'rzelf en er stiekem toch voor te zorgen dat ze wat afvalt. En als ze dat betere gevoel eenmaal heeft, gaat de rest vaak vanzelf.
quote:Jij snapt het niet, want je hebt niet goed gelezen.
Op zondag 8 februari 2004 15:32 schreef gelly het volgende:
Je bent iig erg fout bezig. Je vriendin is niet dik als 10 to 15 kilo een verschil maakt. Je vriendin wil zich geaccepteerd voelen en door te suggeren dat het met afvallen een stuk beter gaat maak je d'r alleen maar onzeker. Fijne familie ook als ze 'grappige' opmerkingen maken over het dik zijn.Ik heb 1 vriendin gehad die zichzelf ook te dik vond, en anorexia kreeg omdat ze dacht dat ik het erg vond dat ze wat mollig was. Ze is er bijna aan onderdoor gegaan, gelukkig gaat het nu weer goed met d'r.
Accepteer je vriendin zoals ze is, en als je het erg vind dat je vriendin wat voller is moet je misschien bij jezelf nagaan hoeveel je echt van haar houdt.
quote:Jij leest niet goed, jij snapt het niet én flikt het om ondertussen nog eens een eetstoornis ertussen te wringen.
Op zondag 8 februari 2004 16:18 schreef eleana het volgende:[..]
Ja,even naar de sportschool enz. dat kan natuurlijk wel,maar niet bij iedereen ligt de oorzaak zo simpel.Obesitas heeft niet altijd dezelfde oorzaak,zoals teveel chips eten,maar ik ga hier verder geen moeite aan besteden,want dit hoor je gewoon te weten..
quote:Ok, jij kan blijkbaar niet lezen.
Op zondag 8 februari 2004 17:03 schreef Lemmeb het volgende:Luister... ik snap ook wel dat je d'r lekkerder vindt als ze wat slanker is
. Dat moet je alleen niet op die manier tegen d'r zeggen.
Je moet gewoon iets zeggen van: 'Ik vind je nu gewoon prima
. Maar als jij zelf het gevoel hebt dat je wat af moet vallen, dan moet je daar zelf aan gaan werken.' Maw: je mag d'r best aanmoedigen om wat aan d'r zelf te doen, maar dan wel omdat ze het zelf wilt. Het vanuit haarzelf komen.
Door te zeggen 'Je bent te vet, wanneer ga je nou ein-de-lijk eens wat afvallen?' trap je d'r alleen maar verder de stront in en dat werkt gewoon niet of zelfs averechts.
Ohja, dat ze zelf zegt dat ze geen doorzettingsvermogen heeft, komt waarschijnlijk alleen maar omdat die achterlijke kutfamilie van d'r dat al 1000 keer tegen d'r gezegd heeft. Als je iets maar vaak genoeg tegen iemand zegt, gaat diegene het nog geloven ook
.
/edit De truuk is dus om d'r een beter gevoel te geven over d'rzelf en er stiekem toch voor te zorgen dat ze wat afvalt. En als ze dat betere gevoel eenmaal heeft, gaat de rest vaak vanzelf.
Schrikbarend wat voor stompzinnigen er in R&P huizen.
Misschien toch eens iets zeggen zoals 'Òf we gaan samen een keer naar de dietiste, òf je moet stoppen met het er continu over hebben', maar dan wat minder bot uiteraard. En vooral duidelijk maken dat ze toch verder moet in het leven en er dus gewoon mee aan de slag moet als het haar zo dwars zit.
Tsja, het blijft moeilijk. Maar die familie moet in elk geval d'r bek houden, daar zou ik persoonlijk nu echt pissig om worden.
waarom zou hij dat niet mogen toegeven, dat ze met wat gewichtsverlies mooier zou zijn..ALS dat nou gewoon zo is???
Waarom iedere keer in dit soort topics van die moraalridders die de realiteit niet onder ogen kunnen komen?
Voor TS zaak haar positief te stimuleren wat aan haar onzekerheid te doen. Als ze zichzelf te fors vind, bespreek het met haar, druk haar op 't hart dat je niet voor niets verliefd op 'r bent, maar liever ziet dat ze zichzelf ook ok vind.
Zeg haar welke opties ze heeft, ga samen sporten, bezoek een sauna, wees eerlijk.
Onzekerheid kun je voeden en verhelpen..fluwelen handschoentjes voeden die onzekerheid alleen maar, want wie te dik is , heeft dat echt wel in de gaten en zal het ontwijken of ontkennen van het probleem alleen maar als negatieve bevestiging ervaren.
quote:Ja nou doe je net alsof ik mijn vriendin de grond in zit te trappen. Ik zeg echt niet tegen haar dat ik het mooier vind als ze wat slanker is. En ik heb ook nog nooit gezegd dat ze te vet is. Maar ik ben zelf ook dik geweest, en mijn ex waar ik toen nog mee ging zei altijd dat ze me mooi vond, terwijl ik mezelf te dik vond. Omdat ze steeds maar zei dat ik mooi was, vond ik het oplaatst niet meer nodig om af te vallen, en werd juist dikker. Ik zeurde evengoed dus echt wel dat ik te dik was hoor, maar deed er niks aan. Toen ze later steeds op een subtiele manier mij duidelijk maakte dat het toch wel een probleem werd, door opmerkingen van haar familie en anderen, omdat ik dingen niet meer wou of kon doen en dat het beter was voor mijn gezondheid, drong het pas weer tot me door dat ze liever wou dat ik slank was. Dat lukte bij mij dus wel. Maar of het bij mijn huidige vriendin werkt moet ik nog maar zien.
Op zondag 8 februari 2004 17:03 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Luister... ik snap ook wel dat je d'r lekkerder vindt als ze wat slanker is
. Dat moet je alleen niet op die manier tegen d'r zeggen.
Je moet gewoon iets zeggen van: 'Ik vind je nu gewoon prima
. Maar als jij zelf het gevoel hebt dat je wat af moet vallen, dan moet je daar zelf aan gaan werken.' Maw: je mag d'r best aanmoedigen om wat aan d'r zelf te doen, maar dan wel omdat ze het zelf wilt. Het vanuit haarzelf komen.
Ohja, dat ze zelf zegt dat ze geen doorzettingsvermogen heeft, komt waarschijnlijk alleen maar omdat die achterlijke kutfamilie van d'r dat al 1000 keer tegen d'r gezegd heeft. Als je iets maar vaak genoeg tegen iemand zegt, gaat diegene het nog geloven ook
.
quote:Dit heeft weer te maken met een ander topic van Vivi geloof ik, over waarom mensen altijd zo schijnheilig doen over bepaalde dingen..
Op zondag 8 februari 2004 17:29 schreef SHE het volgende:
helemaal eens met Viwaarom zou hij dat niet mogen toegeven, dat ze met wat gewichtsverlies mooier zou zijn..ALS dat nou gewoon zo is???
Waarom iedere keer in dit soort topics van die moraalridders die de realiteit niet onder ogen kunnen komen?Voor TS zaak haar positief te stimuleren wat aan haar onzekerheid te doen. Als ze zichzelf te fors vind, bespreek het met haar, druk haar op 't hart dat je niet voor niets verliefd op 'r bent, maar liever ziet dat ze zichzelf ook ok vind.
Zeg haar welke opties ze heeft, ga samen sporten, bezoek een sauna, wees eerlijk.Onzekerheid kun je voeden en verhelpen..fluwelen handschoentjes voeden die onzekerheid alleen maar, want wie te dik is , heeft dat echt wel in de gaten en zal het ontwijken of ontkennen van het probleem alleen maar als negatieve bevestiging ervaren.
Je zegt het niet omdat je sociaal bent en mensen niet wilt kwetsen.
Ja tuurlijk, het is misschien wel de waarheid, maar het is niet altijd gepast om die op die manier te formuleren.
Rekening houden met de gevoelens van een ander heeft volgens mij niets te maken met fluwelen handschoenen of iets anders.
Tuurlijk kan je zeggen, ga dan naar de sportschool of ga lijnen als je af wilt vallen, maar zeur niet tegen mij. Tuurlijk kan je zeggen, joh, ik vind je eigenlijk veel mooier als er 15 kilo minder aan je zat.
Maar als je niet kan begrijpen, waarom je zoiets niet tegen iemand zegt op deze manier...
God wat zal je dan een eerlijk, maar vervelend mens zijn.
quote:Ja sorry deze reactie van mij was voorbarig
Op zondag 8 februari 2004 17:34 schreef vlugge__japie het volgende:
--knip--
quote:Oh maar ik zeg ook niet dat je de boodschap niet met heeeel veel tact mag/kan brengen hoor, alleen ik vind wel dat je iemand niet helpt door hem/haar altijd maar naar de mond te praten, ik zou zelf ook liever willen dat mijn partner of goede vriendin of familie eerlijk tegen mij is, ipv loopt te huichelen omdat ze mij niet willen kwetsen.
Op zondag 8 februari 2004 17:37 schreef Untouchables het volgende:[..]
Dit heeft weer te maken met een ander topic van Vivi geloof ik, over waarom mensen altijd zo schijnheilig doen over bepaalde dingen..
Ja tuurlijk, het is misschien wel de waarheid, maar het is niet altijd gepast om die op die manier te formuleren.
Rekening houden met de gevoelens van een ander heeft volgens mij niets te maken met fluwelen handschoenen of iets anders.Tuurlijk kan je zeggen, ga dan naar de sportschool of ga lijnen als je af wilt vallen, maar zeur niet tegen mij. Tuurlijk kan je zeggen, joh, ik vind je eigenlijk veel mooier als er 15 kilo minder aan je zat.
Maar als je niet kan begrijpen, waarom je zoiets niet tegen iemand zegt op deze manier...
Dan komt er wel bij dat ik jeuk krijg van mensen die lopen te miepen terwijl ze toegeven geen doorzettingsvermogen of zelfbeheersing te hebben, ik kan niet tegen slappelingen en die geef ik idd het liefst een wake-up call, wat ms niet altijd even zachtzinnig overkomt
En niets menselijks is mij vreemd hoor, ook ik kan me wel eens niet beheersen als er een lekker kaasplankje voor mijn neus staat, maar dan draag ik wel de consequenties en ga niet lopen zeiken als mijn vriend commentaar krijgt over mijn vetjes. Dat weet je dan toch? Tis een keuze
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 08-02-2004 17:46]
quote:Nou ik heb toch zelf echt wel in de hand wat ik wel en niet kan zeggen om haar niet te kwetsen. Daar ken ik haar het beste voor van alle anderen hier.
Op zondag 8 februari 2004 17:37 schreef Untouchables het volgende:[..]
Dit heeft weer te maken met een ander topic van Vivi geloof ik, over waarom mensen altijd zo schijnheilig doen over bepaalde dingen..
Rekening houden met de gevoelens van een ander heeft volgens mij niets te maken met fluwelen handschoenen of iets anders.Tuurlijk kan je zeggen, ga dan naar de sportschool of ga lijnen als je af wilt vallen, maar zeur niet tegen mij. Tuurlijk kan je zeggen, joh, ik vind je eigenlijk veel mooier als er 15 kilo minder aan je zat.
quote:Jij weet uit eigen ervaring hoe het werkt. Dat is goeie (ervarings-)kennis!
Op zondag 8 februari 2004 17:34 schreef vlugge__japie het volgende:[..]
Toen ze later steeds op een subtiele manier mij duidelijk maakte dat het toch wel een probleem werd, drong het pas weer tot me door dat ze liever wou dat ik slank was. Dat lukte bij mij dus wel. Maar of het bij mijn huidige vriendin werkt moet ik nog maar zien.
Maar nogmaals: zij moet wel zelf de wilskracht hebben om die kar te trekken, jij kan alleen steunen.
quote:Ik ben enigzins wel bezig om mijn eigen ervaring met haar te delen, maar ben er nog wel voorzichtig mee, omdat ik haar niet angstig wil maken dat ik haar anders ga verlaten ofzo.
Op zondag 8 februari 2004 17:47 schreef Copycat het volgende:[..]
Jij weet uit eigen ervaring hoe het werkt. Dat is goeie (ervarings-)kennis!
Deel je die ook met haar?
Want, door het (ook) naar jouw persoon te trekken, maak je het haar ms makkelijker.Maar nogmaals: zij moet wel zelf de wilskracht hebben om die kar te trekken, jij kan alleen steunen.
quote:Subtiel dus. Dat is alleen maar goed, lijkt mij.
Op zondag 8 februari 2004 17:50 schreef vlugge__japie het volgende:[..]
maar ben er nog wel voorzichtig mee.
quote:hoe weet jij dat
Op zondag 8 februari 2004 16:16 schreef gelly het volgende:[..]
Die meid vindt zichzelf waarschijnlijk te dik omdat anderen dat zeggen.
En waarom mag je degene waarvan je houdt niet te dik vinden
waarom zou dat betekenen dat je dan niet vand ie persoon houdt
ms is het niet kunnen schelen hoe iemand er uitziet wel veel mee reen teken van onverschilligheid.
Als je jezelf te dik vindt en daar ondr lijdt, moet je er wat aan doen.
Een vriend die dan slechts kan aankomen met "geeft niets, ik vind je mooi zo" enkel om haar niet te kwetsen is ook geen donder waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |