abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16903316
Dit is echt om te huilen
Wat zielig voor ze
ik hoop net als jullie dat het goed komt met die babys
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_16903320
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:28 schreef milagro het volgende:

[..]

right

Huillie
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  donderdag 5 februari 2004 @ 08:34:51 #28
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_16903343
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:30 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

[..]

Waarom ontstaat hier dan direct een discussie over abortus? Wil je alleen een esthetisch verantwoord kind Als ik in verwachting zou zijn van dit kindje dan was er geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken het weg te laten halen... Maar goed... ieder heeft recht op zijn eigen mening uiteraard... Vind het alleen nogal cru gezien het meisje verder als een gezond kind op kan groeien... Welk belang is er hier dan mee gediend?

Omdat er ook mensen zijn die GEEN zin hebben om voor de rest van hun leven achter allerlei instanties aan te moeten voor van alles als rolstoelen en dure operaties?

ook niet leuk voor het kind natuurlijk, denk daar eerst aan en moeders hebben idd het recht het weg te laten halen want je doet dus een test (de meeste SLIMME vrouwen) om te zien of het misgaat, zo ja, dan gaat het mis. wat heeft het dna voor nut om die tests te doen? alleen om het et eten?

pi_16903353
WTF?! Freaky zeg.
pi_16903381
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:34 schreef speedfreakssj het volgende:

[..]

Omdat er ook mensen zijn die GEEN zin hebben om voor de rest van hun leven achter allerlei instanties aan te moeten voor van alles als rolstoelen en dure operaties?

ook niet leuk voor het kind natuurlijk, denk daar eerst aan en moeders hebben idd het recht het weg te laten halen want je doet dus een test (de meeste SLIMME vrouwen) om te zien of het misgaat, zo ja, dan gaat het mis. wat heeft het dna voor nut om die tests te doen? alleen om het et eten?

Er staat toch echt te lezen dat het kind verder gezond op kan groeien! Dat was mijn punt...

Het gaat mij hier niet om een discussie over het recht op abortus... Dat snap ik allemaal ook wel!

pi_16903395
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:40 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Er staat toch echt te lezen dat het kind verder gezond op kan groeien! Dat was mijn punt...

Het gaat mij hier niet om een discussie over het recht op abortus... Dat snap ik allemaal ook wel!

Als het de operatie uberhaupt wel overleeft!
pi_16903414
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:41 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

Ja precies en daarnaast zal het er heel lelijk uitzien, zo'n kind vindt later nooit een vent, veel pesterijen op school, etc nee super leven geef je, je kind dan.
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  donderdag 5 februari 2004 @ 08:45:07 #33
83756 Uriel
Tovia Singer
pi_16903421
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:41 schreef nodisch18 het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:44 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Ja precies en daarnaast zal het er heel lelijk uitzien, zo'n kind vindt later nooit een vent, veel pesterijen op school, etc nee super leven geef je, je kind dan.

laten we hopen dat ze het overleeft
en niet zie je wel zeggen als ze sterft

[Dit bericht is gewijzigd door Uriel op 05-02-2004 08:47]

pi_16903433
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:45 schreef Uriel het volgende:

[..]

laten we hopen dat ze het overleeft
en niet zie je wel zeggen als ze sterft

nee tuurlijk niet, ik hoop ook van harte dat ze het overleeft zonder al te veel complicaties!

Mara als ik de keuze had gehad had ik denk ik voor abortie gekozen. at zij dat niet hebben gedaan is hun keuze en daar heb ik ook zeker respect voor!

pi_16903762
ben benieuwd of ze nou ook dubbel ziet en hoort...4 ogen, 4 oren..

en of ze later (na verwijdering) niet het id heeft dat er nog een persoon in der hoofd zit ..

Everyone Is Entitled To My Opinion
pi_16903865
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:15 schreef ben_bossneger het volgende:

en of ze later (na verwijdering) niet het id heeft dat er nog een persoon in der hoofd zit ..

Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk
pi_16903881
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:15 schreef ben_bossneger het volgende:

Rufus the Stuntbum
pi_16904497
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 09:23 schreef pro_jeex het volgende:

[..]

Rufus the Stuntbum

gehgehge...Rufus wordt nog eens een beroemdheid...
Everyone Is Entitled To My Opinion
pi_16906906
Moeder-natuur had duidelijk haar dag niet toen dit kindje in de maak was.
Wat een nare en vooral trieste aanblik

Maar het valt me wel op dat deze kindjes merendeels in onderontwikkelde landen ter wereld komen. Zou wel met vervuiling, of gewoon met slechte leefomstandigheden in 't algemeen te maken hebben.. ?

Trouwens, acteur Andy Garcia schijnt ook een kleine, onderontwikkelde siamese tweelingbroer te hebben gehad. Deze was aan zijn schouder gegroeit en is kort na de geboorte weggehaald.

donderdag 5 februari 2004 @ 11:50:59 #40
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16906986
quote:
Maar het valt me wel op dat deze kindjes merendeels in onderontwikkelde landen ter wereld komen. Zou wel met vervuiling, of gewoon met slechte leefomstandigheden in 't algemeen te maken hebben.. ?
Dat is te verklaren doordat vrouwen in ontwikkelingslanden geen prenatale onderzoek krijgen (echo's e.d.) Ze zien eventuele afwijkingen dan ook pas na de geboorte. Dat is denk ik de oorzaak.
pi_16907038
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

Dat is te verklaren doordat vrouwen in ontwikkelingslanden geen prenatale onderzoek krijgen (echo's e.d.) Ze zien eventuele afwijkingen dan ook pas na de geboorte. Dat is denk ik de oorzaak.

Op de echo van die dominicaanse tweeling dacht de arts dat het tweede hoofd een gezwel was, dus prenataal onderzoek of niet, dat maakt niet uit.
  donderdag 5 februari 2004 @ 11:56:58 #42
83756 Uriel
Tovia Singer
pi_16907143
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:52 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Op de echo van die dominicaanse tweeling dacht de arts dat het tweede hoofd een gezwel was, dus prenataal onderzoek of niet, dat maakt niet uit.

ik dit geval niet maar over het algemeen wel
pi_16907911
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

Maar dan nog, deze afwijkingen zijn gewoon zó ontzettend uitzonderlijk, met of zonder prenataal onderzoek. Ik denk gewoon niet dat deze ernstige abnormaliteiten voorkomen in Nederland. En mocht dit onverhoopt wel voorkomen en er wordt besloten tot abortus, dan zou de embryo in kwestie vast in de statistieken worden meegenomen.

Ik heb er iig nog nooit iets van gehoord of gezien, dat er mensen zwanger waren, of dat er überhaupt ouders zijn met een levende siamese tweeling hier in Nederland. Misschien zijn er hier mensen die een medisch beroep uitoefenen en hier meer over weten?

donderdag 5 februari 2004 @ 12:31:03 #44
83756 Uriel
Tovia Singer
pi_16908061
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:24 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Maar dan nog, deze afwijkingen zijn gewoon zó ontzettend uitzonderlijk, met of zonder prenataal onderzoek. Ik denk gewoon niet dat deze ernstige abnormaliteiten voorkomen in Nederland. En mocht dit onverhoopt wel voorkomen en er wordt besloten tot abortus, dan zou de embryo in kwestie vast in de statistieken worden meegenomen.

Ik heb er iig nog nooit iets van gehoord of gezien, dat er mensen zwanger waren, of dat er überhaupt ouders zijn met een levende siamese tweeling hier in Nederland. Misschien zijn er hier mensen die een medisch beroep uitoefenen en hier meer over weten?

het is heel uitzonderlijk dat het leidt tot een geboorte en niet tot een miskraam.
nederland is maar een klein landje dus statistisch minder kans. dat is het denk ik...
pi_16908504
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:31 schreef Uriel het volgende:

[..]

het is heel uitzonderlijk dat het leidt tot een geboorte en niet tot een miskraam.
nederland is maar een klein landje dus statistisch minder kans. dat is het denk ik...

Ja, zoiets zal het ook wel zijn.

Maar toch ben ik erg benieuwd in welke mate een vervuild milieu en slechte leefomstandigheden door bv. armoede, invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van een embryo.

donderdag 5 februari 2004 @ 12:48:20 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_16908523
Nog even over dat kindje. Het hoofdje heeft aparte hersenen. Betekent dit dat je dan over twee babies moet spreken? En, voelt dat hoofdje pijn/kan het denken?
Het kan iig niet eten of drinken (geen slokdarm) maar is dat niet erg zielig want hongersignalen komen toch vanuit de hersenen? En zou het ook kunnen zien? Dat zijn dingen die ik me afvraag!
  donderdag 5 februari 2004 @ 12:54:58 #47
83756 Uriel
Tovia Singer
pi_16908747
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:47 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Ja, zoiets zal het ook wel zijn.

Maar toch ben ik erg benieuwd in welke mate een vervuild milieu en slechte leefomstandigheden door bv. armoede, invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van een embryo.

dat is verschrikkelijk triest natuurlijk.
in de buurt van nagasaki, hirosjima en tjsernobyl werden jarenlang misvormde babies geboren en meer ellende.
pi_16908776
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:48 schreef Aventura het volgende:
Nog even over dat kindje. Het hoofdje heeft aparte hersenen. Betekent dit dat je dan over twee babies moet spreken? En, voelt dat hoofdje pijn/kan het denken?
Het kan iig niet eten of drinken (geen slokdarm) maar is dat niet erg zielig want hongersignalen komen toch vanuit de hersenen? En zou het ook kunnen zien? Dat zijn dingen die ik me afvraag!
Je kan toch geen honger hebben als je geen maag hebt!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_16908865
Dit is gewoon sneu
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 5 februari 2004 @ 12:59:02 #50
83756 Uriel
Tovia Singer
pi_16908889
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 12:48 schreef Aventura het volgende:
er staat dat er toch wat hersenactiveit was in dat extra hoofdje. zal er toch bloed doorstromen. ik denk dat het toch van de organen gebruik maakt van de complete baby. bizar bizar bizar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')