voordat mensen gaan zeggen probeer aan andere dingen te denken of doe meer dingen. ik doe juist heel veel, probeer ook heel erg aan andere dingen te denken maar ik kan het niet uit mijn hoofd zetten.
bijv. ook met het missen van mijn vriendin.. dat kan soms echt heel erg groot gevoel zijn omdat ik het niet uit mijn hoofd gezet krijg..
iemand enige bruikbare tips?? of herkent iemand dit??
te veel proberen het uit je hoofd te krijgen is iig niet te goede oplossing. immers, door dit uit te voeren, denk je sowieso al aan dat gene dat je dwars zit.
hmmm, misschien is mijn handtekening hier onder iets voor jou?
quote:zie je?? BFSSkinner is het ook al met me eens. Wiet (THC dus) is goed voor zelf-reflectie. voor zover ik weet (heb het nu 2x gehad in besloten kring (vrienden alleen dus)) is XTC perfect om je gevoelens te uiten.
Op maandag 2 februari 2004 00:12 schreef BFSkinner het volgende:
iedereen ervaart dat van tijd tot tijd, de een wat meer dan de ander. Probeer wat afleiding te zoeken, doe iets! Drugs helpen ook goed
nou, zelf-reflectie en je gevoel uiten (dus ook verwerken) zijn allebei goed voor je probleem.
edit:
trouwens, kan uiteraard bij de meeste mensen ook zonder drugs
[Dit bericht is gewijzigd door marq op 02-02-2004 00:30]
Soms ben ik wel met ze eens dat ik nou weer juist op de minpunten blijf haken.. soms verwonder ik me aan mensen die zo selectief kunnen negeren en juist de positieve dingen eruit kunnen halen..
ach... het melancholische blijft een karaktertrek..
Alles lekker dramatiseren is een fase, waar je vanzelf over heen groeit
quote:Dat versterkt gevoelens dus ook eventuele negatieve. Bij mij word het er dus alleen maar nog erger van.
Op maandag 2 februari 2004 00:15 schreef marq het volgende:[..]
zie je?? BFSSkinner is het ook al met me eens. Wiet (THC dus) is goed voor zelf-reflectie. voor zover ik weet (heb het nu 2x gehad in besloten kring (vrienden alleen dus)) is XTC perfect om je gevoelens te uiten.
[Dit bericht is gewijzigd door Frasier op 02-02-2004 01:55]
maar toen ik erachter kwam dat je je ook uit de put kan denken gebeurt het minder
dat is meteen ook mn tip
Lekker vaag opgeschreven, maar ik kan het niet beter.
quote:En wanneer groei jij er overheen?
Op maandag 2 februari 2004 01:54 schreef milagro het volgende:
Alles lekker dramatiseren is een fase, waar je vanzelf over heen groeit
De douche!
Doe ik altijd: voel ik me rot stap ik onder de douche en ga ik nog eens goed nadenken over de dingen die ik zo negatief bedacht... helpt bij mij: Ik zie dingen ineens een stuk realistischer, ik probeer ze goed te onthouden.
Elke keer dat ik dan weer bijna in de put val dan denk ik daar weer aan.
Mjah is erg appart watvoor problemen het zijn
quote:je zoekt me steeds op hiero, SCHeelt er wat?
Op maandag 2 februari 2004 12:51 schreef Sovereign het volgende:[..]
En wanneer groei jij er overheen?
quote:De douche
Op maandag 2 februari 2004 15:25 schreef Gehaktbal het volgende:
practische tip:De douche!
Doe ik altijd: voel ik me rot stap ik onder de douche en ga ik nog eens goed nadenken over de dingen die ik zo negatief bedacht... helpt bij mij: Ik zie dingen ineens een stuk realistischer, ik probeer ze goed te onthouden.
Elke keer dat ik dan weer bijna in de put val dan denk ik daar weer aan.
Mjah is erg appart watvoor problemen het zijn
Kan inderdaad behoorlijk goed helpen om het een en ander in het juiste perspectief te zien.. naast wassen heeft het ook een behoorlijke rustgevende werking
quote:m.a.w je advies is "ga allemaal lekker aan de xtc en weed?
Op maandag 2 februari 2004 00:15 schreef marq het volgende:zie je?? BFSSkinner is het ook al met me eens. Wiet (THC dus) is goed voor zelf-reflectie. voor zover ik weet (heb het nu 2x gehad in besloten kring (vrienden alleen dus)) is XTC perfect om je gevoelens te uiten.
quote:Wat dramatiseer je dat toch weer.
Op maandag 2 februari 2004 16:02 schreef milagro het volgende:
je zoekt me steeds op hiero, SCHeelt er wat?
maar ik ga nu proberen dingen aan te pakken en hopelijk is het binnenkort over
Want je bepaalt nml. toch echt zelf wat je denkt, dus kan je ook zelf bepalen dat je niet negatief denkt.
Ja, zo simpel is het eigenlijk...!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |