abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16720673
Ik wil even een bepaald gevoel met jullie delen. Soms als ik door een drukke straat loop, in een drukke bus of trein zit kan ik me zomaar ineens heel afwezig voelen, alsof ik onder een soort stolp zit en het leven aan me voorbij trekt zonder dat ik er deel van uitmaak, alsof ik naar een soort film kijk. Dit gevoel kan soms best beangstigend zijn. Ik heb dit soort dingen vroeger ook gehad maar dan veel erger, met paniekaanvallen erbij etc, heel de ellende. Maar nu sta ik een stuk stabieler in het leven. Toch komen bepaalde dingetjes van vroeger weer terug, het zij in milde mate.
Ik vraag me af of er mensen zijn die dit gevoel herkennen, of ben ik hier uniek in?

Opmerkingen, tips, quasi-grappige one liners, alles is welkom..

nozem.

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:44:09 #2
69315 raistlin6
Met dank aan Olga (heldin)
pi_16720709
blow je veel? zoja dan heb je daar de oorzaak denk ik
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_16720717
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:44 schreef raistlin6 het volgende:
blow je veel? zoja dan heb je daar de oorzaak denk ik
Neen, van mijn 15e tot 19e regelmatig geblowed, nu al 5 jaar niks meer.
pi_16720745
ik heb dat ook soms ... is heel vervelend wanneer iemand je aanspreekt dan

heb vroeger vrij veel wiet gesmoort, dus dat kan wel een oorzaak zijn

I hear and I forget. I see and I remember. I do and I understand.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:46:22 #5
69315 raistlin6
pi_16720761
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:44 schreef nozem het volgende:

[..]

Neen, van mijn 15e tot 19e regelmatig geblowed, nu al 5 jaar niks meer.

ik herken het wel, heb dat in mijn regelmatig-blow-periode vaak ervaren en is inderdaad heel erg vervelend, vooral omdat je je er wel bewust van bent. bij mij was het weg toen ik stopte met blowen, als het heel erg storend is en het komt ook vrij frequent voor, zou je je huisarts kunnen bellen en de situatie even voorleggen...
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."
pi_16720803
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:46 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

ik herken het wel, heb dat in mijn regelmatig-blow-periode vaak ervaren en is inderdaad heel erg vervelend, vooral omdat je je er wel bewust van bent. bij mij was het weg toen ik stopte met blowen, als het heel erg storend is en het komt ook vrij frequent voor, zou je je huisarts kunnen bellen en de situatie even voorleggen...

Toen ik stopte met blowen moest ik ineens echt gaan leven. Ik had het ware leven al die tijd een beetje ontweken. Elke dag stoned voor de tv hangen is niet echt een leven he..

Heeft me wel aardig wat moeite gekost eigenlijk.. Ineens moet je je problemen echt oplossen in plaats van ze weg te smoken.

vrijdag 30 januari 2004 @ 17:54:34 #7
69315 raistlin6
pi_16720925
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:48 schreef nozem het volgende:

[..]

Toen ik stopte met blowen moest ik ineens echt gaan leven. Ik had het ware leven al die tijd een beetje ontweken. Elke dag stoned voor de tv hangen is niet echt een leven he..

Heeft me wel aardig wat moeite gekost eigenlijk.. Ineens moet je je problemen echt oplossen in plaats van ze weg te smoken.

ja, precies, ineens vanuit je eigen wereldje de gemene-grote-mensenwereld induiken, maar dat heeft mij ook wel enige moeite gekost, achteraf ben ik er wel blij mee.
pi_16720939
Ik herken het wel. Ik gebruik geen drugs btw, dus dat kan bij mij niet de oorzaak zijn. Ik heb het maar heel af en toe, maar het is idd niet prettig.
Heb geen idee wat je eraan zou kunnen doen.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
pi_16720978
Klinkt heel erg bekend. Alleen heb ik het momenteel vrijwel elke dag. Ik hoop er ooit nog een keer af te komen. Angstig is het wel in iedergeval.
X
X
X
pi_16721007
De mensen die hier last van hebben. Zijn jullie ook echte denkers? Op elk wakker moment een onafgebroken stroom van gedachten in je kop die met elkaar vechten om een plaatsje?

Ik denk te veel denk ik wel eens..

vrijdag 30 januari 2004 @ 17:59:09 #11
69315 raistlin6
pi_16721010
nu ik er zo over nadenk zit ik me af te vragen of dat wat in de openingspost beschreven staat een pre-psychotisch verschijnsel is. iemand ideeen daarover?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:59:36 #12
69315 raistlin6
pi_16721018
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:59 schreef nozem het volgende:
De mensen die hier last van hebben. Zijn jullie ook echte denkers? Op elk wakker moment een onafgebroken stroom van gedachten in je kop die met elkaar vechten om een plaatsje?

jep
pi_16721041
quote:

Ik denk inderdaad erg veel. En vooral om alles om me heen en wat er gebeurt. Ik krijg dat er meestal ook niet uit.
X
X
X
pi_16721042
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:59 schreef raistlin6 het volgende:
nu ik er zo over nadenk zit ik me af te vragen of dat wat in de openingspost beschreven staat een pre-psychotisch verschijnsel is. iemand ideeen daarover?
Haha, nee dat lijkt me onzin. Ik had het vroeger veel erger en daar volgde ook geen psychose op. Een psychose lijkt me eerder te beginnen met het langzaam letterlijk verliezen van de greep op de werkelijkheid door middel van waandenkbeelden, complottheorieen etc..
pi_16721043
quote:

Ja, ik denk te veel....maar of dat de oorzaak is..ik weet het niet.
No reason left for living, still there's alot to do. New tears to cry, old songs to sing. And feel forever blue.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:02:45 #16
69315 raistlin6
pi_16721067
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:01 schreef nozem het volgende:

[..]

Haha, nee dat lijkt me onzin. Ik had het vroeger veel erger en daar volgde ook geen psychose op. Een psychose lijkt me eerder te beginnen met het langzaam letterlijk verliezen van de greep op de werkelijkheid door middel van waandenkbeelden, complottheorieen etc..

ja, ik weet niet, ik bedoel dat gevoel van de wereld van een afstandje beschouwen alsof je er zelf niet helemaal in zit (dat bedoel je toch?) lijkt mij ook een vorm van de greep op de werkelijkheid verliezen
pi_16721083
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:01 schreef nozem het volgende:

[..]

Psychose is inderdaad het contact met de werkelijkheid verliezen. Bijvoorbeeld denken dat je achtervolgt wordt of denken dat je de koning van Marokko bent ofzo Ik weet dondersgoed wie en waar ik ben.
X
X
X
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:04:50 #18
69315 raistlin6
pi_16721104
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:03 schreef Frasier het volgende:

[..]

Psychose is inderdaad het contact met de werkelijkheid verliezen. Bijvoorbeeld denken dat je achtervolgt wordt of denken dat je de koning van Marokko bent ofzo Ik weet dondersgoed wie en waar ik ben.

ja, dat is de paranoide vorm, maar er zijn ook andere vormen, hoewel het mij ook niet heel waarschijnlijk lijkt, het kwam in me op, vroeg het me af, denk laat ik dat eens in deze topic gooien
pi_16721126
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:02 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

ja, ik weet niet, ik bedoel dat gevoel van de wereld van een afstandje beschouwen alsof je er zelf niet helemaal in zit (dat bedoel je toch?) lijkt mij ook een vorm van de greep op de werkelijkheid verliezen

Hmm nee, want je weet precies wat er aan de hand is en je bent uitstekend in staat om het te evalueren. Je hebt het gevoel alsof je buiten de werkelijkheid leeft voor een klein moment, maar ondertussen sta je er toch met beide benen in, niemand die ook maar iets aan je merkt..
pi_16721150
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:04 schreef raistlin6 het volgende:

[..]

ja, dat is de paranoide vorm, maar er zijn ook andere vormen, hoewel het mij ook niet heel waarschijnlijk lijkt, het kwam in me op, vroeg het me af, denk laat ik dat eens in deze topic gooien

Zoals Frasier zegt. Ik ben een heel nuchter persoon, ik weet precies wie ik ben en waar ik sta in mijn leven.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:07:45 #21
69315 raistlin6
pi_16721154
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:06 schreef nozem het volgende:

[..]

Hmm nee, want je weet precies wat er aan de hand is en je bent uitstekend in staat om het te evalueren. Je hebt het gevoel alsof je buiten de werkelijkheid leeft voor een klein moment, maar ondertussen sta je er toch met beide benen in, niemand die ook maar iets aan je merkt..

ah ok, dan lijkt het me inderdaad onzin wat ik zei
maar kan je enige regelmaat ontdekken in wanneer het voorkomt?
pi_16721161
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:06 schreef nozem het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb op zo'n moment wel is aan me ouders gevraagd "merken jullie niets aan mij of gedraag ik me niet vreemd?". Ja normaal stel je niet van die rare vragen kreeg ik als antwoord
X
X
X
pi_16721192
t komt mij ook wel beetje bekend voor . En ik blow niet.
pi_16721202
"Signalen van een naderende psychose

Een psychose wordt vaak voorafgegaan door stress en begint veelal met lichte verschijnselen. Achteraf bezien blijken er in veel gevallen voorbodes te zijn geweest. Een naderende psychose uit zich vaak in een neiging zich te isoleren, in schuw of angstig gedrag, concentratieproblemen, verminderde prestaties op school of werk, een voorliefde voor magie, mystiek, het paranormale, religie of filosofie, en problemen met sociale contacten. Omdat deze symptomen ook bij de leeftijd of de persoon zelf kunnen horen, denken mensen in de omgeving niet snel aan schizofrenie. Ze bestempelen iemand hooguit als vreemd. Daardoor kan het lang duren voordat de diagnose wordt gesteld. Een psychose kan ook plotseling optreden.
De verschijnselen kunnen iemand zo angstig, agressief of depressief maken dat er gevaar voor de persoon zelf of de omgeving ontstaat. De persoon kan zich tijdens een psychose van de buitenwereld isoleren of zichzelf verwaarlozen en daardoor ondervoed en vervuild raken. Dan kan een opname noodzakelijk zijn."

Ergens van een site afgeplukt, niks over een afwezig gevoel gelukkig

vrijdag 30 januari 2004 @ 18:12:15 #25
69315 raistlin6
pi_16721238
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:10 schreef nozem het volgende:
"Signalen van een naderende psychose

Een psychose wordt vaak voorafgegaan door stress en begint veelal met lichte verschijnselen. Achteraf bezien blijken er in veel gevallen voorbodes te zijn geweest. Een naderende psychose uit zich vaak in een neiging zich te isoleren, in schuw of angstig gedrag, concentratieproblemen, verminderde prestaties op school of werk, een voorliefde voor magie, mystiek, het paranormale, religie of filosofie, en problemen met sociale contacten. Omdat deze symptomen ook bij de leeftijd of de persoon zelf kunnen horen, denken mensen in de omgeving niet snel aan schizofrenie. Ze bestempelen iemand hooguit als vreemd. Daardoor kan het lang duren voordat de diagnose wordt gesteld. Een psychose kan ook plotseling optreden.
De verschijnselen kunnen iemand zo angstig, agressief of depressief maken dat er gevaar voor de persoon zelf of de omgeving ontstaat. De persoon kan zich tijdens een psychose van de buitenwereld isoleren of zichzelf verwaarlozen en daardoor ondervoed en vervuild raken. Dan kan een opname noodzakelijk zijn."

Ergens van een site afgeplukt, niks over een afwezig gevoel gelukkig

hehe, ok gelukkig, van bovenstaande dingen heb ik alleen "last" van die voorliefde dingetjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')