Yfke, heel veel sterkte nogmaals meid, je hebt het niet makkelijk.
Het eten begint bij Isa nu echt goed op gang te komen. Vandaag voor het eerst een beetje kabeljauw door de groenten gedaan, en dat vond ze echt heeeeeerlijk. Gillen om een nieuwe hap, mond wijd open en demonstratief smakken. Zo sterk hadden we dat nog niet meegemaakt.
Ik had het laatst met wat vriendinnetjes van de zwangerschapscursus over de voeding en hoe dat aan te pakken. Eentje heeft altijd olvarit gegeven, en heeft nu de grootste problemen haar zoontje aan wat groffere voeding te krijgen. De rest is gelijk begonnen met zelf malen, en heeft daar veel minder moeite mee. Ofwel in ijsblokjesbakjes, ofwel in kleine diepvriesbakjes. Ik doe het zelf een beetje door elkaar heen. Ik heb wat ijsblokjestreetjes staan met bijvoorbeeld gepureerde wortel, broccoli, aardappel, rijst, kabeljauw, en dan maak ik voor één maaltijd een mix van 5 ijsblokjes. Andere gerechten (bijv van de keukenkikker) kook en pureer ik al door elkaar heen, en die gaan dan in die 25ml bakjes (daar haal ik nu twee maaltijden uit voor Isa).
Het schema is nu grofweg:
- rond 11:00 uur een fruithapje en daarna een halve liga (tweede stap)
- rond 14:00 uur een halve liga
- rond 19:00 uur avondeten (rijst/aardappels met groente en nu dus voor het eerst vis)
En daarnaast op verzoek borstvoeding.
quote:Handig, Google.
Op vrijdag 19 december 2003 13:26 schreef Meaghan het volgende:
Ik heb trouwens ook een combisleeper voor haar gekocht. Het schijnt ongeveer hetzelfde effect te geven als inbakeren in de zin dat het lijfje lekker ingepakt zit en dit geeft dus een behaaglijk gevoel. En toegegeven, sinds ze er in ligt, slaapt ze echt beter. Maar ja, dit kan natuurlijk ook puur toeval zijn, een jonge baby moet immers nog een eigen slaapritme krijgen.
quote:Haha.. ik kom ook altijd veel users van Fok! tegen al Googlened(hoe zeg je dat
Op zaterdag 31 januari 2004 23:48 schreef poemojn het volgende:[..]
Handig, Google.
Ik heb pas in de Prenatal die Combisleeper gezien toen ik naar de slaapzakken keek (ben me nog aan het oriënteren op de baby-uitrusting) en vond 'm er kwalitatief veel beter uit zien - maar ook 2 keer zo duur (80 tegenover 40 euro voor diverse andere slaapzakken). Ik heb wel begrepen dat je bij het gebruik van een slaapzak geen dekentjes/lakentjes/dekbedden hoeft te/mag gebruiken (dat klopt toch?), wat me erg makkelijk lijkt: zowel bij nachtvoedingen als bij de huishoudelijke kant. Maar kun je zo'n Sleeper al vanaf de geboorte gebruiken? En is 1 exemplaar voldoende, of heb je er 2 nodig in verband met wassen enzo (dan wordt 't n wel érg duur)? Bevalt de Combisleeper echt zo goed als de website van Littlecompany 't aanprijst?
Maar wat betreft de Combisleeper, het klopt dat je er geen dekentjes of lakentjes bij hoeft te gebruiken, dat wordt zelfs expliciet ontraden! Wij hebben 'm niet vanaf de geboorte gebruikt, maar vanaf één maand ongeveer. Ik heb 'm toen ook gekocht, dus ik weet niet of het vanaf de geboorte al kan. Ik dacht dat Little Company vanaf twee maanden aanraadt, maar dat weet ik niet heel zeker. Nu is Pascalle geen kleintje met een geboortegewicht van ruim 8 pond, maar ik kan me zo voorstellen dat je met een erg klein babietje beter iets langer zou kunnen wachten.
Hij kan in de droger, dus op zich is een tweede exemplaar niet nodig.. mits je een droger hebt natuurlijk
Ik doe 'm liever niet in de droger, ik heb zo'n recht-toe-recht-aan geval wat niet op temperatuur is in te schakelen en ik ben gewoon bang dat hij door de hitte toch krimpt, of de ritsen beschadigd raken. Ik had nog wat slaapzakjes liggen, dus die gebruik ik dan zolang.
En ja, hij bevalt hier prima! Je kindje ligt, zowel in de winter als in de zomer altijd goed op temperatuur en kan zich nooit 'bloot' woelen, geen gevaar voor verstikking door dekentjes of lakentjes en mijn dochter slaapt er ook nog eens naar alle tevredenheid in. Ik heb wel spijt dat ik na de geboorte van mijn eerste kind er niet meteen een heb gekocht, want dat had best gescheeld in de kosten voor dekentjes en dekbedhoesjes. Maar ik kan best begrijpen dat er mensen zijn die het onzin vinden en voor wie een dekentje, of goedkoper slaapzakje ook prima voldoen. Ieder z'n keus..
Nog een tip, bij het blad 'Ouders van Nu' kun je 'm voor 72,50 Euro bestellen. Trouwens, op Marktplaats worden ze weleens aangeboden. Het scheelt wel, maar je moet er dan natuurlijk geen 'moeite' mee hebben dat ie al intensief door een ander kindje is gebruikt.
We wonen trouwens in een appartementencomplex en het is hier nooit erg koud, vandaar dat zo'n gewone slaapzak van c&a wel voldoet, en in de zomer zo'n dunne katoenen. Maar als het wat kouder was had ik de combisleeper denk ik ook wel overwogen.
quote:Het betreft een babykussen, toen Katja fysiotherapie kreeg heb ik hem van mijn fysiotherapeute gehad om te gebruiken zolang dat Katja behandeld. Katja vond het ook erg lekker om in te slapen. Voor alle ouders wiens kind een voorkeurshouding dreigt te ontwikkelen is dit makkelijk. En het moet ook wel goed zijn, als fysiotherapeuten ermee werken, denk ik dan.
Op zondag 1 februari 2004 01:23 schreef phileine het volgende:
Ik weet opeens niet zeker of het babysleep heet of babysafe ofzo, maar het zijn twee schuimrubberen driehoeken met een tussenstukje waarmee je de baby veilig op de zij kan leggen zonder dat ze op de buik kunnen rollen. Omdat Isa direct na de geboorte al meteen op haar zij draaide als ze ging slapen, heb ik dat ding aangeschaft, en nu vindt ze denk ik de "bakerende" werking ervan wel lekker (want ze kan er nu gewoon in draaien of er uit kruipen).
Iris heeft donderdag voor het eerst hardop gelachen. Echt zo'n onderbuikgeluidje was het, zo super om te horen. Ik heb gelijk Jeroen gebeld om het te laten horen maar toen was ze zo onder de indruk van de telefoon zo dichtbij dat ze er gelijk mee stopte.
Gisteravond waren we weer even aan het gekdoen en ineens deed ze het weer. Wat een fantastisch geluid is dat toch
Ze ligt nu lekker in de box te spelen en naar zichzelf te lachen, we hebben een spiegel voor haar gekocht bij Ikea (net zo een als ik zag bij Chiara in het fototopic) en ze vind hem geweldig.
We hebben de batterij van de camera opgeladen, het kaartje leeg gehaald en slabbetjes in de aanslag, vanmiddag gaan we voor het eerst een fruithap proberen. Ik ben benieuwd.
Wordt Iris niet eerder wakker Lois als ze zo nat is? Lijkt me voor haar ook niet echt lekker liggen. En ik wil ook wel zo'n spiegel, ga volgende week gelijk naar de ikea toe. Ikea heeft wel leuke kinderspulletjes he! Ze hebben ook een opbergmand van groen gaas met een hele mooie grote bloem erop met roze blaadjes echt heel meisjesachtig, heel mooi. En van die kant-en-klare doorzichtige gordijnen met gekleurde bloemetjes erop gestikt. leuk om een hemel van te maken.
quote:alicia heeft hele dunne poep dus het vocht van de poep neemt de inlegger op, tenzij ze echt absurd veelpoept en plast in de nacht werkt het vooralsnog goed hier. We hebben het eerst met katoenen inleggers geprobeerd maar dat werd een smeerboel op den duur op de een of andere manier doet ze dan sochtends de luier af (zit niet lekker
Op zondag 1 februari 2004 15:08 schreef danosa het volgende:
Absorbeerd zo'n inlegluier ook meer poep Knorretje?
Jadey poept heel veel de laatste tijd en wordt dus ook wel vaker of eerder wakker. Vervelend voor ons en haar want het doet ook zeer, te zien aan haar schrale billetjes (luieruitslag)
Wat doe je nou met me?
Wil niemand mij dan helpen hiermee?
Nouhou!!
Maar even een vraagje.....
Mag Wilyan (9 maanden) ook sinaasappelsap (uit een pak) verdund met water hebben?
De diksap is op en mijn lieftallige (v)echtgenoot heeft de portemonee meegenomen, dus ik kan geen nieuwe halen.
Thee lust ie trouwens niet. En alleen water is ook niet echt een optie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |