abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 26 januari 2004 @ 13:37:54 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_16594372
'Naked chef' Jamie Oliver begint restaurant in Amsterdam
nu.nl

AMSTERDAM - De bekende Engelse kok Jamie Oliver begint een restauarant in Amsterdam. Hiertoe wordt een pand aan de Oostelijke Handelskade in de hoofdstad verbouwd. Dat heeft de betrokken architect A. van de Vijver maandag bevestigd.

De televisiekok maakt momenteel in Londen furore met zijn restaurant Fifteen waar kansarme jongeren worden opgeleid tot kok. De tafels in dit etablissement zijn maanden vooruit gereserveerd. Of het restaurant in Amsterdam eveneens volgens dit concept gaat werken, is niet bekend.

In Nederland is Oliver ook populair. Zijn televisieprogramma's zijn in ons land te zien, Jamie's Kitchen als laatste op Yorin, en zijn boeken worden goed verkocht. Vorig jaar ontving de kok van zijn uitgever een onderscheiding voor 650.000 verkochte kookboeken.

"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 26 januari 2004 @ 13:40:07 #2
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16594422
Zal best leuk en lekker zijn, ben alleen wel bang dat het (net als zijn restaurant in London) gelijk tot aan volgend jaar kerst volgeboekt zit.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_16594447
Ja dat is idd jammer
pi_16594551
hey wat grappig zeg! k vind die jamie echt een leuke jongen (ken m uiteraard alleen van televee) !!
Mooi hè, alles..
  † In Memoriam † maandag 26 januari 2004 @ 13:46:02 #5
34726 Fratz
Max
pi_16594587
geweldig! waar kan ik reserveren!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_16594610
Ik hoop dat 'ie er ook zo'n kansarmejongerenproject van gaat maken. Helaas ben ik niet kansarm genoeg om in aanmerking te komen ben ik bang.

(Ongelofelijk hoe sommigen er met de pet naar gooiden in de eerste serie, van mij hadden dat soort gasten een nekschot gekregen. Maar dit geheel terzijde.)

Niet uniek en zeker geen sneeuwvlok!
pi_16594658
  † In Memoriam † maandag 26 januari 2004 @ 13:52:53 #8
34726 Fratz
Max
pi_16594791
quote:
Op maandag 26 januari 2004 13:46 schreef KRT het volgende:
(Ongelofelijk hoe sommigen er met de pet naar gooiden in de eerste serie, van mij hadden dat soort gasten een nekschot gekregen. Maar dit geheel terzijde.)
dat was inderdaad niet te geloven, gewoon niet komen opdagen, schelden en tieren en aggressief gedrag! en dat terwijl iemand je een kans biedt!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_16595113
Maar zijn eerste restaurant in Londen met die kansarme jongeren was toch geflopt ? Of het stond slecht aangeschreven, tenminste zoiets hoorde ik.
pi_16596266
quote:
Op maandag 26 januari 2004 14:05 schreef Fillipe het volgende:
Maar zijn eerste restaurant in Londen met die kansarme jongeren was toch geflopt ? Of het stond slecht aangeschreven, tenminste zoiets hoorde ik.
Mwoah... een diner moet je 3 maanden van te voren reserveren... Dat hoorde ik, eergisteren, stond in de krant.
  maandag 26 januari 2004 @ 15:49:36 #11
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16598407
Over Fifteen (www.restaurantspy.com)

Dat stukje over die chocolate-pot !!!

quote:
Oh my god - I'm flushed with celebrityism! It took me three months to get this table and I wasn't going to let it go that quickly. Now, when a restaurant is hyped as much as Jamie Oliver's new project you just know you're going to be disappointed. And on a grey February lunchtime, I dragged my boss and a couple of others onto the Northern line in search of the 'Jamie O' elixir. And there, standing opposite the Eye hospital, next to a half collapsed crack house is a humming oasis of culinary delight. OK, getting there is a pain in the arse, but I promise you it's worth it! Set over two floors, with a deli/cafe/bar at street level and the restaurant encased in the basement - it's got a lovely relaxed atmosphere, humming and quite the most staff you have EVER seen! Three on the bar (and it was a Tuesday lunchtime!), two chefs cooking breakfast (served from 8am - 3.30pm), two waiters serving drinks/food from the street level bar, two more manager/supervisors here and then in the restaurant; two matre d', about seven chefs, one wine waiter, three normal waiters and I didn't even see the wash area - we're talking major service overload! The whole place is decked out in bright pink and grey leather banquettes and up-lit coffee tables. Downstairs in the restaurant the pink theme continues with a huge 'mock' graffitti logo spray painted onto one of the walls. But there isn't anything mockney about this place, I can assure you.

The most disappointing part of the whole experience (because it is an experience) is the menu. It's apparently refreshed everyday, but I found it confusing and there isn't a huge selection. But once you've unravelled the terminology (oozy wet polenta, blooming gorgeous tagliatelle, fantastic salad) you should find something on there you like. I went for the scallop crudo with Japanese yuzu lime, pomegranates, herb shoots, crispy ginger and fresh coconut. The whole dish was slightly over-powered by the lime and pomogranate but the presentation was beautiful. For seconds I had Fillet of McDuff beef poached in Barossa Merlot, which was out of this world. The beef was just the biggest and most gorgeous fillet you have ever seen and the merlot made the whole dish come together. But the highlight had to be the chocolate pot, which I can only describe as a coffee cup of 'love'. It was literally a whole pot of oozy chocolate, slighlty warm and so decadent that we all sat there with cheeky grins on our faces with chocolate all over. The service is quite the best I've had in a long time. It's professional yet warm. They know the menu and aren't afraid to have a chat about where you've come from, how you enjoyed your meal. The added bonus was they were filming the next series of Jamie's Kitchen, so although we didn't see the man himself, we saw a few familiar faces in the kitchen.

Now the downside...it's not cheap. I had read a few reviews before I came which said it was reasonably priced. But over £300 for five people, three courses with wine, we're talking around £60-70 a head here! But if I you can afford it, I seriously recommend a visit - and yes, it does live up to the hype! And it does all go to charity. Word of advice, I booked three months in advance and if you ring the reservation line today, they're booking for dinner in June. But when we were there, they told us they often get cancellations and it's worth ringing up on the day to see if they can fit you in. But even if you can't afford to come here for lunch or dinner, why not come down for an all day breakfast (prices start at £2) and they do a superb fresh orange juice in the street level cafe - you don't have to book. Mrs Bond

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Redactie Games maandag 26 januari 2004 @ 15:50:33 #12
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16598442
* Mr.Noodle werk zoekt
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  maandag 26 januari 2004 @ 18:35:58 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16604079
Hij wordt eigenaar van het restaurant, zal er waarschijnlijk zelden of nooit in de keuken staan.
Jamie vind ik trouwens een vreselijk lekker ding, wat een scheetje, daar zou ik nou wel eens een beschuitje mee willen eten.
:-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_16611181
Ik heb de grote eer gehad om met jamie een uur in mijn keuken te kletsen over eten en koken en hoe het is om een nieuw restaurant te openen.Wat een ongeloofelijke aardige vent is dat zeg,niks geen kapsones en respect voor alles en iedereen die met eten omgaat of er over wil praten.Dit was een van de mooiste ontmoetingen die ik in mijn loopbaan heb gehad!
  maandag 26 januari 2004 @ 22:40:01 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_16611961
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:20 schreef sammyd118 het volgende:
Ik heb de grote eer gehad om met jamie een uur in mijn keuken te kletsen over eten en koken en hoe het is om een nieuw restaurant te openen.
Jaloers wees
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 26 januari 2004 @ 22:45:31 #16
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16612143
als ik de engelse recentie lees. liever vandaag dan morgen een jamie in amsterdam. i love good food.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 26 januari 2004 @ 22:46:16 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16612166
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jaloers wees

ikook
  dinsdag 27 januari 2004 @ 00:03:25 #18
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_16614328
toch een beetje tegenstrijdige berichten:

AT5: eris nog niet bekend is of Jamie ook hier een project gaat opstarten met moeilijke gevalletjes.

TV-NH: Het restaurant zal volgens het befaamde principe waarbij moeilijke gevallen een kans krijgen gaan werken.

dinsdag 27 januari 2004 @ 00:10:45 #19
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_16614503
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 00:03 schreef Gumtree het volgende:
toch een beetje tegenstrijdige berichten:

AT5: eris nog niet bekend is of Jamie ook hier een project gaat opstarten met moeilijke gevalletjes.

TV-NH: Het restaurant zal volgens het befaamde principe waarbij moeilijke gevallen een kans krijgen gaan werken.

Beide stations zijn elkaars ultieme concurrenten (AT5 werd door de provincie gepusht om te fuseren met TV-NH om samen op één kanaal uit te zenden omdat dat goedkoper was dan twee zenders te ondersteunen. Is volgens mij niet doorgegaan op een proef na.

Maar ik wil best een keer in zo'n restaurant van Oliver het eten ervaren. Je weet dat het tenminste met de grootste zorg en met moeite is klaargemaakt zoals je dat op tv ziet als ie weer eens die kansarmen afbeuld om hen klaar te stomen voor het echte werk.

Zou dit initiatief van hem komen omdat dit forum erbij is gekomen?

The Internets, I needs it..
pi_16619731
quote:
Op maandag 26 januari 2004 22:20 schreef sammyd118 het volgende:
Ik heb de grote eer gehad om met jamie een uur in mijn keuken te kletsen over eten en koken en hoe het is om een nieuw restaurant te openen.Wat een ongeloofelijke aardige vent is dat zeg,niks geen kapsones en respect voor alles en iedereen die met eten omgaat of er over wil praten.Dit was een van de mooiste ontmoetingen die ik in mijn loopbaan heb gehad!
Cool! Hoe kwam dat zo?
pi_16673394
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 10:45 schreef KRT het volgende:

[..]

Cool! Hoe kwam dat zo?

Na zijn promotie activiteiten laatst in Amsterdam zou hij met de nederlandse uitgever bij ons restaurant komen eten.Hij was in Londen zijn paspoort vergeten dus de hele agenda van die dag liep uit,zodat er 4 intervieuws voor tv(met oa rudolf van live and cooking)niet bij de Kas werden gedaan maar bij ons. Na de intervieuws en opnames heeft hij bij ons gegeten.Was ook wel leuk dat ie gewoon lekker met de hele brigade en biertje kwam drinken.Ik heb een uur lang in mijn koelcel met hem lopen kletsen over eten,was echt hel leuk!
  woensdag 28 januari 2004 @ 23:38:55 #22
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_16673814
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 23:26 schreef sammyd118 het volgende:

[..]

Na zijn promotie activiteiten laatst in Amsterdam zou hij met de nederlandse uitgever bij ons restaurant komen eten.Hij was in Londen zijn paspoort vergeten dus de hele agenda van die dag liep uit,zodat er 4 intervieuws voor tv(met oa rudolf van live and cooking)niet bij de Kas werden gedaan maar bij ons. Na de intervieuws en opnames heeft hij bij ons gegeten.Was ook wel leuk dat ie gewoon lekker met de hele brigade en biertje kwam drinken.Ik heb een uur lang in mijn koelcel met hem lopen kletsen over eten,was echt hel leuk!
[afbeelding]

Grappig man, ik kan me wel voorstellen hoe trots je bent op die ontmoeting.
The Internets, I needs it..
  vrijdag 30 januari 2004 @ 08:21:06 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_16707484
quote:

[..]

[afbeelding]

ik ben jaloers. hij en robbie williams zijn een van de weinige mannen waar ik graag eens mee zou kletsen en bier drinken.
  Moderator zondag 1 februari 2004 @ 17:01:56 #24
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_16781317
quote:
Na de intervieuws en opnames heeft hij bij ons gegeten.
Leuk. Maar waarom juist bij jullie dan? En vond ie het een beetje te nassen?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  maandag 10 mei 2004 @ 16:08:16 #25
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_19021225
*kick*

het is inmiddels mei, hoe staat het ervoor met de zaak?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')