abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 januari 2004 @ 13:13:05 #1
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16593655
Beste Fokkers

Ik wilde vragen of jullie me kunnen helpen met een project voor school.
Ik moet een researchplan maken voor het schrijven van een scenario voor een documentaire.
Deze documentaire gaat niet verfilmd worden en de opdracht is dus puur het researchplan en het scenario.

Het onderwerp van deze documentaire zijn die-hard Anime fans, dus de mensen die helemaal gek zijn van anime en manga. Daarom wil ik graag in contact komen met dit soort mensen en ik weet zeker dat er op dit forum wel een paar van rondzweven.

Dus mijn vraag is isser iemand die mij wilt helpen met mijn project en een paar vragen wilt beantwoorden.

Met vriendelijke groet

Odin

alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
  maandag 26 januari 2004 @ 16:44:58 #2
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16600446
schopje

(kweet dat het niet mag maar der is beetje haast bij :$:$:$)

alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
  maandag 26 januari 2004 @ 16:46:17 #3
36647 KapiteinRuigbaard
Kom maar Kitty Kitty Breezah!
pi_16600499
Plaats die vragen maar in dit topic, dan zullen er vast wel mensen je willen helpen.
Knapen die varen willen moeten mannen met baarden zijn
  maandag 26 januari 2004 @ 17:25:35 #4
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16601997
Okay hier komen de vragen dan

Hoe ben je in aanraking gekomen met anime/manga?
Wat vind je zo leuk aan anime/manga?
Is Anime/manga veel gaan betekenen in je leven?
Is het je lifestyle geworden?

En misschien ist mogelijk dak ik met iemand kan mailen om meer inzicht te krijgen in de denkwijze van echte anime/manga fans.

Groetjes

Odin

maandag 26 januari 2004 @ 21:09:44 #5
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16608820
niemand die me kan helpen hier??
pi_16609097
quote:
Op maandag 26 januari 2004 17:25 schreef odinio het volgende:
Okay hier komen de vragen dan

En misschien ist mogelijk dak ik met iemand kan mailen om meer inzicht te krijgen in de denkwijze van echte anime/manga fans.

Groetjes

Odin

Ik ben in aanraking gekomet met Manga doordat een vriend van me mij een aflevering liet zien (Naruto). Ik weet eigenlijk niet waarom ik het leuk vind en waarom ik verder blijf kijken, tis gewoon leuk imo
Is Anime/manga veel gaan betekenen in je leven? => Nee
Is het je lifestyle geworden? => Nee
  maandag 26 januari 2004 @ 22:50:26 #7
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16612305
quote:
Op maandag 26 januari 2004 21:17 schreef Speedski het volgende:

[..]

Ik ben in aanraking gekomet met Manga doordat een vriend van me mij een aflevering liet zien (Naruto). Ik weet eigenlijk niet waarom ik het leuk vind en waarom ik verder blijf kijken, tis gewoon leuk imo
Is Anime/manga veel gaan betekenen in je leven? => Nee
Is het je lifestyle geworden? => Nee

K thnx maark ben dus opzoek naar de diehard fans die me wat achtergrond informatie kunnen geven en die er hun "levensstijl" van gemaakt hebben.

mensen die aan cosplay doen, conventies bezoeken etcetera etcetra

groetjes odin

pi_16612803
Ik was 's nachts nog wat aan het zappen, en struikelde toen op het begin van Akira, op België...
'n paar jaar later kwam ik erachter dat er verschrikkelijk veel werd aangeboden op internet, en zo is het gegroeid

Eigenlijk het feit dat het je fantasie prikkelt, waardoor je er helemaal in ondergedompeld raakt. Denk maar aan het lezen van een goed boek. Het is datzelfde gevoel.
Je gaat meeleven met de karakters, bijvoorbeeld... Meer dan bij welke film of TV-serie dan ook.
En de mogelijkheden zijn eindeloos. Series over scholieren, series die hele levensverhalen vertellen, series met geweld, series met zó'n hoeveelheid magie dat het onmogelijk als live action-film te realiseren valt.
Het is wat vreemd voor iemand die nooit in aanraking is gekomen met de betere kant van Animé, want die ziet het enkel als tekenfilm. Animé is echter wel zó volwassen dat er zat series en films zijn die zich met de beste (live action-)films kunnen meten qua karakterontwikkeling, plot, muziek, etc.

Net zo goed dat films een belangrijke rol spelen in het leven van een filmliefhebber, speelt animé een belangrijke rol in mijn leven. Zie het als een zeer belangrijke hobby.

nee...
Cosplay, is trouwens een ander soort hobby. Daar hoef je niet per sé een animéfan voor te zijn. 't is gewoon iets voor mensen die het leuk vinden om zich te verkleden, dunkt me.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 26 januari 2004 @ 23:26:03 #9
67677 furanku
Did I Do That :?
pi_16613262
Heb geen tijd meer, dus reageer ff, kan ik dit topic morgen sneller vinden..

En volgens mij is Jordy-B toch wel een van de kenners hier kwa anime

I'm a fokker! can't you see, do u wanna fok! all night with me.. ^_^
pi_16614040
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:26 schreef furanku het volgende:
Heb geen tijd meer, dus reageer ff, kan ik dit topic morgen sneller vinden..

En volgens mij is Jordy-B toch wel een van de kenners hier kwa anime

Maar niet zo geflipt als de TS zou willen, vrees ik.

'k ga niet naar conventies, 'k koop niet blind alle animé-DVD's en manga-albums die ik tegenkom, 'k importeer geen spullen uit Japan.

'k verzamel wat ik makkelijk over het internet kan krijgen, kijk het en geniet ervan.

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 27-01-2004 13:16]

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 26 januari 2004 @ 23:57:07 #11
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_16614145
Mag ik vragen wat het inhoud?
Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
pi_16614321
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:57 schreef koala2002 het volgende:
Mag ik vragen wat het inhoudt?
animé?
  dinsdag 27 januari 2004 @ 11:21:44 #13
67677 furanku
pi_16620614
Ondanks dat de Samurai Pizza Cats ook wel afstammen van anime, ben ik toch echt gaan interesseren in het gebeuren toen ik voor het eerst pokemon op tv zag. Ik zat dan wel in havo 3, maar moet zegen dat ik het wel erg leuk vond (had merendeel te maken met mijn hobby vroeger, beestjes ) Via het internet leerde ik al gauw wat anime inhield en dat dit net zo uitgebreid was als de filmindustrie. Dus af en toe wat afleveringen downloaden om te kijken en ik begon het echt leuk te vinden, en ging me er dan ook behoorlijk voor inzetten om wat afleveringen te krijgen.

Nu een paar jaar later en een paar series verder ben ik anime gewoon gaan waarderen. Veel series / films bevatten zon goed verhaal die dan ook nog zo subliem zijn uitgewerkt en dat vind ik top. Vele series zijn of 13 afleveringen, 26 en enkele gaan een lange tijd mee.. Ook een voordeel van anime dus, je bent niet gebonden aan seizoenen (naja, bij de meeste series in ieder geval niet).

Mwoah.. niet zoveel dan voorheen, maar ik heb wel behoorlijke kennis opgedaan en geleerd niet te kijken naar het uiterlijk van een show, zoals ik voorheen nog wel eens deed.

Nope, ik doe niet aan cosplay, of importeren, ik ben gewoon een reguliere kijker, net als iemand die elke werkdag met spanning zit te wachten op de nieuwe seinfeld (herhaling) ofzo.. ik kijk wel een paar keer in de week een show of film, maar goed, dat doe ik ook met films, een lifestyle, neh.

dinsdag 27 januari 2004 @ 14:44:08 #14
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16626242
quote:
Op maandag 26 januari 2004 23:53 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Maar niet zo geflipt als de TS zou willen, vrees ik.

'k ga niet naar conventies, 'k koop niet blind alle animé-DVD's en manga-albums die ik tegenkom, 'k importeer geen spullen uit Japan.

'k verzamel wat ik makkelijk over het internet kan krijgen, kijk het en geniet ervan.

haha jij snapt waar ik naartoe wilt ik zoek dus een echte die-hard verzamelaar
maar toch heel erg bedankt voor je reactie en jij ook furanku
  dinsdag 27 januari 2004 @ 14:57:09 #15
67677 furanku
pi_16626707
Dan zou je ff moeten informeren bij http://www.sdvanime.com het forum dus. Je zult dan vast wel bekend raken met het fenomeen "mr dummy"
  dinsdag 27 januari 2004 @ 15:07:08 #16
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_16627043
THNX :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')