quote:Maar waarom is het niet goedgekeurd dan?
Op zondag 25 januari 2004 17:02 schreef Toeps het volgende:
Stevia.
Het is alleen te koop met een stickertje "voor uitwendig gebruik", omdat hetin NL nog niet is goedgekeurd. In Japan en de VS wel trouwens.
quote:Hoofdzakelijk omdat de suikerlobby het niet toestaat..Het is een onschadelijk natuurlijk product, maar omdat je er minder afhankelijk van wordt dan van gewone suiker zien de suikerfabrikanten er niets in. Dan wordt er namelijk minder op verdiend.
Op zondag 25 januari 2004 17:04 schreef TheDon18 het volgende:[..]
Maar waarom is het niet goedgekeurd dan?
meer info over stevia:
http://www.stevia.net/
quote:Ik heb me er inmiddels wat meer in verdiept, en het klinkt inderdaad goed, die Stevia... ga het gelijk bestellen.. bedankt voor de tip
Op zondag 25 januari 2004 17:11 schreef lemon8 het volgende:[..]
Hoofdzakelijk omdat de suikerlobby het niet toestaat..Het is een onschadelijk natuurlijk product, maar omdat je er minder afhankelijk van wordt dan van gewone suiker zien de suikerfabrikanten er niets in. Dan wordt er namelijk minder op verdiend.
meer info over stevia:
http://www.stevia.net/
PS: Gebruik je het zelf ook?
Ook de meeste suikervrije limonades zijn gezoet met aspartaam, maar van slimpie volgens mij en van diaran (staat bij de cereal/zonnatura afdeling vaak) heb je limo die gezoet is met volgens mij sacharrine..sowieso geen aspartaam.
Succcessss
quote:Bedankt voor de info
Op maandag 26 januari 2004 16:31 schreef nein het volgende:
Ik kon stevia bij de reformzaak bestellen, moet je er even naar vragen, dan nog is t best prijzig (weet prijs zo niet uit t hoofd), maar tis wel goedkoper dan via website bestellen volgens mij. Dus ik zou zeggen: ga op zoek naar een reformzaak ofzoiets in de buurt, die kunnen je vaak wel verder helpen.
ik proef t eerlijk gezegd niet, in elk geval niet met mijn zoetjes. Ik heb blauwe, gezoet met sacharrine. Misschien is er een verschil in smaak tussen aspartaam en sacharrine? Ik weet wel dat aspartaam iets fruitiger is, daarom wordt t ook vaak in drankejs en limo's gebruikt.
Je proeft wel heel duidelijk een bitter nasmaakje met stevia, maar dat is moeilijk te krijgen.
Maar nu vroeg ik me af, op het etiket staat ''Inhoudt: 90% Stevia-extract, 10% Alcohol''
En verder: '' voor uitwendig gebruik
''
''Bewaar: -Een geopende flacon in de koelkast.
-Buiten bereik van kinderen. ''
Dat het ''voor uitwendig gebruik'' zou zijn daar was ik op bedacht, maar ''buiten bereik van kinderen'' klinkt wel link
Heb ik 100% zeker de juiste Stevia, en kan ik heb dus gewoon door m'n thee blijven doen?
nb: in pure vorm is de smaak te vergelijken met de smaak van vloeibare Prozac (Fluoxetinehydrochloride). een beetje ''zoet-zuur''...
[Dit bericht is gewijzigd door TheDon18 op 29-01-2004 14:56]
quote:Ik ken het spul niet, maar waarschijnlijk is het schadelijk als je de hele inhoud in een keer achterover slaat
Op donderdag 29 januari 2004 14:50 schreef TheDon18 het volgende:
Ok, ik heb m'n bestelde Stevia-extract inmiddels binnen... heb het al 3 keer door m'n thee gebruikt... 't is even wennen, omdat je thee er niet zo'n expliciet zoete smaak ervan krijgt als suiker...Maar nu vroeg ik me af, op het etiket staat ''Inhoudt: 90% Stevia-extract, 10% Alcohol''
En verder: ''
voor uitwendig gebruik
''
''Bewaar: -Een geopende flacon in de koelkast.
-Buiten bereik van kinderen. ''Dat het ''voor uitwendig gebruik'' zou zijn daar was ik op bedacht, maar ''buiten bereik van kinderen'' klinkt wel link
Heb ik 100% zeker de juiste Stevia, en kan ik heb dus gewoon door m'n thee blijven doen?
Zoals teveel kauwgum een laxerend effect kan hebben zal dit ook wel niet een best effect hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |