quote:Belgie staat hoger dan Nederland? Onbegrijpelijk vind ik. Als je ziet hoe de meeste huizen en wegen er daar uitzien, zou je denken dat zoiets toch wel grote minpunten scoort.
VN: Noorwegen is het beste land om in te wonenUitgegeven: 5-7-2001 14:36
Laatst gewijzigd: 5-7-2001 14:37OSLO - Noorwegen is het beste land om in te wonen. De levensverwachting, het onderwijs en het bruto binnenlands product zijn daar beter dan waar ook ter wereld. Op een lijst die de Verenigde Naties hebben opgesteld staat Nederland op de achtste plaats.
De landen die in de toptien van de VN-lijst staan, ontlopen elkaar overigens nauwelijks. Achter Noorwegen met 939 punten staan Australië, Canada en Zweden met ieder 936 punten. Dat heeft de Noorse pers donderdag gemeld. Het VN-rapport komt volgende week officieel uit.
Nederland behaalde een score van 931 punten en staat daarmee vlak achter België, de Verengide Staten en IJsland. Japan staat op de negende plaats en Finland tiende. Frankrijk, Groot-Brittannië, Duitsland en Italië kwamen achtereenvolgens uit op plaats 13, 14, 17 en 20. Onderaan staat het Afrikaanse Sierra Leone met 258 punten, aldus de VN.
quote:Alsof je zo gelukkig wordt van de supersaaie Vinex-wijken in Nederland.
Op donderdag 05 juli 2001 15:57 schreef Tokus het volgende:
van nu.nl:
[..]Belgie staat hoger dan Nederland? Onbegrijpelijk vind ik. Als je ziet hoe de meeste huizen en wegen er daar uitzien, zou je denken dat zoiets toch wel grote minpunten scoort.
quote:Mja maar hier hebben we tenminste asfalt
Op donderdag 05 juli 2001 16:06 schreef Halinalle het volgende:[..]
Alsof je zo gelukkig wordt van de supersaaie Vinex-wijken in Nederland.
Noorwegen is een land met een extreem hoge levensstandaard en voor buitenlanders (daar bedoel ik óók Nederlanders mee!) nogal onbetaalbaar. (Zie benzine/diesel voor 3,50 etc., Alcohol,bier,tabak e.d. voor 4x zo veels als hier).
Gelukkig woon ik binnen nu en 5 jaar in een land dat op nummer 2 staat van de lijst en wel het buurland van Noorwegen Heeft nix te maken met het feit dat het hoog in de lijst staat maar ik voel me er meer thuis dan in Nederland.
[Dit bericht is gewijzigd door -ScuL- op 05-07-2001 16:17]
Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat dat in Belgie allemaal beter is dan hier.
quote:Als je Wallonië zou afhakken van België en alleen het BNP van Vlaanderen bekijkt dan is het een van de meest welvarende landen van Europa. Probleem is alleen dat die gigantische verloedering van Franstalig België het totaal ontzettend naar beneden trekt. Maar dan nog is het moeilijk te begrijpen dat ze economisch gezonder zijn dan Nederland terwijl je het er op straat niet van af ziet!
Op donderdag 05 juli 2001 16:16 schreef Edge het volgende:
Het gaat niet alleen om slechte wegen en ongezellige vinex locaties, het gaat ook om Bruto Binnenlands Product (hoe goed kan dat zijn in het failliete belgie?) de levensverwachting (?) en het Onderwijs (???).Ik kan me gewoon echt niet voorstellen dat dat in Belgie allemaal beter is dan hier.
quote:Hey, jij bent echt wel grappig.
Op donderdag 05 juli 2001 16:16 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Zie je wel die lijst roept niets dan ongenoegen op.
quote:Precies, dat bedoel ik dus. Met alle respect voor onze zuiderburen, maar laatst was ik in zo'n grensdorpje achter eindhoven. Neem de verkeerde afslag en verbaas me direct over de lantaarnpalen uit 1950 en en wegdek van lang daarvoor.
Op donderdag 05 juli 2001 16:21 schreef -ScuL- het volgende:[..]
Als je Wallonië zou afhakken van België en alleen het BNP van Vlaanderen bekijkt dan is het een van de meest welvarende landen van Europa. Probleem is alleen dat die gigantische verloedering van Franstalig België het totaal ontzettend naar beneden trekt. Maar dan nog is het moeilijk te begrijpen dat ze economisch gezonder zijn dan Nederland terwijl je het er op straat niet van af ziet!
quote:Ik vermoed dat ze veel verwachten van het sociaal stelsel. In Scandinavië is dat heel erg goed (kinderopvang, ziekteregelingen e.d.). In Nederland ook wel, maar in de V.S. weer totaal niet. Ik vraag me dus ook af hoe ze het getal in godsnaam bepalen
Op donderdag 05 juli 2001 16:31 schreef speknek het volgende:
Misschien is belastingdruk ook een graadmeter. Het zou de hoge positie van de VS wel verklaren (maar weer niet van Scandinavie), of migratiestromen. Omdat er zoveel mensen van Nederland naar Belgie migreren zou het in Belgie beter zijn?
quote:Klopt Noorwegen heeft grotendeels een zeeklimaat. Daarom wil ik ook naar het buurland
Op donderdag 05 juli 2001 18:29 schreef HiZ het volgende:
Moet je wel een Noor zijn en van veel regen houden. Voor alle anderen is dat land een heel stuk minder aangenaam.
Doe er je voordeel mee...
quote:Noorwegen heeft een enorm hoog gehalte extreem-rechts stemmers (dat was althans enkele jaren geleden zo). dat terwijl ze in verhouding inderdaad heel welvarend zijn en veel ruimte hebben.
Op donderdag 05 juli 2001 16:31 schreef speknek het volgende:
of migratiestromen.
fijn om tussen te wonen!
quote:Huh ?
Op donderdag 05 juli 2001 15:57 schreef Tokus het volgende:[..]
Als je ziet hoe de meeste huizen ... er daar uitzien, zou je denken dat zoiets toch wel grote minpunten scoort.
De figuur daarin zei dat Brussel de hoofdstad van Europa was. Is helemaal niet waar, vooralsnog heeft Europa geen hoofdstad en zitten de EU instellingen verdeeld over een hele massa Europese steden. Zelfs het parlement zit niet alleen in Brussel, maar ook in Straatsburg en Luxemburg. Het enige wat er exclusief in Brussel zit is de Commissie, en dat is geen regering van Europa maar meer een college van secretarissen generaal van ministeries.
quote:Als je het zelf zegt,zal het wel zo zijn zeker ?
Op dinsdag 10 juli 2001 23:21 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou gek ?
quote:Klopt, maar vanwege dubbeltopic: deze liep al, heb ik die ander gesloten.
Op dinsdag 10 juli 2001 23:21 schreef HiZ het volgende:
Ben ik nou gek of was er net nog een topic over België dat ook op die lijst gebaseerd was?
quote:Zeggen de woorden "oud, grauw, grijz, vies en verrot" je wat?
Op dinsdag 10 juli 2001 22:40 schreef helaba het volgende:[..]
Huh ?
Wat is er mis met onze huizen
Snap ik ff niet.
Belgie...waar de huizen nog allen enkelglas, geen CV en houten kozijnen hebben
En verf schijnt nogal duur te zijn daaro
quote:Hoeveel eeuwen is het precies geleden dat jij nog in België bent geweest
Op dinsdag 10 juli 2001 23:33 schreef X-Ray het volgende:[..]
Belgie...waar de huizen nog allen enkelglas, geen CV en houten kozijnen hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |