quote:bron: http://teletekst.nos.nl/tekst/123-01.html
WASHINGTON De regering-Bush wil het
defensiebudget verhogen met 7 procent,
meldt het Pentagon.De begroting van het
ministerie van Defensie voor 2005 komt
uit op $ 401,7 miljard.De verhoging is
de eerste stap in een vijfjarenplan.In
2009 zou $ 487,7 miljard uitgetrokken
moeten worden voor het Pentagon.
De extra $ 26 miljard voor volgend jaar
gaat naar "verbetering van de geheime
diensten" en het trainen en paraat
houden van het Amerikaanse leger.
De defensiebegroting is onderdeel van
de totale begroting van $ 2,3 biljoen
die president Bush op 2 februari zal
voorleggen aan het Congres.
Kijk , ik ben het op een aantal terreinen niet eens met Bush, maar hier kan Nederland toch wel een voorbeeld aan het Amerikaanse beleid nemen. De stabiliteit en veiligheid van een land staat of valt met een groot, sterk en goedgetraind leger en dat ziet Bush goed. Goed plan dus..
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 24-01-2004 10:47]
quote:Idd, hoe eerder de VS failliet is, hoe beter
Op zaterdag 24 januari 2004 10:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Kijk , ik ben het op een aantal terreinen niet eens met Bush, maar hier kan Nederland toch wel een voorbeeld aan het Amerikaanse beleid nemen. De stabiliteit en veiligheid van een land staat of valt met een groot, sterk en goedgetraind leger en dat ziet Bush goed. Goed plan dus..
Stom land. Bah.
Natuurlijk is een leger belangrijk, zeker voor de VS, maar om er nog meer in te blijven steken dan nu al gebeurd....
quote:En waarom?
Op zaterdag 24 januari 2004 10:46 schreef Miwe het volgende:[..]
Idd, hoe eerder de VS failliet is, hoe beter
quote:Omdat de rest van de wereld (in de vorm van het IMF) dan eens de VS mag gaan beinvloeden ipv andersom.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:48 schreef evil_cupido het volgende:[..]
En waarom?
quote:dan nog is het defensie budget nog geen 6% van het bnp... (overigens wel een stuk meer dan Nederland waar het defensiebudget nog geen 2% is..
Op zaterdag 24 januari 2004 10:47 schreef Vision het volgende:
je kan ook te ver gaan. Het lijkt erop of Bush geld aan 't storten is in een bodemloze put.Natuurlijk is een leger belangrijk, zeker voor de VS, maar om er nog meer in te blijven steken dan nu al gebeurd....
quote:Ja als de VS failliet gaat beinvloed dat idd alleen de VS negatief
Op zaterdag 24 januari 2004 10:49 schreef Miwe het volgende:[..]
Omdat de rest van de wereld (in de vorm van het IMF) dan eens de VS mag gaan beinvloeden ipv andersom.
quote:Je moet er wat voor over hebben, he.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:52 schreef evil_cupido het volgende:[..]
Ja als de VS failliet gaat beinvloed dat idd alleen de VS negatief
quote:idd. Ach, weer een behoorlijke bekrompen mening van bepaalde mensen.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:52 schreef evil_cupido het volgende:[..]
Ja als de VS failliet gaat beinvloed dat idd alleen de VS negatief
Op dit moment is Bush behoorlijk door het lint aan het gaan. Maar het is goed voor Ëuropa dat de Amerikanen een sterk leger hebben. De rest van de wereld heeft dit nl. niet. En je ziet dat terug in bijv. Kosovo. De achtertuin van de Europeanen en zelf konden ze het niet oplossen. Verschrikkelijk toch. Als de Amerikanen wegvallen dan staan al dictoriale landen klaar om hele gekke dingen te doen. In het Midden-Oosten zal Iran overheersen, Israel de zee in worden geveegd. Noem maar op!
quote:Ja, hoewel ik vind dat bijvoorbeeld de Irak oorlog nooit op deze manier had moeten beginnen, is de VS wel het enige land dat zulke operaties kan uitvoeren, het wordt tijd dat wij als europa het creëren van een veilige wereld serieus nemen en in samenspraak met de VS een evenzogroot inzetbare defensiemacht opzetten , dan dwing je ook de VS tot een minder solitair beleid en meer samenwerking.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:54 schreef Nimitz het volgende:[..]
idd. Ach, weer een behoorlijke bekrompen mening van bepaalde mensen.
Op dit moment is Bush behoorlijk door het lint aan het gaan. Maar het is goed voor Ëuropa dat de Amerikanen een sterk leger hebben. De rest van de wereld heeft dit nl. niet. En je ziet dat terug in bijv. Kosovo. De achtertuin van de Europeanen en zelf konden ze het niet oplossen. Verschrikkelijk toch. Als de Amerikanen wegvallen dan staan al dictoriale landen klaar om hele gekke dingen te doen. In het Midden-Oosten zal Iran overheersen, Israel de zee in worden geveegd. Noem maar op!
quote:Hoe willen ze dat doen dan? Je zegt net zelf:
Op zaterdag 24 januari 2004 10:54 schreef Nimitz het volgende:[..]
idd. Ach, weer een behoorlijke bekrompen mening van bepaalde mensen.
quote:
De rest van de wereld heeft dit nl. niet.
quote:Aan dit soort uitspraken zie je al hoe intelligent de gemiddelde VS -basher is. Niet intelligenter als Bush in ieder geval, en die kan zich er tenminste nog op beroepen twee moorddadige regimes uit het zadel geknikkerd te hebben.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:47 schreef VrolijkeJofel het volgende:
Ja, ja nouja. Ik weet wel waar ik liever woon. Hier dus. Als ze nou dat geld gebruikten om een wapenwet mee te schrijven, zouden er jaarlijks niet zo veel moorden zijn.Stom land. Bah.
Weet jij wel hoe belachlijk veel dat is.... het is zo'n onwijze onzin wat die gast doet. het is een malloot.....
Met zijn starwars defens system..... ga toch heen man.
Als hij dat geld nu eens in de zorg en scholen ging storten.... 80% is daar niet verzekerd.... Die vent moet eens naar zijn eigen land kijken en zien hoe slecht het daar is...
Voor dat geld kan je met gemaak de hele wereld voorzien van eten....
Hij heeft zo'n sterk leger dat hij de wereld meerde malen kan vernietigen....
quote:Hehe, scherp. Wat ik zei en bedoelde is dat er geen andere landen zijn om dictoriale landen in toom te houden. China is aan het morren bij Taiwan, de USA stuurt de 7e vloot er naar toe met oa het vliegdekschip. China is niet in staat om tegen de 7e vloot op te boksen en klaar.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:59 schreef kLowJow het volgende:[..]
Hoe willen ze dat doen dan? Je zegt net zelf:
[..]
Voor andere landen geld dit ook (iran etc.). Het probleem is dat vroeger door de Amerikanen diplomatie door militaire macht werd bedreven. Dat betekend praten praten praten met als dreiging militair optreden. Dit werkte zeer effectief als andere landen meewerkten.
Wat je zag in Irak --> praten praten praten dreigen met militaire macht, maar de Europeanen wilde niet opnemen dat er aangevallen kon worden. Saddam hoefde dus weinig te vrezen. Dat de Amerikanen toch hebben aangevallen is eigenlijk uitvoeren waarmee je dreigde. De europeanen hebben hier dus een kleine slechte rol in. Maar ik vermoed dat de diplomaten in Washington met hun handen in het haar zitten omdat de regering bush minder praat maar meer schiet.
quote:http://news.independent.co.uk/world/americas/story.jsp?story=482947
40%: Percentage of the world's military spending for which the US is responsible
quote:van die 80% heb je vast geen bron he?
Op zaterdag 24 januari 2004 11:07 schreef appelsientje het volgende:
€ 401.7 Miljard aan het leger!!!Weet jij wel hoe belachlijk veel dat is.... het is zo'n onwijze onzin wat die gast doet. het is een malloot.....
Met zijn starwars defens system..... ga toch heen man.
Als hij dat geld nu eens in de zorg en scholen ging storten.... 80% is daar niet verzekerd.... Die vent moet eens naar zijn eigen land kijken en zien hoe slecht het daar is...
Voor dat geld kan je met gemaak de hele wereld voorzien van eten....
Hij heeft zo'n sterk leger dat hij de wereld meerde malen kan vernietigen....
Wat zeurt iedereen nou mensen, okay deze verhoging komt er toch niet want Bush wordt geen president meer. En met betrekking tot het grote amerikaanse defensie budget, vergeet niet dat dit HEEL veel werk gelegenheid schept. Wij noemen dat in nederland melkert banen in de VS heet dat gewoon defensie. Ik heb een paar vrienden die zitten bij de national guard (deel van het leger) en wat ik zo hoor heeft dat meer weg van een scoutinggroep dan van een strijdjkracht. Zo zijn ze afgelopen zomer naar alaska gemoeten om te helpen bij het aanleggen van een weg. Maar het stelt ze wel in staat lekker te leven tijdens hun studie.
quote:ojawel hoor
Op zaterdag 24 januari 2004 11:36 schreef Quintony het volgende:[..]
van die 80% heb je vast geen bron he?
quote:Wat is Bush toch een sukkel, ik denk dat ze dat geld wel beter kunnen gebruiken.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:45 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
bron: http://teletekst.nos.nl/tekst/123-01.html
quote:Neehoor, dan ijl je want dat heeft hij nooit geschreven.
Op zaterdag 24 januari 2004 12:09 schreef appelsientje het volgende:ojawel hoor
Ken jij de schrijver Michael Moore??
Daar heb ik het van....
quote:Heb je het nu over de jsf orders die we al in grote getale krijgen.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:47 schreef BAZZA het volgende:
En een groot deel daarvan gaat naar R&D waar ook de Nederlanders weer van profiteren in allerlei aanverwante leuke dingen
R&D zal nooit en te nimmer buiten de vs gaan plaats vinden, alleen maar omdat ze niet willen dat de technologie bij andere naties terecht komt.
Maar gelukkig kunnen onze hoogovens heel hoogwaardige staalsoorten produceren welke ze wel in amerikaans wapenttuig willen verwerken.
quote:Ja dat fabeltje kennen we nou wel. Mag je me trouwens eens uitleggen hoe het komt dat de Sovjet Unie eind jaren 80 bijna failliet was.
Op zaterdag 24 januari 2004 11:47 schreef BAZZA het volgende:
En een groot deel daarvan gaat naar R&D waar ook de Nederlanders weer van profiteren in allerlei aanverwante leuke dingen
quote:Nou ik doelde meer op technieken waar jij bv nu ook gebruik van maakt
Op zaterdag 24 januari 2004 12:38 schreef Basp1 het volgende:
Heb je het nu over de jsf orders die we al in grote getale krijgen.R&D zal nooit en te nimmer buiten de vs gaan plaats vinden, alleen maar omdat ze niet willen dat de technologie bij andere naties terecht komt.
Maar gelukkig kunnen onze hoogovens heel hoogwaardige staalsoorten produceren welke ze wel in amerikaans wapenttuig willen verwerken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |