Zo ja hoe gaat dat dan in zijn werk?
Ik weet niet of dit legaal is, maar ik wil alleen graag weten hoe zoiets in zijn werk gaat. En als je je telefoon een jaar hebt is het hartstikke legaal om zoiets zelf te doen ipv het aan te vragen
Anyway hier hebben ze het daar over... http://www.howardforums.com/archive/topic/272152-1.html
quote:goh, dat is nieuw voor mij. ik heb mobieltjes altijd gratis mogen unlocken hoor. gewoon brief schrijven naar de provider met je info, en je krijgt de code thuis gestuurd.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:00 schreef MALLENS het volgende:
nee, als je mobiel een jaar oud is doet je provider het voor je tegen betaling van een schandelijk hoog bedrag.
quote:da's een jaar later dan dat ik die van mij geunlocked heb...
Op vrijdag 23 januari 2004 16:02 schreef Inn0cent het volgende:[..]
goh, dat is nieuw voor mij. ik heb mobieltjes altijd gratis mogen unlocken hoor. gewoon brief schrijven naar de provider met je info, en je krijgt de code thuis gestuurd.
quote:idd, same here
goh, dat is nieuw voor mij. ik heb mobieltjes altijd gratis mogen unlocken hoor. gewoon brief schrijven naar de provider met je info, en je krijgt de code thuis gestuurd.
Maar met een datakabeltje moet je het dus zelf kunnen, oke.
Maar je moet zo'n code volgens mij ook handmatig kunnen invoeren aangezien je een unlock code thuisgestuurd krijgt, als je het via je provider aanvraagt. En daar staat meteen bij hoe je die code moet invoeren. Of zul je dan misschien nog steeds zo'n datakabel nodig hebben?
quote:nee, met die code heb je geen kabel nodig.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:05 schreef Phuturistixxx het volgende:
Na een jaar doen ze het gratis, wil je het binnen een jaar gedaan hebben kost het je 68 euro, heb ik net gelezen op de KNP site...Maar met een datakabeltje moet je het dus zelf kunnen, oke.
Maar je moet zo'n code volgens mij ook handmatig kunnen invoeren aangezien je een unlock code thuisgestuurd krijgt, als je het via je provider aanvraagt. En daar staat meteen bij hoe je die code moet invoeren. Of zul je dan misschien nog steeds zo'n datakabel nodig hebben?
quote:same here
quote:ja dat zal het zijn, ik heb 2 jaar in een gsmzaak gewerkt, elke provider deed na een jaar gratis unlocken..
Op vrijdag 23 januari 2004 16:04 schreef MALLENS het volgende:[..]
da's een jaar later dan dat ik die van mij geunlocked heb...
btw het door jou genoemde tarief is waarschijnlijk van provider el cheapo
misschien dat het nu verandert is ???
quote:er is nix illegaals aan het unlocken van je foon, dus ik zie niet in waarom dat niet besproken zou mogen worden...
Op vrijdag 23 januari 2004 16:09 schreef Verlegen_Jongen het volgende:
Verbaast me eigenlijk dat dit soort zaken hier op Fok! besproken mogen worden.
quote:Verbaast me eigenlijk dat een verlegen jongen DAT durft te zeggen.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:09 schreef Verlegen_Jongen het volgende:
Verbaast me eigenlijk dat dit soort zaken hier op Fok! besproken mogen worden.
quote:Precies, nix illegaals aan. Je hebt alleen geen garantie meer, en het verkopen als winkel van zelf ge-unlockte telefoons is natuurlijk uit den boze.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:11 schreef MALLENS het volgende:[..]
er is nix illegaals aan het unlocken van je foon, dus ik zie niet in waarom dat niet besproken zou mogen worden...
Maar het unlocken opzich is naar mijn idee niet illegaal; je moet toch zelf weten wat je met je telefoon doet?
[Dit bericht is gewijzigd door Inn0cent op 23-01-2004 16:13]
Als je bijvoorbeeld je bios flash, dan gaan alle instellingen verloren.
quote:je adresboek/telefoonnummers blijven gewoon bewaard.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:13 schreef damatrix het volgende:
Als je er een nieuwe firmware opgooit,
Blijven dan ook alle instellingen bewaart?Als je bijvoorbeeld je bios flash, dan gaan alle instellingen verloren.
quote:Nou daar zijn de meningen over verdeeld hoor.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:11 schreef MALLENS het volgende:[..]
er is nix illegaals aan het unlocken van je foon,
quote:daar zijn de meningen helemaal niet over verdeeld.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:22 schreef Verlegen_Jongen het volgende:[..]
Nou daar zijn de meningen over verdeeld hoor.
Tis natuurlijk "niet de bedoeling" dat je zelf, zonder toestemming van je provider, je foontje unlockt.
quote:Ik neem aan de adress/nummers die op je simkaart staan, dat die bewaard blijven.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:19 schreef MALLENS het volgende:[..]
je adresboek/telefoonnummers blijven gewoon bewaard.
quote:staan bij mij op de foon, en alle belmuziek ook. Blijven gewoon bewaard.
Op vrijdag 23 januari 2004 16:27 schreef damatrix het volgende:[..]
Ik neem aan de adress/nummers die op je simkaart staan, dat die bewaard blijven.
De nummers die in je telefoon staan opgeslagen, blijven die dan ook behouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |