abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16519331
Hebben jullie nog tips voor verjaardagshapjes?
En dan het liefst iets zo gezond mogelijk.
Ik zat te denken aan een spies. Met kaas en worst en tja wat nog meer?!
Een bakje cherrytomaatjes en komkommer lijkt me ook wel wat.
Meestal hebben we dan toastjes met brie en salade.
En borrelnootjes en chips, je kent het vast wel. Niet al te gezond!
Maar wel lekker.

Iemand nog andere tips?

pi_16519360
Maak een salade of spiesje met blokjes jong belegen kaas, witte druiven en walnoten
Doei.
pi_16519423
Klinkt alsof je al het lekkers al hebt...
Maare halve eieren met rookvlees eromheen gerold is ook errug lekker...
Of halve eieren met soort kerrie/mayo/gele dooier mix, in het gaatje waar die dooier zat..( ja lastig uit te leggen, moet je x gezien hebben..)

Loving Nohr
  vrijdag 23 januari 2004 @ 15:40:35 #4
82171 Happertje
hapklare brokken!
pi_16519467
hapjes hapjes?

hap hap! ik ben dolll op hapjes!

ontopic: gezonde hapjes zijn niet lekker
nog meer ontopic: plakje komkommer, schijfje radijs, zilveruitje, stukje augurk, allemaal op een stokje en klaar!

Hap Hap Hap
pi_16519519
Asperges in ham rollen ofzo? Toast met honderden keuzes uit beleg, spacecake, kaas/worst, bitterballen, gevulde eieren.
pi_16519533
Asperges
pi_16519572
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:42 schreef boyv het volgende:
, spacecake,.
pi_16519620
ik ben maandag jarig, en kan ook alle tips gebruiken.
die schaal met chips en toostjes met brie weten we nu inderdaad ook wel eens....
ik ben wel van plan om "gekke gerritjes" te gaan maken...sja vraag me niet waarom dat zo heet, maar zo noemde mijn vader ze vroeger..
het zijn kleine state prikkertjes met blokje kaas, schijfje augurk, stukje worst (in mijn geval vegetarische worst) en als laatst een zilveruitje, altijd een groot succes en ook best wel gezond toch?
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 15:52:12 #9
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16519836
Voor mijn verjaardag gemaakt:

Tortillachips met:
- Guacamole
- Salsa Mexicana
- Mango salsa
(is allemaal vrij eenvoudig zelf te maken)

Dan: Stokbrood met een paar lekkere kaasjes en twee soorten zelfgemaakte tapenade (één met feta en één met zongedroogde tomaatjes en ansjovis). Mozarella gemarineerd in citroen-creme fraiche.

Tenslotte nog:
Gemarineerde olijven, Spaanse kipstukjes in sherry met aïoli en spiesjes met gemarineerde mosselen en chorizo...

Iedereen vond het erg geslaagd en het was leuk om te maken!

Als je wat lekkers ziet plaats ik het recept wel!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_16520001
pittige gehakt balletjes, en meloen met daarom opgerold rauwe ham.
we maken met een verjaardag altijd een hele grote pan met sate en stokbrood kunnen ze zelf op scheppen het vult goed en is weer eens wat anders dan altijd die zak chips
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
pi_16520073
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:52 schreef Hik het volgende:
Voor mijn verjaardag gemaakt:

Tortillachips met:
- Guacamole
- Salsa Mexicana
- Mango salsa
(is allemaal vrij eenvoudig zelf te maken)

Dan: Stokbrood met een paar lekkere kaasjes en twee soorten zelfgemaakte tapenade (één met feta en één met zongedroogde tomaatjes en ansjovis). Mozarella gemarineerd in citroen-creme fraiche.

Tenslotte nog:
Gemarineerde olijven, Spaanse kipstukjes in sherry met aïoli en spiesjes met gemarineerde mosselen en chorizo...

Iedereen vond het erg geslaagd en het was leuk om te maken!

Als je wat lekkers ziet plaats ik het recept wel!

doet u mij dat recept van de tapenades en salsa maar
Ik kna 300 woodren pre mniuut tpynen.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 16:09:52 #12
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16520388
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:59 schreef Que-Pasa het volgende:
doet u mij dat recept van de tapenades en salsa maar
Je moet weten dat ik me nooit echt aan hoeveelheden houd... ik doe altijd maar wat! Dus succes daarmee!

Tapenade 1:
Zwarte olijven, kappertjes, gedroogde tomaten (geweld en wel), ansjovis (blikje), olijfolie, versgemalen peper, citroenschil, citroensap... Staafmixer!!!

Tapenade 2:
Groene olijven, kappertjes, feta, zout, versgemalen peper, olijfolie, tijm
Staafmixer!!!

Salsa Mexicana:
Vleestomaten in hele kleine stukjes hakken. Mengen met fijngesneden rode ui, verse koriander (blad), spaanse peper, flink wat zout en limoensap. Voor kleur en structuur doe ik er vaak nog een blikje tomatenpuree doorheen...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 23 januari 2004 @ 16:12:54 #13
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16520500
Mangosalsa
Verse, rijpe mango, in hele kleine blokjes
Mengen met gesnipperde rode ui, spaanse peper, zout, olijfolie, limoensap en verse munt
pi_16520627
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:36 schreef Ingrid19 het volgende:

En dan het liefst iets zo gezond mogelijk.
Iemand nog andere tips?

Margere kwark, zakje california Edel-prei soep.
Samen mengen, naar smaak.
Rauw: Wortels, radijs, bloemkool, komkommer en wat je nog meer gezond en lekker vindt.

Lekker dippen. En gezond en voor de lijn...

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Plakjes ham, en plakjes zalm.
Monchou en ui.
Uitje fijn hakken, bij monchou gooien.
Prutje in de plakjes doen, oprollen.
Bieslook (verse) In kleine stukjes knippen.
Uiteinde van rolletjes in bieslook dopen, staat leuk en is lekker!

Veel plezier met de verjaardag!

Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_16520657
Ik heb al wat lekkers voorbij zien komen!
Ik was vergeten te zeggen dat er mensen komen die een notenallergie hebben.
En dat de meesten geen vis en feta lusten. Ik ook niet.
Maar een gevuld ei is ook lekker. Ik heb geloof ik ergens nog een receptje van gevuld ei met avocado en rode ui
pi_16520991
Wraps!

een paar wraps (eerst even verwarmen als dat op de vapakking staat)besmeren met verse roomkaas, daarover heen een plakje zalm of rauwe ham, beetje kruiden er over heen (bieslook of zo) en dan oprollen en in alluminiumfolie doen. Uurtje of zo in de koelkast en daarna kun je ze makkelijk in stukjes snijden.

vrijdag 23 januari 2004 @ 16:34:37 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16521235
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:17 schreef Ingrid19 het volgende:
En dat de meesten geen vis en feta lusten. Ik ook niet.
Hoe oud ben je nou....

Anyway: dan laat je de ansjovis weg (al proef je die nauwelijks)...beetje experimenteren hoor!

vrijdag 23 januari 2004 @ 16:45:21 #18
34400 PietF
Captain Obvious
pi_16521617
wij (mijn ouders + zusje +ik) houden van olijven, dus we hebben een keer bakjes olijven van verschillende smaken en met verschillende olie/kruiden gehad. Erg lekker, kan ik je zeggen (als je er van houd, dan) maar niet zo in de supermarkt te koop d8 ik.
Volgens mij kwam het spul van de markt, maar dat weet ik niet 100% zeker meer.

verder: toastjes met van alles-en nogwat (ik roep maar eens een 'kip-kerrie salade' en een 'filet-americain')
tortilla chips met dipsaus, chips, opgerolde ham met iets er tussen (augurk oid)
Chinese/japanse mix (schijnt vrij gezond te zijn) en nog 100 000 ander soortige zoutjes

Een simpel prikkertje met kaas of vlees wil ook vaak wel in de smaak vallen. Combineren kan ook, blokje kaas met een zilveruitje, of mini-augurkje, noem maar op.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
  vrijdag 23 januari 2004 @ 16:53:36 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_16521921
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:45 schreef PietF het volgende:
wij (mijn ouders + zusje +ik) houden van olijven, dus we hebben een keer bakjes olijven van verschillende smaken en met verschillende olie/kruiden gehad.
Gemarineerde olijven
Lekkere stevige olijven een paar uurtjes laten marineren in een mengsel van: olijfolie, wijnazijn, knoflook, tijm, zout, koriander(zaad) en zo'n chili-tje (piri piri) (die laatste twee lekker samen in de vijzel)
pi_16522052
bruchetta oid van de oil&vinegar, kun je op verschillende manieren eten. op een stokbroodje, kaas erop en de oven in, maar ook met een soort ministengels die je daar ook kan kopen

verder is fruit als stukjes verse ananas, zoete sinaasappels oid altijd lekker.

een hartige taart met ei spek champignons etc bakken is bij ons ook altijd een succes, of tosti hawaii uit de oven. witte boterham, plakje ham, plakje kaas, plakje ananas erop, de oven in en eten maar :-)

vrijdag 23 januari 2004 @ 16:59:44 #21
34400 PietF
Captain Obvious
pi_16522157
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:53 schreef Hik het volgende:

[..]

Gemarineerde olijven
Lekkere stevige olijven een paar uurtjes laten marineren in een mengsel van: olijfolie, wijnazijn, knoflook, tijm, zout, koriander(zaad) en zo'n chili-tje (piri piri) (die laatste twee lekker samen in de vijzel)

*onthoudt*
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." -A. Einstein
"once again, you save the day captain obvious! without your obviousness the world would suck." (bash.org)
pi_16522164
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:45 schreef Que-Pasa het volgende:
het zijn kleine state prikkertjes met blokje kaas, schijfje augurk, stukje worst (in mijn geval vegetarische worst) en als laatst een zilveruitje, altijd een groot succes en ook best wel gezond toch?
Ah dat doet het altijd leuk in groep 1 t/m 3..
"Nee ik lust alleen de kaas, mag ik jouw augurk?" etc etc.
pi_16522907
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:34 schreef Hik het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nou....

Anyway: dan laat je de ansjovis weg (al proef je die nauwelijks)...beetje experimenteren hoor!

Wat heeft dat met leeftijd te maken
pi_16523330
hoe ouder je wordt, hoe meer je (leert) eten
  vrijdag 23 januari 2004 @ 20:55:01 #25
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_16528718
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:39 schreef back2earth het volgende:
Of halve eieren met soort kerrie/mayo/gele dooier mix, in het gaatje waar die dooier zat..( ja lastig uit te leggen, moet je x gezien hebben..)
Oh die zijn echt goddelijk.
The Most Incredible, Baby
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')