Iemand nog andere tips?
hap hap! ik ben dolll op hapjes!
ontopic: gezonde hapjes zijn niet lekker
nog meer ontopic: plakje komkommer, schijfje radijs, zilveruitje, stukje augurk, allemaal op een stokje en klaar!
Tortillachips met:
- Guacamole
- Salsa Mexicana
- Mango salsa
(is allemaal vrij eenvoudig zelf te maken)
Dan: Stokbrood met een paar lekkere kaasjes en twee soorten zelfgemaakte tapenade (één met feta en één met zongedroogde tomaatjes en ansjovis). Mozarella gemarineerd in citroen-creme fraiche.
Tenslotte nog:
Gemarineerde olijven, Spaanse kipstukjes in sherry met aïoli en spiesjes met gemarineerde mosselen en chorizo...
Iedereen vond het erg geslaagd en het was leuk om te maken!
Als je wat lekkers ziet plaats ik het recept wel!
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 15:52 schreef Hik het volgende:
Voor mijn verjaardag gemaakt:Tortillachips met:
- Guacamole
- Salsa Mexicana
- Mango salsa
(is allemaal vrij eenvoudig zelf te maken)Dan: Stokbrood met een paar lekkere kaasjes en twee soorten zelfgemaakte tapenade (één met feta en één met zongedroogde tomaatjes en ansjovis). Mozarella gemarineerd in citroen-creme fraiche.
Tenslotte nog:
Gemarineerde olijven, Spaanse kipstukjes in sherry met aïoli en spiesjes met gemarineerde mosselen en chorizo...Iedereen vond het erg geslaagd en het was leuk om te maken!
Als je wat lekkers ziet plaats ik het recept wel!
quote:Je moet weten dat ik me nooit echt aan hoeveelheden houd... ik doe altijd maar wat! Dus succes daarmee!
Op vrijdag 23 januari 2004 15:59 schreef Que-Pasa het volgende:doet u mij dat recept van de tapenades en salsa maar
Tapenade 1:
Zwarte olijven, kappertjes, gedroogde tomaten (geweld en wel), ansjovis (blikje), olijfolie, versgemalen peper, citroenschil, citroensap... Staafmixer!!!
Tapenade 2:
Groene olijven, kappertjes, feta, zout, versgemalen peper, olijfolie, tijm
Staafmixer!!!
Salsa Mexicana:
Vleestomaten in hele kleine stukjes hakken. Mengen met fijngesneden rode ui, verse koriander (blad), spaanse peper, flink wat zout en limoensap. Voor kleur en structuur doe ik er vaak nog een blikje tomatenpuree doorheen...
quote:Margere kwark, zakje california Edel-prei soep.
Op vrijdag 23 januari 2004 15:36 schreef Ingrid19 het volgende:En dan het liefst iets zo gezond mogelijk.
Iemand nog andere tips?
Lekker dippen. En gezond en voor de lijn...
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Plakjes ham, en plakjes zalm.
Monchou en ui.
Uitje fijn hakken, bij monchou gooien.
Prutje in de plakjes doen, oprollen.
Bieslook (verse) In kleine stukjes knippen.
Uiteinde van rolletjes in bieslook dopen, staat leuk en is lekker!
Veel plezier met de verjaardag!
een paar wraps (eerst even verwarmen als dat op de vapakking staat)besmeren met verse roomkaas, daarover heen een plakje zalm of rauwe ham, beetje kruiden er over heen (bieslook of zo) en dan oprollen en in alluminiumfolie doen. Uurtje of zo in de koelkast en daarna kun je ze makkelijk in stukjes snijden.
quote:
Op vrijdag 23 januari 2004 16:17 schreef Ingrid19 het volgende:
En dat de meesten geen vis en feta lusten. Ik ook niet.
Anyway: dan laat je de ansjovis weg (al proef je die nauwelijks)...beetje experimenteren hoor!
verder: toastjes met van alles-en nogwat (ik roep maar eens een 'kip-kerrie salade' en een 'filet-americain')
tortilla chips met dipsaus, chips, opgerolde ham met iets er tussen (augurk oid)
Chinese/japanse mix (schijnt vrij gezond te zijn) en nog 100 000 ander soortige zoutjes
Een simpel prikkertje met kaas of vlees wil ook vaak wel in de smaak vallen. Combineren kan ook, blokje kaas met een zilveruitje, of mini-augurkje, noem maar op.
quote:Gemarineerde olijven
Op vrijdag 23 januari 2004 16:45 schreef PietF het volgende:
wij (mijn ouders + zusje +ik) houden van olijven, dus we hebben een keer bakjes olijven van verschillende smaken en met verschillende olie/kruiden gehad.
verder is fruit als stukjes verse ananas, zoete sinaasappels oid altijd lekker.
een hartige taart met ei spek champignons etc bakken is bij ons ook altijd een succes, of tosti hawaii uit de oven. witte boterham, plakje ham, plakje kaas, plakje ananas erop, de oven in en eten maar :-)
quote:*onthoudt*
Op vrijdag 23 januari 2004 16:53 schreef Hik het volgende:[..]
Gemarineerde olijven
Lekkere stevige olijven een paar uurtjes laten marineren in een mengsel van: olijfolie, wijnazijn, knoflook, tijm, zout, koriander(zaad) en zo'n chili-tje (piri piri) (die laatste twee lekker samen in de vijzel)
quote:Ah dat doet het altijd leuk in groep 1 t/m 3..
Op vrijdag 23 januari 2004 15:45 schreef Que-Pasa het volgende:
het zijn kleine state prikkertjes met blokje kaas, schijfje augurk, stukje worst (in mijn geval vegetarische worst) en als laatst een zilveruitje, altijd een groot succes en ook best wel gezond toch?
quote:Wat heeft dat met leeftijd te maken
Op vrijdag 23 januari 2004 16:34 schreef Hik het volgende:[..]
Hoe oud ben je nou....
Anyway: dan laat je de ansjovis weg (al proef je die nauwelijks)...beetje experimenteren hoor!
quote:Oh die zijn echt goddelijk.
Op vrijdag 23 januari 2004 15:39 schreef back2earth het volgende:
Of halve eieren met soort kerrie/mayo/gele dooier mix, in het gaatje waar die dooier zat..( ja lastig uit te leggen, moet je x gezien hebben..)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |