Heb je ooit wel eens een leverworst gewonnen, theo thea hiep hiep hoera, AAAAAHHHHHh!!!
quote:Vraag ik me ook af.
Op woensdag 04 juli 2001 21:32 schreef k_man het volgende:[..]
Hoe kon ik ze vergeten?!
-de bereboot met maatje (eng)
-Titatovenaar (ook eng)
-Bassie en Adriaan (ook soms eng vooral de plaaggeest en B1 en B2)
quote:Nee, die bedoelde ik niet. In de speelgoedwinkel kwamen altijd de poppen tot leven.
Op woensdag 04 juli 2001 22:50 schreef witste het volgende:
Familie Knots was dat
quote:Was dat van de KRO met die lange man (pop), dat was ook eng geloof ik.
Op woensdag 04 juli 2001 22:51 schreef cptmarco het volgende:[..]
Nee, die bedoelde ik niet. In de speelgoedwinkel kwamen altijd de poppen tot leven.
quote:Die bedoel ik. Alleen die naam nog.
Op woensdag 04 juli 2001 22:52 schreef Kimmie het volgende:[..]
Was dat van de KRO met die lange man (pop), dat was ook eng geloof ik.
quote:Ja het schoot mij ook net te binnen.
Op woensdag 04 juli 2001 22:53 schreef Vivi het volgende:
De Poppenkraam!! Met Hugo!!
quote:Dat was het. DANKJE!!!!!
quote:... en Hariette!
Floris
Hamelen
Klassewerk
Swiebertje
Pipo de Clown
En natuurlijk de Pin Up club
Buitenlandse series:
GI-Joe, He-Man, Thundercats, Dungeons & Dragons, Miami Vice, The A-Team, Knightrider, Blue Thunder, Highway Man, Airwolf, McGyver.
Volgens mij keek ik best veel tv vroeger
quote:The Mary Whitehouse Experience
Op woensdag 04 juli 2001 21:59 schreef Smots het volgende:
The Mary Whitehouse Experience, dat was inderdaad leuk!
Zelfs alle links in het topic werken nog, kun je wat materiaal van ze vinden.
[edit]addendum[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 06-07-2001 13:34]
quote:Gatver!
quote:Maja was gaaf!
Op donderdag 05 juli 2001 10:57 schreef ivetje het volgende:
Van Maya de Bij had ik een casettebandje.Was echt zo cool,maar mijn vader heeft die dus weg gegeven.Kwam ik pas gleden ineens achter toen ik hem weer es wou gaan lusiteren.
Verder vond ik Boes vroeger ook onwijs gaaf (vind ik nog steeds trouwens).
Bij Nieuwegein Rechtsaf
quote:Jaaaaaaaaaaaa! die waren RUIG!!! was al helemaal vergeten hoe ze ook alweer heetten...
Op donderdag 05 juli 2001 09:47 schreef Blindfold het volgende:
...
- Marshall Bravestar (Strength of the bear!)
- Blackstar (met die 2 halve zwaarden)
Kent iemand hier die serie "de moddermonsters" nog? Was volgens mij zo´n australische jeugdserie...
En alles wat met Willem Ruis te maken had!
quote:...sprak hij, terwijl hij het tegendeel bewees
Op donderdag 05 juli 2001 16:20 schreef Rhadida het volgende:
Iedereen schijnt Airwolf gewoonweg te vergeten
V.
quote:Dick PasschierRRRRRR!!
Op donderdag 05 juli 2001 14:56 schreef Elbutre het volgende:
Sterrenslag
Zeskamp (Met Dickie Passchier)
Troetelbeertjes
Smurfen
FregglesEn alles wat met Willem Ruis te maken had!
Die man moet gewoon terug op de buis.
En over Willem Ruis wil ik 1 ding kwijt: Het Beest
joeg hij wat een leuk speledingetje heb jij Familie knots.
Dagboek van een herdershond was vooral erg mooi.
Paulus de boskabouter nog even voor het slapen gaan.
Stuif es in
Ren je rot
quote:Dat was toch met dat domme eendje dat dan allemaal misdaden oploste?
Op donderdag 05 juli 2001 17:49 schreef kamagurka het volgende:
The saint
Ik weet dat het allemaal een beetje duister is maar ik weet al die namen niet meer.
quote:Mathew Star volgens mij, was telekinetisch, was zeer grappig ja, ging ie tegen zichzelf pingpongen
Op vrijdag 06 juli 2001 12:35 schreef marky het volgende:
Er was ook nog zo'n serie met een jongen die van een andere wereld kwam ofzow en hij werd bijgestaan door die kale neger (iets van Louis Grosset jr) die later ook in die film speelde over die f16 piloot
Ik weet dat het allemaal een beetje duister is maar ik weet al die namen niet meer.
Vond Buck Rogers altijd wel oke, heb eigenlijk nooit begrepen waarom bepaalde series tot in den treure hehaald worden en andere series nooit.. Wil best wel weer eens een Buck Rogers afleverin zie, hoewel het wrs wel zal tegenvallen..
Kent iemand dit???
Woensdagmiddag berenbios, later met Candy Candy ipv Remi, was geweldig
Nils holgersson
Jam
He-man
Transformers
Daktari
Poppenkraam
Jj de Bom show (vond ik heel eng)
Willem ruis
Ron Brandsteder met die show waarin Bella De Beer zat
Punky Brewster
Rags to riches
Cosby show (was ik al wat ouder maar vond ik ook ge-wel-dig)
Loekie vond ik top toen ik heel klein was
Ren je Rot
Die serie met dat kleine negertje, hoe heette die ook al weer? (bedenk het terwijl ik het schrijf: Webster)
Maja de Bij
Fame! ( was zwaar teleurgesteld toen ik naar de brugklas ging en ontdekte dat je op de grote school helemaal niet dansend en zingend door de gangen rende... was echt heel erg, nog trauma's van...)
ach bijna alle programma's waren als kind leuk, ik zag laatst Fame in een herhaling en verbaasde ne over hoe duf dat eigenlijk was. Zo zie je maar weer dat je als kind een hele andere perceptie van de wereld hebt...
quote:Eendje= Roger Moore
Op vrijdag 06 juli 2001 12:23 schreef ivetje het volgende:[..]
Dat was toch met dat domme eendje dat dan allemaal misdaden oploste?
Heb ik wel vaak gekeken maar vond het eignelijk best saai.Alleen dat eendje was schattig!!!
quote:Hey was dat niet het tekenfilmpje met die meiden die een popgroep vormden en die hadden als tegenstanders The Misfits: "we are the misfits, we're gonne get her" oid. Zoek al een tijdje naar deze naam.
Op vrijdag 06 juli 2001 13:48 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Jam
quote:Jem and the holograms
Op vrijdag 06 juli 2001 14:30 schreef Kimmie het volgende:[..]
Hey was dat niet het tekenfilmpje met die meiden die een popgroep vormden en die hadden als tegenstanders The Misfits: "we are the misfits, we're gonne get her" oid. Zoek al een tijdje naar deze naam.
quote:Whahaha, jaaaa!
Op vrijdag 06 juli 2001 14:31 schreef defender het volgende:[..]
Jem and the holograms
quote:Gaaaatverdamme!! Rete-eng! Die kleding,... en die enge jongetjes met hun hoornen brillen en blonde afro's. Altijd dat mystrieuze muziekje op de achtergrond en een beetje rondrommelen in het bos ofzo...rilllll
Op vrijdag 06 juli 2001 12:22 schreef marky het volgende:
Q en Q ik was nog erg jong en vond het vreselijk eng
quote:We are the Misfits, our songs are better.
Op vrijdag 06 juli 2001 14:30 schreef Kimmie het volgende:[..]
Hey was dat niet het tekenfilmpje met die meiden die een popgroep vormden en die hadden als tegenstanders The Misfits: "we are the misfits, we're gonne get her" oid. Zoek al een tijdje naar deze naam.
quote:Met de onvergetelijke Bill Bixby/Lou Ferringo!
Op vrijdag 06 juli 2001 16:26 schreef links234 het volgende:
De Hulk
En heel vroeger: Catweazle en meer dan dat soort series. Op zondag had je om 18.00 uur voor studio sport ook engelse jeugdseries die geweldig waren.
En natuurlijk van oekels discohoek (daar komt mijn gebruikersnaam ook vandaan).
quote:Hans Kazan!!!!
Op zaterdag 07 juli 2001 01:14 schreef Qarinx het volgende:
prijzenslag
Die zat ook altijd in mijn 'je mag maar 1,5uur tv kijken per dag' tv-selectie
quote:Ja, Quantum Leap!!!
Op zaterdag 07 juli 2001 01:51 schreef Qarinx het volgende:
Quantum Leap vond ik altijd heeeel kool!
Was echt tof, sowieso geschiedenis en teruggaan daarin interesseert me enorm.
Jammer dat dat er al zo lang niet meer is
quote:De Showbizquiz. Lekker fout was dat.
Op vrijdag 06 juli 2001 13:48 schreef absolutelyarrogant het volgende:
Ron Brandsteder met die show waarin Bella De Beer zat
Ron Brandsteder heeft een paar jaar daarna nog een programma gepresenteerd waarin elke week een moord moest worden opgelost. Die filmpjes vond ik altijd ontzettend eng. Volgens mij kon je bij het postkantoor kaartjes kopen waarop aanwijzingen stonden. Ik kan me er alleen vaag nog iets van herinneren, want het is zeker 15 jaar geleden. En het programma heeft ook maar 1 jaar bestaan, als ik het goed heb. Moordspel heette het.
Ander jeugdsentiment, maar dan van een andere orde: Twin Peaks
man van 6 miljoen
charlie's angels
hill street blues ( stiekum op mijn kamer want dat was laat )
daar is beertje collagol beertje dat kan zingen.
en natuurlijk pippi langkous, met Tom en Anika
oja.......emilllllllllle
Freggels
molletje ( of hoe het ook mag heten )
bassie en adriaan
7sprong
film van ome willem
paulus de boskabouter
berenboot
...en Happy Days (vroeger elke woensdag middag bij Veronica) en natuurlijk Starsky & Hutch!!!
Verder:
-Seabert
-Gummyberen
-Die tekenfilm dat ze met een ruimteschip door het menselijk lichaam vlogen en de bacterien constant oorlog voerden... Hoe heet het ook alweer?
-Snorkels
-Johan en Pierewiet (waarom bestaan ze niet)
-Smurfen
-Felix
-De wrekers
-Full House
-Prijzenslag
dynasty
dallas
falcon crest
the mounties...geweldig vond ik die...
quote:Avro's Wordt Vervolgd.
Op maandag 09 juli 2001 10:37 schreef starbuck het volgende:
Er was ook zo'n tekenfilm programma volgens mij gepresenteerd door Han Peekel, onder andere zag je daar Droopy.....ben alleen de naam kwijt ......
En ben ik nu echt de enige die Moordspel een leuk programma vond?
quote:thanx
Op maandag 09 juli 2001 10:38 schreef PingPong het volgende:[..]
Avro's Wordt Vervolgd.
quote:HOENGA MOENGA!!!
Op maandag 09 juli 2001 10:40 schreef Party-pooper het volgende:
Captian Cavemannnnnnn. Hilarisch
quote:Lieverds, ik heb dat singletje van Ron Brandsteder nog ergens liggen! Lieve Bellabeer, 'k wil nooit geen ander meer, jij bent de vrouw waar ik zoveel van hou!
Op zaterdag 07 juli 2001 02:03 schreef PingPong het volgende:
De Showbizquiz. Lekker fout was dat.
Zelf bewaar ik goede herinneringen aan de kerstspecial van Ron met Bonnie st. Clair en José van Luv. Ze deden liedjes van Abba in een bos. Hoe het heet? Het ligt op het spreekwoordelijke puntje van mijn tong...
Liefs,
Helga
quote:Liedjes van Abba in een bos, over lekker fout gesproken.
Op maandag 09 juli 2001 15:44 schreef Helga het volgende:
Zelf bewaar ik goede herinneringen aan de kerstspecial van Ron met Bonnie st. Clair en José van Luv. Ze deden liedjes van Abba in een bos.
er waren een paar series van.. oa een in de ruimte, een in het verleden en 1 in de ruimte.
Ook bekend onder de franse titel 'Il etais une fois'
quote:Dat mannetje met die lange witte baard. Er was er ook eentje in het menselijke lichaam
Op dinsdag 10 juli 2001 08:17 schreef Feisty het volgende:
heeft nou echt niemand naar 'ER WAS EENS' gekeken ??er waren een paar series van.. oa een in de ruimte, een in het verleden en 1 in de ruimte.
Ook bekend onder de franse titel 'Il etais une fois'
Lous Haasdijk
Eddy Becker
Eddy Keur
quote:Nee hoor! ik vond het ook geweldig!
Op maandag 09 juli 2001 10:38 schreef PingPong het volgende:[..]
Avro's Wordt Vervolgd.
En ben ik nu echt de enige die Moordspel een leuk programma vond?
Vond het altijd erg leuk, ging over radiostation geloof ik...
quote:Ja dat weet ik nog wel, die griet zag er uit alsof ze altijd verkouden was, met zo een rooie neus
Op dinsdag 10 juli 2001 11:13 schreef Buffie het volgende:
Kent iemand Kanaal 13 nog? Met ene Pim (die jaren later opdook in Onderweg naar Morgen) en een of andere doos die daarna van het scherm verdwenen is?Vond het altijd erg leuk, ging over radiostation geloof ik...
quote:Nee, da's mij te lang geleden.
Kent iemand Kanaal 13 nog? Met ene Pim (die jaren later opdook in Onderweg naar Morgen) en een of andere doos die daarna van het scherm verdwenen is?Vond het altijd erg leuk, ging over radiostation geloof ik...
quote:
Op dinsdag 10 juli 2001 11:39 schreef Smots het volgende:[..]
Nee, da's mij te lang geleden.
Zo oud ben ik nog niet.
HAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAAA!!!
quote:enne peyton place
Op dinsdag 10 juli 2001 11:43 schreef Smots het volgende:
Straks begin je nog over Rikkie en Slingertje of zo.
ooooooooohhhhhhhhhhhhh en HET DORP !
(en je Duits ging er ook nog op vooruit)
Oh ja, seabird
"Seaaaaabird, ookal is ie klein, kijk maar eens hoe slim, een zeehondje kan zijijijij-hijn"
quote:Ooooooh ja, Hamelen niet vergeten natuurlijk
Op donderdag 05 juli 2001 10:36 schreef Verbal het volgende:
Kunt U Mij de Weg Naar Hamelen Vertellen, Meneer?
Ik vind het overigens best leuk dat ze een paar van die oude series weer aan het herhalen zijn bij Z@P achteruit
quote:Het was een zeehond, geen vogel
Op woensdag 11 juli 2001 00:01 schreef eymey het volgende:
Oh ja, seabird
quote:Sowwy
Op woensdag 11 juli 2001 00:13 schreef TheGoldenGirl het volgende:[..]
Het was een zeehond, geen vogel
mevrouwtje Theelepel
Johan en Pierewiet (waarom bestaan ze niet)
quote:Dat heette "er was eens", was hier later ook nog een keer genoemd geloof ik
Die tekenfilm dat ze met een ruimteschip door het menselijk lichaam vlogen en de bacterien constant oorlog voerden... Hoe heet het ook alweer?
Nog eentje: Wie kent 'foofer' nog? Van die maffe hond
quote:Hmmm... Vooruit dan maar
Op woensdag 11 juli 2001 00:14 schreef eymey het volgende:[..]
Sowwy
Wist ff niet meer hoe ik het moest schrijven.
Vergeven?
Foofer was leuk ja! een blauwe hond blijft erg speciaal
Waar is mr ncrv Ted de Braak gebleven.
ik kan me nog vaag herinneren dat hij een show had waarin kandidaten met een koptelefoon op moesten zingen, dat ging dan erg vals, maar hoe heette die show??????
Foofer was echt kei cool ja,heb ik nog een knuffelbeer van.En Johan en Pierewiet was ook altijd erg stoer,daar baalde ik van toen het niet meer kwam zeg
quote:Je bedoelt vast niet Teds Familiespelshow. Maar dat was wel een hilarisch programma. En ook historisch, want aan 1 van de allereerste afleveringen deed de voltallige familie Seedorf mee, inclusief de toen nog piepjonge Clarence. Zijn vader gaf toen zo hoog op over de voetbalkwaliteiten van de kleine Seedorf dat ik zijn naam op een briefje heb geschreven, om later te kunnen controleren of het klopte. Een paar jaar later speelde hij in Ajax 1.
Op woensdag 11 juli 2001 10:14 schreef starbuck het volgende:
toi toi toiWaar is mr ncrv Ted de Braak gebleven.
ik kan me nog vaag herinneren dat hij een show had waarin kandidaten met een koptelefoon op moesten zingen, dat ging dan erg vals, maar hoe heette die show??????
quote:Een mooie, lieve serie was dat. Met die schattige Kevin en Winnie en die prachtige vondst van de oudere verteller die terugkeek op zijn jeugd. Die serie zat zelf vol sentiment.
Op woensdag 11 juli 2001 15:16 schreef k_man het volgende:
the Wonder Years
--------------------------------------------------------------------------------
The secret Valley vond ik altijd erg leuk.
Een Australische serie over twee groepen kinderen die altijd ruzie met elkaar hadden. En met WW (double U, Double U)
Kent iemand dit???
------------------------------------------------
Jaaaa, geweldig vond ik dat!
Enne briefgeheim....
* Falty Towers
* Monty Python
* Catweazle
* The Thunderbirds (nu de zoveelste herhaling)
* Blake 7 (dat is echt cult geworden)
En wat Nederlandse TV betreft:
* Van Oekels Discohoek
* Van Kooten en de Bie
quote:De oorspronkelijke tekenaar van Calimero is eergisteren overleden, het was een Italiaanse reclametekenaar.
Op woensdag 11 juli 2001 18:25 schreef Kimmie het volgende:
Kalimero ook erg leuk altijd, nou ja beetje triest soms.
"Zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk."
* De Hulk
* De Man Van 6 Miljoen
* The Dukes of Hazard (met die coole auto waar die vent altijd door het raampje moest klimmen!)
these days are ours
happy and free
OH HAPPY DAYS
Alleen kan ik niet meer op de naam komen.
Er zat een liedje in wat als volgt ging:
"Bolle Bries en bondgenoten, wat zijn jullie van plan? Wij willen naar de wildernis omdat daar zoveel vrijheid is en hapjes bovendien. Ach ja we zullen wel zien"
Welke serie is dat nou toch???????
Jammer dat er maar 1 seizoen was maar ja dat krijg je als de hoofdrolspeler komt te overlijden
Iig met Semafoor, Baltasar, Dommel (of course) en euh... dat meisje (Janine?).
verder:
- Vrouwtje Theelepel (tralala dromen in een potje bewaren tralala)
- Boes
- Siebert (spelling?)
- Bravestar nog iets (sight of an eagle)
- Beerenboot
- Bassie & Adriaan (Drommels, drommels en nog eens drommels)
- Jem
- Inspector gadget (ook nog niet genoemd?) die stem van MAD was meesterlijk!!!
- Tristar (dat was zo'n SFtekenfilmserie met dezelfde stem als MAD uit IG. Je had er ook voortuigen van enzo en action figures, zoals bij MASK. Supergaaf openingsdeuntje)
- Fabeltjeskrant
- Transformers
- Foofer
- Ovide en z'n vrienden (Pi)
- Care-bears (ofzo??)
Ja veel FunFactory in ieder geval op Skychannel vroeger. Elke zondag. Wat een gemis!
OHW EN: My secret identity! Die jongen die kon vliegen met behulp van twee spuitbussen schoonmaakmiddel (?). Die hoofdrolspeler uit Sliders speelde daar in.
Shit, ik ben op dreef: ook nog die serie met dat ongelooflijk mooie meisje dat door in haar handen te klappen de tijd kon stil zetten. Lucky Star ofzo heette dat (de titelsong had oa als tekst geloof ik 'you could be singing on a star' (Frank Sinatra?) ofzo.)
Wie verschaft mij duidelijkheid?
[Dit bericht is gewijzigd door Angels_t op 15-07-2001 20:05]
Iig met Semafoor, Baltasar, Dommel (of course) en euh... dat meisje (Janine?).
verder:
- Boes
Welke os kan ons iets leren. Boesboes boesboes
- Siebert (spelling?)
Seabert (liedje heb ik al in een andere reactie neergezet)
- Bravestar nog iets (sight of an eagle)
Marshall Bravestar:
Eyes of the hawk, Ears of the wolf; Brave-starr; Strenght of the Bear Speed of the Puma!!
- Transformers
Robots in disguise. Autobot fight their battles to destroy the evil forces of the decepticons.
- Foofer
Als je denkt dat je het echt niet meer weet Roep Foofer. blabla nogwat roep foofer. Die staat altijd voor je klaar en blabla dat is FOOFE(u?)R!!!
- Ovide en z'n vrienden (Pi)
Pas op malloot; een kokosnoot. Die laat je lachen gieren. Ovide en z'n vrienden. Het eiland is... een speelterrein. Ovide en z'n vrienden ...
- Care-bears (ofzo??)
Troetelbeertje straaal!!!
Ja veel FunFactory in ieder geval op Skychannel vroeger. Elke zondag. Wat een gemis!
Welcome to the fun,fun funfactory!!
Met die krokodil en Zeehond en Andy
OHW EN: My secret identity! Die jongen die kon vliegen met behulp van twee spuitbussen schoonmaakmiddel (?). Die hoofdrolspeler uit Sliders speelde daar in.
You'll never guess my secret Identity. ... on the inside .. out. You'll never know what you'll see, when you unlock a mystery, but it's all in a days work... for Ultraman
Shit, ik ben op dreef: ook nog die serie met dat ongelooflijk mooie meisje dat door in haar handen te klappen de tijd kon stil zetten. Lucky Star ofzo heette dat (de titelsong had oa als tekst geloof ik 'you could be singing on a star' (Frank Sinatra?) ofzo.)
Evie. Ze deed haar vingers tegen elkaar om de tijd stil te zetten. Als ze iemand aanraakte werd ie ook normaal en als ze haar handen bij elkaar deed, dan ging de tijd weer door. Later kreeg ze ook nog 'Gliepen' als kracht erbij.
Out of this world!!! (toch?)
quote:Dat is wel een hele tijd geleden. Ergens halverwegen jaren 70 denk ik. Het was met de wonderoren en dan moesten ze "toen onze mop een mopje was" zingen. Dat ging dan zo vals dat ik er altijd dubbel om lag. Volgens mij was het iets van "Teds tt show" ofzo.
Op woensdag 11 juli 2001 10:14 schreef starbuck het volgende:
toi toi toiWaar is mr ncrv Ted de Braak gebleven.
Wat dachten jullie van Barbapappa. Van die figuurtjes die zich in allerlij gedaantes konden veranderen. Een soort voorloper van de transformers
quote:Oeh.. *graaft in geheugen*
Op maandag 16 juli 2001 13:11 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Nog steeds niemand die Mevrouw ten Kate kent
Ja, volgens mij ken ik die wel ja. Een soort "villa achterwerk"-achtig mens was dat toch? In een blauwe jurk met een gigantisch kapsel (suikerspin) en een parelketting. toch?
quote:Speelde diezelfde Pim ook niet in "De grote klok"??
Schiet me ineens die enge schooltelevisie te binnen, net Marnix Kappers, het heette "Ziezo" ofzo....
Een paar weken geleden had ik het met m'n vriendin ook over oude jeugdprogramma's (je moet toch wat) zegt ze met een strak gezicht: 'Bereboot, dat was leuk. Ik heb alleen nooit geweten wat voor beesten dat waren'
quote:Jaa het was geloof ik wel bij Villa Achterwerk, maar de rest klopt niet volgens mij. Ze had rood krullend haar en liep dacht ik niet in een blauwe jurk. Maar ik weet het ook allemaal niet zo precies meer!
Op maandag 16 juli 2001 14:59 schreef Angels_t het volgende:[..]
Oeh.. *graaft in geheugen*
Ja, volgens mij ken ik die wel ja. Een soort "villa achterwerk"-achtig mens was dat toch? In een blauwe jurk met een gigantisch kapsel (suikerspin) en een parelketting. toch?
Ze had in ieder geval een nogal 'opvallende' stem.
quote:O ok... Dan had ik me vergist. De naam komt me iig wel bekend voor, maar kennelijk toch niet zo veel indruk op mij gemaakt
Op maandag 16 juli 2001 17:08 schreef TheGoldenGirl het volgende:[..]
Jaa het was geloof ik wel bij Villa Achterwerk, maar de rest klopt niet volgens mij. Ze had rood krullend haar en liep dacht ik niet in een blauwe jurk. Maar ik weet het ook allemaal niet zo precies meer!
Ze had in ieder geval een nogal 'opvallende' stem.
quote:Er is een barbapappa, barbamamma, barbabenno, barbabella
Op maandag 16 juli 2001 13:33 schreef marky het volgende:[..]
Wat dachten jullie van Barbapappa. Van die figuurtjes die zich in allerlij gedaantes konden veranderen. Een soort voorloper van de transformers
en dan heb je ook nog.....
er is een land ik weet niet waar
daar leefde eens een kleine bij
en die beleefde het is raar
een avontuur voor jou en mij
dat kleine bijtje had een naam en heette Maja...etc
quote:JAaaaaaaaaaaaaaah!!!
Op maandag 16 juli 2001 13:11 schreef TheGoldenGirl het volgende:
Nog steeds niemand die Mevrouw ten Kate kent
quote:bureau achter mij zit een man die als 2 druppels water op Hugo lijkt!
zelf wil ik inbrengen; Dick Turpin
quote:SWIFTNICK!!
Op dinsdag 17 juli 2001 10:54 schreef MOONboy het volgende:[..]
zelf wil ik inbrengen; Dick Turpin
Met opaatje en omaatje, tante Til, neef Herbert (speledingetje), Hansje, meneer Vogel en tante Til (kloddertje roze hieeeeeer, kloddertje roze daaaaaar)
Mis ik nog iemand?
Op zondagmiddag ( nog geen commerciele tv)
het "programma met de muis" op duitsland 1 of 2. Zo noemden we het tenminste, geen idee hoe het echt heette....
Iemand???
quote:Daar zat toch ook het molletje in?
Op dinsdag 17 juli 2001 13:06 schreef Dinus het volgende:
Dit kent natuurlijk niemand:Op zondagmiddag ( nog geen commerciele tv)
het "programma met de muis" op duitsland 1 of 2. Zo noemden we het tenminste, geen idee hoe het echt heette....
Iemand???
Is geloof ik ook een keer uitgezonden op de Nederlander. (Op weg?)
quote:Klopt!
Op dinsdag 17 juli 2001 13:18 schreef poep het volgende:[..]
Daar zat toch ook het molletje in?
En het heette ook gewoon 'Het programma met de muis' of origineel: Das programm mit der Maus.
Komt uit mijn allervroegste herinneringen. Heb geen flauw benul waar het over ging. Alleen dat het vroeger op zondag of zo kwam, en dat we daarna ook naar 'Operation Petticoat'keken. Was van Veronica in haar C-tijdperk. Ook een leuke serie, trouwens...
quote:Hehe Eindelijk!
Op dinsdag 17 juli 2001 10:33 schreef Smots het volgende:[..]
JAaaaaaaaaaaaaaah!!!
Mevrouw Ten Kate was GAAAHAAF!!
quote:Ik had twee Grobbebollen!!!!!
Op dinsdag 17 juli 2001 15:11 schreef dontcare het volgende:
De berenboot en tita tovenaar natuurlijk
quote:Aha, dus we hadden het niet zelfverzonnen! Het molletje zegt me trouwens niks...............
Op dinsdag 17 juli 2001 15:03 schreef Izzy_Mendelbaum het volgende:[..]
Klopt!
En het heette ook gewoon 'Het programma met de muis' of origineel: Das programm mit der Maus.
quote:Was er niet zo'n gestresste kerel die continu met een stijve snikkel onder zijn regenjas rondliep, en die te pas en te onpas "Hènzup!" krijste?
Op dinsdag 17 juli 2001 11:43 schreef Buffie het volgende:
Familie Knots natuurlijk!Met opaatje en omaatje, tante Til, neef Herbert (speledingetje), Hansje, meneer Vogel en tante Til (kloddertje roze hieeeeeer, kloddertje roze daaaaaar)
Mis ik nog iemand?
quote:Het gaafste vond ik nog wel dat die muis zo'n geinig geluidje maakte als 'ie met zijn ogen knipperde.
Op dinsdag 17 juli 2001 15:03 schreef Izzy_Mendelbaum het volgende:[..]
Klopt!
Komt uit mijn allervroegste herinneringen. Heb geen flauw benul waar het over ging. Alleen dat het vroeger op zondag of zo kwam, en dat we daarna ook naar 'Operation Petticoat'keken. Was van Veronica in haar C-tijdperk. Ook een leuke serie, trouwens...
* Smots wil ook geluid kunnen maken als 'ie met zijn ogen knippert!
quote:Dat was trouwens: "Berend, Bries en Bondgenoten"
Op zondag 15 juli 2001 12:50 schreef cptmarco het volgende:
Ik heb de hele ochtend al een deuntje in m'n kop zitten van een oud jeugdprogramma.Alleen kan ik niet meer op de naam komen.
Er zat een liedje in wat als volgt ging:
"Bolle Bries en bondgenoten, wat zijn jullie van plan? Wij willen naar de wildernis omdat daar zoveel vrijheid is en hapjes bovendien. Ach ja we zullen wel zien"
Welke serie is dat nou toch???????
en volgens mij was het vriendje van die muis een olifantje.
tussen die tekenfilmpjes werden er altijd onderwerpen uitgelegd net zoals klokhuis nu.
het leukste vond ik eigenlijk de kleine mannetjes die tussen de duitse reclame zaten.Net zoals loeki bij ons.
quote:mol zei me ook niks...gelukkig hebben we de foto's nog
Op dinsdag 17 juli 2001 22:23 schreef Dinus het volgende:[..]
Aha, dus we hadden het niet zelfverzonnen! Het molletje zegt me trouwens niks...............
quote:Oeh jah!
Op woensdag 18 juli 2001 10:18 schreef starbuck het volgende:
was het niet "die sendung mit der maus"??en volgens mij was het vriendje van die muis een olifantje.
tussen die tekenfilmpjes werden er altijd onderwerpen uitgelegd net zoals klokhuis nu.
het leukste vond ik eigenlijk de kleine mannetjes die tussen de duitse reclame zaten.Net zoals loeki bij ons.
The storyteller bestond uit een reeks van 9 sprookjes, die elk 1 aflevering besloegen van zo'n 25 minuten. Als ik me het goed herinner, werd het door de TROS uitgezonden. Enkele titels: Fearnot, The luck child, Hans my hedgehog, en the Heartless giant ( zielig ) .
Overigens, The storyteller werd formidabel neergezet door John Hurt. Het script, door Anthony Minghella, is werkelijk fantastisch:
quote:
When people told themselves their past with stories, explained their present with stories, foretold their future with stories ... the best place by the fire was kept for The StoryTeller ...
quote:
This morning a man blessed. By mid-day, a flea! This does not bode well for the evening ...
quote:Tenslotte een fotootje:
Nothing could die. The oddest battles ensued! There were wars going on in most places and they were very strange. At the end of a day's carnage, nobody had died! The armies would look at each other, exhausted and intact. Crossed lovers would throw themselves off cliffs and have a long climb back. Duels at dawn went on till midnight when the rivals would go home confused.
http://www.henson.com/television/series/images/tv_series_storyteller_photo.jpg
(op deze site kun je ook fragmenten video en audio downloaden)
[Dit bericht is gewijzigd door Claudia_x op 18-07-2001 12:57]
quote:De coolste aflevering van The Storyteller vond ik die ene waarin een man van een zwerver een magisch spel kaarten en een zak waarin alles kwam waar hij maar tegen zei dat het erin moest. Hij ging toen naar een betoverd kasteel tegen een stel duivels kaarten en die waren echt melig. "He must be cheating." "Well I'm cheating and I'm still losing"
Op woensdag 18 juli 2001 12:46 schreef Claudia_x het volgende:
Wat mij betreft het mooiste ooit voortgebracht op tv: The storyteller. Werkelijk verbazingwekkend dat ik hier nooit meer iemand over hoor. Volgens mij is het een tijdje geleden weer op tv uitgezonden.
btw...
Heb nog niemand gezien die Teddy Ruxpin noemde!
En Gummibears en De Bluffers!!!
Superrrrrgrooverrr
Kerrrrmit de Kikkerrrrrr van Sesamstraat journaal
En vanzelfsprekend: Bert en Ernie 'Ik kan niet slapen, Bert'. Speelde ik duizenden keren na met m'n broertje.
quote:Gummibeer! Springend red ik mij weer keer op keer; daarom heet ik ook een Gummibeer, ik ben een Gummibeer.
Op woensdag 18 juli 2001 16:15 schreef Ceased2Be het volgende:
De Storyteller rockt!!! Ben al tijden aan het zoeken of ze die serie op dvd hebben...btw...
Heb nog niemand gezien die Teddy Ruxpin noemde!
En Gummibears en De Bluffers!!!
Je bent een Bluffer, je blijft een Bluffer je loopt en Bluft er op los. Soms ben je een ..... (ik weet het niet zo goed meer).
Van Teddy Ruxpin moet ik nog even goed nadenken, want het filmpje dat erbij hoort ken ik nog wel.
Kennen jullie Thundersub nog?
quote:Gatverrr. enge beesten!
Op dinsdag 17 juli 2001 22:23 schreef Dinus het volgende:[..]
Ik had twee Grobbebollen!!!!!
quote:Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
Op woensdag 18 juli 2001 10:33 schreef starbuck het volgende:[..]
mol zei me ook niks...gelukkig hebben we de foto's nog
quote:Herkansing: welke serie was dit nou???
Op zondag 15 juli 2001 12:50 schreef cptmarco het volgende:
Ik heb een deuntje in m'n kop zitten van een oud jeugdprogramma.Alleen kan ik niet meer op de naam komen.
Er zat een liedje in wat als volgt ging:"Bolle Bries en bondgenoten, wat zijn jullie van plan? Wij willen naar de wildernis omdat daar zoveel vrijheid is en hapjes bovendien. Ach ja we zullen wel zien"
oja vroeger bestond SKY nog, althans het was toen op de kabel in Nederland...
ik keek altijd naar "I dream of Genie" en de "Monkeys". Zo heb ik mijzelf engels geleerd
quote:jaa, geweldig, met larry "j.r." hagman
Op donderdag 19 juli 2001 00:14 schreef l_Charlize_l het volgende:ik keek altijd naar "I dream of Genie"
Ik besef net dat ik in mijn kindertijd wel heel erg Nederlandgericht was voor een Belgje.... Hmmm, happy toughts, happy thoughts
quote:Was dat niet: 'de dikke beer vertelt', van de VPRO?
Op maandag 23 juli 2001 11:47 schreef annabegins het volgende:
Purno de Purno?
Er was ook iets met een of ander molachtig beverdierdat verhaaltjes voorlas. Iemand enig idee?
quote:Zit ik hier voor de kat z'n kut te posten ofzo?
Op woensdag 18 juli 2001 21:48 schreef cptmarco het volgende:[..]
Herkansing: welke serie was dit nou???
quote:Dat was een meisjes tekenfilm! Ik ken hem nog!
Op vrijdag 20 juli 2001 15:35 schreef Ultralaser het volgende:
Ja en kennen we Candy Candy nog?
quote:Jaaa, die vond ik hartstikke spannend
Op maandag 23 juli 2001 12:16 schreef poep het volgende:[..]
Dat was een meisjes tekenfilm! Ik ken hem nog!
Net als 'De Zevensprong'. griezelig gewoon
En die Sendung mit der Maus rocks!
ik heb vroeger wel eens naar ..................................................." The Waltons "..................gekeken.
quote:Hmm ik schaam mezelf dat ik dit nog weet maar vooruit:
Op vrijdag 20 juli 2001 15:35 schreef Ultralaser het volgende:
Ja en kennen we Candy Candy nog?
/zing mode
Candy Candy, Wat is het fijn, wat is het fijn, Candy Klein.
Wie weet, wie weet zie je een prins; als hij de heuvel op klimt.
Misschien roept hij je, ja hij roept je.
Luister goed dan roept hij je naaahaaam
Candy......Candy........Caahaaandyyyyyyyyyyy.
quote:Sorry, had je reaktie niet gezien.
Op maandag 23 juli 2001 12:09 schreef Smots het volgende:[..]
Zit ik hier voor de kat z'n kut te posten ofzo?
Trouwens het was WEL een leuke serie
Operation petticoat ging over een onderzeeer.
Manchelmanchen was de duitse loeki.
Zendung mit die maus roeleerde, mocht ik vroeger altijd naar kijken als ik wel eens ziek was doordeweeks en er geen reet op de Nederlandse tv was. Laatst kreeg ik van iemand een button van die Maus.......kewl
De Duitste Sesamstraat. (God wat heb ik als kind daarom moeten lachen)
Er was ook zo'n, volgens mij scandinavische serie, met een een ventje en die had een vriendje die kon vliegen en dat mannetje had altijd zo'n petje met een propeller erop en ik krijg nu een visioen dat ie ook nog sproeten had. Weet iemand hoe die serie heet?
Er was ook een geinige Scandinavsche serie met zo'n blond mannetje die altijd straf kreeg en dan in de schuur poppetjes ging zitten maken van hout. Zijn vader schreeuwde altijd heel hard naar hem.
En dan was er ook nog een, voor die tijd hele enge tekenfilm
met een huis op een heuvel en dat was heel eng en daar vlogen altijd zwarte vogels omheen en dan ging over een jonge en dat was altijd best spannend.
En natuurlijk niet te vergeten alle kwaliteits oosblok animatie en kleipoppetjes series. De werden tenminste nog beeldje voor beeldje getekend/geboetseerd.
vanochtend kwam ik al zappend op Yorin terecht, en daar zonden ze Ti-ta Tovenaar uit.......
Volgende week zondag weer kijken om half negen.....
quote:IS op DVD...
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:01 schreef Ole het volgende:
OMG!!! duel in de diepte komt op DVD
quote:sorry
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:09 schreef Patch het volgende:[..]
IS op DVD...
quote:Excuses aanvaard
Op dinsdag 28 oktober 2003 19:10 schreef Ole het volgende:[..]
sorry
Get a life met Chris Eliot. De alleralleraller beste serie ooit.
Chris Eliot rules!!!!!!!!
ik hoop dat het nog eens herhaald wordt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |