Ik -als toch wel Koningsgezind type- vind dat natuurlijk hartstikke leuk! Niet in de laatste plaats omdat dit kleine meisje in de toekomt zeer waarschijnlijk de eerste Noorse Koningin zal gaan worden.
Voorheen 1990 was het in Noorwegen voor vrouwen namelijk niet mogelijk om de troon te bestijgen. In 1990 werd deze wet veranderd. Dit heeft tot gevolg dat de dochter van de kroonprins nu tweede is in de lijn van troonopvolging.
De nummer drie en vier zijn Prinses Märta Louise en haar dochter Maud Angelica.
De naam dan de nieuwe Prinses is inmiddels ook bekend. Het meisje heet Prinses Ingrid Alexandra.
quote:Ik vind dit mooi nieuws, stamt dit huis af van de Bernadotte of is die lijn al uitgestorven?
Op donderdag 22 januari 2004 18:36 schreef BlaZ het volgende:
tegen die tijd zulle ze wel een president hebbe hoop ik voor ze
quote:Ach alle koningshuizen in Europa zijn toch een grote familie
Op donderdag 22 januari 2004 22:44 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Ik vind dit mooi nieuws, stamt dit huis af van de Bernadotte of is die lijn al uitgestorven?
quote:Nou, in die tijd zullen ze ongetwijfeld allemaal familie van elkaar zijn geweest. (De Koninklijke families van Noorwegen, Zweden en Denemarken)
Op donderdag 22 januari 2004 22:44 schreef _The_General_ het volgende:Ik vind dit mooi nieuws, stamt dit huis af van de Bernadotte of is die lijn al uitgestorven?
De Bernadottes waren eerder ook heerser over Noorwegen, inderdaad. Maar in 1905 werd Koning Oscar II afgezet als Koning van Noorwegen. Noorwegen wilde zijn zelfstandigheid terug.
Prins Karl (zoon van de Deense Koning) werd tot Koning benoemd en nam vervolgens de naam Haakon VII aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |