quote:Op de vraag of de aanklachten voorgelezen moeten worden:
Het tribunaal is niet aangesteld door de UN General Assembly en is daarom vals. Ook de aanklachten zie ik als vals.
quote:De rechter heeft bij weigering bepaald dat de verdachte alle aanklachten als niet schuldig heeft aangemerkt.
Dat is uw probleem
Wat denken jullie, zal Milosevic toch meewerken? Of zo niet, hoe gaan we verder?
Rechtzaak begint over een maand.
[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 03-07-2001 11:12]
Wat volgt wordt een uterst vermoeiend sleepend proces met een niet bereidwillige verdachte die uiteindelijk terecht veroordeeld wordt. Vlammende betogen over zijn eigen gelijk zoals die van Nazi's in Nuernberg te zien waren hoeven we van Milo niet te verwachten
quote:
fals
[Dit bericht is gewijzigd door I.R.Baboon op 03-07-2001 11:11]
quote:Dat vond ik ook. Het was in ieder geval wel grappig om te zien hoe hij voet bij stuk hield...
Op dinsdag 03 juli 2001 10:57 schreef abraham het volgende:
Ome Milo is in ieder geval rechtlijnig. Hij heeft van het eerste moment aangegeven (ook toen hij nog Pres van Servie was) dat wat hem betreft de boel onwettig was. Zijn uitlevering doet ook geen hoge verwachtingen opkomen bij de toekomst van een internationaal strafhof. Koop uw verdachte...
quote:...Gelukkig werd de rechter ook niet echt van z'n stuk gebracht (op die korte intermezzo daargelaten) en ging gewoon rustig verder. Je zag Milosevic' hoofd dan ook steeds meer beginnen te hangen. Volgens mij kan hij dit gewoon niet volhouden. Ik ben geen student Internationaal Recht, maar volgens mij als er bewijsstukken tegen je geplaatst worden en je geeft er geen weerwoord op, dan kun je niet meewerken wat je wilt, maar de rechter zal gewoon tegen je stemmen. Of ben je verplicht een verdediging te geven?
Wat volgt wordt een uterst vermoeiend sleepend proces met een niet bereidwillige verdachte die uiteindelijk terecht veroordeeld wordt. Vlammende betogen over zijn eigen gelijk zoals die van Nazi's in Nuernberg te zien waren hoeven we van Milo niet te verwachten
quote:Oeps
Op dinsdag 03 juli 2001 11:11 schreef I.R.Baboon het volgende:![]()
![]()
quote:Ik ben ook geen internationaal jurist maar volgens mij wordt de zaak in een angelsaksisch rechtsmodel afgehandeld. Je hebt voor zo ver ik weet slechts de verplichting aanwezig te zijn bij je rechtszaak maar niemand kan je dwingen mee te werken aan je eigen veroordeling. (take the fifth: withhold incrimminating statements due to the fact that telling them would lead to admittance of guilt) Bij buitengewoon storend gedrag kan je de rechtszaal uitgezet worden. Zelfs dan hoef je geen verdediger te sturen. Het gebeurt buitengewoon zelden omdat je zeker weet dat als je geen tegengas geeft tegen een aanklager schuld sneller bewezen is.
Op dinsdag 03 juli 2001 11:12 schreef speknek het volgende:Ik ben geen student Internationaal Recht, maar volgens mij als er bewijsstukken tegen je geplaatst worden en je geeft er geen weerwoord op, dan kun je niet meewerken wat je wilt, maar de rechter zal gewoon tegen je stemmen. Of ben je verplicht een verdediging te geven?
"...and justice for all!"
De Joegoslavische ex-president Milosevic is dinsdagmorgen voorgeleid aan het Joegoslavië-Tribunaal in Den Haag. Milosevic noemde het tribunaal en de aanklacht illegaal. Op de vraag of hij schuldig of onschuldig pleitte weigerde hij te antwoorden. De rechter beschouwt het pleit na zo'n weigering in principe onschuldig.
De zitting, die nog geen kwartier duurde, werd opgeschort tot 27 augustus. Milosevic, zelf jurist, was niet vertegenwoordigd door een advocaat. De aanklachten zijn niet voorgelezen. Op de vraag of Milosevic de aanklachten voorgelzen wilde krijgen antwoordde hij: "Dat is jullie probleem".
De voormalige Joegoslavische leider Milosevic werd dinsdagmorgen vroeg vanuit de gevangenis in Scheveningen overgebracht naar het Joegoslavië-Tribunaal.
Hoge snelheid
Rond 7.40 uur kwamen bij het Tribunaal met hoge snelheid drie geblindeerde auto's aan, die werden begeleid door politie en sirenes. Het is niet zeker of Milosevic ook daadwerkelijk in een van deze wagens zat. De woordvoerder wilde dat uit veiligheidsoverwegingen niet bevestigen.
De oud-president werd om 10.00 uur voorgeleid en kreeg de kans om schuldig of niet schuldig te pleiten. Hij wordt onder meer beschuldigd van misdaden tegen de menselijkheid.
Aanhanger Milosevic opgepakt
De Haagse politie heeft even na half tien bij het Joegoslavië-Tribunaal een nog onbekende man gearresteerd. Hij protesteerde met een spandoek tegen de vervolging van ex-president Milosevic van Servië.
De man toonde daarop de tekst 'War is peace, slavery is freedom, The Hague is justice'. De arrestant is bij het Tribunaal weggevoerd door agenten en in een politiebusje meegenomen.
Overigens is er nauwelijks publiek bij het Joegoslavië-Tribunaal, dat wel wordt gevolgd door honderden journalisten uit de hele wereld.
© Nu.nl
===========================================
Ach ik had niet anders verwacht van Milosevic. Ik vind het een normale reactie van iemand die oorlog heeft gevoerd tegen de Navo. Wat voor verweer zou hij anders moeten voeren?? Daar komt bij dat het opzich natuurlijk een vrij intelligent figuur is en redelijk op de hoogte van juridische zaken, hij is niet de eerste de beste boer uit het leger die in opdracht wat heeft lopen moorden.
Het zal mij niet verbazen als hij dit het hele proces volhoudt, hij heeft van meet af aan verkondigt dat hij het tribunaal niet als rechtsgeldig beschouwt. Het zal hem overigens niet helpen zijn straf te ontlopen, maar wellicht wekt hij op deze manier meer sympathie dan als hij braaf zou meewerken.
quote:Milosevic was een hard-core communist.
Op dinsdag 03 juli 2001 11:46 schreef Jethro het volgende:
Ik [afbeelding] op fascisten zoals hij!
Hij trok zich al niks aan van de rechten van de mens.
Hij wil zijn martelaarsrol uitbuiten.. en voor vele Serviers als held de geschiedenis in gaan.
Daar heeft ie z'n hele carriere al aan gewerkt (bijv. vergelijking met de slag op het merelveld..)
Hij weet drommels goed dat ie geen poot heeft om te staan, de enige winst die ie kan halen is z'n gezicht te redden door koppig en trots te blijven.
Wat maakt het voor hem uit of ie meewerkt, schuldig issie bij voorbaat toch al! (en terecht natuurlijk)
quote:Wat maar weer es de dunne scheidslijn tussen communisten en fascisten aangeeft..
Op dinsdag 03 juli 2001 11:47 schreef R@b het volgende:[..]
Milosevic was een hard-core communist.
Milo's vader (of die van zijn vrouw) is schijnbaar door de nazi's omgebracht en zijn moeder wegens krankzinnigheid (door nazi martelpraktijken) uit haar lijden 'geholpen'
vreemd dat een man met zo'n achtergrond zelf dan van dat soort praktijken in uitvoering brengt...
Ik zou zeggen, levenslang opsluiten, en dan niet in een mooie luxe cel! Neej gewoon in een kamertje van 1 bij 1 ofzo....
quote:Gelukkig is dat niet gebeurd.
Op dinsdag 03 juli 2001 11:50 schreef zodiakk het volgende:
Waarom is Slobo niet meteen na de revolutie doodgeschoten? Zoals de ceaucescu's ( weet ff de spelling niet helemaal meer)
quote:Zijn beide ouders hebben zelfmoord gepleegd, zijn vader toen hij nog vrij jong (jaar of vijf) was,
Op dinsdag 03 juli 2001 12:29 schreef Mr.stardust het volgende:
Milo's vader (of die van zijn vrouw) is schijnbaar door de nazi's omgebracht en zijn moeder wegens krankzinnigheid (door nazi martelpraktijken) uit haar lijden 'geholpen'
quote:misschien is ie daarom wel zo in de war, denk dat ze een psychologische test moeten doen bij hem en wie weet wordt ie dan ontoerekeningsvatbaar verklaard en mag ie over een aantal jaren onder een nieuwe identiteit weer de samenleving in.
Op dinsdag 03 juli 2001 14:04 schreef Eightball het volgende:[..]
Zijn beide ouders hebben zelfmoord gepleegd, zijn vader toen hij nog vrij jong (jaar of vijf) was,
zijn moeder op zijn zestiende ofzo.
quote:Dat gaat volgens mij over de ouders van Mira, zijn vrouw.
Op dinsdag 03 juli 2001 12:29 schreef Mr.stardust het volgende:
quote:Nee toch?
Op dinsdag 03 juli 2001 14:25 schreef the_undertaker het volgende:
ontoerekeningsvatbaar
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |