quote:Het is een vrij land en de laatste keer dat ik keek was vloeken niet verboden. Ook niet op het fok forum.
Op zaterdag 17 januari 2004 16:43 schreef WieWatWaarom het volgende:Kun je je niet beheersen? Hoofdletters mogen aan het begin van de regel. Ook vraag ik je niet te vloeken met ziekten, manieren zijn wel zo gewenst.
quote:Heb je mijn post niet gelezen met voorbeelden van andere moorden in Nederland? Vertel mij nou maar hoe het brandende lichaam van een 16 jarig meisje NIET erger is dan een leraar die in zijn gezicht wordt geschoten.
Wat gebeuren er dan voor ergere dingen in Nederland? Niet roepen zonder iets te zeggen.
Post lezen voordat je naar de bekende weg vraagt. Als je wilt kan ik hier nog wel 25 andere moorden plaatsen.
En ik MAG HOOFDLETTTERS GEBRUIKEN INDIEN MENSEN NIET LEZEN EN/OF WANNEER IK DAT WIL
Want op een normale manier posten helpt allang niet meer met figuren die weigeren de waarheid onder ogen te zien.
Dit met Murat is allemaal HYPE en ik wordt daar stront en strontziek van. Wat een ongelofelijk gezeik.. dit zou een dieptepunt zijn?
Als de TS echt zo bewogen zou zijn door deze moord waarom dan niet alle andere vreselijke dingen die gebeuren in Nederland? Waarom wordt er dan niet bij elke moord zo'n post geopend?
Ik zal jou vertellen waarom:
1: Omdat die fucking pers dit soort nieuws heerlijk vindt om te overhypen.
2: Omdat het hier om een Turk gaat en niet om een nederlander. Want geloof mij.. dit bericht had lang niet zoveel nieuwswaarde gehad als Murat geen Turk zou zijn.
3: Die ultra rechtse kutzieltjes en racisten op dit forum alleen maar dit soort misdaden erkennen en totaal blind lijken te zijn voor andere misdaden gepleegd door autochtonen.
Godverredome man een 16 jarig meisje is door 3 jongens vermoord en in de FIK GESTOKEN. En dit zou een dieptepunt zijn? Waar was alle persaandacht toen dit gebeurde? Juist ja.. op zoek naar nieuws wat wel nieuwswaarde heeft voor de pers.
quote:De media aandacht voor Maja was enorm hoor.
Op zaterdag 17 januari 2004 16:51 schreef BloodRayne het volgende:
Godverredome man een 16 jarig meisje is door 3 jongens vermoord en in de FIK GESTOKEN. En dit zou een dieptepunt zijn? Waar was alle persaandacht toen dit gebeurde? Juist ja.. op zoek naar nieuws wat wel nieuwswaarde heeft voor de pers.
quote:Daar heb je gelijk in, maar ik vind het smakeloos om zieke mensen te beledigen. Heeft te maken met fatsoen naar mensen die buiten deze discussie staan. Tevens geeft het mij aan dat je geen betere woorden kunt vinden om jezelf te uiten.
Het is een vrij land en de laatste keer dat ik keek was vloeken niet verboden. Ook niet op het fok forum.[
quote:
Heb je mijn post niet gelezen met voorbeelden van andere moorden in Nederland? Vertel mij nou maar hoe het brandende lichaam van een 16 jarig meisje NIET erger is dan een leraar die in zijn gezicht wordt geschoten
quote:Wie leest wat niet?
Mezelf:
Dat Smit nu iets zegt is vrij logisch, het stoort hem. Als hij al gelijk iets roept, dan roept men "incident" en blijkbaar vind hij nu dat het geen
incidenten meer zijn.
quote:Inderdaad, ik zat fout met: "Hoofdletters mogen aan het begin van de regel.
En ik MAG HOOFDLETTTERS GEBRUIKEN INDIEN MENSEN NIET LEZEN EN/OF WANNEER IK DAT WIL
Hoewel, hoofdletters mogen daar, ook op andere plaatsen. Als jij denkt dat je tekst anders niet gelezen word moet je je ook afvragen of dat zo is of dat je ondoordachte uitspraken doet.
Op je overige antwoorden in je vorige post reageer ik maar niet,
dat is hetzelfde als je aan het begin van je post vertelde en ik reeds
heb beantwoord.
quote:1. Tja, sensatie brengt geld op.
Op zaterdag 17 januari 2004 16:51 schreef BloodRayne het volgende:Ik zal jou vertellen waarom:
1: Omdat die fucking pers dit soort nieuws heerlijk vindt om te overhypen.
2: Omdat het hier om een Turk gaat en niet om een nederlander. Want geloof mij.. dit bericht had lang niet zoveel nieuwswaarde gehad als Murat geen Turk zou zijn.
3: Die ultra rechtse kutzieltjes en racisten op dit forum alleen maar dit soort misdaden erkennen en totaal blind lijken te zijn voor andere misdaden gepleegd door autochtonen.
quote:Tuurlijk, je vergeet volgens mij even, dat nog voordat het bekend was dat het om een turk ging, het al op alle nieuwszenders was geweest en op elke teletekst en nieuwssite te lezen was. Bullshit dus.
Op zaterdag 17 januari 2004 16:51 schreef BloodRayne het volgende:
Ik zal jou vertellen waarom:2: Omdat het hier om een Turk gaat en niet om een nederlander. Want geloof mij.. dit bericht had lang niet zoveel nieuwswaarde gehad als Murat geen Turk zou zijn.
quote:Tja, dat is ook uitgebreid in het nieuws geweest hoor, weet niet onder welke rots jij leeft
Trouwens, even voor jou informatie, dit meisje is in de fik gestoken door haar moslim vriendjes...
quote:Naja, het was voor 99 procent duidelijk dat het om een allochtoon ging.
Op zaterdag 17 januari 2004 17:09 schreef Sj25 het volgende:[..]
Tuurlijk, je vergeet volgens mij even, dat nog voordat het bekend was dat het om een turk ging, het al op alle nieuwszenders was geweest en op elke teletekst en nieuwssite te lezen was. Bullshit dus.
quote:Onzin, dat waren vooroordelen.
Op zaterdag 17 januari 2004 17:10 schreef nikk het volgende:[..]
Naja, het was voor 99 procent duidelijk dat het om een allochtoon ging.
En daarnaast, als een autochtoon een leraar door zijn kop schiet kan ik je verzekeren dat dat ook flink in het nieuws komt. Waarom? Omdat dit soort praktijken ongehoord zijn in Nederland.
Er is een gigantische media-attentie geweest voor dat afschuwelijk drama. Naar ik meen vond Balkenende het de treurigste gebeurtenis van 2003. Dus ik snap niet zo goed wat je zegt, BloodRayne ...
Daarnaast:
Alle direkt betrokkenen waren / zijn immigranten:
- Maja: Bosnische, ouders moslim/christen
- Goran M. Kroaat
- Goran P. Kroaat
- Nina K. Kroaat
- Ferdi Ö. half Turk half Ned.
Motief Goran M: Een on-Nederlands zwaar overgekookt eergevoel...
Wat Maja is overkomen is in het motief gelijksoortig aan wat Hans van Wieren is overkomen. En vanuit Nederlands (MIJN) standpunt gaat het om on-Nederlandse motieven. Waarover tientallen jarenlang geen discussie kon worden gevoerd wegens de ongelooflijk overtrokken protectie op het 'recht' de eigen culturele identiteit te behouden...
In die zin kwamen óók hier het touw, de benzine en de kogels van links, het spijt me wèl!
Groeten van Graver
quote:Waarom?
Op zaterdag 17 januari 2004 17:20 schreef Graver_Fundamenteel het volgende:In die zin kwamen óók hier het touw, de benzine en de kogels van links, het spijt me wèl!
quote:Ga toch weg man. Het was vanaf het begin al duidelijk dat het om een zwarte school ging en dat de dader hoogstwaarschijnlijk een allochtoon was.
Op zaterdag 17 januari 2004 17:16 schreef Sj25 het volgende:[..]
Onzin, dat waren vooroordelen.
quote:Natuurlijk zou de media aandacht dan ook enorm zijn geweest. Maar wel wat minder... Dat is ook niet meer dan logisch aangezien nu in de media de schietpartij ook gekoppeld werd aan cultuur, integratie, etc. Dat zou in het geval van een autochtone dader vanzelfsprekend niet gebeuren.
En daarnaast, als een autochtoon een leraar door zijn kop schiet kan ik je verzekeren dat dat ook flink in het nieuws komt. Waarom? Omdat dit soort praktijken ongehoord zijn in Nederland.
quote:Je begint nu wel erg in herhaling te vallen.
Op zaterdag 17 januari 2004 15:27 schreef Sj25 het volgende:
Ahhh ik geloof dat we nu overgegaan zijn om mierenneuken omdat er toch altijd wel iets te zeiken moet zijn op rechts...
En even los van of de kritiek terecht of onterecht is, het gaat hier niet om kritiek vanwege het rechtse aspect, maar vanwege het nieuw/jong rechtse aspect, een politieke beweging.
Een wereld van verschil.
Dus loop alsjeblieft niet zaken te verdraaien.
quote:Niets meer te zeggen?
Waarom?
* benzine - http://www.politiek-actie.net/pages/dossiers/politiek_activisme/dierenrechten/index/index.html
* kogels - http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/DossierFortuyn.xml
* touw - weet zo 1 2 3 niet wat hij bedoelt
quote:Pardon?
Op zaterdag 17 januari 2004 17:30 schreef WieWatWaarom het volgende:
Niets meer te zeggen?
quote:Wat zegt dit?
* benzine - http://www.politiek-actie.net/pages/dossiers/politiek_activisme/dierenrechten/index/index.html
* kogels - http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/DossierFortuyn.xml
* touw - weet zo 1 2 3 niet wat hij bedoelt
quote:Doe niet zo belachelijk dramatisch. Je mag in je handjes knijpen dat je in Nederland woont.
Op zaterdag 17 januari 2004 17:30 schreef Deefje het volgende:
Kunnen we nu eens allemaal WAKKER WORDEN! Dit kan zo echt niet doorgaan met Nederland. We verliezen gewoon het gezag. De regering moet echt actie gaan gaan andernemen!
Dat zegt dat men uit de linkse hoek geen geweld schuwed zoals
men zelf beweerd.
[Dit bericht is gewijzigd door WieWatWaarom op 17-01-2004 17:35]
Je vroeg je af waarom ik zeg dat de moordmiddellen gebruikt bij Maja Bradaric en Hans van Wieren in ZEKERE ZIN van links kwamen...
In DIE zin, omdat dat 'recht op eigen culturele identiteit' in de jaren '80 heilig is verklaard, en deze heiligheid daarvan tot voor 2 jaar een onwrikbare protectie van links genoot. Wil je daar voorbeelden van?
Maar Hans van Wieren is gestorven als gevolg van het onbespreekbaar stellen van bepaalde aspecten van de culturele identiteit van zijn moordenaar en de groep immigranten waaruit deze voortkwam...
Zie bijvoorbeeld het vandaag in de NRC verschenen artikel: http://www.nrc.nl/binnenland/artikel/1074233897291.html
In DIE zin kwam de door Murat D. op hem afgevuurde kogel van links. En dat zeg IK niet alleen, dat zeggen politici nu óók, zelfs linkse politici zeggen dat nu...
De werkelijke stand van zaken is héél helder samengevat door Gabriël van den Brink, een cultuursocioloog, die bij NOVA haarfijn uitlegde, ondanks de interventies van Clairy Polak dat er een gapende kloof is tussen de ingestroomde eer-en schaamte-cultuur, en de Nederlandse waarden en normen, resp. cultuur, die gebaseerd is op schuld en boete (zoals hij dat samenvatte). Wellicht interessant om nog eens te bekijken:
Groeten van Graver
[Dit bericht is gewijzigd door Graver_Fundamenteel op 17-01-2004 17:45]
quote:Als iemand het bespreekbaar maakte, en zich inzette voor de sociaal minder capabele medemens dan was het van Wieren wel. Het is echt om te kotsen hoe extreem-rechts (jij ja, van fundamenteel.nl) staat te dansen op z'n graf en er schandelijk profijt van trekt door je achterlijke gedachtengoed eens goed de vrije loop te laten gaan.
Op zaterdag 17 januari 2004 17:34 schreef Graver_Fundamenteel het volgende:
Maar Hans van Wieren is gestorven als gevolg van het onbespreekbaar stellen van bepaalde aspecten van de culturele identiteit van zijn moordenaar en de groep immigranten waaruit deze voortkwam...
Van Wieren moest niks van jullie soort mensen hebben, hij was een D'66'er met een wat ruimere blik en minder vooroordelen. Hij zette zich tenminste in om Nederland weer wat leefbaarder te maken, dat in tegenstelling tot figuren als jou die elke incident aangrijpen om vooral de problemen te benadrukken maar verder geen reet uit te voeren.
Wees een held, en word zelf leraar op die school. Doe je ook nog eens wat nuttigs voor de maatschappij.
quote:Die demonstratie werd niet georganiseerd door de AEL of door de NCPN. Dat er dubieuse figuren rond liepen dat ontken ik niet. Maar dat houd je toch niet tegen.
Op zaterdag 17 januari 2004 16:40 schreef Sj25 het volgende:[..]
Remember de demonstratie waar mensen vernielingen aanbrachten, bush en de rest v.d. amerikanen moordenaars noemden? Een wel iets geweldadigere demonstratie, en vanuit jou gezichtsveld gezien over de lijken van de irakezen ter promotie van extreem links.
Deze demonstratie wordt georganiseerd door extreem rechtse figuren. Het is een manier van extreem rechts om zieltjes te winnen voor hun overige standpunten. Dat vind ik prima verder want we leven in een vrij land. Maar anderen zijn dan ook vrij op mensen te wijzen waar de organisatoren voor staan zodat mensen bij zichzelf kunnen afvragen of ze wel gebruikt willen worden door extreem rechtse groeperingen.
quote:van Wieren was volgens omstanders een racist, hij beledigde murat
Als iemand het bespreekbaar maakte, en zich inzette voor de sociaal minder capabele medemens dan was het van Wieren wel.
quote:Jullie soort? Ben jij nu racist?
Van Wieren moest niks van jullie soort mensen hebben
quote:Overhoop geschoten worden is niet nuttig. Wat heeft die school bereikt?
Wees een held, en word zelf leraar op die school. Doe je ook nog eens wat nuttigs voor de maatschappij.
quote:Anderen doen dat ook, op een andere manier/visie. Of dat effectiever is weet ik niet. De knuffel methode blijkt dat niet te zijn.
Hij zette zich tenminste in om Nederland weer wat leefbaarder te maken,
Opvallend toch dat zodra microcefalen als jij met drek beginnen te gooien er kennelijk geen argument meer vereist is. Jouw scheldpartij aan mij voldoet volgens mij niet aan de regels van dit forum, en derhalve zou het je punten moeten kosten. Wel, we zullen zien...
Ik maak ernstig bezwaar tegen jouw taalgebruik en de suggestie dat ik op Hans van Wieren's graf zou staan te dansen. Ik vind dat je voor zo'n misselijke opmerking je excuses zou moeten maken, want niet IK misbruik dhr. van Wieren, dat doe JIJ, je grijpt zijn overlijden aan om mijn richting uit te krijsen en je haat jegens de vrije meningsuiting in het rond te spuiten. Bah!
Ik heb het grootste respect voor de inspanningen van dhr. van Wieren, en ik heb zijn overlijden NIET nodig om mijn 'achterlijke gedachtengoed' eens goed de vrije loop te laten gaan (wàt een beroerd Nederlands!): Ik zeg wat ik te zeggen heb al jarenlang zonder deze tragedie te misbruiken, i.t.t. jij, die het blijkbaar niet met argumenten af kan. Ik breng alleen onder de aandacht dat van Wieren's inspanningen hem niet hebben beschermd tegen iets wat veel dominanter in de samenleving aanwezig is dan hij met die inspanningen kon bewerken...
Minachtende groeten van Graver
quote:Menslievend als ik nu eenmaal ben, beschouw ik dit als een manifestatie van superieur sarcasme.
Op zaterdag 17 januari 2004 17:53 schreef WieWatWaarom het volgende:van Wieren was volgens omstanders een racist, hij beledigde murat
en zette hem keer op keer voor gek. Hij peste hem.
quote:Heel goed, maar ik vrees dat het niet voldoende is.
Op zaterdag 17 januari 2004 16:06 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Mensen blijven waarschuwen tegen extreem rechtse figuren. Ze ontmaskeren en laten zien waar ze voor staan.
Trouwens leuk dat extreem rechts zich altijd beroept op hun democratische rechten terwijl ze zelfs zo anti democratisch als de pest zijn. Zodra extreem rechts aan de macht komt is het binnen een dag afgelopen met de democratie.
Niet dat het ooit zo ver komt overigens. Mensen zijn wel wat wijzer dan 70 jaar geleden. Maar het is wel overduidelijk dat extreem rechts met een charme offensief bezig is.
Wat wel zou helpen is een verbod door de rechter van alle rechtse partijen, ook de VVD (die ook met racisme dwepen, zie Bolkestein met zijn uitlatingen of Van Baalen die ooit een brief schreef aan Glimmerveen van de NVU).
Linkse partijen zijn de enigen die de democratie respecteren en die racisme met kracht en daad bestrijden. Kijk maar naar het huidige Rusland en Oost Duitsland waar racisme en fascisme welig tiert.
In de tijd van de Sovjetunie en de DDR kwamen dat soort excessen niet voor (op racisme stond zelfs de doodstraf!) en ook heeft het communisme het meest gedaan aan het stoppen van volkeren moorden terwijl het kapitalisme (waar nazisme de ergste exponent van is) honderden genocides en hongersnoden veroorzaakt heeft.
quote:Dazzle123 heeft het duidelijk over extreem rechts. Jammer dat je op zo'n flauwe manier rechts daaraan toevoegt om weer lekker te kunnen klagen over links.
Op zaterdag 17 januari 2004 18:20 schreef Maro het volgende:[..]
Heel goed, maar ik vrees dat het niet voldoende is.
Wat wel zou helpen is een verbod door de rechter van alle rechtse partijen, ook de VVD (die ook met racisme dwepen, zie Bolkestein met zijn uitlatingen of Van Baalen die ooit een brief schreef aan Glimmerveen van de NVU).
Linkse partijen zijn de enigen die de democratie respecteren en die racisme met kracht en daad bestrijden. Kijk maar naar het huidige Rusland en Oost Duitsland waar racisme en fascisme welig tiert.
In de tijd van de Sovjetunie en de DDR kwamen dat soort excessen niet voor (op racisme stond zelfs de doodstraf!) en ook heeft het communisme het meest gedaan aan het stoppen van volkeren moorden terwijl het kapitalisme (waar nazisme de ergste exponent van is) honderden genocides en hongersnoden veroorzaakt heeft.
Wat betreft jouw stukje over extreem-links, je kan kwaad niet met kwaad goedpraten.
quote:Ja als rechts zegt tegen geweld te zijn, zijn ze natuurlijk niet echt tegen geweld, of wat is je punt nou.
Op zaterdag 17 januari 2004 14:52 schreef gelly het volgende:
Het komt mij allemaal nogal dwingend over. Maar ik begrijp dat we het wat rechtser moeten zoeken. Weer lekker populisitsch een thema pakken dat onder de mensen leeft. Grappig ook dat je expres weglaat wie er achter de organisatie zitten
Ja idd het is een thema dat nogal leeft onder de bevolking, volgens mij is een politieke partij haast verplicht daar iets mee te doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |