Ik hoorde vandaag dat Murat (, de man die van Wieren vermoord heeft,) weer na 1 jaar buiten staat? Kan iemand dit bevestigen? 't schijnt namelijk op het nieuws geweest te zijn enzo.
quote:En terecht, die mensen zijn nog niet toerekeningsvatbaar.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
Volgens jeugdrecht kan hij maximaal 2 jaar gevangenisstraf + 6 jaar behandeling krijgen
quote:2 jaar = 24 maanden.
Volgens jeugdrecht kan hij maximaal 2 jaar gevangenisstraf + 6 jaar behandeling krijgen
quote:Zouden ze em niet als volwassene veroordelen?
quote:Hij is onder de 18..
Op vrijdag 16 januari 2004 15:07 schreef Miwe het volgende:[..]
Zouden ze em niet als volwassene veroordelen?
quote:Die mogelijkheid is er. Maar dat ligt aan de rechter. En de advocaat van Murat zal daar natuurlijk ook niet meteen mee akkoord gaan
Op vrijdag 16 januari 2004 15:07 schreef Miwe het volgende:[..]
Zouden ze em niet als volwassene veroordelen?
quote:maar ze kunnen in uitzonderlijke gevallen kiezen om hem volgens met volwassen recht te veroordelen wat ik ook denk dat ze gaan doen in dit geval.
quote:Dan is ie meteen een echte "G"
quote:maakt niet uit.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:08 schreef Martijn16 het volgende:[..]
Hij is onder de 18..
Eens te meer een reden om het volwassenenrecht op iedereen van toepassing te laten zijn. Als de rechter meent dat iemand te jong is, krijgt ie vanzelf toch een lagere straf?
quote:yup. De rechtsorde is danig geschokt door deze gebeurtenissen. En dat weegt (gelukkig) zwaar mee.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:09 schreef Mr_Knoxville het volgende:[..]
maar ze kunnen in uitzonderlijke gevallen kiezen om hem volgens met volwassen recht te veroordelen wat ik ook denk dat ze gaan doen in dit geval.
quote:Maar ik denk niet dat je Murat als volwassenen kunt beschouwen, gezien zijn gedrag.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:09 schreef mrmiddel het volgende:
Mensen vanaf 16 jaar mag je bij zware delicten ook volgens het volwassenenrecht berechten, als daar aanleiding toe is.
quote:Mwah. Ik denk dat het punt van geschokte rechtsorde zwaar wordt meegewogen.
Op vrijdag 16 januari 2004 15:11 schreef ikbengeweldig het volgende:[..]
Maar ik denk niet dat je Murat als volwassenen kunt beschouwen, gezien zijn gedrag.
quote:Nee, meer als een ......
Op vrijdag 16 januari 2004 15:11 schreef ikbengeweldig het volgende:[..]
Maar ik denk niet dat je Murat als volwassenen kunt beschouwen, gezien zijn gedrag.
Onee, ik zeg niks. Zometeen krenk ik zijn gevoelens!
quote:Denk dat TS iets over maximumstraffen volgens jeugdrecht heeft gehoord. Ofzo. Maar dan klopt z'n OP niet helemaal
Op vrijdag 16 januari 2004 15:11 schreef mrmiddel het volgende:
Ik vind trouwens dat de TS zichzelf eens goed op zijn hoofd had mogen krabben voordat hij dit topic opende. Hoe kan je nu al weten wat voor straf iemand krijgt als er nog geen rechtszaak is of wat dan ook. Men weet nog niet eens of de beste jongen volgens het jeugd- of volwassenenrecht zal worden berecht..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |