abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16305372
is er iets waardoor je dingen meer aandurft?
ik bedoel als je iets leuks wilt doen bijvoorbeeld maar je bent te bang om datgene te doen.
ik dacht dat ik misschien dmv. alcohol meer aandurf, maar ik drink nooit alcohol, dus ik weet niet wat voor effect het heeft.
drugs lijken me helemaal niet goed om meer durf te krijgen.
misschien zijn er wel van die medicinale kruiden oid. die een soortgelijk effect hebben?
het gaat dus eigenlijk om de angsten uit te schakelen waardoor je iets niet durft.

ik heb wel gezocht in het forum, maar ben niks relevants tegengekomen.
het zou best kunnen dat er goede middelen in andere topics genoemd worden, maar ik weet niet waar ik dan op moet zoeken.

bij voorbaat bedankt voor de reakties.

@luna
pi_16305382
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:12 schreef boempa het volgende:

drugs lijken me helemaal niet goed om meer durf te krijgen.
misschien zijn er wel van die medicinale kruiden oid. die een soortgelijk

medicijnen zijn ook drugs hoor....

en waarom lijken drugs je geen goed middel voor meer lef? alcohol helpt daar wel mee.... maar als je echt meer lef wil hebben moet je aan je zelfvertrouwen werken, tevreden met jezelf zijn, sterk in je schoenen staan....

amen1

pi_16305391
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:14 schreef thaseekah het volgende:

[..]

medicijnen zijn ook drugs hoor....

en waarom lijken drugs je geen goed middel voor meer lef? alcohol helpt daar wel mee.... maar als je echt meer lef wil hebben moet je aan je zelfvertrouwen werken, tevreden met jezelf zijn, sterk in je schoenen staan....

amen1

ik weet niet hoe mijn lichaam reageert op drugs, omdat ik dat nooit gebruikt hebt, dan bedoel ik dus pillen als lsd enzo.
zelfvertrouwen is redelijk, alleen sommige situaties moet je net wat meer durven dan normaal gesproken.
@luna
pi_16305396
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:19 schreef boempa het volgende:

[..]

ik weet niet hoe mijn lichaam reageert op drugs, omdat ik dat nooit gebruikt hebt, dan bedoel ik dus pillen als lsd enzo.
zelfvertrouwen is redelijk, alleen sommige situaties moet je net wat meer durven dan normaal gesproken.

ja ok maar er is maar 1 manier om daar achter te komen, en begin niet meet lsd dat is hele heftige zooi heb ik ook nog nooit gedaan, ga jij eens lekker een jointje roken met een stel vrienden met een chill muziekje om te kijken hoe je 't ervaart.

tenzij je gewoon anti drugs bent, je moet het niet als motief zien om drugs te gebruiken vind ik....

bah ik lul teveel, ik heb drugs in mn hoofd (xtc)

maarja veel success ermee jongen...

pi_16305397
meer durf hebben is al een mooi iets om te hebben.en je weet nooit van te voren of je iets durft ja of nee.je zult het toch echt eerst moeten doen of althans erover denken of je het gaat doen.beetje wazig maar tis zo.ik durfde ook veel dingen niet___ stom voorbeels(wel lkkr daar niet van)____ sex buitenshuis bijv je moet het durven,maar het is kicken als je het durft.maar als je het eenmaal gedaan hebt wil je meer je gaat steeds verder met het uitzoeken van plekken.ik weet niet goed wat je wil gaan doen,maar doe hte gewoon je zult zien het is een top gevoel.en daar heb je echt geen alcohol of drugs voor nodig.

mijn motto: verleg je grenzen durf es wat maak je leven spannender tis al saai genoeg

vrijdag 16 januari 2004 @ 05:26:36 #6
77121 priest
K A N S L O S E R ! !
pi_16305398
wat bedoel je eigenlijk met iets leuks?en waarom zou je iets wat je leuk vind niet durven??drugs of andere middelen lijken me geen goed idee..als je iets dot doe het dan met je volle verstand anders zeg je achteraf ik heb het gedaan maar was er niet bij!!
  vrijdag 16 januari 2004 @ 05:28:23 #7
7740 Kore
Mijn Tattoo :)
pi_16305399
valeriaan....is een rustgevend middeltje (werkt ook pas goed na een aantal weken) maar het kan er voor zorgen dat je je iets rustiger en meer met zelfvertrouwen voelt. het is homeopatisch. ik heb voor mezelf gemerkt dat druppels meer werken dan pilletjes. en als het onvoldoende werkt raad ik je toch aan om een keertje naar de huisarts te gaan voor een lichte anti-depressiva... (bijv. citalopram 10 - 20 mg).
Do not blame others for making you mad. Anger is a choice. Choose wisely.
pi_16305400
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:23 schreef thaseekah het volgende:

[..]

ja ok maar er is maar 1 manier om daar achter te komen, en begin niet meet lsd dat is hele heftige zooi heb ik ook nog nooit gedaan, ga jij eens lekker een jointje roken met een stel vrienden met een chill muziekje om te kijken hoe je 't ervaart.

tenzij je gewoon anti drugs bent, je moet het niet als motief zien om drugs te gebruiken vind ik....

bah ik lul teveel, ik heb drugs in mn hoofd (xtc)

maarja veel success ermee jongen...

ok bedankt voor de info.
alleen een joint roken zal helaas niet lukken, omdat ik slecht tegen rook kan.
ik bedoel, als mijn ouders roken krijg ik altijd last van mijn ademhaling.
maar ik denk dat alcohol in gematigde vorm geen kwaad kan.
het voordeel van alcohol (in gematigde vorm) is dat je lichaam minder streng is in situaties, althans zoiets had ik geleerd bij biologie.
is er ook alcohol die naar spa-en-fruit smaakt btw?
ja ik weet het, het is een rare vraag, maar het moet natuurlijk wel te zuipen zijn anders heb ik er nog niks aan hehe
@luna
pi_16305405
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:29 schreef boempa het volgende:

[..]

ok bedankt voor de info.
alleen een joint roken zal helaas niet lukken, omdat ik slecht tegen rook kan.
ik bedoel, als mijn ouders roken krijg ik altijd last van mijn ademhaling.
maar ik denk dat alcohol in gematigde vorm geen kwaad kan.
het voordeel van alcohol (in gematigde vorm) is dat je lichaam minder streng is in situaties, althans zoiets had ik geleerd bij biologie.
is er ook alcohol die naar spa-en-fruit smaakt btw?
ja ik weet het, het is een rare vraag, maar het moet natuurlijk wel te zuipen zijn anders heb ik er nog niks aan hehe

er is alcohol in alle soorten en smaken, klinkt beetje triest maar begin eens met een breezer of een passoa oid, heel zoet zodat je de alcohol haast niet proeft... mja toen ik 15-16 ben ik ook daarmee begonnen met drinken, en ook omdat je als tiener gewoon onzeker bent, het heeft echt wel geholpen, maar nu drink ik gewoon geen alcohol meer omdat ik me vanzelf wel zekerder voel.... en alcohol is kut als je teveel zuipt, dus drink met maten, voel je wat ga dan niet meteen nog meer zuipen wacht een beetje af.,..
pi_16305406
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:28 schreef kore het volgende:
valeriaan....is een rustgevend middeltje (werkt ook pas goed na een aantal weken) maar het kan er voor zorgen dat je je iets rustiger en meer met zelfvertrouwen voelt. het is homeopatisch. ik heb voor mezelf gemerkt dat druppels meer werken dan pilletjes. en als het onvoldoende werkt raad ik je toch aan om een keertje naar de huisarts te gaan voor een lichte anti-depressiva... (bijv. citalopram 10 - 20 mg).
valeriaan, is dat net zoiets als anti-depressiva?
ik heb wel verschillende anti-depressiva gehad, maar die werkten niet zoals ze moesten werken.
maar iets homeopatisch wat je bij de aphoteker kan kopen zou natuurlijk perfect zijn.
@luna
pi_16305409
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:32 schreef thaseekah het volgende:

[..]

er is alcohol in alle soorten en smaken, klinkt beetje triest maar begin eens met een breezer of een passoa oid, heel zoet zodat je de alcohol haast niet proeft... mja toen ik 15-16 ben ik ook daarmee begonnen met drinken, en ook omdat je als tiener gewoon onzeker bent, het heeft echt wel geholpen, maar nu drink ik gewoon geen alcohol meer omdat ik me vanzelf wel zekerder voel.... en alcohol is kut als je teveel zuipt, dus drink met maten, voel je wat ga dan niet meteen nog meer zuipen wacht een beetje af.,..

ik denk dat dat ook sterk per persoon afhangt hoe effectief het is, en hoe sterk het op je inwerkt.
misschien dat twee flesjes al veel effect heeft bij mij, maar omdat ik nog nooit alcohol gedronken heb heeft een flesje misschien al eel effect.
hoe lang zou het ongeveer duren voordat je merkt dat het werkt?
@luna
pi_16305410
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:35 schreef boempa het volgende:

[..]

ik denk dat dat ook sterk per persoon afhangt hoe effectief het is, en hoe sterk het op je inwerkt.
misschien dat twee flesjes al veel effect heeft bij mij, maar omdat ik nog nooit alcohol gedronken heb heeft een flesje misschien al eel effect.
hoe lang zou het ongeveer duren voordat je merkt dat het werkt?

alcohol merk je echt heel snel, ik denk dat jij aan 1 flesje ook wel genoeg heb om lekker aangeschoten te zijn, je voelt je dan een beetje wazig, wel lekker ontspannen en je zal waarschijnelijk veel lullen, praatje maken gaat dus ook stukje makkelijker dan

maar ik ga maffen, suc6 ermee...

pi_16305411
kom op mensen schij es uit met die alcohol en anti-vanalles doe es gek en leef je leven in the fullest zorg dat je erbij met je volle koppie niet bedwelmd met al die shit!!!!
pi_16305412
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:36 schreef thaseekah het volgende:

[..]

alcohol merk je echt heel snel, ik denk dat jij aan 1 flesje ook wel genoeg heb om lekker aangeschoten te zijn, je voelt je dan een beetje wazig, wel lekker ontspannen en je zal waarschijnelijk veel lullen, praatje maken gaat dus ook stukje makkelijker dan

maar ik ga maffen, suc6 ermee...

ok, nogmaals bedankt voor de info
@luna
  vrijdag 16 januari 2004 @ 05:40:27 #15
77121 priest
K A N S L O S E R ! !
pi_16305414
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:32 schreef boempa het volgende:

[..]

valeriaan, is dat net zoiets als anti-depressiva?
ik heb wel verschillende anti-depressiva gehad, maar die werkten niet zoals ze moesten werken.
maar iets homeopatisch wat je bij de aphoteker kan kopen zou natuurlijk perfect zijn.

anti-depressiva=b.s. ik heb allles al gehad het enige waar ik een goed gevoel bij krijg =xtc maar om dat elke dag te slikken likt me ook geen goed idee
pi_16305416
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:37 schreef angeleyes30 het volgende:
kom op mensen schij es uit met die alcohol en anti-vanalles doe es gek en leef je leven in the fullest zorg dat je erbij met je volle koppie niet bedwelmd met al die shit!!!!
ik probeer altijd ook na te gaan wat voor gevolgen een bepaalde situatie heeft.
daardoor durf ik ook bepaalde dingen niet omdat ik niet zeker ben wat de gevolgen zijn, terwijl ik het wel graag wil doen.
dus ik zal wel proberen om mijn verstand erbij te houden.
maarja, met alcohol in gematigde vorm zal ik misschien niet zo streng voor mezelf meer zijn.
en dat is uiteindelijk ook de bedoeling.
@luna
pi_16305418
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:40 schreef priest het volgende:

[..]

anti-depressiva=b.s. ik heb allles al gehad het enige waar ik een goed gevoel bij krijg =xtc maar om dat elke dag te slikken likt me ook geen goed idee

het schijnt dat sommige mensen er wel gebaat bij zijn, maar dan moet je er wel gevoelig voor zijn denk ik.
ikzelf ben daar bijvoorbeeld niet gevoelig voor en jij ook niet, maargoed dat zal ongetwijfeld weer per persoon verschillen.
@luna
pi_16305421
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:41 schreef boempa het volgende:

[..]

ik probeer altijd ook na te gaan wat voor gevolgen een bepaalde situatie heeft.
daardoor durf ik ook bepaalde dingen niet omdat ik niet zeker ben wat de gevolgen zijn, terwijl ik het wel graag wil doen.
dus ik zal wel proberen om mijn verstand erbij te houden.
maarja, met alcohol in gematigde vorm zal ik misschien niet zo streng voor mezelf meer zijn.
en dat is uiteindelijk ook de bedoeling.

ja maar worm alcohol???tis wel lkkr enzo maar om durf te hebben moet je dat dus vooral niet doen,want de dag erna sta je op met nuchter verstand en dan durf je het nog steeds niet.wat hen je dan gewonnen gene ene shit,toch???doe gewoon gek en laat je nuchtere verstand gaan geef toe aan je gevoel(moeilijk das waar) maar als je eenmaal 1 iets hebt geprobeerd gaat de rest zon beetje vanzelf.en ik spreek uit ervaring ik was ooit ook een angsthaas
pi_16305423
alcohol kan idd heel goed werken in jouw geval. alcohol maakt iemand vaak onverschillig voor de consequenties van diens gedragingen en ik denk dat het datgene is wat jij wil. echter moet ik wel zeggen dat wanneer je alcohol gebruikt en zeker wanneer je het gebruikt om grenzen te verleggen dat je dan te ver kan gaan, en je bent nu al bang voor de consequenties.de stap is makkelijker genomen, maar waar je komt is dezelfde plek.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 05:49:23 #20
77121 priest
K A N S L O S E R ! !
pi_16305426
wat is het wat je niet durft ?????ben eigenlijk wel nieuwschierig???
pi_16305433
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:48 schreef aureliano het volgende:
alcohol kan idd heel goed werken in jouw geval. alcohol maakt iemand vaak onverschillig voor de consequenties van diens gedragingen en ik denk dat het datgene is wat jij wil. echter moet ik wel zeggen dat wanneer je alcohol gebruikt en zeker wanneer je het gebruikt om grenzen te verleggen dat je dan te ver kan gaan, en je bent nu al bang voor de consequenties.de stap is makkelijker genomen, maar waar je komt is dezelfde plek.
ik zal ook niet in een situatie terechts komen dat ik anderen tot last ben/lastig val.
het gaat vooral om, zoals jij zegt, je grenzen te verleggen.
ik durf iets niet, maar ik weet dat ik er anderen geen kwaad mee doe oid.
ik denk dat ik daarom ook niet bang hoef te zijn voor de gevolgen.
ik bedoel met alcohol zou ik dat dan wel durven, omdat ik dan dus niet diezelfde grens hebt in mezelf.
er zijn situaties waar dat inderdaad niet handig is, waarbij je wel dingen doet die niet verstandig zijn, maar in zulke situaties zal ik ook helder blijven denken.
vaag verhaal, maar het gaat erom dat het helpt.
@luna
pi_16305438
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:49 schreef priest het volgende:
wat is het wat je niet durft ?????ben eigenlijk wel nieuwschierig???
dat is niet zo belangrijk.
het is de bedoeling dat ik te weten kom hoe je meer durf krijgt, daar gaat dit topic ook over.
@luna
pi_16305442
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:12 schreef boempa het volgende:
ik dacht dat ik misschien dmv. alcohol meer aandurf, maar ik drink nooit alcohol, dus ik weet niet wat voor effect het heeft.
je zegt het zelf al????dus wrom eraan beginnen????laat het lkkr zoals het nu is!!!altijd beter zeg ik maar.maar wat wil je doen waar je de durf niet voor hebt???misschien da we je dan meer kunnen vertellen!!!!
pi_16305445
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:56 schreef angeleyes30 het volgende:

[..]

je zegt het zelf al????dus wrom eraan beginnen????laat het lkkr zoals het nu is!!!altijd beter zeg ik maar.maar wat wil je doen waar je de durf niet voor hebt???misschien da we je dan meer kunnen vertellen!!!!

dan zou ik een ander topic moeten openen over een voorbeeldsituatie.
dit topic is meer bedoeld voor in het algemeen, niet zozeer voor een specifieke situatie.
maar het zou best kunnen dat er al een topic is over een situatie is waar ik bijvoorbeeld niet genoeg durf hebt, maar daar kan ik dan eventueel een reply plaatsen.
en natuurlijk is het ook niet de bedoeling dat dit topic vervuild wordt, daar het algemene informatie betrefd (alcohol, medicijnen etc.)
iig. bedankt voor de reakties tot nu toe.
@luna
  vrijdag 16 januari 2004 @ 06:00:59 #25
77121 priest
K A N S L O S E R ! !
pi_16305446
quote:
op vrijdag 16 januari 2004 05:54 schreef boempa het volgende:

[..]

dat is niet zo belangrijk.
het is de bedoeling dat ik te weten kom hoe je meer durf krijgt, daar gaat dit topic ook over.

is niet belangrijk zeg jij als het zo simpel is stop een grammetje coke in je neus en je durft alles maar daar is het niet mee opgelost toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')