quote:Grappig dat je die noemt, was volgens mij de afsluiter bij het laatste concert dat ik van ze gezien heb (2002 denk ik)
Op maandag 9 februari 2004 23:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Misschien is het wel een verrassing dat ze niet comfortably numb hebben genomen.
Erg fijne rustgevende cd zo savonds laat
quote:
First release outside of his homeland for Icelands Stafrann Hakon, centred around the majestic soundscapes of Olafur Josephsson, a young man with incredible talent and a big future. "Skvettir Edik A Ref" doesnt represent his recording debut, but it certainly announces his arrival on the international scene in a grand style; this is the first of two Stafrann albums to be released in the next few months on Resonant ("I Astaandi RJ Punnar" follows soon) and collectively they form the finest body of work in Icelands formidable post-rock / electronica scene in quite some time. Bringing to mind Labradford, Tarentel or an instrumental Sigur Ros, his music is epic, incredibly emotive and atmospheric - and though the component parts tread a fairly familiar path, the end product is anything but formulaic. Highly Recommended.
Voor de 3e keer vanavond.
Songtitel van de dag : Mother Hold The Candle Steady While I Shave The Chicken's Lip
Beasty Boys - Paul's Boutique
A monument to the art of sampling. Een plaat met vele lagen, die daardoor nooit verveelt. Er valt altijd wel wat nieuws te ontdekken.
Bongzilla - Gateway
Lekker heavy, brute en aparte vocals, vlot tempo, . Een soort stoner doom op tempo.
Teksten gaan over weed, niet echt mijn ding maar de muziek maakt alles meer dan goed. Ik heb de heren twee maal mogen zien optreden, daar heb ik toen echt van genoten. Ze maken het live meer dan waar.
Favoriete track: 2. Stone a Pig
Dit lijkt me wel wat voor Summo.
The Hellboys - Cha Cha with The Hellboys
The Hellboys is eigenlijk Tony Redmond, aangevuld met (ex)leden van Guitar Craft, waaronder het California Guitar Trio en Tony Geballe. De ritme sectie bestaat uit Tony Levin op bas en Jerry Marotta op allerhande percussie.
Guitar Craft is een reizend gitaar-workshop met een behoorlijke filosofische inslag, opgericht door Robert Fripp. Dat deze cd een zwaar akoestische inslag heeft is dan ook niet verwonderlijk, net zo min als het kwalitatief goede gitaarspel. De nummers varieren van simele deuntjes tot experimenteel tot meligheid.
Leuke cd
Zeer prettig gestoorde progrock uit Frankrijk, hoorbaar beinvloed door Soft Machine en Frank Zappa, maar dan wel met een eigen twist eraan. Wel muziek waarmee je medebewoners vreselijk op hun zenuwen werkt (vooral als 't hard staat), maar soit.. horen ze ook eens iets anders dan Tiesto.
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 11-02-2004 19:56]
quote:Via DGM besteld ? Of ligt hij ook gewoon hier in de winks ? Dan ga ik hem morgen ook even zoeken
Op woensdag 11 februari 2004 19:28 schreef MuadDib het volgende:
[afbeelding]The Hellboys - Cha Cha with The Hellboys
[..]
Leuke cd
Edit :
ik zit nu wat stukjes hier te luisteren
[Dit bericht is gewijzigd door fripper op 11-02-2004 20:54]
Naked City - Grand Guignol
Een nogal vreemd album, maar hoort dat niet bij de heer Zorn?
Het album bestaat eigenlijk uit 3 delen. Het eerste deel, het titelnummer, is een nogal ambient getint stuk met af en toe wat muzikale erupties, het 2e bestaat uit (verrassend lichtvoetige) bewerkingen van klassieke werken van oa DeBussy, en het 3e deel bevat de ondertussen op Fok! wereldberoemde miniatuurtjes met jazzthrash. Hier mag ook eindelijk de Grote Opper Schreeuwlelijk Yamatsuka Eye opdraven.
Al met al weer een wonderlijke reis door de krochten van John Zorn's ziel; in combinatie met het vertrouwde fijne artwork 1 uurtje waarna je nooit meer hetzelfde zult zijn...
en voor fripper: DGM
Rush - Rush in Rio
Luister 'm nu voor 't eerst en klinkt fantastisch. Ik ben eigenlijk niet zo'n fan van live-albums, maar bij Rush luister ik haast liever de live-albums dan de studioalbums.
Een 3 dubbelaar, dus ik ben nog wel even zoet. 't Mooie van dit album is dat je ook echt hoort dat 't live is. Veel publiek, dat volop meeblèrt.
heb deze cd nog niet zo lang maar ben er helemaal verslaafd aan
wat wel jammer is dat hij de hele cd maar 33 minuten duurt...average track length: 2:04
The Dead C - The Damned
Meest recente plaat van de avant/noise-rock pioniers uit Nieuw Zeeland. Het eerste nummer is pure smerige noiserock, maar de rest van de plaat bestaat meer uit industrial geluidscollage's en flarden field recordings. Er bezwerende, fascinerende plaat.
Ja, die geniale plaat die nooit gaat vervelen weer. Die plaat die me blijft verbazen. Die ik in Nieuwe Stijl topics al tientallen malen beschreven heb.
De beste CD die ik heb, denk ik. Een van de weinige cd's die ik na 25x luisteren een hoger punt zou geven dan bij de 1e keer. Tja, wat moet ik verder zeggen?
Koop hem zelf!
doeg
quote:hoe krijg je er een plaatje bij???
Op vrijdag 13 februari 2004 16:32 schreef geertje89 het volgende:
http://www.alternakid.de/pix/cover/0303placebo.jpgDe beste CD die ik heb, denk ik. Een van de weinige cd's die ik na 25x luisteren een hoger punt zou geven dan bij de 1e keer. Tja, wat moet ik verder zeggen?
Koop hem zelf!doeg
quote:Ken je de nieuwe cd?
Op zondag 1 februari 2004 23:56 schreef Summoner het volgende:
--edit: fokov wimpservr--Incubus - Beyond the Unknown
Vette old school death metal. Plaat klinkt erg goed voor de periode waarin 'ie opgenomen is.
quote:staat in de FAQ ergens, maar het is [img]locatie van het plaatje[/img]
Op vrijdag 13 februari 2004 16:33 schreef geertje89 het volgende:[..]
hoe krijg je er een plaatje bij???
quote:Dank
Op vrijdag 13 februari 2004 16:40 schreef bas-beest het volgende:[..]
staat in de FAQ ergens, maar het is [afbeelding]
Jethro Tull - A / Slipstream (1980)
In de serie remasters van Jethro Tull was nu A aan de beurt. De cd is voorzien van een DVD van de video Slipstream.
De plaat was oorspronkelijk bedoeld als solo cd van Ian Anderson, maar op verzoek van de platenmaatschappij toch uitgebracht als Jethro Tull lp. A is niet bepaald een typische Tull plaat. Het ScienceFiction-achtige hoesje staat haaks op wat we van eind jaren 70 van JT gewend waren : Songs from the Wood en Heavy Horses.
En de muziek heeft inderdaad een zelfde verandering ondergaan als de verpakking. Nieuwkomer Eddie Jobson zorgt voor een behoorlijk andere sound. Veel toetsenwerk dus. Helaas vond Ian Anderson de invloed van Jobson al snel te groot worden, en Jobson kon weer vertrekken.
Slipstream bevat een aantal videoclips, en concert-opnames van de tour met Jobson. Het oude werk wordt hierbij gelukkig niet vergeten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |