abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 januari 2004 @ 20:38:36 #26
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16324051
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:17 schreef slashme het volgende:

[..]

Heb een husqy door de keuring laten komen met een kapot remlicht.


Ik moest laten zien dat het remlicht zowel met de hand als met de voet functioneerde.

Er stond iemand voor een herkeuring waar het lampje van de kentekenplaat verlichting eerder niet werkte en een paar extra breedstralers die niet aangesloten bleken. (een auto dus)

pi_16325070
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 20:06 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Bpm is wel eens schrikken:
Ik moest 915 euro betalen voor een 3 jaar oude motor die eigenlijk 5 jaar oud was.
Niet het bouwjaar maar de eerste toelating op de weg is belangerijk.
Maar van je budget kan je zo 750 euro afhalen voor de kosten.
(benzine - ik 1500 kilometer, huur trailer, keuring, Bpm)

**waar je moet moet letten: (wat ik zo even verzin .. soep word koud :-)
Het overnieuw spuiten van de motor i.v.m. oude schade's.
Op e-keur op de koplamp en knipperlichten. Chassisnummer.
Origineel motorblok, anders denken ze dat die gestolen is.
Alles moet goed werken qua verlichting, ze keuren hem al af op een kapot richtingaanwijzerlampje.
Uiteraard de juiste papieren, die Duitser wilde mij wijsmaken dat ik niets meer nodig had .. toch nog even een[paar maandjes extra bezig geweest. (had alleen maar ongeldige Italiaanse papieren .. hij was in Duitsland nog nooit de weg op geweest)


750 euro als je een 3-5 jaar oude motor koopt. als je budget 4000 euro is verandert dat enorm: bpm hooguit 300 euro. en brandstof, wees slim gewoon in een gasauto.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 21:39:12 #28
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16325597
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[knip]als je budget 4000 euro is verandert dat enorm: bpm hooguit 300 euro. en brandstof, wees slim gewoon in een gasauto.
Moet je wel een gasauto tot je beschikking hebben.
En reken boven op die 300 nog wel even ongeveer 200 euro kosten.
Dus kom je al aardig in de richting van die 750 .. ok 50 % minder
  vrijdag 16 januari 2004 @ 21:53:02 #29
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_16325929
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:16 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

750 euro als je een 3-5 jaar oude motor koopt. als je budget 4000 euro is verandert dat enorm: bpm hooguit 300 euro. en brandstof, wees slim gewoon in een gasauto.


mischien vallen de kosten van het invoeren wel mee hoor, het is alleen lullig als je voor 4000 eypo een motor uit dld gehaald hebt en er dan achter komt dat de kosten om hem in te voeren toch hoger zijn dan verwacht en je er ook nog eens achter komt dat je blut bent.....
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_16326159
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:39 schreef Patrick281 het volgende:

[..]

Moet je wel een gasauto tot je beschikking hebben.
En reken boven op die 300 nog wel even ongeveer 200 euro kosten.
Dus kom je al aardig in de richting van die 750 .. ok 50 % minder


ja dat klopt! is vast wel te regelen toch in je kenniskring, ik gelukkig wel . ja, ok ongeveer 500 euro kosten bovenop de verkoopprijs van 4000 euro is wel reeel. maar met wat moeite blijft het lucratief
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:53 schreef super_honda het volgende:

[..]

mischien vallen de kosten van het invoeren wel mee hoor, het is alleen lullig als je voor 4000 eypo een motor uit dld gehaald hebt en er dan achter komt dat de kosten om hem in te voeren toch hoger zijn dan verwacht en je er ook nog eens achter komt dat je blut bent.....


je moet er wel rekening mee houden idd. maar ik denk dat als je een motor gaat kopen dat je toch altijd meer gaat uitgeven dan je van plan was, tenminste dat voorzie ik bij mezelf wel...
  vrijdag 16 januari 2004 @ 22:07:11 #31
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16326233
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 21:53 schreef super_honda het volgende:

[..]

mischien vallen de kosten van het invoeren wel mee hoor, het is alleen lullig als je voor 4000 eypo een motor uit dld gehaald hebt en er dan achter komt dat de kosten om hem in te voeren toch hoger zijn dan verwacht en je er ook nog eens achter komt dat je blut bent.....


Idd .. ik had via diverse site's wel wat bpm berekeningen gedaan ..
De verleiding om je geld maximaal in de motor te steken blijft toch groot.
Mijn Bimota was 1.400 euro over budget bij aankoop, en toen kwam er nog ruim 2.000 euro aan extra kosten bij.
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 22:03 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
ja dat klopt! is vast wel te regelen toch in je kenniskring
Ik had toen een lease auto zonder trekhaak, maar kon die even ruilen met een collega voor 2 dagen.
Koste mij maar iets meer dan een halve tank in het buitenland.
  vrijdag 16 januari 2004 @ 22:12:52 #32
20741 generalist
Watch me do it!
pi_16326382
Eigen import, mijn Suzuki GSX-R

Uit een ouder topic:


Ik heb eens zitten rondneuzen en door alle info hier ben ik een heel stuk verder gekomen.

Ik heb een overzichtje gemaakt voor mensen die meer info willen (zoals ik) en misschien wel een tweedehands willen importeren.

Hier is het:

FOK! Met plaatjes
http://forum.fok.nl/showtopic.php/231846

Overzicht van merken en typen bij Moto73
http://www.moto73.nl/merken/actueel/mmstart.php

Forum voor motorrijders
http://www.motor-forum.nl/forum/index.php


In DUITSLAND:


Zoeksites in Dld met vele 2e-hands motoren
http://www.mobile.de/

http://www.bikemarkt.de/scripte/index2.asp?wahl=markt

Berekenen van de BPM bij import vanuit Dld:
http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator_afdracht_invoer.asp

Kentekenkeuring aanvragen bij RDW
http://www.rdw.nl/ned/kentekenkeuring/index.htm

Ervaring van iemand die een motor in Dld kocht en de gang van zaken richting douane + tips
http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/13804/1
Nog een ervaring
http://members.home.nl/rdehaan/alles%20wat%20je%20moet%20weten.htm


Ik zal nog verder zoeken....


edit: toevoeging

om je Theorie te oefenen, jaja, een beetje off-topic, maar wel handig
http://www.cbr.nl/goodies/Oefen%20theorie/theorie.asp

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_16336608
quote:
Op vrijdag 16 januari 2004 22:12 schreef generalist het volgende:
*knip*
wel heel nuttige info! kan ik iig wel gebruiken, thx !
pi_16336688
O god..

Weer zo'n "te zwaar om te beginnen" discussie
1000CC HOEFT niet per definitie te zwaar te zijn, cc's zeggen weinig tot niets.

Supersport 1000cc te zwaar: JA!
Off-roadje 1000cc te zwaar: NEE!

Mensen vragen bij het zien van je motor altijd hoeveel cc ie is.. alsof dat iets zegt

Enige waar je op moet letten is de kg/pk verhouding en of de motor vergevingsgezind is..

[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 17-01-2004 12:34]

pi_16337742
ik mijn husq met een open demper geluk dat zijn metertje kapot was..... maar een crosser/supermotard invoeren kan echt kut zijn, hoop geklooi aan die dingen altijd
  zaterdag 17 januari 2004 @ 13:15:48 #36
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_16339246
quote:
Op zaterdag 17 januari 2004 11:00 schreef Rietvaerder het volgende:
O god..

Weer zo'n "te zwaar om te beginnen" discussie
1000CC HOEFT niet per definitie te zwaar te zijn, cc's zeggen weinig tot niets.

Supersport 1000cc te zwaar: JA!
Off-roadje 1000cc te zwaar: NEE!

Mensen vragen bij het zien van je motor altijd hoeveel cc ie is.. alsof dat iets zegt

Enige waar je op moet letten is de kg/pk verhouding en of de motor vergevingsgezind is..


Mee eens. Die CBR1000 van de vorige pagina is wel een lastige beginnersfiets.
Alleen al dat gewicht om te manoevreren e.d. bij parkeren, keren. Maar niet perse het aantal cc dus!
Al kan je jezelf wel overschatten bij de snelheden die deze motor kan halen.
(tussenacceleratie is ook best bruut)
Ik zou zelf met een toermotor beginnen en daar minimaal een half jaar even wat kilometers opzetten.
- meer uit het idee van wat ik hierboven over die CBR1000 zeg.
Omvallen is dan wat minder erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')