Is Tolkien wellicht een racist, of is er om een andere redenen gekozen om geen donkere personages te gebruiken in het boek en/of de film?
quote:
Op donderdag 15 januari 2004 15:42 schreef jotheman het volgende:
Nou veel donkerder als die ridders van Nagazul gasten kom je ze niet gauw tegen hoor...
quote:Geen idee, het is ook maar een aanname!
Op donderdag 15 januari 2004 15:42 schreef Disorder het volgende:
Waarom zou je een racist zijn als je alleen blanken in je boek laat voorkomen?
Wellicht dat hij een hekel aan donkeren heeft en ze daarom niet gebruikt in zijn verhalen?
quote:Wat Ben Jij Dom!
Op donderdag 15 januari 2004 15:41 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik heb de boeken van Lord of the Rings nooit gelezen, maar in de verfilming viel het mij op dat er helemaal geen donkere mensen/volkeren meespelen.Is Tolkien wellicht een racist, of is er om een andere redenen gekozen om geen donkere personages te gebruiken in het boek en/of de film?
Pak er eens een boek bij en lees eens wat over de man.
Bovendien: heb jij een andere film gezien dan de TS in De Arabische Sauron (Lord of ,,,,,,) of zo?
quote:Nee, hij is dood
Op donderdag 15 januari 2004 15:41 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik heb de boeken van Lord of the Rings nooit gelezen, maar in de verfilming viel het mij op dat er helemaal geen donkere mensen/volkeren meespelen.Is Tolkien wellicht een racist, of is er om een andere redenen gekozen om geen donkere personages te gebruiken in het boek en/of de film?
quote:Effe voor de goede orde, ik stoor me er niet aan! Integendeel!
Op donderdag 15 januari 2004 15:43 schreef Lexie het volgende:
De Arabische Sauron (Lord of ,,,,,,)Hier kun je verder huilen
.
Het is gewoon een vraag!
quote:Waarvoor heb je donkeren nodig? Hij had Orcs om te discrimineren
Op donderdag 15 januari 2004 15:44 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Geen idee, het is ook maar een aanname!
Wellicht dat hij een hekel aan donkeren heeft en ze daarom niet gebruikt in zijn verhalen?
Maar idd, niet een van de goede volken hadden een donkerehuidskleur. Hoewel het wel verschillende rassen waren.
Maar een racist... nee. Juist het tegen overgestelde, de dwergen en de elven hebben een vete. Er is dus een soort van rassenhaat tussen die twee volkeren. Tolkien laat twee leden van die rassen samen werken, en aan het eind worden die twee vrienden (Legolas en Gimli).
quote:owja en hij heeft een hekel aan jou daarom heeft hij jou niet gevraagd om mee te doen aan de film
Op donderdag 15 januari 2004 15:44 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Geen idee, het is ook maar een aanname!
quote:Ik zeg niet dat hij een racist is, ik vraag me af!
Op donderdag 15 januari 2004 15:44 schreef The_Matrix het volgende:
Ik vind je nu trouwens wel heel ver gaan om Tolkien een Racist te noemen..
quote:In het 1e boek als ie beschreven wordt
Op donderdag 15 januari 2004 15:45 schreef Lexie het volgende:
En waar staat in het boek eigenlijk dat Aragorn geen neger is?
Wordt ook niet de term blank gebruikt, maar iets met verwilderd/gebronsd of zo...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |