quote:
Crematie leraar op maandagZOETERMEER - De crematie van de dinsdag neergeschoten en overleden leraar van het Haagse Terra College heeft maandag plaats in crematorium Eikelenburg in Rijswijk. Dat meldde B. Toet, de zwager van het slachtoffer, donderdagmiddag.
De uitvaartplechtigheid begint maandagmorgen om 10.30 uur en duurt tot 11.45 uur. De bijeenkomst krijgt een open karakter, waardoor iedereen die dat wil, Hans van Wieren de laatste eer kan bewijzen. "Hans wilde dat zo'', aldus Toet, die verwacht dat het erg druk zal worden.
De familie wil geen audiovisuele media toelaten tot het crematoriumterrein. "We hopen dat deze media die wens respecteren", aldus Toet.
quote:Maandag is de crematie. Ik hoop dus echt dat de pers erg coulant is tov de nabestaanden.
Politie treedt op bij Terra CollegeDEN HAAG - "Het wordt nooit als vroeger. Ik hoor nog steeds het geschreeuw en kan er bijna niet meer van slapen", vertelt de 17-jarige Hafize. Ze komt net uit het Terra College aan de Beresteinlaan waar de scholieren donderdag opnieuw bij elkaar komen.
Zij en haar vriendinnen Hatice (15) en Cagla (14) kenden Murat goed. Ze hadden het nooit van hem verwacht. "Ik ken hem al zeven jaar. Het was een heel goede jongen die goede cijfers haalde op school. Hij ging alleen met de verkeerde vrienden om. Meestal was het een heel rustige jongen, maar soms was hij wel agressief", aldus Hafize.
Hafize heeft vorig jaar nog economieles gehad van meester Van Wieren. De meisjes zeggen dat hij op school zeer geliefd was. Ze hebben op school nog nooit eerder leerlingen met wapens gezien. "Het is een hele strenge school met hele strenge regels en er hangen ook camera's."
De vriendinnen hebben geen enkel idee waarom de jongen ruzie had met Van Wieren en waarom hij hem heeft neergeschoten. Ze denken wel dat hij stoned was op het moment dat hij de leraar neerschoot. Ook weten ze dat hij wel eens harddrugs zoals XTC gebruikte.
Politie
De politie heeft ongeveer dertig leerlingen die donderdagochtend voor het Terra College hun sympathie betuigden voor de verdachte Murat, uit elkaar gehaald. De leerlingen hadden op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook riepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, sloegen ze op auto's.
Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen.
Herdenkingsdienst
De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen zou dit de enige optie voor Murat zijn geweest. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."
Agenten
De scholieren konden donderdag tussen 9.00 en 12.00 uur in school terecht om te herdenken en te praten met leraren en mensen van Slachtofferhulp. Bij het schoolgebouw zijn een stuk of zes agenten aanwezig die ervoor zorgen dat de jongeren niet in grote groepen samenscholen. Als ze dat wel doen, worden ze opgepakt, liet een agent weten. Volgens een politiewoordvoerder was deze bijeenkomst niet aangemeld bij de politie.
Miltenburg
Directeur G. van Miltenburg kwam even naar buiten om de leerlingen een hart onder de riem te steken. Hij vindt het goed dat ze praten en ze mogen zeggen wat ze willen, zo zei hij tegen de jongeren.
De 16-jarige Erkan, vriend van Murat, vertelt donderdagochtend dat hij naast Murat stond tijdens de schietpartij. "Murat had een pistool. Ik kon hem niet tegenhouden, want dan zou ik zelf ook een kogel door mijn hoofd hebben gekregen."
Murat
Volgens Erkan was Murat de leider van de klas en trok hij veel met hem op. "Murat was altijd de pineut." Erkan vertelt dat zijn vriend dinsdagochtend nog ruzie had met de conciërge, omdat Murat een peuk in de aula zou hebben gegooid. "Toen heb ik nog tegen hem gezegd dat ie rustig moest gaan zitten. Daarna heb ik hem niet meer gezien."
Je zal die jongens maar op tv zien en horen blèèrren als nabestaande
quote:Persoonlijk vind ik die vorm van disrespect bijna nog erger dan de daad zelf
Op donderdag 15 januari 2004 14:28 schreef robh het volgende:
Je zal die jongens maar op tv zien en horen blèèrren als nabestaande
"Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Ongelooflijk dat "vriendjes" nog zulke uitspraken durven te doen Hij heeft iemand VERMOORD. Dan kun je mij niet wijsmaken dat dat jongen vóór de moord altijd het lieverdje van de klas was. En het feit dat zijn moeder door de school voor een gesprek over al dan niet schorsen was uitgenodigd, zegt mij genoeg.
Echt nieuws om ontzettend kwaad van te worden
Ik vrees dat het in hun (waarschijnlijk erg lege) hersens niet zal opkomen om tijdens de herdenking morgen enig respect voor de doodgeschoten docent op te brengen. Nee, die heeft het immers aan zichzelf te danken .......
Ongelooflijk
Van schelden of een woordenwisseling is nog nooit iemand doodgegaan ...
Als zij werkelijk op deze manier gaan provoceren, mogen ze allemaal geschorst worden en met zijn 10 in 1 cel gaan zitten voor een paar jaar.
Hopelijk kunnen ze tot bedaren worden gebracht vòòr de dag van morgen
quote:Volgens mij willen ze slechts zeggen dat de media niet verkeerd moet berichtten...
Op donderdag 15 januari 2004 14:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ongelooflijk
[Dit bericht is gewijzigd door -Jean- op 15-01-2004 14:52]
quote:Als ze echt met grote foto's willen komen van muRAT bij de crematie dan zijn ze nog zieker dan dat ik al dacht... Zet dan de ME-busjes maar klaar...
Op donderdag 15 januari 2004 14:43 schreef Sjummie het volgende:
Ergens begrijp ik wel dat die gastjes hun vriendje Murat willen steunen, maar dit is niet de manier. Ze verliezen inderdaad de ernst van de zaak uit het oog.Als zij werkelijk op deze manier gaan provoceren, mogen ze allemaal geschorst worden en met zijn 10 in 1 cel gaan zitten voor een paar jaar.
Hopelijk kunnen ze tot bedaren worden gebracht vòòr de dag van morgen
wanneer zijn hun pillen uitgewerkt en komen ze er eindelijk achter dat ze boos moeten zijn op murat omdat die iemand heeft vermoord
Zelfs het hebben van een geweer is al erg genoeg, en dan ook nog een geweer zo goed kunnen gebruiken
quote:Leuk fake-bericht...
Op donderdag 15 januari 2004 14:46 schreef -Jean- het volgende:bron: http://www.indymedia.nl/nl/2004/01/16373.shtml
Iedereen kan berichten submitten op Indymedia, dus ook een een of andere goof die "links" in een kwaad daglicht wil stellen. Indymedia heeft dit bericht trouwens verwijderd, waarna het weer opnieuw werd geplaatst, met linkjes naar retecool en geenstijl die dit al meteen hadden opgepikt.
Lekker hoor, iedereen een beetje opfokken en de haat aanwakkeren.
quote:Ik zie echter op die site nergens steunbetuigingen voor die uitspraak. Ik zie nergens dat Indymedia erachter zou staan.
Op donderdag 15 januari 2004 14:46 schreef -Jean- het volgende:
*lulverhaal*
bron: http://www.indymedia.nl/nl/2004/01/16373.shtml
quote:Voor zover ik weet is dat bericht vals. En uit welke hoek het komt mag je raden..
-------------------------------------
Doodschieten docent was noodsignaal
T.J. Jovink - 15.01.2004 13:49
----------------------------------------------------------
quote:Typisch het soort lui dat of met een groep moet zijn of met een blaffer moet lopen zwaaien ... kneusjes
Op donderdag 15 januari 2004 14:48 schreef Tiemie het volgende:
[afbeelding]
quote:sorry ik had het van een ander topic wat gesloten werd, maar niet om die rede
Op donderdag 15 januari 2004 14:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Leuk fake-bericht...
Iedereen kan berichten submitten op Indymedia, dus ook een een of andere goof die "links" in een kwaad daglicht wil stellen. Indymedia heeft dit bericht trouwens verwijderd, waarna het weer opnieuw werd geplaatst, met linkjes naar retecool en geenstijl die dit al meteen hadden opgepikt.
quote:Juist.
Op donderdag 15 januari 2004 14:49 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Leuk fake-bericht...
quote:Indymedia heeft het al weggehaald.
Op donderdag 15 januari 2004 14:49 schreef nietzman het volgende:[..]
Ik zie echter op die site nergens steunbetuigingen voor die uitspraak. Ik zie nergens dat Indymedia erachter zou staan.
Ik vind het trouwens opmerkelijk dat retecool en geenstijl binnen een kwartier hier melding van hebben gemaakt, en een mirror op de eigen site hebben, het lijkt wel een opzetje. Maar dat terzijde.
quote:dat is juist de opzet van die website, er staan wel vaker erg extreme berichten op.
Op donderdag 15 januari 2004 14:51 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Juist.
Beetje raar dat submits daar niet worden gecontroleerd VOORDAT ze geplaatst worden.
quote:volgens mij is dit cynisch bedoeld, ms nav de supportclub die buiten de school bezig was of nav de woorden vd voogd of andere geitenwollensokkendragers in de media.
-------------------------------------
bovendien zo niet, dan is het gewoon een provocerende gek, die denkt leuk te zijn.
quote:Doen we dat hier wel dan?
Op donderdag 15 januari 2004 14:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
Juist.
Beetje raar dat submits daar niet worden gecontroleerd VOORDAT ze geplaatst worden.
quote:oh, welke reden dan?
Op donderdag 15 januari 2004 14:50 schreef -Jean- het volgende:[..]
sorry ik had het van een ander topic wat gesloten werd, maar niet om die rede
quote:centraal topic waar alles in moest worden gegooid
Op donderdag 15 januari 2004 14:53 schreef Re het volgende:[..]
oh, welke reden dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |