Het is dus idd offtopic gegaan maar daarom hoeft de discussie niet gesloten te worden lijkt me. Hier dus verder
quote:Dat er een link is tussen beide groepen zal niemand ontkennen, de cijfers van heemland.nl staan hierboven gepubliceerd en ik zal ze ook niet bestrijden. Probleem is dat veel Nederlanders het simpelste antwoord kiezen dat te bedenken valt: 1) allochtonen zijn dus van nature crimineler dan autochtonen 2) dus moeten ze zwaarder gestraft worden
Op dinsdag 13 januari 2004 19:50 schreef Robbe het volgende:
Mensen wordt wakkerEr is wel degelijk een link tussen criminaliteit en allochtonen.
NB 80% (!) van de gedetineerden in Nederland is allochtoon.
quote:Precies; een hoge correlatie duidt nog niet meteen op een clausaal verband...
Op dinsdag 13 januari 2004 20:14 schreef onanymous het volgende:
Zo duikt bijv. nog regelmatig een artikel op waarin staat dat allochtonen bij bijv. sollicitatie nog steeds gediscrimineerd worden. Waardoor er ze dus werkloos blijven en eerder in criminaliteit terechtkomen enz. Zo zijn er vele mogelijke oorzaken te bedenken maar het probleem is dat de oorzaken nog nooit goed onderzocht zijn.
Dat wordt voor het gemak vaak vergeten...
[Dit bericht is gewijzigd door zoalshetis op 13-01-2004 20:16]
quote:clausaal?
Op dinsdag 13 januari 2004 20:15 schreef DonStefano het volgende:[..]
Precies; een hoge correlatie duidt nog niet meteen op een clausaal verband...
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 20:16 schreef STING het volgende:[..]
clausaal?
bedoel je niet causaal?
Ik dacht gooi ook eens wat wetenschappelijke termen in de ring.
Je hebt gelijk ja
quote:Laat ik hier nou een keer een verslag over hebben geschreven. Mijn conclusie over dit probleem was dat allochtonen in de Nederlandse samenleving vaker in de lagere sociale klassen vertegenwoordigd zijn en lagere sociale klassen vaker in de criminaliteit terecht komen. Dus misschien een leuk uitgangspunt voor een nieuw onderzoek? Dan wordt dit de hypothese.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:15 schreef DonStefano het volgende:[..]
Precies; een hoge correlatie duidt nog niet meteen op een clausaal verband...
Als je niks te melden hebt, doe dat dan ook niet.
Dit topic gaat niet over de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet die gejat zijn door een Marokkaan of Turk of [vul in].
Dat dat duidelijk is
quote:Maar het gaat wél over de relatie tussen criminaliteit en allochtonen dus dekt het de lading dus waarom ging ie op slot?
Op dinsdag 13 januari 2004 20:22 schreef robh het volgende:
Hoi.Als je niks te melden hebt, doe dat dan ook niet.
Dit topic gaat niet over de trappers van de ketting van de assen van de spaken van de velg van de banden van de wielen van de fiets van Piet die gejat zijn door een Marokkaan of Turk of [vul in].
Dat dat duidelijk is
quote:We weten allemaal waarop zo'n topic uitdraait.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:22 schreef robh het volgende:
Hoi.Als je niks te melden hebt, doe dat dan ook niet.
Dat dat duidelijk is
quote:Potentiële bewustmaking van bepaalde haast niet buiten hokjes om kunnen of willen denkende mensen. Want hé, in hokjes denken maakt je automatisch dom
Op dinsdag 13 januari 2004 20:15 schreef zoalshetis het volgende:
en wat denk jij nou helemaal op te lossen met dit vraagstuk dat subtiel behandeld moet worden? ts
quote:Niet als je zorgvuldig met bans rondstrooit
Op dinsdag 13 januari 2004 20:24 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
We weten allemaal waarop zo'n topic uitdraait.
quote:Volgens mij hoeft dat helemaal niet fout te lopen zolang mensen gewoon op basis van goede argumenten hun mening naar voren brengen en niet ongegronde dingen gaan roepen als 'laat die kutmarokkanen nou eens optiefen gister weer m'n fiets gejat'
Op dinsdag 13 januari 2004 20:24 schreef weet_ik_veel het volgende:
We weten allemaal waarop zo'n topic uitdraait.
quote:Nee, het denken dat je tegenwoordig niet in hokjes mag denken of plaatsen, dát houdt je dom!
Op dinsdag 13 januari 2004 20:24 schreef Ype het volgende:[..]
Potentiële bewustmaking van bepaalde haast niet buiten hokjes om kunnen of willen denkende mensen. Want hé, in hokjes denken maakt je automatisch dom
quote:Ik ben geen mod. Ik strooi niet met bans en ook niet met banaanaanvragen.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:26 schreef Ype het volgende:
Niet als je zorgvuldig met bans rondstrooitgeen banaanvraag
[Dit bericht is gewijzigd door weet_ik_veel op 13-01-2004 20:30]
quote:Houd jezelf dat maar voor kerel. Ignorance is bliss zoals een grande persoon ooit al eens zei.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:28 schreef Divel het volgende:[..]
Nee, het denken dat je tegenwoordig niet in hokjes mag denken of plaatsen, dát houdt je dom!
quote:Zeer interessante hypothese
Op dinsdag 13 januari 2004 20:19 schreef Ype het volgende:
Laat ik hier nou een keer een verslag over hebben geschreven. Mijn conclusie over dit probleem was dat allochtonen in de Nederlandse samenleving vaker in de lagere sociale klassen vertegenwoordigd zijn en lagere sociale klassen vaker in de criminaliteit terecht komen. Dus misschien een leuk uitgangspunt voor een nieuw onderzoek? Dan wordt dit de hypothese.
quote:Inderdaad dat zou mij dus ook heel interessant lijken. Het hoeft niet eens moeilijk te zijn want in principe heb je aan een berg cijfermateriaal van het CBS genoeg. Alleen moet je natuurlijk wel een beetje van status zijn voordat men je onderzoek serieus neemt..
Op dinsdag 13 januari 2004 20:31 schreef DonStefano het volgende:
Zeer interessante hypothese
Zelf vermoed ik precies het zelfde als wat jij concludeert. Maar als hier (met alle respect voor jouw verslag hoor)nou eens echt onderzoek naar zou worden gedaan....
Als je kijkt naar hoeveel allochtonen er TBS hebben, dan valt dat wel weer mee. Maar liefst 91 procent van de TBS patienten is autochtoon.
Dus als je dat zo bekijkt plegen de allochtonen misschien wel meer misdaden, maar zijn dat veelal kleinere misdaden.
quote:Dit zou er dus op kunnen duiden dat allochtonen zich vaker vergrijpen aan de kleine criminaliteit, maar waardoor zou dit dan kunnen komen? Erg lastig te onderzoeken denk ik...
Op dinsdag 13 januari 2004 20:32 schreef calvobbes het volgende:
Tsja... 80% van de geditineerden kan dan wel allochtoon zijn. Maar zijn dat ook allemaal zware misdadigers?Als je kijkt naar hoeveel allochtonen er TBS hebben, dan valt dat wel weer mee. Maar liefst 91 procent van de TBS patienten is autochtoon.
[http://www.dji.nl/feiten_in_cijfers/images/tbsnat.gif]Bron[/url]
Dus als je dat zo bekijkt plegen de allochtonen misschien wel meer misdaden, maar zijn dat veelal kleinere misdaden.
quote:Ik zou het kunnen gaan doen, maar dan moet ik eerst nog even afstuderen. Helaas zien mensen nu liever gewoon de kop "buitenlanders crimineler dan autochtonen" en krijgen dan een idee van de goedheid van hun eigen ras oid. Dat vind ik persoonlijk nog wel wat erger dan dat buitenlanders vaker criminele delicten plegen. Mijn verslag was een kort, oefenverslag voor een practicum, dus het beruste ook enkel op die hypothese. Ik heb er dus geen onderzoek naar gedaan
Op dinsdag 13 januari 2004 20:31 schreef DonStefano het volgende:[..]
Zeer interessante hypothese
Zelf vermoed ik precies het zelfde als wat jij concludeert. Maar als hier (met alle respect voor jouw verslag hoor)nou eens echt onderzoek naar zou worden gedaan....
quote:Maar het zijn wel de misdaden die ons nederland naar de klote maakt/heeft gemaakt.
Tsja... 80% van de geditineerden kan dan wel allochtoon zijn. Maar zijn dat ook allemaal zware misdadigers?Als je kijkt naar hoeveel allochtonen er TBS hebben, dan valt dat wel weer mee. Maar liefst 91 procent van de TBS patienten is autochtoon.
quote:Een psycholoog heb je vrees ik weinig aan met dit onderwerp of vergis ik me
Op dinsdag 13 januari 2004 20:35 schreef Ype het volgende:
Ik zou het kunnen gaan doen, maar dan moet ik eerst nog even afstuderen. Helaas zien mensen nu liever gewoon de kop "buitenlanders crimineler dan autochtonen" en krijgen dan een idee van de goedheid van hun eigen ras oid. Dat vind ik persoonlijk nog wel wat erger dan dat buitenlanders vaker criminele delicten plegen. Mijn verslag was een kort, oefenverslag voor een practicum, dus het beruste ook enkel op die hypothese. Ik heb er dus geen onderzoek naar gedaan
quote:Helmond is niet representatief voor Nederland hoor.
Op dinsdag 13 januari 2004 20:36 schreef japiejo het volgende:[..]
Maar het zijn wel de misdaden die ons nederland naar de klote maakt/heeft gemaakt.
quote:Wat tevens ook nog waar is in deze discussie, is dat rechters allochtonen eerder en zwaardere straffen opleggen voor dezelfde delicten. Dit is geconcludeerd aan de hand van een onderzoek in de VS over negers. Hetzelfde in deze geldt ook als verschil tussen mannen en vrouwen en mannen met een babyface tegenover mannen zonder.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |