abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:21:29 #1
46511 Linz
held der helden
pi_16227785
verder...
quote:
Leraar door het hoofd geschoten

Gepubliceerd op dinsdag 13 januari 2004

Rond half twee vanmiddag is op het Terracollege op de Beresteinlaan in Den Haag een conrector door het hoofd geschoten.
Volgens de geschokte omstanders was de dader een 17-jarige leerling die verhaal kwam halen omdat hij wegens wangedrag geschorst zou zijn. Na een schot gelost te hebben zou hij zijn verdwenen. Volgens getuigen wilde de verdachte nog een tweede docent neerschieten, maar konden medeleerlingen hem daarvan weerhouden.

De politie Haaglanden bevestigt dit bericht inmiddels, zo meldt een woordvoerster aan Planet.

Kantine
Het incident zou zich hebben afgespeeld in de kantine van de school. De docent, Hans van Wieren, economieleraar en onderdirecteur van de school en raadslid voor D66 van Zoetermeer, is zwaargewond per traumahelikopter afgevoerd naar het Westeinde ziekenhuis.

Volgens de Haagsche Courant is het slachtoffer inmiddels aan zijn verwondingen bezweken. Dit heeft de politie Haaglanden nog niet bevestigd. Alle leerlingen zijn naar huis gestuurd, ook omdat de dader nog steeds rondloopt met het wapen. In de omgeving van de school is een grootscheepse zoekactie op touw gezet.

Het Terra College meldt op haar website 'diep geschokt en uit het veld geslagen' te zijn. "Op dit moment denken wij na over de opvang van de leerlingen", aldus het College.

Minister: afgrijselijk
Onderwijsminister Maria van der Hoeven noemt de schietpartij afgrijselijk', zo liet ze via haar woordvoerder weten. Dat jonge mensen menen met een wapen problemen te kunnen oplossen. De minister wil zo snel mogelijk op de hoogte te willen worden gesteld van feiten en achtergronden van de schietpartij.

Bond: grens overschreden
Vice-voorzitter E. de Jong van de Onderwijsbond CNV vindt dat met de schietpartij een grens is overschreden. Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat dit in Nederland zou gebeuren. Ik zou niet weten wat we hier nog aan kunnen doen.

De Jong vindt dat scholen de afgelopen jaren al veel hebben gedaan aan de vermindering van geweld, zowel aan beveiliging als in de les. Hij is tegen strengere maatregelen als meer camera's, toegangspoortjes en politie op school. We willen van de school geen vesting maken.

Het Terra College, opgericht in augustus 2003, is een fusie bestaande uit verschillende scholen voor voortgezet middelbaar beroepsonderwijs. Vorig jaar begonnen met de opvang van 25 kinderen die niet terecht kunnen in het reguliere onderwijs of het speciaal onderwijs.

Het gaat om leerlingen die te laat of niet zijn aangemeld voor het voortgezet onderwijs, vaak hebben ze meervoudige problemen: en een oorlogstrauma, én een ontwikkelings- of leerachterstand, én een gedragsstoornis, aldus het College op hun website.

Schooldirecteur neergeschoten
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 2-
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 3-
Conrector Haagse VMBO neergeschoten -deel 4-

[Dit bericht is gewijzigd door Linz op 13-01-2004 18:26]

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16227793
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:10 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Overduidelijk! Hoe stel je je dat precies voor? Met een klaslokaal vol allochtonen gaan zitten vertellen dat wij liever niet meer hebben dat hun kinderen leraren door de kop schieten?

Ik zou wel even een kogelvrij vest aantrekken en een helm opzetten voordat je gaat beginnen met je voorlichting.

*bord voor je kop?*

Ouders en verzorgenden natuurlijk! Je gaat toch niet zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de school? De marrokaanse gemeenschap en ouders binnen die gemeenschap zijn verantwoordelijk voor communicatie.

De laatste keer dat ik normaal met een marrokaan heb gepraat is 10 jaar geleden. Ik zie ze gewoon niet en ik weet zeker dat ze mij niet willen zien, ik ben veel te blank. Discriminatie gaat 2 kanten uit.

En alleen onze beide volledige gemeenschappen kunnen ervoor zorgen dat de communicatie open wordt en dat er niet alleen maar groepjes gevormd worden van marrokanen, antillianen en nederlanders op het schoolplein.

Voorlichting, naar jou toe, naar mij toe, naar de Marrokanen toe. Hoeveel weet jij nou echt van de Marrokaanse cultuur en intstelling? Hoeveel weten de meeste Marrokanen nou van mijn cultuur en instelling. Ik durf te wedden: HELEMAAL NIKS.

Zolang beide culturen met de vingers blijven wijzen zoals vandaag maar weer gebeurt zal er geen fuck gebeuren om deze wereld veiliger te maken.

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:22:04 #3
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_16227805
-edit- niet doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 13-01-2004 18:23]

pi_16227820
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:01 schreef raregek het volgende:
Ik vind het ontkennen van het probleem dat allochtonen heet juist ontzettend dom. De mensen die dit zeggen kloppen zichzelf op de borst, zo van:\"kijk mij eens genuanceerd over de zaken denken, ik heb geen vooroordelen, ik ben niet zo\'n racist\" etc. etc. Een aantal jaren geleden kwam dit misschien nog \'intelligent\' over, maar als je dit nu nog vol blijft houden heb je gewoon een enorm groot BORD VOOR JE KOP.
Het is vooral dom om te denken dat alle criminaliteit door allochtonen wordt gepleegd. Het is waar... procentueel gezien zijn allochtonen oververtegenwoordigd en aan dat probleem moet iets gedaan worden. Maar hier in \'t topic komen de meest racistische voorstellen die zover gaan om alle allochtonen dan maar strenger te gaan straffen. Dat is waartegen ik genuanceerd en wel kritiek geef. Dat jij dan meteen stelt dat ik dan wel een bord voor mijn kop moet hebben zegt meer over jou dan over mij
pi_16227877
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:20 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Wat kunnen ZIJ er dan aan doen als zo'n mafkees opeens iemand neer gaat schieten ?

ZIJ zouden kun kinderen eens net zo goed op kunnen proberen te voeden als autochtonen dat doen. Wellicht dat dat al een stuk helpt.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_16227894
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 16:43 schreef starsailor het volgende:
Veling zelf was vroeger onder andere rector van een school in Zwolle, waar hij nu nog steeds voorzitter van de centrale directie is
bron
nee dus
Ik weet niet of het 'juiste' antwoord hier al gepasseerd is, maar 10 pagina's doorlezen is me iets teveel werk.
Sinds 1 juni 2003 is Kars Veling werkzaam als rector van het Johan de Witt College te 's-Gravenhage, zie Parlement & Politiek. Dus niet op de betreffende school in Den Haag.

[Dit bericht is gewijzigd door poemojn op 13-01-2004 18:25]

pi_16227915
Murat is overigens een Turkse naam. Grote kans dat het om een Turk gaat ipv. een Marokkaan.
pi_16227925
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:19 schreef American_Nightmare het volgende:
Volgens mij zijn de allochtonen hier te gast, dus het lijkt me een goed plan dat ZIJ het initiatief nemen om zelf in een beter daglicht te komen staan.
Bovendien lijkt het erop alsof je wel ERG graag wilt dat ik alle allochtonen over 1 kam scheer. Ik heb dat echter nog nergens gedaan.
Haha allochtonen hier te gast? Droom verder gozer Ik ben gewoon hier geboren, ben nergens vandaan gekomen ofzo dusse om DMX maar te citeren:

\"We right here
We\'re not goin anywhere
We right here
This is ours and we don\'t share
We right here
Bring your crew cuz we don\'t care
We right here\"

pi_16227926
Svp geen linkjes plaatsen naar tientallen foto's van leerlingen die het mogelijk kunnen zijn. Aan een heksenjacht hebben we niets.
pi_16227941
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Inderdaad. Het zijn meestal de Marokkanen, dus laten we in plaats van allochtonen het gewoon over criminele Marokkanen hebben.

Precies. Er zijn een paar bevolkingsgroepen die voor overdreven veel overlast en onveiligheid zorgen. Laten we dan ook die groepen benoemen en niet alles onder 1 noemer gooien.
pi_16227944
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:18 schreef raregek het volgende:
Het is pas sneu om te denken dat het net zo goed een Nederlander had kunnen zijn.
Die moord op de Dam laatst...
wie had dat ook alweer gedaan??
pi_16227957
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:25 schreef wunderbaum het volgende:
Murat is overigens een Turkse naam. Grote kans dat het om een Turk gaat ipv. een Marokkaan.
Het is sowieso nog speculatief aangezien er geen officiele mededelingen over gedaan zijn.
pi_16227980
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:21 schreef BloodRayne het volgende:

[..]
Voorlichting, naar jou toe, naar mij toe, naar de Marrokanen toe. Hoeveel weet jij nou echt van de Marrokaanse cultuur en intstelling? Hoeveel weten de meeste Marrokanen nou van mijn cultuur en instelling. Ik durf te wedden: HELEMAAL NIKS.

Zolang beide culturen met de vingers blijven wijzen zoals vandaag maar weer gebeurt zal er geen fuck gebeuren om deze wereld veiliger te maken.

De allochtonen hoeven niet te wijzen. ZIJ zijn hier te gast dus ZIJ dienen zich aan te passen. Doen ze dat niet, dan moeten ze snel maar ergens anders heen gaan.
2 culturen binnen 1 samenleving werkt niet. Simpel. Zij zullen dus onze cultuur moeten overnemen, ofwel zich integreren in onze cultuur/samenleving.
Eerlijk gezegd dank ik zelf dat dit een utopie is.

Overigens heb ik geen enkele behoefte aan een dialoog met allochtonen.

[Dit bericht is gewijzigd door American_Nightmare op 13-01-2004 18:27]

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:27:04 #14
73210 sanniejj
Freaky bodybuilder
pi_16227983
Dit zal toch nog wel vaker voorkomen. Marrokaanse en turkse vaders hebben heel vaak een wapen ter beschikking. Daarnaast hitsen ze de kinderen op om dit soort dingen te doen. Dit is pas integratie
quote:
De allochtonen hoeven niet te wijzen. ZIJ zijn hier te gast dus ZIJ dienen zich aan te passen. Doen ze dat niet, dan moeten ze snel maar ergens anders heen gaan.
2 culturen binnen 1 samenleving werkt niet. Simpel. Zij zullen dus onze cultuur moeten overnemen, ofwel zich integreren in onze cultuur/samenleving.
Helemaal juist.. geen enkel standpunt kan hieraan twisten.
Pimpin' iron @ dutchbodybuilding.com
pi_16228015
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Het is sowieso nog speculatief aangezien er geen officiele mededelingen over gedaan zijn.

Maar de kansen liggen in ieder geval beter als op de beurs.
99%
pi_16228019
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:27 schreef sanniejj het volgende:
Dit zal toch nog wel vaker voorkomen. Marrokaanse en turkse vaders hebben heel vaak een wapen ter beschikking. Daarnaast hitsen ze de kinderen op om dit soort dingen te doen. Dit is pas integratie
het is 'hebben tot hun beschikking'
niet 'hebben ter beschikking'

leer eens integreren

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:28:59 #17
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_16228032
Sjezus hoor het net.. wat een zieke actie zeg
OJAAJOH?
pi_16228042
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:27 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

LOL! Mag ik vragen hoe oud jij bent?

Ik ben hier geboren ja, en ik pas me niet aan aan ook maar iemand als die gene zich niet aan mij past. Waarom zou ik?! Wordt maar lekker gek zou ik zeggen. Integratie komt van twee kanten! Get used to it!

pi_16228044
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:26 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nee, maar iedereen heeft het hier al over Marokkanen terwijl het net zo goed een Turk kan zijn, of een allochtoon van de 2e generatie of een nederlander die toevallig Murat heet.....
  dinsdag 13 januari 2004 @ 18:29:23 #20
3542 Gia
User under construction
pi_16228049
Ik hoop dat politiek Den Haag nu eens eindelijk in gaat zien dat het beter is dat deze mensen maar één nationaliteit hebben. En die mogen ze dan kiezen!

Doordat ze 2 nationaliteiten hebben, blijven ze zich hier een gast voelen. En iedereen weet hoe jongeren zich in een ander land gedragen! Ja ook Nederlandse jongeren bijvoorbeeld in Spanje.

Deze jongeman voelt zich waarschijnlijk meer Marokkaan dan Nederlander en heeft daarom ook lak aan de Nederlandse normen en waarden. Van huis uit heeft hij enkel ontzag voor Marokkaanse mensen, vaders, imams, noem maar op. Veel Marokkaanse jongeren hebben gewoon een grote mond tegen iedere gezagsdrager die niet van Marokkaanse komaf is.

Ik denk als deze kinderen niet meer de marokkaanse nationaliteit hebben, ze veel meer opgroeien als Nederlander en zich meer gelijkwaardig gaan voelen aan de Nederlanders. (Ze voelen zich nu schijnbaar hoog verheven boven de Nederlandse wet)

Mochten ze ervoor kiezen de Marokkaanse nationaliteit te behouden, i.p.v. de Nederlandse, dan is het ook vrij eenvoudig in zaken als deze. Eerst gevangenisstraf en dan naar het eigen land.

pi_16228082
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:22 schreef onanymous het volgende:

[..]

Het is vooral dom om te denken dat alle criminaliteit door allochtonen wordt gepleegd. Het is waar... procentueel gezien zijn allochtonen oververtegenwoordigd en aan dat probleem moet iets gedaan worden. Maar hier in \'t topic komen de meest racistische voorstellen die zover gaan om alle allochtonen dan maar strenger te gaan straffen. Dat is waartegen ik genuanceerd en wel kritiek geef. Dat jij dan meteen stelt dat ik dan wel een bord voor mijn kop moet hebben zegt meer over jou dan over mij

Mijn reactie was gericht tegen de mensen die het hele probleem glashard ontkennen. Dus dan kun je wel andere reacties erbij gaan halen, maar dat moet je niet tegen mij zeggen.
pi_16228089
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:25 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Haha allochtonen hier te gast? Droom verder gozer Ik ben gewoon hier geboren, ben nergens vandaan gekomen ofzo dusse om DMX maar te citeren:

Nederlander word je niet door een Nederlands paspoort aan te vragen, en al helemaal niet door hier geboren te zijn.
Nederlander word je door je te gedragen naar Nederlandse normen en waarden, behorend bij de Nederlandse cultuur. Of dat voor jou opgaat kan ik van hieraf niet beoordelen.
pi_16228091
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:29 schreef Gia het volgende:
-knip-
Waar haal jij vandaan dat het een Marokkaan is?
pi_16228123
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 18:22 schreef onanymous het volgende:

[..]

dinsdag 13 januari 2004 @ 18:32:29 #25
15660 chocolatemoeze
Is that a gun in your pocket?
pi_16228130
aiai, best trieste zaak. Hoe komt die gek aan een wapen?
Humans should not attempt to fire this gun without the gun being secured. Failure to do so will result in serious injury or death. - Charlie don't surf!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')