Hier kan ik mij dus zo ongelooflijk kwaad om maken. Er staan voor de zoveelste keer eikels bij je zaak om de boel weg te jatten en dan mag je niet eens jezelf beschermen. Van mij had die man alle 5 de overvallers overhoop mogen knallen.
Bij deze wil ik dan ook de rechter die verzonnen heeft dat Cees on de cel moet uitroepen tot:
"DOMME LUL VAN HET JAAR 2004"
*applaus* 'meneer' de rechter, je hebt het gepresteerd om iemand het recht om z'n eigen leven en zaak te beschermen te ontnemen. Daarmee maak je Nederland nog meer tot een paradijs voor criminelen. BRAVO!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 13-01-2004 11:32]
quote:
Op dinsdag 13 januari 2004 11:23 schreef MissyMirjaM het volgende:
er is een verschil tussen jezelf beschermen en iemand vermoorden.
als hij hem in zijn poot had geschoten en was daarvoor de cel ingegaan, zou ik het belachelijk vinden.
maar niemand, heeft in geen enkele situatie het recht, om het leven van een ander te nemen.
quote:Geen enkel mens heeft het recht om de spullen van een ander met geweld mee te nemen. Wat mij betreft was het zelfverdediging. Ik kan me goed voorstellen dat het in zo'n situatie een typisch "hoe of ik" geval is.
in het pikkedonker plotsklaps omringd door vijf met messen en vuurwapens gewapende overvallers die bivakmutsen droegen
Ik kan me ook nog een hoop heisa herinneren nadat een motoragent iemand had doodgeschoten. "Hij had hem in zijn been moeten schieten." Lijkt me toch dat je in zo'n situatie geen tijd hebt om rustig te richten. Zal voor iemand van 71 dus ook niet meevallen. Bovendien was het slachtoffer al meerdere keren overvallen. Hoe zou jij in zo'n situatie reageren?
quote:Hij heeft niemand vermoord, de crimineel "vermoorde" zichzelf op het moment dat hij zich buiten de wet plaatste door mee te doen aan een overval,
als hij hem in zijn poot had geschoten en was daarvoor de cel ingegaan, zou ik het belachelijk vinden.
maar niemand, heeft in geen enkele situatie het recht, om het leven van een ander te nemen.
quote:uiteraard, ik zeg ook zeker niet dat je jezelf niet mag beschermen.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:30 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Hij heeft niemand vermoord, de crimineel "vermoorde" zichzelf op het moment dat hij zich buiten de wet plaatste door mee te doen aan een overval,
alhoewel ik wel van mening ben dat die man, gezien zijn leeftijd, niet zou moeten zitten..
quote:Als die 'ander' mij bedreigd met een wapen, dan heb ik zeker het recht mij te verdedigen. En als dat betekent dat ik 'm daarvoor moet doodschieten (ik kan me voorstellen dat die Turk nog harder loopt met een kogel in z'n poot dan die 71-jarige man zonder), dan doe ik dat met alle plezier. Overigens kan ik me voorstellen dat 'de dader' in dit geval niet gericht geschoten heeft, en er was al helemaal geen sprake van opzet.
(Als ik trouwens lees dat die Turk zowel illegaal als crimineel is, vraag ik me af of het niet de prioriteit van de overheid dient te zijn om dit soort mensen uit onze samenleving te verwijderen. Dus met een beetje geluk kan die 71-jarige man de overheid nog aanklagen wegens nalatigheid o.i.d... )
quote:Nee, dat maakt hem niet schuldig aan moord, wel aan wapenbezit,
Op dinsdag 13 januari 2004 11:32 schreef jhdje het volgende:
had hij wel een wapenvergunning, volgens mij is het namelijk niet zomaar toegestaan om een vuurwapen te dragen omdat....juist ja...je er mensen zo snel mee kunt vermoorden!
had hij geen wapenvergunning en toch een wapen op zak...dan is hij dus schuldig!!!!
quote:dat heet eigen rechtertje spelen zoals jij het omschrijft...als ik ooit iets strafbaars zou doen zou ik jou niet als mijn advocaat willen hebben...misschien wel als rechter LOL
Op dinsdag 13 januari 2004 11:30 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Hij heeft niemand vermoord, de crimineel "vermoorde" zichzelf op het moment dat hij zich buiten de wet plaatste door mee te doen aan een overval,
quote:inderdaad, waarschijnlijk heeft de man gewoon blind gschoten in paniek, als ze zo om je heen staan heb je geen tijd om op de benen te richten!
Op dinsdag 13 januari 2004 11:33 schreef MissyMirjaM het volgende:[..]
uiteraard, ik zeg ook zeker niet dat je jezelf niet mag beschermen.
van mijn part schiet je hem door zn been, heeft hij lekker veel pijn.
maarja iemand doden vind ik dan weer zo ver gaan.alhoewel ik wel van mening ben dat die man, gezien zijn leeftijd, niet zou moeten zitten..
quote:zeker.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:35 schreef _The_General_ het volgende:[..]
inderdaad, waarschijnlijk heeft de man gewoon blind gschoten in paniek, als ze zo om je heen staan heb je geen tijd om op de benen te richten!
ik blijf erbij dat iemand vermoorden niet kan,
maar vind dan ook wel weer dat deze man niet zou moeten zitten hiervoor.
gezien zijn leeftijd en de omstandigheden
quote:en zonder dat wapen had hij diegene niet kunnen doodschieten....
Op dinsdag 13 januari 2004 11:34 schreef _The_General_ het volgende:[..]
Nee, dat maakt hem niet schuldig aan moord, wel aan wapenbezit,
quote:nee, dat is geen eigen rechter spelen,
Op dinsdag 13 januari 2004 11:35 schreef jhdje het volgende:[..]
dat heet eigen rechtertje spelen zoals jij het omschrijft...als ik ooit iets strafbaars zou doen zou ik jou niet als mijn advocaat willen hebben...misschien wel als rechter LOL
ik vind alleen dat een crimineel achteraf niet moet zeuren als er iets gebeurt tijdens zijn illegale activiteiten. ik ken een man die is aangeklaagd door een man de hijbetrapte bij de achterdeur van zijn huis terwijl die aan het slot bezig was, de crimineel heeft de man aangeklaagt voor het slaan van een gebroken neus
quote:dus dan zouden oude zieke mensen niet de gevolgen van hun daden hoeven te dragen op de zelfde manier als ieder ander persoon in nederland?
Op dinsdag 13 januari 2004 11:36 schreef MissyMirjaM het volgende:[..]
zeker.
ik blijf erbij dat iemand vermoorden niet kan,
maar vind dan ook wel weer dat deze man niet zou moeten zitten hiervoor.
gezien zijn leeftijd en de omstandigheden
quote:ik zeg niet dat hij ongestraft ,moet blijven.
Op dinsdag 13 januari 2004 11:38 schreef jhdje het volgende:[..]
dus dan zouden oude zieke mensen niet de gevolgen van hun daden hoeven te dragen op de zelfde manier als ieder ander persoon in nederland?
dan zouden ze in zekere mate boven de wet worden geplaatst.....
maargoed, het is allemaal nog zo erg, iedereen heeft zijn eigen mening hierover
quote:ik ben het met je eens dat het niet logisch is...maar het is de wet...in dat opzicht vind ik de wet in de vs een stuk beter: "GET OF MY PROPERTY OR ELSE........"
Op dinsdag 13 januari 2004 11:37 schreef _The_General_ het volgende:[..]
nee, dat is geen eigen rechter spelen,
ik vind alleen dat een crimineel achteraf niet moet zeuren als er iets gebeurt tijdens zijn illegale activiteiten. ik ken een man die is aangeklaagd door een man de hijbetrapte bij de achterdeur van zijn huis terwijl die aan het slot bezig was, de crimineel heeft de man aangeklaagt voor het slaan van een gebroken neus
quote:je hebt gelijk, het is inderdaad de wet, hoe krom die ook is,
Op dinsdag 13 januari 2004 11:41 schreef jhdje het volgende:[..]
ik ben het met je eens dat het niet logisch is...maar het is de wet...in dat opzicht vind ik de wet in de vs een stuk beter: "GET OF MY PROPERTY OR ELSE........"
toch vind ik moord te zwaar, vraag me af waarom het om tot een moord aanklacht is overgegaan en geen doodslag
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |